Skocz do zawartości

Nowa Honda HR-V 2022 - pierwsze wrażenia


Prezo

Rekomendowane odpowiedzi

13 minutes ago, grogi said:

Nie, 48v to tylko sporo bardziej rozbudowany S&S. Np. żegluje po zdjęciu nogi z gazu z kompletnie wyłączonym silnikiem. 

Pełna hybryda spali sporo mniej. 

 

Tesc ma ta pelna hybryde wlasnie:ok:

Zeby ten mild hybrid spalil 7 to raczej musisz jezdzic po autostradach max 120-130km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Tesc ma ta pelna hybryde wlasnie:ok:

Zeby ten mild hybrid spalil 7 to raczej musisz jezdzic po autostradach max 120-130km/h.

Mild hybrid na autostradzie też słabo się sprawdza , okazjonalnie z górki odzyskuje bateryjkę i minimalnie pod górę dołączy elektryczka . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mmaciejosss napisał:

Mild hybrid na autostradzie też słabo się sprawdza , okazjonalnie z górki odzyskuje bateryjkę i minimalnie pod górę dołączy elektryczka . 

 

Zwykła hybryda w jakimś stopniu tak. Miękka na autostradzie nie sprawdza się w ogóle, bo przy prędkościach autostradowych mocy silniczka nie starczy nawet na sekundę, zresztą działa tylko na niskich obrotach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, wladmar said:

Miękka na autostradzie nie sprawdza się w ogóle, bo przy prędkościach autostradowych mocy silniczka nie starczy nawet na sekundę, zresztą działa tylko na niskich obrotach. 

 

Ok. 😄 

 

Fakt, jak jeździłeś przy ujemnych temperaturach, to mogłeś nie zauważyć, bo działanie nie jest tak agresywne.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minutes ago, wladmar said:

 

Zwykła hybryda w jakimś stopniu tak. Miękka na autostradzie nie sprawdza się w ogóle, bo przy prędkościach autostradowych mocy silniczka nie starczy nawet na sekundę, zresztą działa tylko na niskich obrotach. 

 

Cos tam dziala, bo jak np odpuscisz gaz i bedziesz zjezdzal z gorki to wylaczy silnik spalinowy i bedzie "zeglowac" jednoczesnie nie hamujac silnikiem.

Efekt podobny jak bys wrzucil na luz i zgasil silnik ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Cos tam dziala, bo jak np odpuscisz gaz i bedziesz zjezdzal z gorki to wylaczy silnik spalinowy i bedzie "zeglowac" jednoczesnie nie hamujac silnikiem.

Efekt podobny jak bys wrzucil na luz i zgasil silnik ;]

 

 

Nie, w miękkiej hybrydzie to tak nie działa, w normalnej owszem. Chociaż, może zalezy od producenta... W tych miękkich co ja jeździłem, jedyna różnica w zachowaniu w stosunku do wersji bez hybrydy jest zauważalna podczas jazdy do 20 km/h. Potem układ miękkiej hybrydy w żaden sposób się nie ujawnia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, wladmar said:

 

Nie, w miękkiej hybrydzie to tak nie działa, w normalnej owszem. Chociaż, może zalezy od producenta... W tych miękkich co ja jeździłem, jedyna różnica w zachowaniu w stosunku do wersji bez hybrydy jest zauważalna podczas jazdy do 20 km/h. Potem układ miękkiej hybrydy w żaden sposób się nie ujawnia. 

 

Zalezy od producenta, no w Fiacie 500 mild hybrid gasila silnika dojezdzajac do swiatel, etc.

https://www.motocaina.pl/artykul/funkcja-zeglowania-w-samochodach-na-czym-polega-i-do-czego-sluzy-67895.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Zalezy od producenta, no w Fiacie 500 mild hybrid gasila silnika dojezdzajac do swiatel, etc.

https://www.motocaina.pl/artykul/funkcja-zeglowania-w-samochodach-na-czym-polega-i-do-czego-sluzy-67895.html

 

Gasić silnik może i owszem, ale układ miękkiej hybrydy nie wspomoże silnika podczas jazdy autostradowej, o tym mówimy. To nie ta moc i pojemność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, wladmar said:

 

Gasić silnik może i owszem, ale układ miękkiej hybrydy nie wspomoże silnika podczas jazdy autostradowej, o tym mówimy. To nie ta moc i pojemność. 

 

On nie ma wspomagac silnika spalinowego, ale oszczedzic troche paliwa wlasnie w trybie zeglowania.

Poza tym sa rozne uklady mild hybrid o roznych mocach wiec generalizowanie nie ma sensu.

Sama jazda to czeste hamowanie, przyspieszanie i tutaj tez cos mozna zyskac.

Przy czym raczej ilosci homeopatyczne.

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

On nie ma wspomagac silnika spalinowego, ale oszczedzic troche paliwa wlasnie w trybie zeglowania.

 

Na wysokim biegu gdy nie dodajemy gazu silnik i tak odcina dopływ paliwa, więc to żeglowanie na trasie jest bez sensu i tak. 

