Jump to content

Citroen 1.6 HDI czy pada dwumasa?


Truecolor
 Share

Recommended Posts

Witam

Berlingo II 2011, przebieg oryginalny 170k. 

Pedał sprzęgła od kilkunastu tyś km byl twardy ale sprzęgło działało poprawnie i równo brało.

Dzis rano wyjżdzam i od razu czuje że coś ine bierze równo i lekko wibruje na pedale. No ale pojechałem dalej. Auto odstawiłem na kilka h i znów odpalam, od razu pojawiło sie jakby wycie w momencie wciśnięcia pedału, czym głębiej wciskam tym mocniej wyje. Puszczenie pedału powoduje wyciszenie ale niecałkowite, ciągle słychać że coś tam trze. Pedał sprzegła podczas jazdy wyraźnie wibruje, czasami lekko opada, a czasami lekko się podnosi, cały czas jak tylko się go wciśnie to głośno wyje i piszczy - odgłos podobny do hałasu starego paska klinowego.

Sprzegło na razie wysprzęgla normalnie chociaż nierówno bierze...

Czy to dwumasa wysiadła?

Jeśli tak to robić na nowych częściach czy lepiej dać nowe sprzęgło a dwumase używaną? Zestaw nowych części to okolo  1200-1300zł (komplet), koszt nowego sprzegła z używaną oryginalną dwumasą to okolo 500-600zł. czyli ponad dwa razy mniej. Daja rok gwarancji.

Auto jeździ u mnie w firmie jako wół roboczy, chciałbym żeby jeszcze przynajmniej z rok posłużył bo silnik igła i blachy jak nowe.

Edited by Truecolor
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Truecolor napisał:

Witam

Berlingo II 2011, przebieg oryginalny 170k. 

Pedał sprzęgła od kilkunastu tyś km byl twardy ale sprzęgło działało poprawnie i równo brało.

Dzis rano wyjżdzam i od razu czuje że coś ine bierze równo i lekko wibruje na pedale. No ale pojechałem dalej. Auto odstawiłem na kilka h i znów odpalam, od razu pojawiło sie jakby wycie w momencie wciśnięcia pedału, czym głębiej wciskam tym mocniej wyje. Puszczenie pedału powoduje wyciszenie ale niecałkowite, ciągle słychać że coś tam trze. Pedał sprzegła podczas jazdy wyraźnie wibruje, czasami lekko opada, a czasami lekko się podnosi, cały czas jak tylko się go wciśnie to głośno wyje i piszczy - odgłos podobny do hałasu starego paska klinowego.

Sprzegło na razie wysprzęgla normalnie chociaż nierówno bierze...

Czy to dwumasa wysiadła?

Jeśli tak to robić na nowych częściach czy lepiej dać nowe sprzęgło a dwumase używaną? Zestaw nowych części to okolo  1200-1300zł (komplet), koszt nowego sprzegła z używaną oryginalną dwumasą to okolo 500-600zł. czyli ponad dwa razy mniej. Daja rok gwarancji.

Auto jeździ u mnie w firmie jako wół roboczy, chciałbym żeby jeszcze przynajmniej z rok posłużył bo silnik igła i blachy jak nowe.

Czy to w ogóle posiada dwumase . Ja mam  Experta z 2011 r z tym samy silnikiem i nie mam  dwumasy. Hałas to wina faktycznie sprzegła a opadający pedał to wysprzeglik 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Truecolor napisał:

Auto jeździ u mnie w firmie jako wół roboczy

Montowanie używanych części w aucie zarobkowym przypomina podcieranie du.y szkłem.

 

Co to za firma, że 600zł  różnicy w ogóle powoduje zastanawianie się nad tym?

Edited by ghost2255
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

W wielu przypadkach oryginalna używka jest lepsza od nowej podróbki. Jak dwumasa okaże się słaba to zawsze mogę ją zregenerować - ponoć regenerowana ma własności nowej części.

Ponoć auto ma dwumase, chyba wszystkie 1.6HDI 80KW mają.

Edited by Truecolor
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, demoneczek napisał:

a opadający pedał to wysprzeglik 

to nie jest tak że pedał opada i tak zostaje... jade autem i trzymając buta na pedale czuje jak pedał faluje, obniza i sie podnosi w ciągu kilku sekund kilka razy o kilka cm.

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Truecolor napisał:

W wielu przypadkach oryginalna używka jest lepsza od nowej podróbki. Jak dwumasa okaże się słaba to zawsze mogę ją zregenerować - ponoć regenerowana ma własności nowej części.

 

Używana dwumasa to jak używane łożysko. Kupujesz takie?

 

Kupisz używaną dwumasę-okaże się słaba-zregenerujesz. Bedziesz miał używaną, zregenerowaną dwumasę w cenie nowej. Do tego często te regeneracje często wcale takie udane nie są. Nawet jak jest 50/50 to warto ryzykować kosztami wywalania skrzyni biegów dwa razy?

