Skocz do zawartości

KIA to jednak parówa


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

VAG podniósł ceny EV 20-30 kzł, Tesla 10-20 kzł, a Kia teraz mnie tu podnosi tylko o 5k EV6, 

no to dobra, jeszcze szyberdach z 3,5 na 6k i trochę zamieszali w cenniku i ukryli jeszcze 2k podwyżki w wyższych wersjach.

 

Kiedy kolejne podwyżki? 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

Na pewno taniej nie bedzie ;)

 

Na pewno.

Natomiast eNiro jest dla mnie dość atrakcyjnym modelem i mocno biorę go pod uwagę. EV będę kupował w połowie przyszłego roku. Ciekawe, czy do tego czasu zostaną utrzymane wszystkie te rządowe dopłaty, zniżki Kii itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Bartłomiej napisał:

 

Na pewno.

Natomiast eNiro jest dla mnie dość atrakcyjnym modelem i mocno biorę go pod uwagę. EV będę kupował w połowie przyszłego roku. Ciekawe, czy do tego czasu zostaną utrzymane wszystkie te rządowe dopłaty, zniżki Kii itp.

Dopłaty są przewidziane do 2025 roku lub wyczerpania budżetu, a pula jest spora.

Co do większych zniżek to na nowe modele Kia nie do końca chętna jest.

W połowie przyszłego roku, to już możesz zamawiać śmiało ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, mrBEAN napisał:

Dopłaty są przewidziane do 2025 roku lub wyczerpania budżetu, a pula jest spora.

Co do większych zniżek to na nowe modele Kia nie do końca chętna jest.

W połowie przyszłego roku, to już możesz zamawiać śmiało ;) 

 

Jak się rządowi kasa zacznie kończyć, to i pulę na elektryki zamkną wcześniej, zanim się wyczerpie. Akurat na to bym długo nie liczył.

Kia daje zniżkę na elektryka dla posiadaczy instalacji PV. Oraz za oddanie im auta w rozliczeniu. I zdaje się wallbox jest za 1.5 koła a nie za 3.

Słyszałem też, że przez bank CA można jeszcze coś wyszarpać, że oni sami z siebie mają jakieś lepsze układy z dystrybutorami, więc biorąc finansowanie przez CA można jeszcze obniżyć kwotę startową do zapłacenia. Ale szczegółów jeszcze nie znam, bo to dla mnie pieśń przyszłości.

Poza tym, może warto rozejrzeć się wśród egzemplarzy ze stocku..... tylko trzeba wybierać takie, które jeszcze nie są zarejestrowane, bo inaczej nie będzie ulgi rządowej.

Dużo kombinowania, zwłaszcza że kwota do wydania na start jest idiotycznie wysoka. Na razie mnie to mentalnie męczy, że za zwykłego kompakta miałbym dać 150-160 tysięcy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bartłomiej napisał:

Dużo kombinowania, zwłaszcza że kwota do wydania na start jest idiotycznie wysoka. Na razie mnie to mentalnie męczy, że za zwykłego kompakta miałbym dać 150-160 tysięcy.

Wszedłem z ciekawości na KIJE, coś co mogłoby mi się i jednocześnie żonie podobać to pewnie Stinger, nie jest EV 8-)

Soula jakoś sobie nie wyobrażam, no może po pijaku, ale jeździć wtedy się nie powinno. Eeeee czekam na rozwój sytuacji :nie_wiem:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bartłomiej napisał:

Jak się rządowi kasa zacznie kończyć, to i pulę na elektryki zamkną wcześniej, zanim się wyczerpie. Akurat na to bym długo nie liczył.

To nie są naczynia połączone zazwyczaj, i tu bym nie stresował się. 

 

Godzinę temu, Bartłomiej napisał:

Kia daje zniżkę na elektryka dla posiadaczy instalacji PV. Oraz za oddanie im auta w rozliczeniu. I zdaje się wallbox jest za 1.5 koła a nie za 3.

Nie na elektryka, tylko na schodzące modele e-Niro i e-Soul, na EV6 można zapomnieć, i podejrzewam, że przy nowym Niro też może być krucho.

