Skocz do zawartości

temperatura chlodziwa wspolczesnych diesli (Peugeota)


alastair

Rekomendowane odpowiedzi

Heja,

 

mam obecnie okazje poruszac sie innymi autami niz zwykle (Golf 7 1.5 TSI ) konkretnie Peugeot Expert 2015 1.6HDI 120KM i Rifter 2019 1.6HDI. Trasy typowo miejskie, po 7-10km, przy obecnych temperaturach typu 0 ... -5stopni. I okazuje sie ze w obu pojazdach wskaznik temperatury silnika ledwo dzwiga sie ponad minimum (w Expercie bodaj 50 stopni w Rifterze 60), nie jest w stanie dojsc nawet do 70. Nawet jesli przejade np. 7km od zimnego startu, 20 min postoju, 8km jazdy.

 

Ogrzewanie dziala, ale imho jak dla mnie zmarzlaka niespecjalnie

 

Czy to normalne? Tak ma byc?

 

Zuzycie paliwa dziwnie podobne jak w tfu Golfie. Expert bodaj 8.5/100, Rifter blizej 7.5, srednia predkosc nieco ponad 20kmh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, alastair said:

Heja,

 

mam obecnie okazje poruszac sie innymi autami niz zwykle (Golf 7 1.5 TSI ) konkretnie Peugeot Expert 2015 1.6HDI 120KM i Rifter 2019 1.6HDI. Trasy typowo miejskie, po 7-10km, przy obecnych temperaturach typu 0 ... -5stopni. I okazuje sie ze w obu pojazdach wskaznik temperatury silnika ledwo dzwiga sie ponad minimum (w Expercie bodaj 50 stopni w Rifterze 60), nie jest w stanie dojsc nawet do 70. Nawet jesli przejade np. 7km od zimnego startu, 20 min postoju, 8km jazdy.

 

Ogrzewanie dziala, ale imho jak dla mnie zmarzlaka niespecjalnie

 

Czy to normalne? Tak ma byc?

 

Zuzycie paliwa dziwnie podobne jak w tfu Golfie. Expert bodaj 8.5/100, Rifter blizej 7.5, srednia predkosc nieco ponad 20kmh

 

Raczej norma, silnik w miescie pracuje na niskim obciazeniu i sie nie dogrzewa.

Na wolnych obrotach to pewnie nigdy by nie zlapal temperatury roboczej taki diesel ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, volf6 napisał:

Jak nie ma dogrzewania silnika (webasto) to tak jest, za krótkie trasy by wydajny energetycznie silnik złapał optymalną temperaturę przy tak niskiej temperaturze na dworze:)

Passat miał grzałki które grzały płyn w nagrzewnicy i już po kilometrze dmuchało ciepłym. ;)

Do autora - tak, diesle tak mają, wynika to z wysokiej sprawności tych silników.

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Cinek napisał:

Passat miał grzałki które grzały płyn w nagrzewnicy i już po kilometrze dmuchało ciepłym. ;)

Te Peugeoty też pewnie mają ale to raczej idzie na ogrzewanie a nie na dogrzewanie silnika.

Stare diesle na wtrysku pośrednim grzeją się znacznie szybciej ale palą też więcej a do tego gorzej odpalają i jeżdżą:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane 1.5 dci przez 27km na S8 z prędkościami 90-100km/h temperatura nie przekracza 70 st.C, gdy na zewnatrz -5.

Octavia 1.0TSI płyn jest ciepły dość szybko, ale olej ma 50 st. C dopiero po 7 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę teraz Kangoo II 1.5dci jak jeżdżę w trybie eko to wskazówka ledwo co unosi się od minimum, ale we wnętrzu upał bo jest dogrzewacz który w momencie podgrzewa płyn. Benzynowy przy tych temperaturach 80 stopni

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi

 

ciagle zastanawia mnie taka kwestia: zuzycie paliwa wcale nie jest niskie. ok 8L/100 przy spokojnej jezdzie po miescie, nie az tak znowu zakorkowanym to nie jest wcale jakos strasznie malo ani nie bardzo inaczej niz w benzyniaku. Golf pali mi w zasadzie tyle samo. Dlaczego wiec zuzyta energia nie jest w stanie dogrzac silnika ani specjalnie dogrzac wnetrza? No tego nie rozumiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, alastair napisał:

Dlaczego wiec zuzyta energia nie jest w stanie dogrzac silnika ani specjalnie dogrzac wnetrza? No tego nie rozumiem..

