Skocz do zawartości

Jak ustawić kocioł gazowy


Ralph78

Rekomendowane odpowiedzi

Ale ten mój patent będzie ciężki do zastosowania u Ciebie - musiałbyś dostać się do czujnika temperatury CO w kotle, albo jakoś inaczej go "oszukiwać".
U mnie czujnik od CWU wychodzi z zasobnika i mam go na wierzchu.
A kocioł pewnie masz jeszcze na gwarancji, więc grzebanie w nim może spowodować jej utratę.
Źle mnie zrozumiałeś, po prostu pochwaliłem cię za dobry pomysł. U mnie to by się nie sprawdziło

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ralph78 napisał:

owiedział, że ma rozwiązanie, zrobił tak u sobie. Sensor sonoff podłączony do elektrycznej grzałki w cylindrze i dogrzewanie od temperatury 45 stopni do 60 za pomocą prądu. Wtedy piec można ustawić na niższą temperaturę.

To teraz będziesz grzał dom prądem, tak w skrócie.

Zastanów się, co się stanie, jak w zasobniku będzie 60 stopni, a na kotle 40 stopni i ta 40 stopniowa woda przeleci przez wężownice zasobnika gdzie jest 60 stopni.

 

Finalnie sobie będziesz grzał dom po części prądem.

 

Więc jak masz robić coś niemądrego, to lepiej nic nie rób i ustaw na kotle 60 stopni. a za jakiś czas sobie przerobisz rurki tak, jak powinno byc.

 

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz będziesz grzał dom prądem, tak w skrócie.
Zastanów się, co się stanie, jak w zasobniku będzie 60 stopni, a na kotle 40 stopni i ta 40 stopniowa woda przeleci przez wężownice zasobnika gdzie jest 60 stopni.
 
Finalnie sobie będziesz grzał dom po części prądem.
 
Więc jak masz robić coś niemądrego, to lepiej nic nie rób i ustaw na kotle 60 stopni. a za jakiś czas sobie przerobisz rurki tak, jak powinno byc.
 
 
 
Już ten pomysł wcześniej zarzuciłem.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ralph78 napisał:

Jest opcja WiFi, ale brak modułu. Z tego co popatrzyłem to moduł WiFi jest wbudowany w termostat Cube S.

No i chyba masz rację, że to się nie sprawdzi. Z tego co popatrzyłem, to w aplikacji masz opcje sterowania temperaturą automatycznie z możliwością programowania kalendarza. Problem jest tylko taki, że sterujesz temperaturą w pomieszczeniu, a nie na kotle i raczej nie wymusisz grzania na 60 stopni. Bez grzebania zostaje Ci podniesienie temperatury na kotle na sztywno. Porównaj parę dni zużycie gazu i zobaczysz, czy różnice są warte kosztów modyfikacji instalacji. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowanie tematu po tygodniu testowania. Stanęło na najbardziej efektywnej opcji że kocioł ustawiony na tryb AUTO 56 stopni, CO od 8 do 22 włączone cały czas, od 22 do 8 rano kontrolę przejmuje termostat na ścianie w kuchni i jak temperatura spadnie poniżej 18 to załączy kocioł. Oczywiście w każdym pokoju głowica termostatyczna indywidualnie kontroluje temperaturę. Założyłem Equiva EQ3 model Q i ustawiłem każdą indywidualnie w zależności od wielkości/przeznaczenia pomieszczenia, w nocy przełączają się na niższą temperature. Ciepła woda odpala się wg timera dwa razy dziennie, rano i wieczorem po 1:30h. Codziennie rano około 10 zdjęcie licznika i odczytanie jego stanu. Średnie zużycie 3-3.5 m3 na dobę, co przy cenach gazu w Irlandii daje około 2-2.5 euro. Cykl rozliczeń jest dwumiesięczny więc rachunek nie powinnien przekroczyć 150 e. Jest spora oszczędność bo przy otwartych kaloryferach na max i bez głowic termostatycznych w zeszłym roku gdzie gaz był sporo tańszy rachunki oscylowały w granicach 200 euro. Dodam też, że teraz jest przyjemnie i komfortowo w domu czego nie można było powiedzieć o starym systemie ogrzewania.

