Skocz do zawartości

Uszczelka pod głowicą w silnikach z dwiema głowicami


Josyp

Rekomendowane odpowiedzi

Teoretyczne rozważania, jakaś Vka lub boxer, gdzie mamy więcej niż jedną głowicę, a co za tym idzie uszczelkę pod nią i objawy jej padu (załóżmy bez skrajnych przypadków, gdzie ciecz leje się strumieniem, tylko są mniejsze ubytki płynu, tester co2 zmienił kolor). Jest jakiś sposób, by zdiagnozować, która z głowic do rozebrania? Czy rozbiera się losową i jeśli widać uszkodzenia uszczelki to bingo, a jeśli nie to pech i dłubiemy drugą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Josyp napisał:

Teoretyczne rozważania, jakaś Vka lub boxer, gdzie mamy więcej niż jedną głowicę, a co za tym idzie uszczelkę pod nią i objawy jej padu (załóżmy bez skrajnych przypadków, gdzie ciecz leje się strumieniem, tylko są mniejsze ubytki płynu, tester co2 zmienił kolor). Jest jakiś sposób, by zdiagnozować, która z głowic do rozebrania? Czy rozbiera się losową i jeśli widać uszkodzenia uszczelki to bingo, a jeśli nie to pech i dłubiemy drugą?

Ok, to dorzucę do tematu, a skąd masz pewność, że uszczelka, a nie sama głowica w ściance?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Josyp napisał:

Teoretyczne rozważania, jakaś Vka lub boxer, gdzie mamy więcej niż jedną głowicę, a co za tym idzie uszczelkę pod nią i objawy jej padu (załóżmy bez skrajnych przypadków, gdzie ciecz leje się strumieniem, tylko są mniejsze ubytki płynu, tester co2 zmienił kolor). Jest jakiś sposób, by zdiagnozować, która z głowic do rozebrania? Czy rozbiera się losową i jeśli widać uszkodzenia uszczelki to bingo, a jeśli nie to pech i dłubiemy drugą?

 

Na logikę jeżeli puściła jedna uszczelka (przegrzanie albo po prostu czas) i nie chodzi o pękniętą głowicę, to chyba i tak warto wymienić obie, bo za chwilę padnie druga. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minutes ago, Josyp said:

Teoretyczne rozważania, jakaś Vka lub boxer, gdzie mamy więcej niż jedną głowicę, a co za tym idzie uszczelkę pod nią i objawy jej padu (załóżmy bez skrajnych przypadków, gdzie ciecz leje się strumieniem, tylko są mniejsze ubytki płynu, tester co2 zmienił kolor). Jest jakiś sposób, by zdiagnozować, która z głowic do rozebrania? Czy rozbiera się losową i jeśli widać uszkodzenia uszczelki to bingo, a jeśli nie to pech i dłubiemy drugą?

 

Po swiecach nic nie widac?

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Josyp napisał:

Jak pisałem - rozważania teoretyczne

Świeca, względnie kamerka inspekcyjna prawdę Ci powie i zawęzi awarię do konkretnego cylindra.

Inna sprawa, że lepiej od razu 2 strony robić, bo przy szlifie może zmienić się stopień sprężania na jednej stronie...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretyczne rozważania, jakaś Vka lub boxer, gdzie mamy więcej niż jedną głowicę, a co za tym idzie uszczelkę pod nią i objawy jej padu (załóżmy bez skrajnych przypadków, gdzie ciecz leje się strumieniem, tylko są mniejsze ubytki płynu, tester co2 zmienił kolor). Jest jakiś sposób, by zdiagnozować, która z głowic do rozebrania? Czy rozbiera się losową i jeśli widać uszkodzenia uszczelki to bingo, a jeśli nie to pech i dłubiemy drugą?
W subaru robi się 2 bo i tak silnik out.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Josyp napisał:

Teoretyczne rozważania, jakaś Vka lub boxer, gdzie mamy więcej niż jedną głowicę, a co za tym idzie uszczelkę pod nią i objawy jej padu (załóżmy bez skrajnych przypadków, gdzie ciecz leje się strumieniem, tylko są mniejsze ubytki płynu, tester co2 zmienił kolor). Jest jakiś sposób, by zdiagnozować, która z głowic do rozebrania? Czy rozbiera się losową i jeśli widać uszkodzenia uszczelki to bingo, a jeśli nie to pech i dłubiemy drugą?

Robi się dwie dla spokoju, przynajmniej u mnie tak mechanik robił. Praktycznie jedna robota jak wszystko rozebrane.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Pipper napisał:

Świeca, względnie kamerka inspekcyjna prawdę Ci powie i zawęzi awarię do konkretnego cylindra.

Inna sprawa, że lepiej od razu 2 strony robić, bo przy szlifie może zmienić się stopień sprężania na jednej stronie...

No dobra, a na co zwracać uwagę badając endoskopem, albo oglądając taką świecę? Zakładamy wariant drobnej nieszczelności, czyli woda nie będzie chlupać w cylindrze i wylewać się strumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Josyp napisał:

No dobra, a na co zwracać uwagę badając endoskopem, albo oglądając taką świecę? Zakładamy wariant drobnej nieszczelności, czyli woda nie będzie chlupać w cylindrze i wylewać się strumieniem.

Na zimno i tak wejdzie, więc będzie czyściej niż w innych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Josyp napisał:

Pewności nie ma, statystycznie o wiele częściej będzie jednak uszczelka

Jak są te metalowe zastosowane ( coś takiego ) to statystyka będzie inna:)

Do tego w nowszych silnikach są jeszcze inne miejsca dostawania się spalin do układu chłodzenia, np chłodniczki EGR, chłodzenie turbin i pewnie coś jeszcze;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, volf6 napisał:

Jak są te metalowe zastosowane ( coś takiego ) to statystyka będzie inna:)

Do tego w nowszych silnikach są jeszcze inne miejsca dostawania się spalin do układu chłodzenia, np chłodniczki EGR, chłodzenie turbin i pewnie coś jeszcze;]

Dlatego pytałem o konkretnego pacjenta :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2022 o 18:28, Josyp napisał:

Teoretyczne rozważania, jakaś Vka lub boxer, gdzie mamy więcej niż jedną głowicę, a co za tym idzie uszczelkę pod nią i objawy jej padu (załóżmy bez skrajnych przypadków, gdzie ciecz leje się strumieniem, tylko są mniejsze ubytki płynu, tester co2 zmienił kolor). Jest jakiś sposób, by zdiagnozować, która z głowic do rozebrania? Czy rozbiera się losową i jeśli widać uszkodzenia uszczelki to bingo, a jeśli nie to pech i dłubiemy drugą?

Kupisz komplet uszczelek to zapewne będziesz miał zestaw na obie strony. Jaki sens montować tylko na jedną? Tak samo z napędem rozrządu, pewnie pójdzie nowy. I co, będziesz za jakiś czas spokojny rozbierając go i składając ponownie bo poszła kolejna głowica?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.