 

Godzinę temu, Bartłomiej napisał:

Słyszałem też, że przez bank CA można jeszcze coś wyszarpać, że oni sami z siebie mają jakieś lepsze układy z dystrybutorami, więc biorąc finansowanie przez CA można jeszcze obniżyć kwotę startową do zapłacenia. Ale szczegółów jeszcze nie znam, bo to dla mnie pieśń przyszłości.

Można teoretycznie dostać lepiej, bo ukryte później to jest w finansowaniu.

Aktualnie KIA właśnie obcina dodatkowe premiowanie, by móc robić mniejsze oficjalne podwyżki. Rynek aktualnie pod presją sporej inflacji i cenniki zmieniają się regularnie w górę.

 

Godzinę temu, Bartłomiej napisał:

Poza tym, może warto rozejrzeć się wśród egzemplarzy ze stocku..... tylko trzeba wybierać takie, które jeszcze nie są zarejestrowane, bo inaczej nie będzie ulgi rządowej.

Stock? Panie, a co to jest? 😄

NIE MA aut, owszem jest to co dealerzy zamówią na salon i tu trzeba usiąść a handlowcem i najlepiej szukać co już płynie gotowego. 

W KIA jest o tyle łatwiej, że mają 3 wersje wyposażenia i łatwiej coś pod siebie wybrać.

 

Godzinę temu, Bartłomiej napisał:

Dużo kombinowania, zwłaszcza że kwota do wydania na start jest idiotycznie wysoka. Na razie mnie to mentalnie męczy, że za zwykłego kompakta miałbym dać 150-160 tysięcy.

A tu rozumiem doskonale, bo ciężko zaakceptować i psychicznie unieść te chore ceny, ale to już dotyczy całego rynku. W skrócie - tanio już było.

Nowe Niro i tak za pewne będzie wycenione sensownie, choć tanio nie będzie. Na pewno będzie wyraźnie lepsze od starego, bo to tak naprawdę większy lifting. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, komor napisał:

Wszedłem z ciekawości na KIJE, coś co mogłoby mi się i jednocześnie żonie podobać to pewnie Stinger, nie jest EV 8-)

Soula jakoś sobie nie wyobrażam, no może po pijaku, ale jeździć wtedy się nie powinno. Eeeee czekam na rozwój sytuacji :nie_wiem:

Stinger ma paskudy tył :) 

A ładne KIJE dopiero się zaczynają, tzn. już się zaczęły od EV6 :P 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, komor napisał:

Wszedłem z ciekawości na KIJE, coś co mogłoby mi się i jednocześnie żonie podobać to pewnie Stinger, nie jest EV 8-)

Soula jakoś sobie nie wyobrażam, no może po pijaku, ale jeździć wtedy się nie powinno. Eeeee czekam na rozwój sytuacji

 

Wiesz, de gustibus......

Mnie akurat bardzo się podoba eSoul, zwłaszcza za jego odważną stylistykę. Natomiast Soul jest dla mojej rodziny nieco na mały. Ja potrzebuję samochodu, którym co dzień będę robił 60km wioząc 5 osób na pokładzie.

A gdy mówię o Kii, która mi pasuje, to mam na myśli tę:

e45836dc9771e8b6119d7d5d3407.jpeg

 

8 godzin temu, mrBEAN napisał:

Nie na elektryka, tylko na schodzące modele e-Niro i e-Soul, na EV6 można zapomnieć, i podejrzewam, że przy nowym Niro też może być krucho.

Dlatego wyglądam oferty na Niro z dużą ciekawością.

 

Zobaczymy. Na razie nie widzę ciekawszych alternatyw EV dla mojej rodziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mrBEAN napisał:

To nie są naczynia połączone zazwyczaj, i tu bym nie stresował się.

Wiesz, trybunał i aborcja też w zasadzie nie były połączone 8-) Coś co jest nie do pomyślenia w normalnym kraju w naszym dzieje się bez mrugnięcia okiem.

 

11 godzin temu, mrBEAN napisał:

Stinger ma paskudy tył :) 

A ładne KIJE dopiero się zaczynają, tzn. już się zaczęły od EV6 :P 

EV6 jeszcze na oczy nie widziałem, ale zanim będę kupować rodzinne auto tego typu i EV to jeszcze trochę czasu upłynie.