Niedogrzany silnik spala więcej, masz np. większe opory mechaniczne a sam proces spalania też odbiega od optymalnego:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, volf6 said:

Niedogrzany silnik spala więcej, masz np. większe opory mechaniczne a sam proces spalania też odbiega od optymalnego:)

Dodatkowo pojemność cieplna układu (blok silnika, głowica, tłoki, płyn chłodniczy, kanały powietrzne) robi swoje, i to też musi się ogrzać, zanim to ciepło pójdzie do wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, alastair napisał:

no to gdzie jest ten wspanialy diesel?? ani mniej nie pali ani nie umie sam sie ogrzac :lol:

W trasie czy nawet w mieście ale na dłuższych dystansach bądź w ciągłej jeździe.

Ponadto zimno jest ze 3 miesiące a przez większość roku są u nas przecież temperatury na sporym plusie:)

Nikt też nie zmusza do jazdy dieslem-kup sobie benzynę i będziesz happy:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, alastair said:

dzieki za odpowiedzi

 

ciagle zastanawia mnie taka kwestia: zuzycie paliwa wcale nie jest niskie. ok 8L/100 przy spokojnej jezdzie po miescie, nie az tak znowu zakorkowanym to nie jest wcale jakos strasznie malo ani nie bardzo inaczej niz w benzyniaku. Golf pali mi w zasadzie tyle samo. Dlaczego wiec zuzyta energia nie jest w stanie dogrzac silnika ani specjalnie dogrzac wnetrza? No tego nie rozumiem...

 

W dieslu spalone paliwo idzie głownie w ruszanie auta i na ogrzewanie silnika mało zostaje. W aucie benzynowym zdecydowanie więcej energii z paliwa idzie w ciepło (pewnie z 40% więcej). Auta palą tyle samo, bo żeby ruszyć VW Golfa, a takiego Puga Experta, to chyba jednak trochę innych ilości energii potrzeba. 

 

A co do tego, że ten diesel taki beeee. Kanguruje, nawet jak jest zimny?! :}

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grogi napisał:

A co do tego, że ten diesel taki beeee. Kanguruje, nawet jak jest zimny?! :}

diesle w przeciwienstwie do 1.5TSI nie kanguruja wcale, spokojna jazda jest bezproblemowa. Tego nie neguje. Dzwiek jak to w dieslu chamski, ale i TSI specjalnie nie blyszczy w tej materii, zwlaszcza na zimno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, volf6 napisał:

W trasie czy nawet w mieście ale na dłuższych dystansach bądź w ciągłej jeździe.

Ponadto zimno jest ze 3 miesiące a przez większość roku są u nas przecież temperatury na sporym plusie:)

Nikt też nie zmusza do jazdy dieslem-kup sobie benzynę i będziesz happy:phi:

trzymajmy sie watku, byl o temperaturze i spostrzezeniach z nia zwiazanych.

 

w zycu nie kupilbym zadnego z dwoch wymienionych peugeotow, i to nie z powodu silnika. Golfa ktorym jezdze tez za wlasne pieniadze nie, na szczescie nie musze :lol:akurat "moje" auto musialo pojechac w trase wiec wzialem co bylo

 

A w PL to jak dla mnie jest za zimno, taki organizm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, OPAL napisał:

W Megane 1.5 dci przez 27km na S8 z prędkościami 90-100km/h temperatura nie przekracza 70 st.C, gdy na zewnatrz -5.

Octavia 1.0TSI płyn jest ciepły dość szybko, ale olej ma 50 st. C dopiero po 7 km.