 

 

 

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2021 o 21:34, maras77 napisał:

Grzanie ciągłe nie jest ekonomicznym sposobem grzania domu kotłem gazowym.

Sporo prądu idzie w pompy, sporo jest strat ciepła w kotle na takim ciągłym grzaniu do 70 stopni. Kocioł kondensacyjny powinien chodzić raczej na 40 stopniach, max 50.

 

 

Pozwolę sobie podpiąć się do tematu - w mieszkaniu mam kocioł kondensacyjny 2-funkcyjny. Temp CO jest ustawiona na 60 stopni a CWU na 49. 

 

Jak widzę, powinienem obniżyć temp. CO na kotle. Może to rozwiązałoby 2 problemy, które mam:

1. przy maksymalnie odkręconych zaworach termostatycznych na grzejnikach - nie da się wysiedzieć w jego pobliżu, bo tak efektywnie grzeje

2. przy regulacji zaworem na grzejniku (zakres 0-5) od 3 zaczyna grzać i wtedy pojawia się dźwięk przepływu/przelewania wody przez grzejnik, a jest bardzo uciążliwy np. w sypialni.

 

Czy dobrze myślę, że mogę jakoś pokombinować i sam rozwiązać te 2 problemy?

 

EDIT: Instalacja i sprzęt mają 2 lata, grzejniki są dość sporej wielkości w każdym pomieszczeniu, a kocioł jest sterowany przez przenośne urządzenie z czujnikiem temperatury w pokoju.

Edytowane przez Pietro_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Pietro_M napisał:

Pozwolę sobie podpiąć się do tematu - w mieszkaniu mam kocioł kondensacyjny 2-funkcyjny. Temp CO jest ustawiona na 60 stopni a CWU na 49. 

 

Jak widzę, powinienem obniżyć temp. CO na kotle. Może to rozwiązałoby 2 problemy, które mam:

1. przy maksymalnie odkręconych zaworach termostatycznych na grzejnikach - nie da się wysiedzieć w jego pobliżu, bo tak efektywnie grzeje

2. przy regulacji zaworem na grzejniku (zakres 0-5) od 3 zaczyna grzać i wtedy pojawia się dźwięk przepływu/przelewania wody przez grzejnik, a jest bardzo uciążliwy np. w sypialni.

 

Czy dobrze myślę, że mogę jakoś pokombinować i sam rozwiązać te 2 problemy?

 

Ja ustawiłem na kotle temperaturę 56 stopni i jest w miarę efektywnie. Co do drugiego problemu to widzę, że masz manualne sterowanie głowicami. Ja mam u siebie głowice elektroniczne i trzymają zadaną temperaturę w pomieszczeniu idealnie plus zawór nigdy nie jest otwarty na max. U mnie odgłosy przelewania i przepływu wody też występowały. Na początku starałem się odpowietrzać kaloryfery (bo to powietrze w nich powoduje problem), ale pomagało to na krótką metę a żona i córka mi narzekały rano, że są regularnie budzone w nocy. Poradziłem się znajomego hydraulika i polecił na kłopotliwych kaloryferach założyć automatyczne odpowietrzniki. Tak też zrobiłem i nastała cisza. Nie wiem czy w Polsce też są takie dostępne ani czy jest podobny system, ja kupowałem na Amazon:

 

https://www.amazon.co.uk/Aladdin-Autovents-Automatic-Aeration-Replaceable/dp/B07PTRP7X3/ref=sr_1_4?keywords=aladdin+bleed+valve&qid=1640463862&sprefix=alladin+blee%2Caps%2C61&sr=8-4

 

Aladdin-HV30_470x.jpg?v=1587623093

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2021 o 21:16, Ralph78 napisał:

 

Hej,

 

W zeszłym roku wymieniłem kocioł gazowy na nowy model dokładnie taki:

 

https://www.ariston.com/pl-pl/produkty/kotly-gazowe/kondensacyjne/clas-one-net/

 

 

