Skocz do zawartości

Citroen 1.6 HDI czy pada dwumasa?


Truecolor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Berlingo II 2011, przebieg oryginalny 170k. 

Pedał sprzęgła od kilkunastu tyś km byl twardy ale sprzęgło działało poprawnie i równo brało.

Dzis rano wyjżdzam i od razu czuje że coś ine bierze równo i lekko wibruje na pedale. No ale pojechałem dalej. Auto odstawiłem na kilka h i znów odpalam, od razu pojawiło sie jakby wycie w momencie wciśnięcia pedału, czym głębiej wciskam tym mocniej wyje. Puszczenie pedału powoduje wyciszenie ale niecałkowite, ciągle słychać że coś tam trze. Pedał sprzegła podczas jazdy wyraźnie wibruje, czasami lekko opada, a czasami lekko się podnosi, cały czas jak tylko się go wciśnie to głośno wyje i piszczy - odgłos podobny do hałasu starego paska klinowego.

Sprzegło na razie wysprzęgla normalnie chociaż nierówno bierze...

Czy to dwumasa wysiadła?

Jeśli tak to robić na nowych częściach czy lepiej dać nowe sprzęgło a dwumase używaną? Zestaw nowych części to okolo  1200-1300zł (komplet), koszt nowego sprzegła z używaną oryginalną dwumasą to okolo 500-600zł. czyli ponad dwa razy mniej. Daja rok gwarancji.

Auto jeździ u mnie w firmie jako wół roboczy, chciałbym żeby jeszcze przynajmniej z rok posłużył bo silnik igła i blachy jak nowe.

Edytowane przez Truecolor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Truecolor napisał:

Witam

Berlingo II 2011, przebieg oryginalny 170k. 

Pedał sprzęgła od kilkunastu tyś km byl twardy ale sprzęgło działało poprawnie i równo brało.

Dzis rano wyjżdzam i od razu czuje że coś ine bierze równo i lekko wibruje na pedale. No ale pojechałem dalej. Auto odstawiłem na kilka h i znów odpalam, od razu pojawiło sie jakby wycie w momencie wciśnięcia pedału, czym głębiej wciskam tym mocniej wyje. Puszczenie pedału powoduje wyciszenie ale niecałkowite, ciągle słychać że coś tam trze. Pedał sprzegła podczas jazdy wyraźnie wibruje, czasami lekko opada, a czasami lekko się podnosi, cały czas jak tylko się go wciśnie to głośno wyje i piszczy - odgłos podobny do hałasu starego paska klinowego.

Sprzegło na razie wysprzęgla normalnie chociaż nierówno bierze...

Czy to dwumasa wysiadła?

Jeśli tak to robić na nowych częściach czy lepiej dać nowe sprzęgło a dwumase używaną? Zestaw nowych części to okolo  1200-1300zł (komplet), koszt nowego sprzegła z używaną oryginalną dwumasą to okolo 500-600zł. czyli ponad dwa razy mniej. Daja rok gwarancji.

Auto jeździ u mnie w firmie jako wół roboczy, chciałbym żeby jeszcze przynajmniej z rok posłużył bo silnik igła i blachy jak nowe.

Czy to w ogóle posiada dwumase . Ja mam  Experta z 2011 r z tym samy silnikiem i nie mam  dwumasy. Hałas to wina faktycznie sprzegła a opadający pedał to wysprzeglik 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Truecolor napisał:

Auto jeździ u mnie w firmie jako wół roboczy

Montowanie używanych części w aucie zarobkowym przypomina podcieranie du.y szkłem.

 

Co to za firma, że 600zł  różnicy w ogóle powoduje zastanawianie się nad tym?

Edytowane przez ghost2255
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu przypadkach oryginalna używka jest lepsza od nowej podróbki. Jak dwumasa okaże się słaba to zawsze mogę ją zregenerować - ponoć regenerowana ma własności nowej części.

Ponoć auto ma dwumase, chyba wszystkie 1.6HDI 80KW mają.

Edytowane przez Truecolor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Truecolor napisał:

W wielu przypadkach oryginalna używka jest lepsza od nowej podróbki. Jak dwumasa okaże się słaba to zawsze mogę ją zregenerować - ponoć regenerowana ma własności nowej części.

 

Używana dwumasa to jak używane łożysko. Kupujesz takie?

 

Kupisz używaną dwumasę-okaże się słaba-zregenerujesz. Bedziesz miał używaną, zregenerowaną dwumasę w cenie nowej. Do tego często te regeneracje często wcale takie udane nie są. Nawet jak jest 50/50 to warto ryzykować kosztami wywalania skrzyni biegów dwa razy?