 

Poważne-w prywatnym samochodzie nawet przez chwilę bym nie rozważał niczego poza nowym kompletem sprzęgła z dwumasą. W aucie firmowym nawet nie wspominam. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W wielu przypadkach oryginalna używka jest lepsza od nowej podróbki. Jak dwumasa okaże się słaba to zawsze mogę ją zregenerować - ponoć regenerowana ma własności nowej części.
Ponoć auto ma dwumase, chyba wszystkie 1.6HDI 80KW mają.
Policz sobie koszt części i ewentualnej drugiej roboty i wtedy podejmij decyzję. Często koszt robocizny kilkukrotnie przekracza wartość części i wtedy nie warto szukać oszczędności na częściach.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.01.2022 o 17:46, Truecolor napisał:

Witam

Berlingo II 2011, przebieg oryginalny 170k. 

Pedał sprzęgła od kilkunastu tyś km byl twardy ale sprzęgło działało poprawnie i równo brało.

Dzis rano wyjżdzam i od razu czuje że coś ine bierze równo i lekko wibruje na pedale. No ale pojechałem dalej. Auto odstawiłem na kilka h i znów odpalam, od razu pojawiło sie jakby wycie w momencie wciśnięcia pedału, czym głębiej wciskam tym mocniej wyje. Puszczenie pedału powoduje wyciszenie ale niecałkowite, ciągle słychać że coś tam trze. Pedał sprzegła podczas jazdy wyraźnie wibruje, czasami lekko opada, a czasami lekko się podnosi, cały czas jak tylko się go wciśnie to głośno wyje i piszczy - odgłos podobny do hałasu starego paska klinowego.

Sprzegło na razie wysprzęgla normalnie chociaż nierówno bierze...

Czy to dwumasa wysiadła?

Jeśli tak to robić na nowych częściach czy lepiej dać nowe sprzęgło a dwumase używaną? Zestaw nowych części to okolo  1200-1300zł (komplet), koszt nowego sprzegła z używaną oryginalną dwumasą to okolo 500-600zł. czyli ponad dwa razy mniej. Daja rok gwarancji.

Auto jeździ u mnie w firmie jako wół roboczy, chciałbym żeby jeszcze przynajmniej z rok posłużył bo silnik igła i blachy jak nowe.

Masz zatarte łożysko wyciskowe sprzęgła. Za kilkaset kilometrów pedał wpadnie w podłogę i będzie do wymiany kompletne sprzęgło z łożyskiem i mechanizmem sterowania sprzęgłem. 

Nic strasznego, ot zwykłe zużycie materiału. Niestety trzeba zrzucić skrzynie i założyć nowe graty.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.01.2022 o 19:07, demoneczek napisał:

Hałas to wina faktycznie sprzegła a opadający pedał to wysprzeglik 

 

Dla mnie w tym samochodzie to "stojące" łożysko i rozwalający się docisk. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.01.2022 o 20:15, Truecolor napisał:

W wielu przypadkach oryginalna używka jest lepsza od nowej podróbki.

 

Jakiej podróbki - to nie są żadne podróbki, często są to sprzęgła takie jak oryginalne, tylko bez znaczka producenta.  

 

W dniu 3.01.2022 o 20:15, Truecolor napisał:

Jak dwumasa okaże się słaba to zawsze mogę ją zregenerować - ponoć regenerowana ma własności nowej części. 

 

Ponoć. 

 

W dniu 3.01.2022 o 20:15, Truecolor napisał:

Ponoć auto ma dwumase, chyba wszystkie 1.6HDI 80KW mają.

 

U mnie była i większość ma - czy wszystkie nie wiem, po VIN sprawdzą. 

Link to comment
Share on other sites

Zamykając temat, w aucie rozwaliło się łożysko wyciskowe i to w taki sposob że po rezebraniu rozsypało sie na5 części, zaczeły się też przypalać wąsy od docisku. Wymieniono docisk, tarczę, łożysko i wysprzęglik. Koszt 1300zł z cześciami.

Edited by Truecolor
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.01.2022 o 11:34, Truecolor napisał:

Zamykając temat, w aucie rozwaliło się łożysko wyciskowe i to w taki sposob że po rezebraniu rozsypało sie na5 części, zaczeły się też przypalać wąsy od docisku. Wymieniono docisk, tarczę, łożysko i wysprzęglik. Koszt 1300zł z cześciami.

i co jest dwumasa ?? 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.01.2022 o 17:46, Truecolor napisał:

Czy to dwumasa wysiadła?

Jeśli tak to robić na nowych częściach czy lepiej dać nowe sprzęgło a dwumase używaną?

Padł Ci docisk sprzęgła.

Wymiana dwumasy przy wymianie sprzęgła to marnotrawstwo. Dwa razy, w dwóch samochodach wymieniałem sprzęgło z powodu awarii i w obu przypadkach dwumasa okazywała się nieuszkodzona, a nawet nie zużyta.

 

Dwumasę trzeba ocenić po wyjęciu z samochodu.

I uwaga - dwumasa ma normalne luzy, nawet nowa trzeba wiedzieć, jaki jest dopuszczalny, a nie panikować i wymieniać na zapas.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.