Normalnie aż do środy kocioł się załączał wg wskazań termostatu, który z racji lokalizacji w kuchni był bardzo niewygodny. Na kaloryferach nie było głowic termostatycznych więc jak już się załączyło ogrzewanie to wszędzie bez względu na panującą temperaturę kaloryfery grzały. W końcu powiedziałem dość i w tym tygodniu założyłem głowicę termostatyczne na każdy jeden grzejnik. I teraz mam pytanie do was, jaką najlepiej temperaturę ustawić na piecu ? Jest on jednofunkcyjny czyli grzeje CO, ale również dogrzewamy nim gorącą wodę w bojlerze. Termostat w kuchni spiąłem tak żeby załączył piec 24/7 a grzejniki kontroluje za pomocą głowic termostatycznych na których ustawiłem żądaną temperaturę. Zamykają/otwierają one dopływ ciepłej wody do kaloryfera wg potrzeby. Piec w tym momencie jest ustawiony na 70 stopni, pompa wody chodzi non stop bo szumi. Czy to dobre ustawienie ? Chodzi mi o jak najbardziej ekonomiczne wykorzystanie takiego systemu.

 

 

 

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

U mnie w Aristonie jest funkacja auto, kocioł sam sobie temp dobiera w oparciu o termostat i stacje pogodową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2021 o 16:20, Ralph78 napisał:

 

Dom nie jest nowy, był wybudowany w 2006 roku i instalacja jest taka jak tutaj wszędzie. Stary kocioł się nagle popsuł więc był nieprzewidziany wydatek i nie miałem za bardzo czasu się wyedukować co do nowego zakupu. Instalator był bardzo profesjonalny założył najbardziej sensowny piec w moim budżecie. Działa na tej samej zasadzie co stary, jest tylko nowocześniejszy. Kłopot się zrobił teraz, bo założyłem głowice termostatyczne i włączyłem piec 24/7 żeby dom był dogrzany w każdym pomieszczeniu. Wcześniej był termostat tylko w kuchni a kaloryfery były otwarte na 100% co wiązało się z dużymi startami ciepła plus niedogrzanymi/przegrzanymi pomieszczeniami. Teraz system został zbalansowany bo w każdym pomieszczeniu mam taką temperaturę jak domownicy lubią. Na starym systemie piec był ustawiony na sztywno na 65 stopni i dlatego woda była wystarczająco ciepła. Dopiero jak zacząłem się edukować to okazało się, że kocioł kondensacyjny na gaz działa najbardziej efektywnie przy niższych temperaturach. Teraz gdybym miał jeszcze raz zakładać piec przerobiłbym instalację na piec dwufunkcyjny i miał osobno CO i CWU. Tylko zamiast kosztu 1700e za piec, który teraz mam taka usługa kosztuje w zależności od modelu pieca pomiędzy 4-5k euro. Na plus można wtedy zlikwidować cylinder na wodę i odzyskać trochę miejsca.

 

Edit:

 

Montował Irlandczyk a całość konsultowałem ze znajomym hydraulikiem/elektrykiem które jest Polakiem i nie ma z nim wspólnego.

Ja zrobiłem tak że termostat w najzimniejszym pomieszczeniu w domu, a w pozostałych głowice termostatyczne regulujące temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem tak że termostat w najzimniejszym pomieszczeniu w domu, a w pozostałych głowice termostatyczne regulujące temperaturę.
No to podobnie jak u mnie tylko na odwrót Termostat mam w kuchni i najczęściej jest tam bardzo ciepło jak się gotuje lub piecze. Normalnie termostat odłączał kocioł i reszta pomieszczeń była niedogrzana. Teraz ustawiłem tam w ciągu dnia dość wysoką temperaturę która raczej jest nie do osiągnięcia bo najpierw głowica zamknie zawór na kaloryferze w kuchni. Wtedy reszta pomieszczeń na szansę żeby dogrzać do zadanej temperatury na głowicy

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Ralph78 napisał:

No to podobnie jak u mnie tylko na odwrótemoji16.png Termostat mam w kuchni i najczęściej jest tam bardzo ciepło jak się gotuje lub piecze. Normalnie termostat odłączał kocioł i reszta pomieszczeń była niedogrzana. Teraz ustawiłem tam w ciągu dnia dość wysoką temperaturę która raczej jest nie do osiągnięcia bo najpierw głowica zamknie zawór na kaloryferze w kuchni. Wtedy reszta pomieszczeń na szansę żeby dogrzać do zadanej temperatury na głowicy emoji106.png

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka
 

No to masz źle. Termostat przerzuć do najzimniejszego pokoju, piec ustaw na auto a w pozostałych steruj głowicami. Po co ci głowica w zimniejszym pomieszczeniu jak termostat wisi w cieplejszym i nie załączy ogrzewania? 

