Skocz do zawartości

Przewóz auta na lawecie holowanej przez auto osobowe


Marko33

Rekomendowane odpowiedzi

Auto które miałoby holować - Corolla 2021 kombi 1,8 hybrid - masa własna ok 1300kg

Auto przewożone - Suzuki Jimny I gen - masa własna ok 1100kg

Laweta z wypożyczalni - masa własna nieznana

 

Przewóz celem pojeżdżenia w ciekawym miejscu bez konieczności tłuczenia się Jimny kawał drogi

 

Czy to ma szansę przejść na kat B?

 

Widziałem też że terenówki bywają holowane na sztywnym holu ale szkoda opon i napędów

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Auto które miałoby holować - Corolla 2021 kombi 1,8 hybrid - masa własna ok 1300kg
Auto przewożone - Suzuki Jimny I gen - masa własna ok 1100kg
Laweta z wypożyczalni - masa własna nieznana
 
Przewóz celem pojeżdżenia w ciekawym miejscu bez konieczności tłuczenia się Jimny kawał drogi
 
Czy to ma szansę przejść na kat B?
 
Widziałem też że terenówki bywają holowane na sztywnym holu ale szkoda opon i napędów
 
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 
 
A ta Toyota, to "ile ma na haku"? Wg mnie problemem może być masa przyczepy, a nie kategoria prawa jazdy.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Marko33 napisał:

 

Auto które miałoby holować - Corolla 2021 kombi 1,8 hybrid - masa własna ok 1300kg

Auto przewożone - Suzuki Jimny I gen - masa własna ok 1100kg

Laweta z wypożyczalni - masa własna nieznana

 

Przewóz celem pojeżdżenia w ciekawym miejscu bez konieczności tłuczenia się Jimny kawał drogi

 

Czy to ma szansę przejść na kat B?

 

Widziałem też że terenówki bywają holowane na sztywnym holu ale szkoda opon i napędów

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Trzy problemy:

1. Corolla za lekka aby ciągnąć lawetę z Jimmy na legalu.

2. Laweta raczej będzie miała 2000kg DMC, więc z Corollą w "B" się nie zmieścisz. Chociaż może się uda znaleźć lawetę z mniejszym DMC ale może być trudno

3. Wpadasz w E-toll, ponownie z powodu osiągnięcia przez zestaw 3,5t.

Lawety, z tego co się kiedyś orientowałem, mają minimalną masę własną 400kg ale to są jakieś wyjątkowo lekkie, do małych samochodów. Takich się do wypożyczalni nie kupuje bo nie dadzą rady. Większość w wypożyczalniach to około 600 kg masy własnej i 2000kgDMC

Podsumowując: sprawa zupełnie nierealna, punkt pierwszy w zasadzie zamyka temat.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy problemy:
1. Corolla za lekka aby ciągnąć lawetę z Jimmy na legalu.
2. Laweta raczej będzie miała 2000kg DMC, więc z Corollą w "B" się nie zmieścisz. Chociaż może się uda znaleźć lawetę z mniejszym DMC ale może być trudno
3. Wpadasz w E-toll, ponownie z powodu osiągnięcia przez zestaw 3,5t.
Lawety, z tego co się kiedyś orientowałem, mają minimalną masę własną 400kg ale to są jakieś wyjątkowo lekkie, do małych samochodów. Takich się do wypożyczalni nie kupuje bo nie dadzą rady. Większość w wypożyczalniach to około 600 kg masy własnej i 2000kgDMC
Podsumowując: sprawa zupełnie nierealna, punkt pierwszy w zasadzie zamyka temat.
Obawiałem się takiego werdyktu

W grę wchodzi jeszcze wynajem lawety np na Ducato tyle że to za dużo zachodu

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Marko33 napisał:

 

Auto które miałoby holować - Corolla 2021 kombi 1,8 hybrid - masa własna ok 1300kg

Auto przewożone - Suzuki Jimny I gen - masa własna ok 1100kg

Laweta z wypożyczalni - masa własna nieznana

 

Przewóz celem pojeżdżenia w ciekawym miejscu bez konieczności tłuczenia się Jimny kawał drogi

 

Czy to ma szansę przejść na kat B?