Będę szukać typowego drugiego auta w rodzinie na kręcenie się wokól komina i króciutkie trasy. Jakieś eniro pewnie kiedyś wjedzie ;]

 

2 godziny temu, Bartłomiej napisał:

Wiesz, de gustibus......

Mnie akurat bardzo się podoba eSoul, zwłaszcza za jego odważną stylistykę. Natomiast Soul jest dla mojej rodziny nieco na mały.

Wiadomo, ale nikt co lubi motoryzację nie powie że esole i eniry są jakieś arcy piękne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, komor napisał:

Wiadomo, ale nikt co lubi motoryzację nie powie że esole i eniry są jakieś arcy piękne.

Wychodzi na to, że ja nie lubię motoryzacji, ponieważ mnie się eSoul podoba. No OK....... 🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mrBEAN napisał:

W skrócie - tanio już było.

Ja osobiście cieszę się, że nie stoję pod ścianą i nie muszę kupować teraz auta i mam nadzieję jeszcze przynajmniej 5 lat pojeździć obecnym.

Jestem ciekaw natomiast jak rynek przyjmie te wysokie ceny w długim terminie i jak producenci się do tego dostosują. Bo to, że samochodów będzie sprzedawać się sporo mniej niż do tej pory to jest pewne. Coś tu musi srogo dupnąć i obstawiam, że 2/3 ludzi, którzy obecnie pracują w przemyśle samochodowym powinno już zacząć szukać nowej roboty.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Bartłomiej napisał:

Wychodzi na to, że ja nie lubię motoryzacji, ponieważ mnie się eSoul podoba. No OK....... 🙂

Mnie też się podoba taka pudełkowata linia, ale jak za wersję 64kWh wołają 180k (bateria 40kWh nie ma sensu jeśli auto ma być podstawowym w rodzinie), to mogę co najwyżej skwitować to pustym śmiechem i iść do salonu bo nową dacię za 1/3 tej ceny 😄

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, iwik napisał:

Ja osobiście cieszę się, że nie stoję pod ścianą i nie muszę kupować teraz auta i mam nadzieję jeszcze przynajmniej 5 lat pojeździć obecnym.

Jestem ciekaw natomiast jak rynek przyjmie te wysokie ceny w długim terminie i jak producenci się do tego dostosują. Bo to, że samochodów będzie sprzedawać się sporo mniej niż do tej pory to jest pewne. Coś tu musi srogo dupnąć i obstawiam, że 2/3 ludzi, którzy obecnie pracują w przemyśle samochodowym powinno już zacząć szukać nowej roboty.

Producenci sobie poradzą, poddostawcy mają przesrane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Pozwalam sobie odgrzebać wątek, ponieważ niedawno Kia opublikowała cenniki PL nowego modelu Niro EV. https://www.kia.com/pl/modele/niro-sg2/premiera/

Dostepne 3 pakiety M, L oraz XL w cenach od 141 tysięcy za najgorzej wyposażony wariant.

 

 

Cwaniaki podają ceny uwzględniające zniżkę z programu Mój Elektryk.

Ja jestem mocno zainteresowany wariantem L.

 

Dzwoniłem dziś do dealera Kii i dowiedziałem się, że:

- można już składać zamówienia; co ciekawe zamówienia będą miały gwarancję ceny, co ponoć wcale nie jest teraz takie oczywiste

- pierwsze egzemplarze demo mają się pojawić w sierpniu-wrześniu i dopiero wtedy będzie można to auto dotknąć i się nim przejechać

- czas realizacji zamówienia to obecnie 300dni (ale liczą na to, że będzie szybciej 😉 )

- na szczęście kwota zaliczki to 2.000zł, więc ryzyko nie jest duże

- Kia wycofała się ze wszystkich rabatów procentowych, jeszcze w zeszłym roku można było coś wyrwać i kilka % taniej, niż w cenniku, obecnie obowiązuje list price

- nie wiadomo, czy nowy model zostanie objęty zniżkami dla właścicieli FV (program "elektromobilność" w Kii)

 

Tak czy inaczej, moim zdaniem ten model jest moim #1 w kategorii price/performance w granicach budżetowych do 160-170 tysięcy.