Zwróci ci się to przy najbliższym rachunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz źle. Termostat przerzuć do najzimniejszego pokoju, piec ustaw na auto a w pozostałych steruj głowicami. Po co ci głowica w zimniejszym pomieszczeniu jak termostat wisi w cieplejszym i nie załączy ogrzewania? 
Zwróci ci się to przy najbliższym rachunku.
Źle mnie zrozumiałeś, termostat mam ustawiony ręcznie na wyższą temperaturę niż ta co jest w pomieszczeniu. W ten sposób wymuszam ciągłą pracę pieca. Reszta jest kontrolowana przez głowicę termostatyczne. W nocy termostat przełącza się na niższą temperaturę i wyłącza piec. Co do termostatu to ciężko by było go przenieść bo jest wbudowany w ścianę 36c6b1cfbf9f86d3c0c32cdbbad9812b.jpg

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ralph78 napisał:

Źle mnie zrozumiałeś, termostat mam ustawiony ręcznie na wyższą temperaturę niż ta co jest w pomieszczeniu. W ten sposób wymuszam ciągłą pracę pieca. Reszta jest kontrolowana przez głowicę termostatyczne. W nocy termostat przełącza się na niższą temperaturę i wyłącza piec. Co do termostatu to ciężko by było go przenieść bo jest wbudowany w ścianę emoji16.png36c6b1cfbf9f86d3c0c32cdbbad9812b.jpg

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka
 

To i tak bez sensu. Ciągła praca pieca = większe wydatki. Olej ten termostat i zainstaluj sobie taki sterowany radiowo. Napradę taki zakup szybko ci się zwróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak bez sensu. Ciągła praca pieca = większe wydatki. Olej ten termostat i zainstaluj sobie taki sterowany radiowo. Napradę taki zakup szybko ci się zwróci.
Testowałem cały tydzień różne systemy i ciągła praca czyli dogrzewanie wody w obiegu do temperatury roboczej to oszczędność. Najwięcej gazu zużywa się przy wychłodzonym kotle i przy ogrzewaniu zimnej wody do tych 56 stopni.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ralph78 napisał:

Testowałem cały tydzień różne systemy i ciągła praca czyli dogrzewanie wody w obiegu do temperatury roboczej to oszczędność. Najwięcej gazu zużywa się przy wychłodzonym kotle i przy ogrzewaniu zimnej wody do tych 56 stopni.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka
 

Ja na twoim miejscu spróbował bym z tym:

https://sklepenergii.pl/auraton-auraton-2025-rth-bezprzewodowy-tygodniowy-programowalny-regulator-temperatury-aurla20251010-p-8478.html i wrzucił do najzimniejszegop omieszczenia a w reszcie regulował termostatem. Będzie Pan zadowolony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Lupus napisał:

Ja na twoim miejscu spróbował bym z tym:

https://sklepenergii.pl/auraton-auraton-2025-rth-bezprzewodowy-tygodniowy-programowalny-regulator-temperatury-aurla20251010-p-8478.html i wrzucił do najzimniejszegop omieszczenia a w reszcie regulował termostatem. Będzie Pan zadowolony ;)

 

Jestem happy z tego co mam i jak ustawiłem. Ostatnie zużycie gazu za 24h łącznie z dogrzewaniem CWU dwa razy dziennie (każde to około 1:30h) w zbiorniku to 3 m3 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lupus napisał:

Ja na twoim miejscu spróbował bym z tym:

https://sklepenergii.pl/auraton-auraton-2025-rth-bezprzewodowy-tygodniowy-programowalny-regulator-temperatury-aurla20251010-p-8478.html i wrzucił do najzimniejszegop omieszczenia a w reszcie regulował termostatem. Będzie Pan zadowolony ;)

Mam to urządzenie w swojej instalacji domowej i nie poleciłbym nawet wrogowi. 😄

Czujnik temperatury jest zbyt wrażliwy, zegar często łapie opóźnienie itp.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to urządzenie w swojej instalacji domowej i nie poleciłbym nawet wrogowi.
Czujnik temperatury jest zbyt wrażliwy, zegar często łapie opóźnienie itp.
Wychodzę z założenia że jak coś działa i się sprawdza to po co naprawiać i kombinować

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2021 o 21:34, maras77 napisał:

Grzanie ciągłe nie jest ekonomicznym sposobem grzania domu kotłem gazowym.