 

Poważne-w prywatnym samochodzie nawet przez chwilę bym nie rozważał niczego poza nowym kompletem sprzęgła z dwumasą. W aucie firmowym nawet nie wspominam. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu przypadkach oryginalna używka jest lepsza od nowej podróbki. Jak dwumasa okaże się słaba to zawsze mogę ją zregenerować - ponoć regenerowana ma własności nowej części.
Ponoć auto ma dwumase, chyba wszystkie 1.6HDI 80KW mają.
Policz sobie koszt części i ewentualnej drugiej roboty i wtedy podejmij decyzję. Często koszt robocizny kilkukrotnie przekracza wartość części i wtedy nie warto szukać oszczędności na częściach.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2022 o 17:46, Truecolor napisał:

Witam

Berlingo II 2011, przebieg oryginalny 170k. 

Pedał sprzęgła od kilkunastu tyś km byl twardy ale sprzęgło działało poprawnie i równo brało.

Dzis rano wyjżdzam i od razu czuje że coś ine bierze równo i lekko wibruje na pedale. No ale pojechałem dalej. Auto odstawiłem na kilka h i znów odpalam, od razu pojawiło sie jakby wycie w momencie wciśnięcia pedału, czym głębiej wciskam tym mocniej wyje. Puszczenie pedału powoduje wyciszenie ale niecałkowite, ciągle słychać że coś tam trze. Pedał sprzegła podczas jazdy wyraźnie wibruje, czasami lekko opada, a czasami lekko się podnosi, cały czas jak tylko się go wciśnie to głośno wyje i piszczy - odgłos podobny do hałasu starego paska klinowego.

Sprzegło na razie wysprzęgla normalnie chociaż nierówno bierze...

Czy to dwumasa wysiadła?

Jeśli tak to robić na nowych częściach czy lepiej dać nowe sprzęgło a dwumase używaną? Zestaw nowych części to okolo  1200-1300zł (komplet), koszt nowego sprzegła z używaną oryginalną dwumasą to okolo 500-600zł. czyli ponad dwa razy mniej. Daja rok gwarancji.

Auto jeździ u mnie w firmie jako wół roboczy, chciałbym żeby jeszcze przynajmniej z rok posłużył bo silnik igła i blachy jak nowe.

Masz zatarte łożysko wyciskowe sprzęgła. Za kilkaset kilometrów pedał wpadnie w podłogę i będzie do wymiany kompletne sprzęgło z łożyskiem i mechanizmem sterowania sprzęgłem. 

Nic strasznego, ot zwykłe zużycie materiału. Niestety trzeba zrzucić skrzynie i założyć nowe graty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2022 o 20:15, Truecolor napisał:

W wielu przypadkach oryginalna używka jest lepsza od nowej podróbki.

 

Jakiej podróbki - to nie są żadne podróbki, często są to sprzęgła takie jak oryginalne, tylko bez znaczka producenta.  

 

W dniu 3.01.2022 o 20:15, Truecolor napisał:

Jak dwumasa okaże się słaba to zawsze mogę ją zregenerować - ponoć regenerowana ma własności nowej części. 

 

Ponoć. 

 

W dniu 3.01.2022 o 20:15, Truecolor napisał:

Ponoć auto ma dwumase, chyba wszystkie 1.6HDI 80KW mają.

 

U mnie była i większość ma - czy wszystkie nie wiem, po VIN sprawdzą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamykając temat, w aucie rozwaliło się łożysko wyciskowe i to w taki sposob że po rezebraniu rozsypało sie na5 części, zaczeły się też przypalać wąsy od docisku. Wymieniono docisk, tarczę, łożysko i wysprzęglik. Koszt 1300zł z cześciami.

Edytowane przez Truecolor
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2022 o 11:34, Truecolor napisał:

Zamykając temat, w aucie rozwaliło się łożysko wyciskowe i to w taki sposob że po rezebraniu rozsypało sie na5 części, zaczeły się też przypalać wąsy od docisku. Wymieniono docisk, tarczę, łożysko i wysprzęglik. Koszt 1300zł z cześciami.

i co jest dwumasa ?? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2022 o 17:46, Truecolor napisał:

Czy to dwumasa wysiadła?

Jeśli tak to robić na nowych częściach czy lepiej dać nowe sprzęgło a dwumase używaną?

Padł Ci docisk sprzęgła.

Wymiana dwumasy przy wymianie sprzęgła to marnotrawstwo. Dwa razy, w dwóch samochodach wymieniałem sprzęgło z powodu awarii i w obu przypadkach dwumasa okazywała się nieuszkodzona, a nawet nie zużyta.

 

Dwumasę trzeba ocenić po wyjęciu z samochodu.

I uwaga - dwumasa ma normalne luzy, nawet nowa trzeba wiedzieć, jaki jest dopuszczalny, a nie panikować i wymieniać na zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.