Skocz do zawartości

AdBlue w Stellantis (PSA) a reszta...


Prezo

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest z tym układem z innych producentów? VAG, Mercedes, BMW?
Niestety gdy temperatura spada do wartości takich jak obecnie (ok -9 st) użytkownicy Citroenów, Peugeotów czekają w kolejce do ASO bo zapaliła się kontrolka AdBlue. Najczęściej kończy się wymianą zbiornika (zintegrowany z pompą) na nowy.

Mocznik zamarza, pompa się zaciera.

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Prezo napisał:

Jak to jest z tym układem z innych producentów? VAG, Mercedes, BMW?
Niestety gdy temperatura spada do wartości takich jak obecnie (ok -9 st) użytkownicy Citroenów, Peugeotów czekają w kolejce do ASO bo zapaliła się kontrolka AdBlue. Najczęściej kończy się wymianą zbiornika (zintegrowany z pompą) na nowy.

Mocznik zamarza, pompa się zaciera.

W Kia Sorrento nic się nie dzieje a od paru dni parkuje na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Prezo napisał:

Jak to jest z tym układem z innych producentów? VAG, Mercedes, BMW?
Niestety gdy temperatura spada do wartości takich jak obecnie (ok -9 st) użytkownicy Citroenów, Peugeotów czekają w kolejce do ASO bo zapaliła się kontrolka AdBlue. Najczęściej kończy się wymianą zbiornika (zintegrowany z pompą) na nowy.

Mocznik zamarza, pompa się zaciera.

 

Przecież tam jest grzałka, żeby zapobiegać tego typu atrakcjom. Może francuskie auta pozbawione są tego udogodnienia, bo z założenia jeżdżą w ciepłych krajach, gdzie -9 zdarza się tylko w zamrażarce? 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wladmar napisał:

 

Przecież tam jest grzałka, żeby zapobiegać tego typu atrakcjom. Może francuskie auta pozbawione są tego udogodnienia, bo z założenia jeżdżą w ciepłych krajach, gdzie -9 zdarza się tylko w zamrażarce? 

 

W takim razie te samochody nie jeżdżą w Norwegii i innych Skandynawiach?

Grzałki mają jednak jak widać mało skuteczne (albo awaryjne), nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wladmar napisał:

 

Przecież tam jest grzałka, żeby zapobiegać tego typu atrakcjom. Może francuskie auta pozbawione są tego udogodnienia, bo z założenia jeżdżą w ciepłych krajach, gdzie -9 zdarza się tylko w zamrażarce? 

 

Grzałka na postoju działa ?

Jak zamarznie kilkanaście litrów, to chwilę potrwa zanim to się odmrozi 

 

Niestety też miałem problemy z adblue w PSA, zapaliła się kontrolka od adblue, tryb awaryjny itd

Ale przeszło, może grzałka podgrzała i puściło, na pewno pompy nie uszkodziło

Ale to było już bliżej -20 a nie -9

Kia przy -12 na razie nie zgłaszała błędu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wladmar napisał:

 

Nie wiem, ale chyba francuskie auta nie są zbyt popularne w Skandynawii. 

 

A u siebie w górach Francuzi jeżdżą VW ;)

Być może są bardziej czułe, a dodatkowo coś zwalili z pompą :hmm:

 

Edytowane przez Koonrad
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minutes ago, Prezo said:

Jak to jest z tym układem z innych producentów? VAG, Mercedes, BMW?
Niestety gdy temperatura spada do wartości takich jak obecnie (ok -9 st) użytkownicy Citroenów, Peugeotów czekają w kolejce do ASO bo zapaliła się kontrolka AdBlue. Najczęściej kończy się wymianą zbiornika (zintegrowany z pompą) na nowy.

Mocznik zamarza, pompa się zaciera.

 

To obserwacja z jakiejs wiekszej proby? Bo PSA stosuje ten system od dobrych 10 lat i nie bylo slychac o zadnych problemach...