Zmień termostat , też tak miałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2021 o 09:52, Cinek napisał:

Passat miał grzałki które grzały płyn w nagrzewnicy i już po kilometrze dmuchało ciepłym. ;)

Do autora - tak, diesle tak mają, wynika to z wysokiej sprawności tych silników.

też się zastanawiam czy Vitara 1.4t MH nie ma grzałek , mimo ,że temperatura specjalnie nie skacze na wskaźniku ,to po 1km już wieje przyjemnym ciepełkiem z nawiewów ( na zewnątrz -5'C )

z kolei Octavia 1,6TDI to delikatne ciepełko zaczyna wiać po min 3-5km ale temperatura na wskaźniku nadal mała

i HIT , Peugeot Boxer 2,0HDI po 20km osiągnął zalecane 90st na wskaźniku a po dopiero 10-12km z nawiewów leciało delikatne ciepełko , na szczęście tego najmniej użytkuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcieliśmy wysokosprawnych silników to mamy. U mnie peugeot 407 2.0HDi przy -5 po ok.8 kilometrach wskazówka temperatury dopiero sie ruszy, po 10 ma ledwo 70 stopni. Trasa. Na szczęście w kabinie dość szybko robi sie ciepło - elektryczna nagrzewnica wspomagająca.

termostat sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mmaciejosss napisał:

też się zastanawiam czy Vitara 1.4t MH nie ma grzałek , mimo ,że temperatura specjalnie nie skacze na wskaźniku ,to po 1km już wieje przyjemnym ciepełkiem z nawiewów ( na zewnątrz -5'C )

z kolei Octavia 1,6TDI to delikatne ciepełko zaczyna wiać po min 3-5km ale temperatura na wskaźniku nadal mała

i HIT , Peugeot Boxer 2,0HDI po 20km osiągnął zalecane 90st na wskaźniku a po dopiero 10-12km z nawiewów leciało delikatne ciepełko , na szczęście tego najmniej użytkuję

Nie wiem jak z grzałkami w Vitarze, ale zauważyłem, że po odpaleniu znacząco dłużej chodzi 'na ssaniu', w porównaniu z Astrą. I duuuzo dłużej się nagrzewa. Dojechałem dziś jakieś 8 km trasą do Wieliczki, a wskaźnik dalej był daleko od normalnej temperatury. Za to spalanie 6.3 :) choć Astra też jest oszczędna, jakieś 8l gazu spala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Pito napisał:

Nie wiem jak z grzałkami w Vitarze, ale zauważyłem, że po odpaleniu znacząco dłużej chodzi 'na ssaniu', w porównaniu z Astrą. I duuuzo dłużej się nagrzewa. Dojechałem dziś jakieś 8 km trasą do Wieliczki, a wskaźnik dalej był daleko od normalnej temperatury. Za to spalanie 6.3 :) choć Astra też jest oszczędna, jakieś 8l gazu spala.

u mnie na "ssaniu" chodzi ok. 1min. , przez kilka następne ( 2-3min ) obroty spadają do 1krpm , jak się nagrzeje to obroty wynoszą 600-700obr/min ale wtedy to elektryczek napędza silnik spalinowy jak masz sprzęgło wciśnięte na skrzyżowaniu i paliwko nie jest wlewane do garów .Auto generalnie szybko się nagrzewa mimo wskaźnika deko później ruszającego się , ale już po 2-3km jest właściwa temp.  na wskaźniku . No i zawsze mogę na początek włączyć podgrzewanie doopy na 2-3min  a to już wystarczy by było ciepło w siedzisku jaki plecach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, futrzak napisał:

 

Termostaty są w porządku, nie ma co w tym grzebać. 

Po czy to wnosisz ? Mój termostat po demontażu nic nie przepuszczał ale w samochodzie temperatura była ok. 74-76 i często znikała druga "cegiełka" na wskaźniku . Nowy trzyma 84-82 stopni .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Ksenomorf napisał:

Po czy to wnosisz ?

 

Z wykopalisk :hehe: 

Lub jak ktoś woli to lata doświadczeń :hehe:

 

10 godzin temu, Ksenomorf napisał:

Mój termostat po demontażu nic nie przepuszczał ale w samochodzie temperatura była ok. 74-76 i często znikała druga "cegiełka" na wskaźniku . Nowy trzyma 84-82 stopni .