 

No to tutaj coś innego magister twierdzi... 

 

http://www.oszczedzanieprzezogrzewanie.pl/tanie-ogrzewanie-gazowe-czyli-5-krokow-do-tego-jak-oszczednie-ogrzac-dom-lub-mieszkanie-kotlem-gazowym/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, exor napisał:

To niech se magister przeliczy, ile prądu skotłuje pompa obiegowa przy pracy ciągłej, a ile przy przerywanej. przyjmij, że pompa w kotle ma około 100W. Za to słusznie magister zauważył, że ciepły grzejnik to dodatkowy komfort ciepła z promieniowania podczerwieni.

 

Nie biorę już pod uwagę dalszej części zdania, której nie zacytowałeś - że podane przez kolegą temperatury pracy to nie jest zakres efektywnej pracy kotła kondensacyjnego.

 

Ciągłe granie ma sens jak się ma do tego dostosowany układ, pozwalający grzać niskotemperaturowo i kocioł z modulacją wydajności pompy obiegowej, aby nie kotłowała zawsze 100W prądu, tylko mniej, jak grzejniki są na minimalnym przepływie.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec

Pompa to pikus, zreszta ktory kocial, zre 100W? Moja cala kotlownia tyle bierze... kociol + 2 pompy. Najwiekszym problemem jest minimalna moc kotla...

U mnie wsadzili 19kW kociol ... i co? Moc minimalna 7kW... i dupa... nawet jak wszystko jest na full odkrecone to i tak taktuje.... Nominalnie na podtrzymanie temperatury jak jest w okolicy 0 na zewnatrz z obliczen wychodzi, ze potrzebuje jakies 2kW... Podejrzewam, ze straty sa spore...

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, krawiec napisał:

Pompa to pikus, zreszta ktory kocial, zre 100W?

 

Mój dziesięcioletni kocioł kondensacyjny (Junkers ZSB 22-3C) osiąga 125W (jeśli dobrze pamiętam to sama pompka obiegowa na poszczególnych biegach ma 40/60/80W).

A co do mocy minimalnej to masz rację - ten sam problem jest u mnie 7,3kW i taktowanie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, krawiec napisał:

Pompa to pikus, zreszta ktory kocial, zre 100W? Moja cala kotlownia tyle bierze... kociol + 2 pompy. Najwiekszym problemem jest minimalna moc kotla...

U mnie wsadzili 19kW kociol ... i co? Moc minimalna 7kW... i dupa... nawet jak wszystko jest na full odkrecone to i tak taktuje.... Nominalnie na podtrzymanie temperatury jak jest w okolicy 0 na zewnatrz z obliczen wychodzi, ze potrzebuje jakies 2kW... Podejrzewam, ze straty sa spore...

 

Większość kotłów z klasycznymi pompami (nie elektronicznymi) na domyślnym ustawieniu, czyli na najwyższym biegu bierze właśnie około 100W. U mnie konkretnie na 3 biegu jest 90W ale już na 2 biegu, który jest w zupełności wystarczający w mojej instalacji jest 70W :ok:

 

Co do doboru kotła - to niestety jak pisałem wcześniej - trzeba znać się lepiej niż polscy "fachowcy". Ja mam owszem 24kW max mocy, ale celowo wybrałem kocioł, który startuje od 3kW, co przy moim dziurawym domu sprawia, że kocioł może sobie pracować bez taktowania :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie moze debilne-ale zadam:hehe:

Przeczytalem watek i mam takie pytanie:caly czas mowi sie o ciaglym grzaniu pieca.