Moze zwyczajnie na rynku pojawil sie jakis podrabiany/rozwodniony Adblue po tym jak ceny wzrosly ;]

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minutes ago, wladmar said:

 

Przecież tam jest grzałka, żeby zapobiegać tego typu atrakcjom. Może francuskie auta pozbawione są tego udogodnienia, bo z założenia jeżdżą w ciepłych krajach, gdzie -9 zdarza się tylko w zamrażarce? 

 

No tak, bo Francja to tylko Lazurowe Wybrzeze :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Maciej__ napisał:

 

No tak, bo Francja to tylko Lazurowe Wybrzeze :hehe:

 

 

Weź pod uwagę, że Włochy to nie tylko wybrzeże Amalfi a jednak nie przeszkadzało im to wsadzać do Fiatów akumulatorów nie nadających się do eksploatacji zimą. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, wladmar napisał:

 

Może mają jakieś wersje specjalne z mocniejszymi grzałkami na ekstremalne dla nich temperatury, kto ich tam wie ;]

 

U Fiata swego czasu był w konfiguratorze "pakiet zimowy", składający się głównie z normalnego akumulatora bo standardowy się zimą do niczego nie nadawał.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Prezo napisał:

Jak to jest z tym układem z innych producentów? VAG, Mercedes, BMW?
Niestety gdy temperatura spada do wartości takich jak obecnie (ok -9 st) użytkownicy Citroenów, Peugeotów czekają w kolejce do ASO bo zapaliła się kontrolka AdBlue. Najczęściej kończy się wymianą zbiornika (zintegrowany z pompą) na nowy.

Mocznik zamarza, pompa się zaciera.

nie spotkałem się z problemami dotyczącymi AdBlue w żadnym aucie. Czy to PSA, czy VAG czy Opel. Akurat ten układ wszędzie działał wyjątkowo bezawaryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

U Fiata swego czasu był w konfiguratorze "pakiet zimowy", składający się głównie z normalnego akumulatora bo standardowy się zimą do niczego nie nadawał.

 

 

Z tego co kojarzę wersje Pandy 4WD miały większy akumulator, bo te wersje głównie są używane w górach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

 

Z tego co kojarzę wersje Pandy 4WD miały większy akumulator, bo te wersje głównie są używane w górach. 

 

Tak, ale mi chodziło o to, że zwykłe Pandy czy Punto bez tego pakietu miały jakąś bateryjkę od komórki zamiast akumulatora, która klękała przy pierwszym lepszym mrozie. Sam to swego czasu wymieniałem w Punto II klnąc na czym świat stoi.

:bzik:

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Maciej__ napisał:

To obserwacja z jakiejs wiekszej proby?

 

Tylko wczoraj do jednego małego ASO przyjechało czterech klientów, którzy mieli problem z mocznikiem...
Jedyny płus tego, że Stellantis partycypuje w kosztach i pokrywa koszt zbiornika, nawet po gwarancji... więc coś w tym musi być, skoro "przyznają się" się i płacą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, Prezo said:

 

Tylko wczoraj do jednego małego ASO przyjechało czterech klientów, którzy mieli problem z mocznikiem...
Jedyny płus tego, że Stellantis partycypuje w kosztach i pokrywa koszt zbiornika, nawet po gwarancji... więc coś w tym musi być, skoro "przyznają się" się i płacą...

 

Skoro partycypuja w kosztach na 100% cos jest na rzeczy ;)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Prezo napisał:

Jak to jest z tym układem z innych producentów? VAG, Mercedes, BMW?

 

Wiadomo że każdy producent musi się zmierzyć z tym samym problemem, tzn rozmrożenie odpowiedniej ilości adblue do jazdy przy ujemnych temperaturach. Adblue zamarza przy -11,5 stC, więc jak pojawiają się problemy już przy -9 stC to sprawdziłbym czy problem faktycznie nie leży w samym adblue tak jak zasugerował @Maciej__.