 

Temperatury nie sprawdzamy na wskaźniku tylko w programie diagnostycznym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2021 o 19:25, mmaciejosss napisał:

, Peugeot Boxer 2,0HDI po 20km osiągnął zalecane 90st na wskaźniku a po dopiero 10-12km z nawiewów leciało delikatne ciepełko , na szczęście tego najmniej użytkuję

Ja mam starego 2.2hdi z 2003r, miał wymieniany termostat a bez kartonu na chlodnicy chyba w życiu by się nie dogrzał 🤣 podobno ten typ tak ma.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2021 o 16:47, Ksenomorf napisał:

Zmień termostat , też tak miałem .

Termostat zmieniany jakiś czas temu, bo myślałem, że jest zepsuty. Stary trzymał w lato 80 st. C, nowy tyle samo.

Sprawdziłem przy 0 st. C. Pomyliłem wartości... Całe 27km trzymał 74-78 st. C.

Druga kreska zapala się przy 75 st. C.

Jeśli jest jakieś -5 st. C. to się nie zapali.

Pełne otwarcie fabrycznie jest przy 83 st. C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie wiem czy fabryczne termostaty jakoś inaczej nie działają. Jeżdżę od x lat Renault i zimą zawsze max jedna kreska. Po zmianie zawsze pół skali i nie ważne jaki model. 

IMG-20211213-WA0001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2021 o 12:33, alastair napisał:

no to gdzie jest ten wspanialy diesel?? ani mniej nie pali ani nie umie sam sie ogrzac :lol:

 

W trasie. Diesel jest wspaniały w trasie, a nie na krótkich odcinkach miejskich w zimie.

Pojedź w trasę, zrób 50km i obserwuj, jak się zachowuje temperatura. Jesli masz jakiś prosty interfejs diagnostyczny na BT, to podłącz i podczas jazdy sprawdzaj wskazania temperatury, jakie widz komputer. Wtedy zobaczysz, czy dogrzewa, czy nie dogrzewa.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.12.2021 o 10:00, Luke16 napisał:

A ja nie wiem czy fabryczne termostaty jakoś inaczej nie działają. Jeżdżę od x lat Renault i zimą zawsze max jedna kreska. Po zmianie zawsze pół skali i nie ważne jaki model. 

Te fabryczne, inaczej działające, to w nowych czy 10-cio letnich furach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Passat miał grzałki które grzały płyn w nagrzewnicy i już po kilometrze dmuchało ciepłym.
Do autora - tak, diesle tak mają, wynika to z wysokiej sprawności tych silników.
Miałem golfa 4 1,9 TDI i miał dodatkowe świece żarowe w układzie chłodzenia... I gó....o dawały. Po 20 km trasy zimą przy -10 st. temp. silnika oscylowała wokół 50 st.


Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DZIDA napisał:

Miałem golfa 4 1,9 TDI i miał dodatkowe świece żarowe w układzie chłodzenia... I gó....o dawały. Po 20 km trasy zimą przy -10 st. temp. silnika oscylowała wokół 50 st.


Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka
 

 

A jesteś pewien że działało wszystko poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A jesteś pewien że działało wszystko poprawnie?
Si...
Problem był taki że fabryczne dogrzewanie tymi świecami włączało się poniżej 20 czy 25 st. (Tak zaprogramowany był fabrycznie komputer auta )
A to nie był jednocześnie jakiś wyżyłowany i nowoczesny diesel...


Więc sama obecność dogrzewaczy płynu o niczym nie świadczy bo wszystko zależy jak jest zaprogramowany...

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, DZIDA said:

Miałem golfa 4 1,9 TDI i miał dodatkowe świece żarowe w układzie chłodzenia... I gó....o dawały. Po 20 km trasy zimą przy -10 st. temp. silnika oscylowała wokół 50 st.
 

 

Ale to chyba inne swiece niz pisze Cinek, bo u niego grzaly w nagrzewnicy a u Ciebie w bloku...

Pomijam juz fakt, ze Golf 4 to konstrukcja z przed ponad 20 lat i raczej nijak sie ma do aut wspolczesnych ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/9/2021 at 12:33 PM, alastair said:

no to gdzie jest ten wspanialy diesel?? ani mniej nie pali ani nie umie sam sie ogrzac :lol:

to teraz uważaj  ;] 

 

mam ja sobie subaru z ej20f  2.0 160km +lpg

jak myslisz po jakim czasie silnik przy powiedzmy -10°C przełaczy sie na gaz ? 

