Skocz do zawartości

Benzyna w oleju


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik 4cylondrowy Skoda na gaźniku, czy poza pierścieniami jest możliwość żeby paliwo przedostawało się do oleju?

Wykreciłem dzisiaj świece, jedna jest mokra, 3 okopcone. Mam go bardzo krótko, zauważyłem wysoki stan oleju, bagnet ma zapach benzyny.

Czy jest inna możliwość?

W przyszłym tygodniu zmierzę mu kompresję, jak wyjdzie słabo to napoje go naftą. ;)

  • Kupa 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, r1sender napisał:

A dobrze jeżdżone auto czy krótkie odcinki przez co na bogatej mieszance silnik pracuje.

 

Wozek widłowy bez gazu więc raczej krótka praca.

 

 

Edit: gaźnik ma wycieki i zerwana jest linka do ssania, można podejrzewać ze działa na bogato szczególnie ze jak mocno mu się depnie to zakopci na czarno.

Edytowane przez swienty
  • Lubię to 1
  • Kupa 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno temu miałem taką dziwną awarię w gaźnikowym Nissanie: nie chciał chodzić równo na wolnych obrotach a paliwo była ciągle ciemne.

W końcu jadąc poza miastem zacharczał i silnik się zatarł. Okazało się, że nie ma oleju w misce. Nic. (kontrolka ciśnienia oleju nie działała).

Po rozbiórce i szukaniu znaleźliśmy cały olej....w baku. Okazało się, że mechaniczna pompa paliwa uszkodziła się tak, że zaciągała olej z silnika i pompowała do powrotu paliwa do baku.

 

Konkludując: sprawdź pompę paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@swienty - piszesz że leje się z gaźnika jak ze świni- a ten gaźnik przypadkiem nie  jest tak zamontowany że jeśli puści zaworek iglicowy to paliwo grawitacyjnie spłynie do kolektora a stamtąd do cylindrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, swienty napisał:

 

Też o tym pomyślałem, tylko dlaczego tylko na jednym cylindrze jest mokra świeca? 

Bo może odpaliłeś na chwilę silnik, zgasiłeś, następnie zaraz odkręciłeś świece. W jednym cylindrze zaciągnęło paliwa, ale nie nastąpiła praca, bo silnik był zgaszony, a benzyna nie zdążyła odparować. Jak chcemy oceniać stan silnika po wyglądzie świec (wbrew pozorom jedna z najlepszych diagnostyk), to odkręcamy świece zawsze po dłuższej pracy silnika, czy to na ciepłym, czy na zimnym, ważne, aby nie był na krótko odpalany przed demontażem.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zmierzyłem kompresję, na wszystkich cylindrach jest w miarę równo:

 

Ok 11.2, 10.5, 11, 10.5

 

Ten cylinder który miał mokra świece ma najwięcej.

 

Pomiar na zimnym silniku, nie mam możliwości rozgrzania.

 

Co Wy na to? Zmienić olej a później kontrolować i zapomnieć o sprawie? ;)

 

Zaraz wpadną nowe kable i świece, bo wszystko wygląda na wiekowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.