 

Widziałem też że terenówki bywają holowane na sztywnym holu ale szkoda opon i napędów

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Od 24.12.2021 na B można 4.250kg łącznej macy całkowitej mieć . To nowe przepisy są  , zwiększyli coby busy elektryczne miały więcej ładowności . Reszta u ciebie zależy co hak pociągnie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Marko33 napisał:

Obawiałem się takiego werdyktu

W grę wchodzi jeszcze wynajem lawety np na Ducato tyle że to za dużo zachodu

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

Bajecznie proste rozwiązanie i dość blisko legalnego. Szedlbym całą parą w tym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, mmaciejosss napisał:

Od 24.12.2021 na B można 4.250kg łącznej macy całkowitej mieć . To nowe przepisy są  , zwiększyli coby busy elektryczne miały więcej ładowności . Reszta u ciebie zależy co hak pociągnie 

 

 

jego będzie trzymać mw holownika i to co ma "na haku" jak już ktoś pisał

prawko temat wtórny

Z tego co piszą w internetowych to ta hybryda ma masę przyczepy 750/450kg

Więc można zapomnieć i holowaniu lawety

 

@Marko33 masz DR tej Toyoty, zobacz czy są wpisane masy przyczepy O1 i O2 w DR

Ciekawe ile homologowane, bo swego czasu RAV4 miała 800kg, potem coś pozmieniali chyba 

Edytowane przez Koonrad
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, mmaciejosss napisał:

Od 24.12.2021 na B można 4.250kg łącznej macy całkowitej mieć . To nowe przepisy są  , zwiększyli coby busy elektryczne miały więcej ładowności . Reszta u ciebie zależy co hak pociągnie 

 

 

 

Przecież te 4250 kg nie dotyczy takiego przypadku czyli zestawu auta osobowego z przyczepą a czegoś innego i to konkretnie opisanego:)

Cytat

b) pojazdem samochodowym zasilanym paliwami alternatywnymi o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t oraz nieprzekraczającej 4250 kg, jeżeli przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej 3,5 t wynika z zastosowania paliw alternatywnych, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, a informacja o tym przekroczeniu jest odnotowana w dowodzie rejestracyjnym, pod warunkiem że osoba posiada prawo jazdy kategorii B od co najmniej 2 lat.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
jego będzie trzymać mw holownika i to co ma "na haku" jak już ktoś pisał
prawko temat wtórny
Z tego co piszą w internetowych to ta hybryda ma masę przyczepy 750/450kg
Więc można zapomnieć i holowaniu lawety
 
[mention=129673]Marko33[/mention] masz DR tej Toyoty, zobacz czy są wpisane masy przyczepy O1 i O2 w DR
Ciekawe ile homologowane, bo swego czasu RAV4 miała 800kg, potem coś pozmieniali chyba 
750/450 dane z dowodu

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ta toyota waży faktycznie 1300 kg to nic mu nie pomoże  tym wypadku
Konkretnie to 1390 wg dowodu
Baterie ważą

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legalnie tylko na lawecie.
W praktyce na przyczepce też pociagniesz, zobacz na drodze co ludziki targają tylko w razie bum będą schody.

Ps moja astra kombi 2013 ma w dowodzie 750/1100kg.

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Marko33 napisał:

750/450 dane z dowodu

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

 

Czyli internet nie kłamie, masakra z tymi hybrydami,

trzeba uważać jak ktoś ma zamiar coś holować

Normalnie takie kombi 1.8 miało nawet 1500kg na haku

 

aż sprawdzilem DR, Sportage mildhybryd ma 1500kg, więc w normie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, mmaciejosss napisał:

To wiem , chciałem tylko przypomnieć . Być może powinien powstać nowy wątek o DMC na prawko B

 

:oki:

Zmiana dotyczy chyba aut a nie zestawu

Gdzieś czytałem że LPG się łapie po alternatywne :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mildhybrid to taka świnka morska. Ani świnka, ani morska. 
A te sztywne hole to jak się liczą do masy zestawu?
Wtedy Jimny liczony jest jako przyczepa?

