Skocz do zawartości

Najtańszy nowy Suv Hybryda


mmaciejosss

Rekomendowane odpowiedzi

https://e.autokult.pl/43475,suzuki-vitara-z-pelna-hybryda-najtansze-takie-auto-na-rynku

 

Już ponoć w salonach . Szkoda że mocą okrojony i wynik 0-100km/h ponoć blisko 13s .Już wolę MH za 15kzł mniej i 9s do 100km/h 

 

Podawana moc silnika spalinowego 1,5 w Vitarze 102 KM, moc silnika elektrycznego 33 KM, moc wypadkowa 115 KM.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 hours ago, mmaciejosss said:

https://e.autokult.pl/43475,suzuki-vitara-z-pelna-hybryda-najtansze-takie-auto-na-rynku

 

Już ponoć w salonach . Szkoda że mocą okrojony i wynik 0-100km/h ponoć blisko 13s .Już wolę MH za 15kzł mniej i 9s do 100km/h 

 

Podawana moc silnika spalinowego 1,5 w Vitarze 102 KM, moc silnika elektrycznego 33 KM, moc wypadkowa 115 KM.

 

Ciekawe czy to ich wlasny naped, czy moze to samo co w yarisie?

Roznica w cenie bylaby mniejsza niz 15kPLN, bo porownujesz automat z manualem.

Osiagi faktycznie na papierze raczej fatalne tej wersji :no: 13s to mam w Citroenie C3 1,2 ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

Osiagi faktycznie na papierze raczej fatalne tej wersji

 

To wolnossak. Na miasto spoko, do 100 się nie rozpędzasz w ogóle, a w przedziale 0-50 taka hybryda jedzie świetnie. Na trasy oczywiście takie auto się nie nadaje. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał:

 

To wolnossak. Na miasto spoko, do 100 się nie rozpędzasz w ogóle, a w przedziale 0-50 taka hybryda jedzie świetnie. Na trasy oczywiście takie auto się nie nadaje. 

To po co Vitara do miasta? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał:

Ciekawe czy to ich własny napęd, czy może to samo co w yarisie?

 

Raczej własny, yaris ma silnik 92 KM + elektryk 80 KM, sumarycznie 116 KM i dlatego do setki poniżej 10 s przy masie 1100 kg

Aczkolwiek mogą na nim bazować, ten silnik w wersji no-hybrid ma 125 KM :) :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jarodebesciak napisał:

 

Raczej własny, yaris ma silnik 92 KM + elektryk 80 KM, sumarycznie 116 KM i dlatego do setki poniżej 10 s przy masie 1100 kg

Aczkolwiek mogą na nim bazować, ten silnik w wersji no-hybrid ma 125 KM :) :)

Vitara ma 4 cylindry. Yaris 3.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mmaciejosss napisał:

 

Rosną cały czas, co nie zmienia faktu, że segment B to jednak auta miejskie i chociaż mogą służyć jako "podmiejskie", to jednak konfiguracja tej hybrydy ewidentnie pozycjonuje ten typ jako miejskie auto (zresztą moim zdaniem bardzo dobrze trafili). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wladmar napisał:

 

Rosną cały czas, co nie zmienia faktu, że segment B to jednak auta miejskie i chociaż mogą służyć jako "podmiejskie", to jednak konfiguracja tej hybrydy ewidentnie pozycjonuje ten typ jako miejskie auto (zresztą moim zdaniem bardzo dobrze trafili). 

Pewnie tak jak piszesz. Mniejszy rozstaw osi (Vitara) niż u konkurencji ( i to tak o 10-17cm jak w Duster )  , mniejszy promień skrętu , w środku spoko miejsca nawet dla 4 wysokich osób , prześwit by pokonać sporo wyższe krawężniki ( długo to trwało bym się przyzwyczaił ) dobre spalanie dzięki MH  , jak kupowałem rok temu za 80kzl mega oferta za wersję premium to co oferowała vs konkurencja. Dziś już drożej jak u wszystkich. A   na wypadach pozamiejskich też i spoko jak i na autostradzie np do 140km/h bo i dobrze trzyma się drogi ( jak nie wieje ) i spali do7.5- 8l/100km  co też jest spoko wynikiem bo na bocznych do 100km/h to ponizej 5l wyjdzie 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Do miasta na atakujące krawężniki, do podmieścia na słabsze drogi.