Jeśli ktoś ma inne zdanie, to zapraszam do dyskusji. Chętnie poznam alternatywy. Szukam auta EV dla 5 osób, na codzienne dojazdy z prowincji do Wawy. Zamierzam ładować samochód w domu, ale nie chcę tego robić codziennie, ani nawet co 3 dni. Zatem zasięg "deklarowany WLTP" to moim zdanim minimum 400+ kilometrów.

obraz.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, PawelWaw napisał:

Szczerze to mając domek nie wiem jaki jest problem ładować auto codziennie.

Nawet w bloku z gniazdkiem nie widzę takiego problemu. Przecież to zajmie mniej niż tankowanie spalinowca na stacji.

 

A ja mam taki chytry plan, żeby mnie to nie kosztowało nic. Czyli żeby doładować autko w weekend, w ciągu dnia, gdy słoneczko będzie dawało te ładne kilkadziesiąt kWh dziennie.

Mam taką możliwość, więc czemu z niej nie skorzystać.......

Edytowane przez Bartłomiej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minutes ago, Bartłomiej said:

Pozwalam sobie odgrzebać wątek, ponieważ niedawno Kia opublikowała cenniki PL nowego modelu Niro EV. https://www.kia.com/pl/modele/niro-sg2/premiera/

Dostepne 3 pakiety M, L oraz XL w cenach od 141 tysięcy za najgorzej wyposażony wariant.

 

Będziesz zadowolony. Już aktualna eNiro jest dobrym autem a nowa jest większa i lepsza. Ten model zamiesza na rynku. Dobry wybór. 

Ładowaniem i jego częstotliwością bym się w ogóle nie przejmował. Poradzisz sobie. Ważne, żeby przeważnie ładować w zakresie 20-80%. Bateria dłużej będzie zdrowa. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Bartłomiej napisał:

 

A ja mam taki chytry plan, żeby mnie to nie kosztowało nic. Czyli żeby doładować autko w weekend, w ciągu dnia, gdy słoneczko będzie dawało te ładne kilkadziesiąt kWh dziennie.

Mam taką możliwość, więc czemu z niej nie skorzystać.......

 

Zostawisz na P&R i naładujesz za free...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, PawelWaw napisał:

Zostawisz na P&R i naładujesz za free...

Jeszcze w ogóle nie orientowałem się w możliwościach ładowania "na mieście". A już tym bardziej w ofercie ładowania bezpłatnego. Ciekawe, jak długo takie punkty się utrzymają.

Ja zakładam ładowanie auta w domu, co kilka dni. Ideałem byłoby, gdyby dało się ładować w weekend, bo wtedy miałbym prąd zupełnie za darmo, czyli z FV. Już teraz jestem w stanie wyprodukować dziennie ok 20kWh w słoneczny dzień, w lecie o połowę więcej.

Gdyby się okazało, że w robocie (u mnie lub i żony) są stanowiska do ładowania elektryków, to już wgl byłoby super. Na przykład widziałem takie stanowiska w niektórych parkingach podziemnych, w których jest Medicover.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, HelixSv napisał:

Będziesz zadowolony. Już aktualna eNiro jest dobrym autem a nowa jest większa i lepsza. Ten model zamiesza na rynku. Dobry wybór. 

Mocno myślałem o eNiro, ale bardziej podoba mi się eSoul. Ogólnie, to mam ochotę na jakiś mocno ekstrawagancki samochód, o nietypowym, nietuzinkowym designie. Ionic 5 byłby super, ale niestety nie ma siły, żeby zmieścił się w budżecie. Nowe Niro wygląda dobrze; prawdopodobnie będę składał zamówienie, jestem już po wstępnej rozmowie z dealerem. W tej chwili nie widzę sensownej alternatywy do Niro w budżecie ok 170tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Bartłomiej napisał:

Jeszcze w ogóle nie orientowałem się w możliwościach ładowania "na mieście". A już tym bardziej w ofercie ładowania bezpłatnego. Ciekawe, jak długo takie punkty się utrzymają.

Ja zakładam ładowanie auta w domu, co kilka dni. Ideałem byłoby, gdyby dało się ładować w weekend, bo wtedy miałbym prąd zupełnie za darmo, czyli z FV. Już teraz jestem w stanie wyprodukować dziennie ok 20kWh w słoneczny dzień, w lecie o połowę więcej.