 

 

no wiec najdłuższy odcinek to było ca okolo 50km   

 

z tym ze przy -20°C 8]  
(przy mniejszym do -10 zwykle mniej niż 15km ) 
auto sprawne ;] 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz uważaj  ;] 
 
mam ja sobie subaru z ej20f  2.0 160km +lpg
jak myslisz po jakim czasie silnik przy powiedzmy -10°C przełaczy sie na gaz ? 
 
 
no wiec najdłuższy odcinek to było ca okolo 50km   
 
z tym ze przy -20°C 8]  
(przy mniejszym do -10 zwykle mniej niż 15km ) 
auto sprawne ;] 
W każdym subaru (poza SVX) a miałem 7szt, bylo LPG

I każde przełączało się na lpg zanim dojelachelm "do glownej" czyli ok 2km...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym subaru (poza SVX) a miałem 7szt, bylo LPG

I każde przełączało się na lpg zanim dojelachelm "do glownej" czyli ok 2km...
No patrz default_zlosnik.gif a moje mialo inaczej , ale dolalem płynu chłodzącego i zaczęło się przełączać normalnie default_spineyes.gif co nie zmienia faktu że jak nie miał do pełna to miał problem default_ok.gif

Ale faktem jest też to że to pierwsze moje auto któremu trzeba dolewać płynu 8] przy poprzednich nie miałem takiego problemu to i e tym nie sprawdzalem :bzik: na szczęście jakiś czas temu koledze@camel00 zdechł silnik w forku z racji braku płynu to i ja zacząłem sprawdzać ;]

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, mokrii napisał:

 jakiś czas temu koledze@camel00 zdechł silnik w forku z racji braku płynu

 

U mnie akurat wszystkie płyny były w porządku, do momentu kiedy się ich grawitacyjnie pozbyłem w trakcie jazdy ;]

Nie chce mi się wczytywać w wątek, ale widzę, że rozmowa jest m.in. o przełączaniu na lpg w Subaru. Z tego co pamiętam w moim zajmowało mu to jakieś 1-2 km. Patrzę teraz w statystyki, że średnia z ~65k km to 13 lpg i 2 Pb. Odcinki w 90% wynosiły poniżej 5 km, więc przepinał się raczej sprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No patrz default_zlosnik.gif a moje mialo inaczej , ale dolalem płynu chłodzącego i zaczęło się przełączać normalnie default_spineyes.gif co nie zmienia faktu że jak nie miał do pełna to miał problem default_ok.gif

Ale faktem jest też to że to pierwsze moje auto któremu trzeba dolewać płynu default_icon_eek.gif przy poprzednich nie miałem takiego problemu to i e tym nie sprawdzalem default_spineyes.gif na szczęście jakiś czas temu koledze[mention=134402]camel00[/mention] zdechł silnik w forku z racji braku płynu to i ja zacząłem sprawdzać default_zlosnik.gif

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka


,na 99% masz nieszczelna chłodnice. Niewidac przecieki bo jest tylko na gorąco i obrazu odparowuje. Standard w starych subaru...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minutes ago, mokrii said:

No patrz default_zlosnik.gif a moje mialo inaczej , ale dolalem płynu chłodzącego i zaczęło się przełączać normalnie default_spineyes.gif co nie zmienia faktu że jak nie miał do pełna to miał problem default_ok.gif

Ale faktem jest też to że to pierwsze moje auto któremu trzeba dolewać płynu 8] przy poprzednich nie miałem takiego problemu to i e tym nie sprawdzalem :bzik: na szczęście jakiś czas temu koledze@camel00 zdechł silnik w forku z racji braku płynu to i ja zacząłem sprawdzać ;]

 

Ale to troche bez sensu wyciagac jakies wnioski na bazie niesprawnego auta ;]

Nie przelaczal sie na LPG bo plynu bylo za malo, a nie dlatego ze sie tak dlugo nagrzewal...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ale to troche bez sensu wyciagac jakies wnioski na bazie niesprawnego auta ;]
Nie przelaczal sie na LPG bo plynu bylo za malo, a nie dlatego ze sie tak dlugo nagrzewal...
Tak ;] ja tylko niosę pomoc



Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.12.2021 o 19:54, Maciej__ napisał:

Pomijam juz fakt, ze Golf 4 to konstrukcja z przed ponad 20 lat i raczej nijak sie ma do aut wspolczesnych ;]

Akurat silnik/system spalania paliwa jest bardzo podobny.