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, mmaciejosss napisał:

Od 24.12.2021 na B można 4.250kg łącznej macy całkowitej mieć . To nowe przepisy są  , zwiększyli coby busy elektryczne miały więcej ładowności . Reszta u ciebie zależy co hak pociągnie 

 


To dotyczy tylko DMC aut o napędzie elektrycznym, wodorowym i z CNG. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Marko33 napisał:

 

Auto które miałoby holować - Corolla 2021 kombi 1,8 hybrid - masa własna ok 1300kg

Auto przewożone - Suzuki Jimny I gen - masa własna ok 1100kg

Laweta z wypożyczalni - masa własna nieznana

 

Przewóz celem pojeżdżenia w ciekawym miejscu bez konieczności tłuczenia się Jimny kawał drogi

 

Czy to ma szansę przejść na kat B?

 

Widziałem też że terenówki bywają holowane na sztywnym holu ale szkoda opon i napędów

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Wynajmij autolawetę, pojedziesz na B, nie będziesz męczył Corollki i nie będziesz płacił E-tolla. 

 

 

Do ciągnięcia lawety z autem dobrze mieć coś większego typu Superb, Passat, A6. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Marko33 napisał:

A te sztywne hole to jak się liczą do masy zestawu?
Wtedy Jimny liczony jest jako przyczepa?
 

Moim zdaniem wg przepisów to nie jest przyczepa więc w teorii masy nie obowiązują. Niemniej zdrowy rozsądek nadal obowiązuje, więc nadal będziesz potrzebował cieższego holownika żeby komfotowo jechać takim zestawem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Olas1 napisał:


To dotyczy tylko DMC aut o napędzie elektrycznym, wodorowym i z CNG. 

A co z hybrydą ładowaną z gniazdka typu phev?

I teraz czy taki zestaw 4.25 tony łapie się do viatoll czy bez? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.12.2021 o 12:50, volf6 napisał:

Przecież te 4250 kg nie dotyczy takiego przypadku czyli zestawu auta osobowego z przyczepą a czegoś innego i to konkretnie opisanego:)

 

Dotyczy,  w przypadku auta z napędem alternatywnym tak jak to jest opisane w pkt który zacytowałeś, na B można holować zestaw z przyczepą inną niż lekka, o ile masa zestawu nie przekroczy 4250kg.

 

W teorii nic to nie zmienia, bo te dodatkowe kg powinny wynikać z budowy pojazdu czyli jak mam przyczepę np 1.5t to zwykłym busem i tak mieszczę się w 3.5t a elektrk jest cięższy więc i tak dmc będzie "zjedzone" przez dodatkowe kg, ale jeśli faktycznie LPG jest uznane jako paliwo alternatywne to robi się interesująco. Zamiast robić E założę sobie LPG do Jeepa i będę mógł ciągać 1.5t na B - teraz mogę tylko lekką do 750kg bo inaczej od razu wpadam na E.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Piotrus napisał:

 

Dotyczy,  w przypadku auta z napędem alternatywnym tak jak to jest opisane w pkt który zacytowałeś, na B można holować zestaw z przyczepą inną niż lekka, o ile masa zestawu nie przekroczy 4250kg.

 

W teorii nic to nie zmienia, bo te dodatkowe kg powinny wynikać z budowy pojazdu czyli jak mam przyczepę np 1.5t to zwykłym busem i tak mieszczę się w 3.5t a elektrk jest cięższy więc i tak dmc będzie "zjedzone" przez dodatkowe kg, ale jeśli faktycznie LPG jest uznane jako paliwo alternatywne to robi się interesująco. Zamiast robić E założę sobie LPG do Jeepa i będę mógł ciągać 1.5t na B - teraz mogę tylko lekką do 750kg bo inaczej od razu wpadam na E.