Gdyby się okazało, że w robocie (u mnie lub i żony) są stanowiska do ładowania elektryków, to już wgl byłoby super. Na przykład widziałem takie stanowiska w niektórych parkingach podziemnych, w których jest Medicover.

 

Najwyżej zmienisz robotę :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jeśli ktoś ma inne zdanie, to zapraszam do dyskusji. Chętnie poznam alternatywy. Szukam auta EV dla 5 osób, na codzienne dojazdy z prowincji do Wawy. Zamierzam ładować samochód w domu, ale nie chcę tego robić codziennie, ani nawet co 3 dni. Zatem zasięg "deklarowany WLTP" to moim zdanim minimum 400+ kilometrów.
obraz.png.2363500f246764978673df3a9172e916.png
Tesla x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 4/8/2022 at 6:42 PM, Bartłomiej said:

Pozwalam sobie odgrzebać wątek, ponieważ niedawno Kia opublikowała cenniki PL nowego modelu Niro EV. https://www.kia.com/pl/modele/niro-sg2/premiera/

Dostepne 3 pakiety M, L oraz XL w cenach od 141 tysięcy za najgorzej wyposażony wariant.

 

 

Cwaniaki podają ceny uwzględniające zniżkę z programu Mój Elektryk.

Ja jestem mocno zainteresowany wariantem L.

 

 

 

Zainspirowałeś mnie tym wpisem. Zrobię drugie podejście do elektryka (wcześnie było nieudane zamówienie Citigo) i będę chciał zamówić Niro EV L. Brak demówek póki co mi nie przeszkadza. Oba moje aktualne samochody kupiłem nie jeżdżąc nimi wcześniej. Poprzedni zresztą też 😉

Zresztą zaliczka to nie zadatek i powinno się dać z niego wykręcić bezkosztowo, gdyby mi się odmieniło.

Ten samochód wydaje się nieźle spełniać moje wymagania, tj. dużo jazdy miejsko-podmiejskiej, max 150 km dziennie, garaż z prądem w taryfie G12w. Do najdłuższych tras (nie ma ich wiele) pozostanie nam spalinówka.

Mocno rozważam pompę ciepła. Warto / nie warto? Dopłata 4500 zł.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.04.2022 o 19:19, PawelWaw napisał:

Szczerze to mając domek nie wiem jaki jest problem ładować auto codziennie.

Nawet w bloku z gniazdkiem nie widzę takiego problemu. Przecież to zajmie mniej niż tankowanie spalinowca na stacji.

Można tylko po co, tel też ładujesz za każdym razem jak przechodzić/siadasz koło gniazdka ;) ?

 

W dniu 8.04.2022 o 18:42, Bartłomiej napisał:

Tak czy inaczej, moim zdaniem ten model jest moim #1 w kategorii price/performance w granicach budżetowych do 160-170 tysięcy.

Jeśli ktoś ma inne zdanie, to zapraszam do dyskusji. Chętnie poznam alternatywy. Szukam auta EV dla 5 osób, na codzienne dojazdy z prowincji do Wawy. Zamierzam ładować samochód w domu, ale nie chcę tego robić codziennie, ani nawet co 3 dni. Zatem zasięg "deklarowany WLTP" to moim zdanim minimum 400+ kilometrów.

Jakie ceny ... rodzice kupowali rok temu (obecne) Niro PHEV. Max wersja XL + pakiet business wyszedł za 140kzł. Dla nich to idealny samochód 95% jazdy miejskiej, więc ogarniają z prądu, raz na jakiś czas jadą gdzieś dalej stąd pomysł na PHEV, bo na EV chyba nie byli gotowi. Wtedy za niewiele więcej był do kupienia EV tylko w środkowej wersji. Co ciekawe już wtedy KIA nie bardzo chciała schodzić z ceny na EV.

Auto jest bardzo przyjemne z dziwną deską, w środku jest zadziwiająco dużo miejsca jak na wymiary zewn. Bagażnik mały. Jeżeli to ma służyć na dojazdy pod/do miasta to IMHO bardzo dobra opcja :ok:. Można by jeszcze pomyśleć o ID3, ale pewnie cena będzie większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, sherif napisał:

Jakie ceny ... rodzice kupowali rok temu (obecne) Niro PHEV. Max wersja XL + pakiet business wyszedł za 140kzł. Dla nich to idealny samochód 95% jazdy miejskiej, więc ogarniają z prądu, raz na jakiś czas jadą gdzieś dalej stąd pomysł na PHEV, bo na EV chyba nie byli gotowi. Wtedy za niewiele więcej był do kupienia EV tylko w środkowej wersji. Co ciekawe już wtedy KIA nie bardzo chciała schodzić z ceny na EV.