Idealna bryka dla kobiety, a i facet pojedzie.

kto normalny jezdzi po kraweznikach? Chyba ze chcemy parkowac w stylu nielubianym przez MiastoJestNasze i atakujemy przestrzenie zielone. Przez naście lat miałem tylko raz sytuację gdzie musiałem atakować krawężniki, gdzie prześwit się przydał - jechałem na cito do szpitala i utknąłem w korku. A do atakowania krawężników Land Cruiser jeśli już. Jedyny plus jaki ja widzę to wrzucanie dziecka do fotelika. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, lucash napisał:

kto normalny jezdzi po kraweznikach? Chyba ze chcemy parkowac w stylu nielubianym przez MiastoJestNasze i atakujemy przestrzenie zielone. Przez naście lat miałem tylko raz sytuację gdzie musiałem atakować krawężniki, gdzie prześwit się przydał - jechałem na cito do szpitala i utknąłem w korku. A do atakowania krawężników Land Cruiser jeśli już. Jedyny plus jaki ja widzę to wrzucanie dziecka do fotelika. 

U mnie w mieście porobili swego czasu wysokie granitowe krawężniki z rantami ostrymi jak brzytwa, a potem na chodnikach wyznaczyli miejsca parkingowe w strefie płatnej.

Owszem LC lepszy na nie, ale taka Vitara mniejsza i zgrabniej w mieście się nią parkuje.

 

Z tym atakowaniem krawężników też różnie bywa, moja żona mówi że lepiej się je atakuje Soulem na 225/45/18 niż Astrą na 205/55/16. :hehe:

Za to po 3 sezonach opony poszły do wymiany, bo boki pocięte od ostrych krawężników i złego kąta najazdu na nie. :pad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lucash napisał:

kto normalny jezdzi po kraweznikach? Chyba ze chcemy parkowac w stylu nielubianym przez MiastoJestNasze i atakujemy przestrzenie zielone. Przez naście lat miałem tylko raz sytuację gdzie musiałem atakować krawężniki, gdzie prześwit się przydał - jechałem na cito do szpitala i utknąłem w korku. A do atakowania krawężników Land Cruiser jeśli już. Jedyny plus jaki ja widzę to wrzucanie dziecka do fotelika. 

U mnie wyzszy przeswit bardzo czesto sie przydaje.Przy szkole jest dosc wysoki kraweznik i jednoczesnie wzdluzne miejsca do parkowania.Czesto aby zaparkowac trzeba to robic [z powodu tworzacego sie korka] przodem.Aby to bylo efektywne trzeba wjechac przodem na kraweznik aby zmiescic sie pozniej pomiedzy dwa auta.W Yeti robie to bez problemu,majac wczesniej Giuliette musialem te miejsca odpuszczac i parkowac gdzies dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lucash napisał:

kto normalny jezdzi po kraweznikach? Chyba ze chcemy parkowac w stylu nielubianym przez MiastoJestNasze i atakujemy przestrzenie zielone. Przez naście lat miałem tylko raz sytuację gdzie musiałem atakować krawężniki, gdzie prześwit się przydał - jechałem na cito do szpitala i utknąłem w korku. A do atakowania krawężników Land Cruiser jeśli już. Jedyny plus jaki ja widzę to wrzucanie dziecka do fotelika. 

Każda kobieta :phi:.

Generalnie prześwit się przydaje nawet na parkingach i wystających studzienkach. Obecnie mam niemal 5m i niskie auto - nigdy więcej, jak coś wystaje to niemal pewne że zaczepie 8-). Często przy wjazdach na parkingi, chodniki, dojazdy są mało obniżone krawężniki. Czasem widać jak karetka ciśnie to Ci z SUVów pierwsi z rozpędu znikają z wąskiej drogi ;). Dodatkowo z takiego auta wygodniej się wsiada i wysiada, a w mieście ma to znaczenie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

Każda kobieta :phi:.

Generalnie prześwit się przydaje nawet na parkingach i wystających studzienkach. Obecnie mam niemal 5m i niskie auto - nigdy więcej, jak coś wystaje to niemal pewne że zaczepie 8-). Często przy wjazdach na parkingi, chodniki, dojazdy są mało obniżone krawężniki. Czasem widać jak karetka ciśnie to Ci z SUVów pierwsi z rozpędu znikają z wąskiej drogi ;). Dodatkowo z takiego auta wygodniej się wsiada i wysiada, a w mieście ma to znaczenie.

jak ludzkość w PL funkcjonowała tyle lat bez SUV'ów? ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lucash napisał:

jak ludzkość w PL funkcjonowała tyle lat bez SUV'ów? ;) 

 

Ludzkość przez dziesiątki tysięcy lat funkcjonowała w ogóle bez samochodów, co to za argument? Świat idzie do przodu, SUVy są praktyczniejsze od niskich aut i tyle. Postęp. 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, ZUBERTO said:

Z tym atakowaniem krawężników też różnie bywa, moja żona mówi że lepiej się je atakuje Soulem na 225/45/18 niż Astrą na 205/55/16. :hehe:

 

To akurat w sumie nic dziwnego, Astra ma raptem 1cm gumy na wysokosc opony wiecej niz Soul...