Możesz zrobić B96 ale to i tak mało daje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Danielpoz. napisał:

Możesz zrobić B96 ale to i tak mało daje.

Wiem, ale to w sumie jeden egzamin, tyle że B96 niby nie musze mieć kursu. Tak czy siak na wiosnę robie E żeby wypożyczyć wreszcie jakąś budę na wakacje lub ewentualnie przytargać coś na lawecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Piotrus napisał:

Wiem, ale to w sumie jeden egzamin, tyle że B96 niby nie musze mieć kursu. Tak czy siak na wiosnę robie E żeby wypożyczyć wreszcie jakąś budę na wakacje lub ewentualnie przytargać coś na lawecie.

👍

 

B96 jest dla dziewczyn a nie dla facetów😂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat z tą zmianą DMC. 

 

Ogólnie wygląda na to że producenci nie będą musieli kombinować żeby zmieścić się w 3.5t przez sztuczne ograniczenie ładowności w przypadku elektrycznych SUV czy wspomnianych busów, natomiast Ci co liczą że dzięki montażowi LPG jakiś diagnosta kamikadze podniesie im DMC o 750kg gdzie instalka waży 50kg chyba będą musieli poszukać innej drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, swienty napisał:

 

Etoll bezwzględnie powyżej dmc 3.5t.

A ten etoll czym się różni od autopay? 
 

to według teraz przepisów moje auto to outlander phev gdzie dmc 2310kg. 
Na haku może ciągnąć 1500kg.

wychodzi 3810 i mogę teraz taki zestaw pociągnąć legalnie po drogach krajowych a na autostrady potrzebuje etoll. Dobrze rozumiem? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, snoopi_lubin napisał:

A ten etoll czym się różni od autopay? 
 

to według teraz przepisów moje auto to outlander phev gdzie dmc 2310kg. 
Na haku może ciągnąć 1500kg.

wychodzi 3810 i mogę teraz taki zestaw pociągnąć legalnie po drogach krajowych a na autostrady potrzebuje etoll. Dobrze rozumiem? 
 

 

Powyżej 3.5t traktowany jesteś jak samochód ciężarowy, płatne są wszystkie autostrady, drogi ekspresowe, niektóre drogi krajowe.

Tutaj jest zarys dróg płatnych. Sprawa jest banalnie prosta, rejestracja na przez profil zaufany, później instalacja aplikacji i już można jechać.

 

autostrady-a4-a2-e-toll-pobor-oplat.700x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, snoopi_lubin napisał:

wychodzi 3810 i mogę teraz taki zestaw pociągnąć legalnie po drogach krajowych a na autostrady potrzebuje etoll. Dobrze rozumiem?

No i jeszcze kategorię E lub 96 trzeba mieć:)

Edytowane przez volf6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, swienty napisał:

 

Etoll bezwzględnie powyżej dmc 3.5t.

A jak jest z DMC=3500kg? Z viaTOLL pamiętam, że już podlegało pod opłaty. E-toll tak samo jest pułapką dla tych, co myślą, że jadąc na "B" nie wpadają w opłaty dla ciężkich?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Igorek napisał:

A jak jest z DMC=3500kg? Z viaTOLL pamiętam, że już podlegało pod opłaty. E-toll tak samo jest pułapką dla tych, co myślą, że jadąc na "B" nie wpadają w opłaty dla ciężkich?

 

Nie mam pojęcia, nie spotkałem się z takim autem. Z reguły auta do 3.5t mają dmc 3490kg, dmc 7.5t = 7490kg, dmc 12t = 11990kg. :nie_wiem: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Igorek napisał:

A jak jest z DMC=3500kg? Z viaTOLL pamiętam, że już podlegało pod opłaty. E-toll tak samo jest pułapką dla tych, co myślą, że jadąc na "B" nie wpadają w opłaty dla ciężkich?

 

Z kalkulatora na etoll liczy opłatę już od 3500kg, słuszna uwaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.