Auto jest bardzo przyjemne z dziwną deską, w środku jest zadziwiająco dużo miejsca jak na wymiary zewn. Bagażnik mały. Jeżeli to ma służyć na dojazdy pod/do miasta to IMHO bardzo dobra opcja :ok:. Można by jeszcze pomyśleć o ID3, ale pewnie cena będzie większa.

 

Ja się łapię na ceny z trzeciego wiersza = mam KDR.
Mnie interesuje wyłącznie EV. Spalinowce mam już 2 (Capri jest poza konkurencją).
ID.3 - ani mi się nie podoba, ani nie jest to jakoś istotnie lepszy model od nowej Niro EV. A do tego dochodzą narzekania na funkcjonalność tabletu, że potrafi się zawieszać, wyłączać funkcje, że wolno reaguje itp. Ja nie muszę mieć "prestiżu" w postaci Volkswagena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2022 o 10:37, -mimx- napisał:

Mocno rozważam pompę ciepła. Warto / nie warto? Dopłata 4500 zł.

 

W Polsce pompa ciepła to wydatek wręcz obowiązkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, HelixSv said:

 

Jak już zamówisz, to pochwal się, co i w którym roku odbiór. ;]

 

Zamówiony. Oficjalnie w 2023 r. 😄 tj. 300 dni, ale aktualnie nie da się go wrzucić do kolejki produkcyjnej i ponoć jest to tzw. termin bezpieczny, oficjalny. Kolejka ma się otworzyć "w ciągu kilku tygodni" i jakoby od tego momentu czas oczekiwania ma wynieść pół roku.

Jedna rzecz mnie zdumiała. Otóż udało mi się dostać... rabat. Tzw. azjatycki rabat, ale zawsze.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Bartłomiej said:

A do czego ona służy w samochodzie? Wspomaga ogrzewanie?

 

Służy do ogrzewania. Tylko oszczędniejszego niż zwykłe ogrzewanie typu "farelka". Upraszczając, z 1 kW energii elektrycznej masz powiedzmy 3kW energii cieplnej. Działa podobnie jak domowe ogrzewanie klimatyzatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.04.2022 o 19:35, Bartłomiej napisał:

Czyli żeby doładować autko w weekend, w ciągu dnia, gdy słoneczko będzie dawało te ładne kilkadziesiąt kWh dziennie.

Masz to słońce już wynegocjowane na każdy weekend? 😄

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

Masz to słońce już wynegocjowane na każdy weekend? 😄

No pewex !!!! 🙂

A jak słońce zawiedzie, to mam w odwodzie zakład energetyczny, który mi odda 80% tego, co wcześniej naprodukowałem.

Nie jest  źle, na przykład dzisiaj wyprodukowałem prądu na średnio 150km jazdy elektrykiem. Pasuje mi to.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Bartłomiej napisał:

No pewex !!!! 🙂

A jak słońce zawiedzie, to mam w odwodzie zakład energetyczny, który mi odda 80% tego, co wcześniej naprodukowałem.

Nie jest  źle, na przykład dzisiaj wyprodukowałem prądu na średnio 150km jazdy elektrykiem. Pasuje mi to.

 

kiedy zamawiasz ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, PawelWaw napisał:

kiedy zamawiasz ?

Wkrótce. Pewnie po świętach.

Czekam na potwierdzenie od handlowca, czy program zniżek Kii, który był oferowany dla eSoul oraz eNiro poprzedniej generacji, nadal jest dostępny dla Niro EV. To było ponad 13 tys zł rabatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Bartłomiej napisał:

Wkrótce. Pewnie po świętach.

Czekam na potwierdzenie od handlowca, czy program zniżek Kii, który był oferowany dla eSoul oraz eNiro poprzedniej generacji, nadal jest dostępny dla Niro EV. To było ponad 13 tys zł rabatu.

 

Daj znać jaki będzie termin oczekiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.