A kolem o wiekszej srednicy lepiej sie wjezdza na kraweznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lucash napisał:

jak ludzkość w PL funkcjonowała tyle lat bez SUV'ów? ;) 

Przeciez byly wczesniej takie auta-porownaj przeswit takiej Syreny sprzed 60 lat  i w/w Vitary.

Edytowane przez wlad
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lucash napisał:

jak ludzkość w PL funkcjonowała tyle lat bez SUV'ów? ;) 

Nie widziałem nigdy śladów oleju na parkingu czy garbie ;). Już za czasów Punto gdy większość obniżała to ja chciałem wrzucać sprężyny od VANa bo haczyłem często .. bawet na koleinach. Na szczęście obecnie są podwyższone auta i SUVY :ok:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Maciej__ napisał:

To akurat w sumie nic dziwnego, Astra ma raptem 1cm gumy na wysokosc opony wiecej niz Soul...

A kolem o wiekszej srednicy lepiej sie wjezdza na kraweznik.

Jak dla mnie 1cm to ogromna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, wlad napisał:

Przeciez byly wczesniej takie auta-porownaj przeswit takiej Syreny sprzed 60 lat  i w/w Vitary.

Szok😮

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/syrena/105/silnik-benzynowy-0.9-40km-1972-1983/?vs=suzuki%2Fvitara%2Fiii%2Fsuv-facelifting%2Fsilnik-hybrydowy-1.4-boosterjet-48v-shvs-140km-od-2020&c1=28583&c2=31598

 

20cm prześwit . Grubo jak na tamte lata 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.01.2022 o 20:10, mmaciejosss napisał:

Szkoda że mocą okrojony i wynik 0-100km/h ponoć blisko 13s

Realnie będzie około 11-12 sekund, Suzuki od lat zaniża te wartości w danych katalogowych.

 

 

W dniu 5.01.2022 o 09:16, Maciej__ napisał:

Ciekawe czy to ich wlasny naped, czy moze to samo co w yarisie?

W 100% własny. Silnik - jak wspomniano - to zmodyfikowana jednostka z Jimnego, do tego zautomatyzowana skrzynia manualna. W Vitarze to nowość, w Japonii taki układ funkcjonuje w tamtejszych modelach od kilku lat.

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, vavoom napisał:

Realnie będzie około 11-12 sekund, Suzuki od lat zaniża te wartości w danych katalogowych.

 

No coś w tym jest, inaczej jak wytłumaczyć fakt, że w katalogu S-Cross 1.4 140KM z manualną skrzynią i 2WD ma 9.5 do 100, a z automatem (hydraulikiem!) i 4WD ma.... też 9.5 ;] Przełożenia obu skrzyń są takie samie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, mmaciejosss napisał:

 

Auto projektowane w latach, kiedy część dróg nie była nawet utwardzona ;)

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wladmar napisał:

w katalogu S-Cross 1.4 140KM z manualną skrzynią i 2WD ma 9.5 do 100, a z automatem (hydraulikiem!) i 4WD ma.... też 9.5

No właśnie. Wg pomiarów Performance Drive - 1.4 140 KM AT FWD rozpędza się do setki w 8.17

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o SUV i dzieci to często czytam, że wygodniej dzieci montuje się w fotelikach itp. Pełna zgoda, ale ostatnio pod przedszkolem widziałem jak dzieciak sam wysiadając z nowej RAV4 potknął się czy coś i upadł na twarz. Masakryczny widok bo nos rozwalił. Gdyby wysiadał z Astry czy innego tego typu auta efekt byłby pewnie mniej tragiczny. 

