Skocz do zawartości

Jaki olej do VW 1,4 16V


jahooo

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, jahooo napisał:

Kupiłem używane Polo 2007  1,4 16V 80KM. Przebieg prawdziwy 160tyś. Auto jeżdziło na jakimś Castrolu 5W40. Wiem , że te silniki maja problemy z klepaniem tłoków. Jaki olej zastosować, czy robić płukankę 

„Klepaniem tłoków” jak żyje nie słyszałem 🤣

edit

teraz już wiem o co „kaman”

miałem 1.4 16v i sprzedałem koledze przy 160 a on przy 300 sąsiadowi i nic z silnikiem robione nie było. Olej topowy muszli lałem 5w30 co 15.

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Octavii 1.4 TSI z 2018 mam MOTUL SPECIFIC 505 01 502 00 5W40 . Podobno zdecydowanie lepszy od Castrola . Auto ma raptem 35tys . więc trudno doszukiwać się problemów ale słychać różnicę w pracy . Na plus  oczywiście .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Camel napisał:

„Klepaniem tłoków” jak żyje nie słyszałem 🤣

 

Typowa bolaczka tego silnika tzw piston slap. 

21 minut temu, jahooo napisał:

Kupiłem używane Polo 2007  1,4 16V 80KM. Przebieg prawdziwy 160tyś. Auto jeżdziło na jakimś Castrolu 5W40. Wiem , że te silniki maja problemy z klepaniem tłoków. Jaki olej zastosować, czy robić płukankę 

 

Jak silnik po nagrzaniu dalej klekocze to juz za wiele specyfikami nie zrobisz. Do kazdej wymiany mozesz dorzucic cerateca, albo archoila zmniejszajacego tarcie. Bedzie ciszej, u mnie pomagalo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, czachabrava napisał:

 

Typowa bolaczka tego silnika tzw piston slap. 

 

Jak silnik po nagrzaniu dalej klekocze to juz za wiele specyfikami nie zrobisz. Do kazdej wymiany mozesz dorzucic cerateca, albo archoila zmniejszajacego tarcie. Bedzie ciszej, u mnie pomagalo. 

Ceratec zasadniczo ma na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów starczyć, także średnio z tym laniem co wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, r1sender napisał:

Ceratec zasadniczo ma na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów starczyć, także średnio z tym laniem co wymianę.

 

Ja napisałem z praktyki z tym silnikiem. Testów nie robiłem, ale po zlaniu oleju z ceratec było głosniej.

Wolałem zalać tańszy olej i do tego co wymianę ceratec. Taki zestaw wtedy wychodził jakieś 120pln...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czachabrava napisał:

 

Ja napisałem z praktyki z tym silnikiem. Testów nie robiłem, ale po zlaniu oleju z ceratec było głosniej.

Wolałem zalać tańszy olej i do tego co wymianę ceratec. Taki zestaw wtedy wychodził jakieś 120pln...

Do takich tematów testowaliśmy Dąbie 1 z 1.4 75KM i przelotem 300+ kkm, po przejęciu tematu płukanka tec2000 zielona na 45 minut, później olej 5w40 i dodatek od liqui moli, taki niby który zapobiega wyciekom, czyli zmiękcza uszczelki itp. wymiany co 10kkm i płukanka przed każdą wymianą i olej z dodatkiem. Pojazd u kumpla przekroczył 400kkm, odma nie zamarza i zawory nie klepią, a klepaly hydrokasatory gdy go dostaliśmy... Pewnie po nowym roku szrot będzie, bo blachy zaczyna brakować miejscami... :hush:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.