 

U mnie w aucie są 2x zbiorniki - jeden pasywny i drugi aktywny, który ma za zadanie rozmrożenie adblue przed podaniem do wydechu. Gdzieś czytałem że układ ma ograniczoną możliwość pracy przy ujemnych temperaturach - max dawka wynosi 150g/h czyli to nie są jakieś duże ilości płynu do rozmrożenia. Chciałbym napisać że w BMW działa to bezawaryjnie, ale kolega @Harp ma odmienne zdanie ;)

 

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, Prezo said:

Jak to jest z tym układem z innych producentów? VAG, Mercedes, BMW?

 

 

W VAGu raczej nuda. Czasem Tiguan nocuje na zewnątrz i nigdy nic nie zamarzło. Rekord to -25 st. zeszłej zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, Prezo said:

Generalnie powinno działać to tak, że jeśli mocznik nawet zamarznie to układ nie powinien funkcjonować. Niestety w autach PSA to chyba tak właśnie nie działa....

 

Ze wzgledu na normy emisji tak to chyba nie funkcjonuje mimo ze adblue niezbedne do pracy silnika nie jest.

Nie wiem czy w starszych autach tak wlasnie to nie dzialalo, ale pozniej zmienili i jak nie ma adblue to auto uceglone  😕

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, kondziu napisał:

Range Rover-nic się nie dzieje przy niskich temp

 

U mnie po nocy spędzonej przy -14 również nic niepokojącego się nie wydarzyło. Odpalił i pojechał jak zwykle.

:ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie DTI nie ma AdBlue i w ogóle na ten temat nie myślę. W sumie Grand też nie. ;]

Dlatego nie chcę diesla to miasta na krótkie odcinki, choć zdaję sobie sprawę że w trasie jest to bardzo opłacalny napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Piotrus napisał:

 

Wiadomo że każdy producent musi się zmierzyć z tym samym problemem, tzn rozmrożenie odpowiedniej ilości adblue do jazdy przy ujemnych temperaturach. Adblue zamarza przy -11,5 stC, więc jak pojawiają się problemy już przy -9 stC to sprawdziłbym czy problem faktycznie nie leży w samym adblue tak jak zasugerował @Maciej__.

 

 Chciałbym napisać że w BMW działa to bezawaryjnie, ale kolega @Harp ma odmienne zdanie ;)

 

 

 

No właśnie :) I jest to dalej zagadka czemu się tak dzieje. To już 5 napraw było - wymiany uszkodzonych czujników NOx, kalibracja, oprogramowanie. 

Od ostatniej naprawy chorowałem trochę ale dystans krytyczny już przekroczyłem. DPF też się wypalił. Kupiłem sobie dynks i apke i widzę co się dzieje z sadzą. Taka różnica teraz przy wypalaniu była że jechałem niemiecka autostradą ;)

 

Zobaczymy jak ta zima się skończy. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2021 o 07:36, Prezo napisał:

Jak to jest z tym układem z innych producentów? VAG, Mercedes, BMW?
Niestety gdy temperatura spada do wartości takich jak obecnie (ok -9 st) użytkownicy Citroenów, Peugeotów czekają w kolejce do ASO bo zapaliła się kontrolka AdBlue. Najczęściej kończy się wymianą zbiornika (zintegrowany z pompą) na nowy.

Mocznik zamarza, pompa się zaciera.

U innych producentów jest tak ,

check 

kontrolka dpf 

i limit kilometrów do przejechania 

a wystarczy zwykły ELM 327 i po problemie 

wine wszyscy zganiają na mocznik ze zamarza a u mnie jest problem nie z grzałka a z pływakiem (mocznik generalnie szybko odmraża się) natomiast pływak się zawiesza i stad problem 👍,olalem temat po wizycie w serwisie i zapytaniem o cenę , większość tych zbiorników jest nierozbieralnych a całość kosztuje fortunę 

I chyba zrobię jak spore grono fanów ON i to wyłącze programowo (da się ) i można jeździć bezproblemowo 👍

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/28/2021 at 8:02 AM, Maciej__ said:

To obserwacja z jakiejs wiekszej proby? Bo PSA stosuje ten system od dobrych 10 lat i nie bylo slychac o zadnych problemach...