U mnie problemem jest akustyka-piec jest w kuchni a sypialnia nad kuchnia.I niestety czesto budzi mnie odpalanie sie pieca-chcialbym sprawdzic czy nie byloby lepiej gdyby chodzil caly czas.I tu pytanie -jak to zrobic? Obecnie mam dwa termostaty[gora/dol] ktore steruja piecem oraz  glowice na grzejnikach .Nie za bardzo sobie wyobrazam ciaglego grzania jesli temperatura pomieszczen osiagnie zadana wartosc.Piec zwykly dwufunkcyjny z takim bojlerem jak u @Ralph78 w instalacji z trzema niezaleznymi zaworami .

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wlad napisał:

Pytanie moze debilne-ale zadam:hehe:

Przeczytalem watek i mam takie pytanie:caly czas mowi sie o ciaglym grzaniu pieca.

U mnie problemem jest akustyka-piec jest w kuchni a sypialnia nad kuchnia.I niestety czesto budzi mnie odpalanie sie pieca-chcialbym sprawdzic czy nie byloby lepiej gdyby chodzil caly czas.I tu pytanie -jak to zrobic? Obecnie mam dwa termostaty[gora/dol] ktore steruja piecem oraz  glowice na grzejnikach .Nie za bardzo sobie wyobrazam ciaglego grzania jesli temperatura pomieszczen osiagnie zadana wartosc.Piec zwykly dwufunkcyjny z takim bojlerem jak u @Ralph78 w instalacji z trzema niezaleznymi zaworami .

 

i tu właśnie kłania się idea sterowania pogodowego - kocioł dobiera tak temperaturę zasilania, aby równoważyć stałą stratę ciepła budynku w zależności od temperatury zewnętrznej swoją ciągłą pracą - czyli chodzi na niskim parametrze cały czas. Żeby to miało sens działać poprawnie to w dobrze izolowanym domu kocioł musi mieć możliwość pracy z niską mocą. 

 

Ja mam np. kocioł 32kW który schodzi o 6% modulacji, czyli może chodzić stale z mocą około 2kW

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie moze debilne-ale zadam:hehe:
Przeczytalem watek i mam takie pytanie:caly czas mowi sie o ciaglym grzaniu pieca.
U mnie problemem jest akustyka-piec jest w kuchni a sypialnia nad kuchnia.I niestety czesto budzi mnie odpalanie sie pieca-chcialbym sprawdzic czy nie byloby lepiej gdyby chodzil caly czas.I tu pytanie -jak to zrobic? Obecnie mam dwa termostaty[gora/dol] ktore steruja piecem oraz  glowice na grzejnikach .Nie za bardzo sobie wyobrazam ciaglego grzania jesli temperatura pomieszczen osiagnie zadana wartosc.Piec zwykly dwufunkcyjny z takim bojlerem jak u [mention=135890]Ralph78[/mention] w instalacji z trzema niezaleznymi zaworami .
U mnie piec jest w pomieszczeniu gospodarczym do tego jest zamknięty w szafce więc prawie go nie słychać. Większość czasu chodzi na minimalnym spalaniu i tylko słychać szum pompy. Z tego co pamiętam to mój model ma max moc 24 kWh a minimalnie schodzi do 3 kWh.
Od 22 termostat przełącza się na niższą temperaturę na noc i wyłącza piec kompletnie i trwa to dopóki nie spadnie poniżej temperatury zadanej. Jeśli to nie nastąpi to włącza się dopiero o 6:30 rano żeby zagrzać CWU.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wlad napisał:

I tu pytanie -jak to zrobic?

Niewiem jaką masz temperaturę zasilanie ustawioną. Wystarczy obniżyć temperaturę zasilania. 
sterownik pokojowy da sygnał do grzania ale piec nie będzie miał wystarczająco cieplej wody żeby dogrzać pomieszczenie wiec będzie pracował cały czas. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem jaką masz temperaturę zasilanie ustawioną. Wystarczy obniżyć temperaturę zasilania. 
sterownik pokojowy da sygnał do grzania ale piec nie będzie miał wystarczająco cieplej wody żeby dogrzać pomieszczenie wiec będzie pracował cały czas. 
Mam ustawioną temperaturę która w/g instrukcji najbardziej wykorzystuje zjawisko kondensacji.Nie wiem dokładnie ile to jest ponieważ potencjometr ma skrajne zakresy min i max a "e" jest mniej więcej 3/4 w kierunku max.Piec ma zakres temperatur od 30 do 80 stopni.