Pewnie gdyby nie TDI to nie byłoby współczesnych diesli:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.12.2021 o 19:54, Maciej__ napisał:

 

Ale to chyba inne swiece niz pisze Cinek, bo u niego grzaly w nagrzewnicy a u Ciebie w bloku...

Pomijam juz fakt, ze Golf 4 to konstrukcja z przed ponad 20 lat i raczej nijak sie ma do aut wspolczesnych ;] 

 

Miałem Scenica 3 1.5 dci 200 kkm przebiegu. Grzałki w obiegu i elektryczna nagrzewnica. Niektóre benzyniaki nie łapią tak szybko temperatury płynu jak ten 'francuski strupek'. 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Ale to troche bez sensu wyciagac jakies wnioski na bazie niesprawnego auta ;]

Nie przelaczal sie na LPG bo plynu bylo za malo, a nie dlatego ze sie tak dlugo nagrzewal...

A nagrzewał sie długo bo płynu było za mało rotfl

W sumie teraz nie pamiętam powodu zależności, ale pamiętam że jak chcę mieć sprawne ogrzewanie, to płyn ma być na max a nie na minimum :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nagrzewał sie długo bo płynu było za mało rotfl
W sumie teraz nie pamiętam powodu zależności, ale pamiętam że jak chcę mieć sprawne ogrzewanie, to płyn ma być na max a nie na minimum :oki:
Heh ;] widzę że muszę doprecyzować, nagrzewał się normalnie 2km i w środku ciepło , po kolejnych 2km wskazówka temperatury w środku skali, tylko się nie przełączał na gaz 8] dlatego napisałem w pierwszym poście że auto było sprawne.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, mokrii napisał:

Heh ;] widzę że muszę doprecyzować, nagrzewał się normalnie 2km i w środku ciepło , po kolejnych 2km wskazówka temperatury w środku skali, tylko się nie przełączał na gaz 8] dlatego napisałem w pierwszym poście że auto było sprawne.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
 

Nie ja twierdzę że niesprawny rotfl, z Nubiry pamiętam że musiało być Max i z któregoś z wcześniejszych służbowych, inaczej ogrzewanie było nie w pełni wydatne :oki:

Teraz pilnuję by Max było płynu, a jeżeli na zimę mam minimum oleju to jeszcze lepiej  dla ogrzewania oczywiście ;]

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, Artur_W_wa said:

Nie ja twierdzę że niesprawny rotfl, z Nubiry pamiętam że musiało być Max i z któregoś z wcześniejszych służbowych, inaczej ogrzewanie było nie w pełni wydatne :oki:

Teraz pilnuję by Max było płynu, a jeżeli na zimę mam minimum oleju to jeszcze lepiej  dla ogrzewania oczywiście ;]

 

Tez mialem Nubire z LPG ;] 

Tam byly wiecznie cyrki z ogrzewaniem i zamarzajaca klamka zima ;)

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Tez mialem Nubire z LPG ;] 

Tam byly wiecznie cyrki z ogrzewaniem i zamarzajaca klamka zima ;)

 

Jak się dbało, tak się miało. 

Tylko raz wsiadałem przez bagażnik rotfl, a pilnując poziomu nawet przy -30 ogrzewanie działało sprawnie :palacz:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2021 o 09:57, volf6 napisał:

Te Peugeoty też pewnie mają ale to raczej idzie na ogrzewanie a nie na dogrzewanie silnika.

Stare diesle na wtrysku pośrednim grzeją się znacznie szybciej ale palą też więcej a do tego gorzej odpalają i jeżdżą:)

Mają jak sobie dopłacisz, i jest to nagrzewnica elektryczna która grzeje powietrze pasażerom, a nie plyn w silniku. Niestety te wszystkie HDI/TDCI (to to samo) zimą po mieście jeżdżą zimne... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.