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, wladmar napisał:

Z manualną skrzynią powinno być nawet ciut szybciej, bo automat to jednak hydraulik

Ciężko powiedzieć. Swift Sport z tym samym automatem rozpędza się do setki 0.4 szybciej niż manual (i ponad sekundę szybciej niż podaje Suzuki). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, pejus1982 napisał:

ostatnio pod przedszkolem widziałem jak dzieciak sam wysiadając z nowej RAV4 potknął się czy coś i upadł na twarz

 

Moja 5cio letnia córka wysiadając ze Skody Karoq ma dość dużą wysokość do pokonania. O ile dla rodzica jest łatwiej "zanurkować" do środka aby dopiąć pasy itp, to dziecko wcale nie ma łatwiej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, vavoom napisał:

Swift Sport z tym samym automatem rozpędza się do setki 0.4 szybciej niż manual (i ponad sekundę szybciej niż podaje Suzuki). 

 

Widziałem na jakimś filmie na YT testy przyspieszenia Swifta z manualem i automatem- oba MildHybrid. Na filmie widać było, że automat wrzucał kolejne biegi grubo przed osiagnieciem 6k rpm. Kierowca manuala intuicyjnie ciągnął silnik pod czerwone pole.

Manual po wrzucaniu kolejnych biegów przy takich obrotach, jakby robił to automat schodził do ~7.4s do setki.

Tu widać od 1:50:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, sowik85 napisał:

Widziałem na jakimś filmie na YT testy przyspieszenia Swifta z manualem i automatem- oba MildHybrid

Nie kojarzę, aby mild hybrid występował z automatem. Na jakim rynku? 

 

15 minut temu, wladmar napisał:

Nie zapominajmy, że 4WD jest dodatkowo o ponad 100 kg cięższe

Swift Sport nie ma 4WD. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, vavoom napisał:

Nie kojarzę, aby mild hybrid występował z automatem

 

Qrka, może coś pomieszałem a nie moge teraz tego filmu odnaleźć. W każdym razie co mi się wbiło w pamięć, to że Mild Hybrid nie ma sensu kręcić tak wysoko jak poprzedniego motoru (bez MH) tylko trzeba zmieniać biegi w okolicy 5k rpm aby wstrzelić się we wspomaganie elektryczne. Efekt widać w zalinkowanym wcześniej filmie.

Może być też tak, że powyższą konkluzję gdzieś przeczytałem a nie widziałem na filmie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, sowik85 napisał:

 

Moja 5cio letnia córka wysiadając ze Skody Karoq ma dość dużą wysokość do pokonania. O ile dla rodzica jest łatwiej "zanurkować" do środka aby dopiąć pasy itp, to dziecko wcale nie ma łatwiej.

 

Boczne stopnie rozwiązują problem. Dodatkowo sprawiają, że nikt Ci nie poobija drzwi na parkingu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mmaciejosss napisał:

i masz non stop upier.... łydki 😅 bo sporo dalej musisz kroka zrobić 

 

Jak się ma długie nogi to łydka o próg nie haczy. Jak się ma krótkie to trzeba na tym progu stanąć. Najgorzej jest pomiędzy.

:hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

Boczne stopnie rozwiązują problem. Dodatkowo sprawiają, że nikt Ci nie poobija drzwi na parkingu.

 

 

W jakimś większym i wyższym wozie na pewno podnoszą funkcjonalność :ok: 

Taki miejski SUV wygląda deko pokracznie z prawdziwymi progami + aspekt brudzenia spodni :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, vavoom napisał:

W przypadku Vitary 1.4T 140 KM AT różnica pomiędzy 2WD a 4WD wynosi ~0,25 sekundy. Przypuszczam, że w przypadku S-Cross będzie podobnie. 

 

W przypadku S-Cross w katalogach jest 9.5 dla wszystkich wersji - niezależnie czy to 2WD MT, 2WD AT, 4WD MT czy 4WD AT. Przy takich samych przełożeniach skrzyni. Co po prostu nie może być prawdą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wladmar napisał:

 

W przypadku S-Cross w katalogach jest 9.5 dla wszystkich wersji - niezależnie czy to 2WD MT, 2WD AT, 4WD MT czy 4WD AT. Przy takich samych przełożeniach skrzyni. Co po prostu nie może być prawdą. 

Vitara na 1-2 biegu traci trakcję ( na 1 w szczególności ) w 2WD więc na 4WD może być lepiej i niekoniecznie gorzej z wynikiem 0-100. Potem 2WD lżejsze jest i powinno być lepiej choć tu widać różnicę 

 

https://zeperfs.com/en/duel8626-9183.htm

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sowik85 napisał:

 

W jakimś większym i wyższym wozie na pewno podnoszą funkcjonalność :ok: 

Taki miejski SUV wygląda deko pokracznie z prawdziwymi progami + aspekt brudzenia spodni :no:

 

Nie to nie. To nie moje dzieci wypadają na twarz na asfalt. 

;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.