Wysłane z mojego moto g(9) play przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, wlad napisał:

Mam ustawioną temperaturę która w/g instrukcji najbardziej wykorzystuje zjawisko kondensacji

Stopień kondensacji zalezy głównie od temperatury powrotu wody, bo to własnie ta woda chłodzi spaliny.

Jednak nie da sie ikryc, ze im nizsza temperatura na.wylocie, tym łatwiej o chlodna wodę na powrocie. :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maras77 napisał:

Stopień kondensacji zalezy głównie od temperatury powrotu wody, bo to własnie ta woda chłodzi spaliny.

Jednak nie da sie ikryc, ze im nizsza temperatura na.wylocie, tym łatwiej o chlodna wodę na powrocie. :hehe:

 

Tylko ja jestem gotow poswiecic ekonomicznosc dla swietego spokoju.

Mam bardzo czuly termostat ktory non stop wlacza i wylacza piec -nie dajac mi spac.

Wole zaplacic wiecej za gaz niz byc ciagle niewyspany;]

Dlatego zadalem to pytanie-bo ciagla praca pieca wyeliminowalaby jego wlaczanie sie.

Teaz oszukuje termostat programujac  na przemian wyzsza i nizsza temperature wzgledem optymalnej co daje mi kilka godzin spokoju w nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2022 o 12:55, wlad napisał:

Dlatego zadalem to pytanie-bo ciagla praca pieca wyeliminowalaby jego wlaczanie sie.

Możemy gdybać. Podaj nazwę kotła, albo poczytaj instrukcje obsługi.

Ale jak czytam, że masz min, max, "e" to kojarzy mi się że starym, atmosferycznym Junkersem.

Jeśli tak to wiele tam nie zaprogramujesz - jedynie jak koledzy pisali - dać na tyle niską temperaturę zasilania, aby nigdy nie był w stanie nią dogrzać do temperatury zadanej.

 

W kondensatach można zmniejszyć moc, można ustawić na ile czasu można zablokować palnik jak kocioł się wyłączy i pewnie wiele innych rzeczy. 

Ogólnie częste starty i wyłączenia (taktowanie) nie są zbyt zdrowe dla kotła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, open napisał:

Możemy gdybać. Podaj nazwę kotła, albo poczytaj instrukcje obsługi.

Ale jak czytam, że masz min, max, "e" to kojarzy mi się że starym, atmosferycznym Junkersem.

Jeśli tak to wiele tam nie zaprogramujesz - jedynie jak koledzy pisali - dać na tyle niską temperaturę zasilania, aby nigdy nie był w stanie nią dogrzać do temperatury zadanej.

 

W kondensatach można zmniejszyć moc, można ustawić na ile czasu można zablokować palnik jak kocioł się wyłączy i pewnie wiele innych rzeczy. 

Ogólnie częste starty i wyłączenia (taktowanie) nie są zbyt zdrowe dla kotła.

Niestety troche prob porobilem i wychodzi na  to ze to nieszczesne "e" jest optymalnym ustawieniem.Po zmniejszeniu temperatury piec zaczyna taktowac -mysle ze osiaga zadana temperature wody a poniewaz jego minimalna moc powoduje przekroczenie tej temperatury to sie wylacza.A piec to Logic System 15-popularny w UK na pierwsze wyposazenie nowych domow.Jedyne co moglem zrobic to tak ustawic programowanie termostatu aby cyklicznie zadana temperatura byla wieksza/mniejsza od tej optymalnej.Dzieki temu zmniejszam ilosc startow pieca i wydluzam czas grzania.Z ekonomia nie ma to wiele wspolnego ale niezaklocony sen jest tego warty;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Ja dopowiem końcówkę tematu. Po założeniu głowic termostatycznych i ustawieniu optymalnym pieca i CWU coś zaczęło hałasować. Dźwięk się niósł po rurach i najgorzej było w pomieszczeniu zaraz nad piecem gdzie rezonans niósł się po całym pokoju. Nagrałem jak to wyglądało przy piecu:

 

https://photos.app.goo.gl/QLERCb1e5dqydWZa7

 

 

Zajęło mi to dwa miesiące aby ustalić przyczynę. Ktoś zgadnie co to jest i co pomogło ? :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Ralph78 napisał:

 Nie ;]

Edit:

Dla ułatwienia dodam że problem nie występował przed założeniem głowic termostatycznych.
 