Moze zwyczajnie na rynku pojawil sie jakis podrabiany/rozwodniony Adblue po tym jak ceny wzrosly ;]

 

Jesteś pewien że 10 lat?! Silniki BlueHDI to przecież 2015 rok, wcześniej było eHDI bez AdBlue, a z Eolys... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2021 o 08:55, Maciej__ napisał:

 

Skoro partycypuja w kosztach na 100% cos jest na rzeczy ;)

Kolega wymienial w citroenie. ASO pokrylo wiekszosc albo wszystkie koszty..bylo juz po gwarancji. Tqk by musial palcic cos kolo 4 tysi

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, ppmarian napisał:
3 godziny temu, bergerac napisał:
Ale przecież to zupełnie co innego ?

Innego w sensie? Składu tak! Ale funkcje taka sama pełniło. Dotryskiwalo do filtra aby "pomoc" go dopalic.

To są inne filtry i inna jest ich funkcja. Zadaniem SCR który korzysta z adblue jest tylko redukcja tlenków azotu, przed SCR jest nadal zamontowany klasyczny filtr DPF który wyłapuje cząstki stałe.

 

Wprowadzenie euro6 obniżyło normę na NO do 0.08 z 0.18 i nie dało się tego pogodzić bez SCR ze wszystkimi wymogami jak w tym kawale :

 

Wybierz 2 z 3 :

-niskie spalanie

-niska ilość cząstek stałych

-niska emisja tlenków azotu

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ppmarian napisał:
4 godziny temu, bergerac napisał:
Ale przecież to zupełnie co innego ?

Innego w sensie? Składu tak! Ale funkcje taka sama pełniło. Dotryskiwalo do filtra aby "pomoc" go dopalic.

kompletnie pomieszałeś pojęcia :) 

 

Poczytaj proszę o temacie :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są inne filtry i inna jest ich funkcja. Zadaniem SCR który korzysta z adblue jest tylko redukcja tlenków azotu, przed SCR jest nadal zamontowany klasyczny filtr DPF który wyłapuje cząstki stałe.
 
Wprowadzenie euro6 obniżyło normę na NO do 0.08 z 0.18 i nie dało się tego pogodzić bez SCR ze wszystkimi wymogami jak w tym kawale :
 
Wybierz 2 z 3 :
-niskie spalanie
-niska ilość cząstek stałych
-niska emisja tlenków azotu
Ok. Dzięki za wyjasnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2021 o 07:36, Prezo napisał:

Najczęściej kończy się wymianą zbiornika (zintegrowany z pompą) na nowy.

Na elektrodzie jest opis takiego układu choć akurat w dostawczych i pewnie  któregoś konkretnego rocznika. Tak czy owak jest to delikatnie mówiąc skomplikowane a samych grzałek (elementów grzejnych) jest 7:phi: Do tego masa elektroniki, czujniki i pełno oringów/uszczelek więc tak czy owak coś tam zepsuć się może a może nawet musi:hehe: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3827598.html

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, volf6 napisał:

Na elektrodzie jest opis takiego układu choć akurat w dostawczych i pewnie  któregoś konkretnego rocznika. Tak czy owak jest to delikatnie mówiąc skomplikowane a samych grzałek (elementów grzejnych) jest 7:phi: Do tego masa elektroniki, czujniki i pełno oringów/uszczelek więc tak czy owak coś tam zepsuć się może a może nawet musi:hehe: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3827598.html

 

Generalnie chyba mało kto ogarnia naprawę tego. Chyba niestety częściej "wyłączają" układ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.