Zwykle jak wszystkie głowice się zamkną to w kotle otwiera się bypass żeby jednak jakiś przepływ był. Ale dlaczego to miałoby hałasować to nie wiem.

A z filmu to dźwięk taki jakby wentylator w kotle hałasował na wysokich obrotach...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle jak wszystkie głowice się zamkną to w kotle otwiera się bypass żeby jednak jakiś przepływ był. Ale dlaczego to miałoby hałasować to nie wiem.
A z filmu to dźwięk taki jakby wentylator w kotle hałasował na wysokich obrotach...
 
Wentylator to było moje pierwsze podejrzenie, ale jak go wyłączyłem w menu serwisowym w momencie jak dźwięk był przy piecu i nic to nie pomogło został wykluczony.
Jesteś na dobrej tropie. Kocioł ma bypass, ale z jakiegoś względu być może na kulawo zrobioną instalacje CO jest niewystarczający. W środę został zainstalowany dodatkowy regulowany zawór z bypassem i nastała cisza Te domy irlandzkie to jedna wielka zagadka, większość rzeczy ma albo swoje rozwiązania albo jest kiepsko wykonana.
Teraz walczę z gniazdkami, okazuje się że mimo ścian z płyt GK zostały użyte metalowe puszki do ścian z cegieł. Z tego co pamiętam to w Polsce już od lat nie używanych... Wynikiem takiego rozwiązania jest mała głębokość i gniazdka smart nie chcą wejść. Nie ma opcji łatwego przerobienia bo i dostęp kiepski a metalowe puszki są przykręcone do legarów na których jest obsadzona płyta GK. Na domiar złego cały obwód świateł na dole jest puszczony przelotem przez każde gniazdko czyli plątanina kabli i im dalej tym więcej Kupiłem w końcu plastikowe podkładki pod kontakty i tak całość skręciłem.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ralph78 napisał:

Teraz walczę z gniazdkami, okazuje się że mimo ścian z płyt GK zostały użyte metalowe puszki do ścian z cegieł. Z tego co pamiętam to w Polsce już od lat nie używanych... Wynikiem takiego rozwiązania jest mała głębokość i gniazdka smart nie chcą wejść

U nas chyba wszędzie plastikowe dają.

Ile masz tam głębokości? 

Zobacz np. takie coś, podają, że 1.5cm głębokości, wiadomo, że jeszcze dojdą kable ale może by weszło: https://allegro.pl/oferta/tuya-wifi-sterownik-przekaznik-dopuszkowy-16a-mini-10058451332

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas chyba wszędzie plastikowe dają.
Ile masz tam głębokości? 
Zobacz np. takie coś, podają, że 1.5cm głębokości, wiadomo, że jeszcze dojdą kable ale może by weszło: https://allegro.pl/oferta/tuya-wifi-sterownik-przekaznik-dopuszkowy-16a-mini-10058451332
Plastikowe puszki takie na 45 mm głębokości też kupiłem, ale po przeróbkach dwóch które mi zajęły cały dzień resztę olałem. To co podałeś to mi nie pasuje, chce zmienić całe kontakty bo te co kupiłem razem z domem swoje lata świetności mają za sobą i trącą myszką. Gniazdka kupiłem na AliExpress, gdzieś podawałem jakie.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj. 
Mam w domu kocioł gazowy Immergas Zeus Superior 26 do tego mam listwy do podłogówki Tech l-5. 
Jak to spiąć razem żeby listwa wyłączała mi piec jeśli nie jest potrzebne ogrzewanie. Teraz piec jeśli nie musi gdzieś nagrzać pompa pracuje 24h. 
 

Wiem tylko tyle ze można tak zrobić od serwisanta ale gdzie „wcisnąć” kabelki. 
Może ktoś wie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.