 

Teraz, Maciej__ napisał:

Poza tym sa rozne uklady mild hybrid o roznych mocach wiec generalizowanie nie ma sensu.

 

 

Owszem, ale mocno podejrzewam, że żadna miękka hybryda nie jest w stanie wspomóc silnika na autostradzie (poza ruszeniem spod bramek). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, wladmar said:

Na wysokim biegu gdy nie dodajemy gazu silnik i tak odcina dopływ paliwa, więc to żeglowanie na trasie jest bez sensu i tak.  

 

Jak odcina doply paliwa to zaczyna hamowac silnkiem.

Zrob sobie eksperyment jak daleko zajedziesz na cut-offie a jak daleko na luzie w takiej sytuacji.

Ten drugi przypadek to bedzie wlasnie zysk z zeglowania.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Jak odcina doply paliwa to zaczyna hamowac silnkiem.

Zrob sobie eksperyment jak daleko zajedziesz na cut-offie a jak daleko na luzie w takiej sytuacji.

Ten drugi przypadek to bedzie wlasnie zysk z zeglowania.

 

Też prawda. Hybrydy przy tym jednak ładują baterię, więc zysk jest mniejszy. Ciekawe jak to rozwiązują przy manualnych skrzyniach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, wladmar said:

 

Też prawda. Hybrydy przy tym jednak ładują baterię, więc zysk jest mniejszy. Ciekawe jak to rozwiązują przy manualnych skrzyniach? 

 

W tym artykule co podlinkowalem jest napisane, ze Hyundai/Kia ma jakis patent.

"Ze zrozumiałych względów taka funkcja jest stosowana w autach ze skrzynią automatyczną, ale są też od tej reguły wyjątki. W nowych modelach Kii i Hyundaia można spotkać skrzynię manualną oznaczoną jako iMT. Takie auta mają automatycznie rozłączane sprzęgło, które pozwala na żeglowanie z wyłączonym silnikiem. Podobnie jak w autach ze skrzyniami automatycznymi, muśnięcie gazu lub hamulca, powoduje uruchomienie silnika i ponowne spięcie napędu. Z kolei Fiat w modelach 500 i Panda pozwala na żeglowanie przy prędkościach poniżej 30 km/h, ale tylko informuje kierowcę o gotowości układu mild hybrid. Musimy w nim sami wrzucić luz i później włączyć bieg, żeby kontynuować jazdę."

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Jak odcina doply paliwa to zaczyna hamowac silnkiem.

Zrob sobie eksperyment jak daleko zajedziesz na cut-offie a jak daleko na luzie w takiej sytuacji.

Ten drugi przypadek to bedzie wlasnie zysk z zeglowania.

 

do tego nawet mild-hybrid nie trzeba, obecnie każde dsg tak może robić i bardzo często robi (żegluje, wrzuca na luz), z tym że nie gasi silnika, jak się nabierze wprawy to prawą nogą można tym sterować.

 

Edytowane przez TomekD000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, TomekD000 said:

 

do tego nawet mild-hybrid nie trzeba, obecnie każde dsg tak może robić i bardzo często robi, z tym że nie gasi silnika, jak się nabierze wprawy to prawą nogą można tym sterować.

 

Ale gdyby zgasil to zawsze 3 krople paliw mniej ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, wladmar said:

 

Z nawiązką wydasz to na klocki i tarcze, jak nie hamujesz silnikiem (miękka hybryda nie hamuje odzyskiem jak Tesla), to musisz więcej używać hamulca ;]

 

Ja nie mam mild-hybrid, uwazam ze to rozwiazanie kompletnie bez sensu.

Stworzone jedynie na potrzeby testow WLTP.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ja nie mam mild-hybrid, uwazam ze to rozwiazanie kompletnie bez sensu.

Stworzone jedynie na potrzeby testow WLTP.

 

W przypadku typowo miejskich aut coś tam daje przy ruszaniu i powolnym toczeniu się (aczkolwiek nie jest to żadne ŁAŁ), natomiast w trasie po prostu nie działa, bo nie może, nie ta moc i pojemność baterii. I masz rację, chodzi wyłącznie o normy, podobnie jak S&S. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
może :]  mnie to całe żeglowanie mocno drażni, w starszych autach z dsg można na stałe wyłączyć w nowych już nie ma tej opcji, nie ma żeglowani tylko jak skrzynia jest trybie S
Zwykły automat też tak robi trzeba łopatka kliknąć aby hamować silnikiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wladmar napisał:

 

W przypadku typowo miejskich aut coś tam daje przy ruszaniu i powolnym toczeniu się (aczkolwiek nie jest to żadne ŁAŁ), natomiast w trasie po prostu nie działa, bo nie może, nie ta moc i pojemność baterii. I masz rację, chodzi wyłącznie o normy, podobnie jak S&S. 

czytając posty zaraz po moim napiszę tak :

-MH niewiele daje na autostradzie ale na niskich obrotach doda troszkę Nm i nie ma potrzeby wachlować biegami przy 100km/h na 6-biegu redukując np do 4-5biegu jak się chce w miarę normalnie przyśpieszyć ( nie na czas 100-160 np 

-MH np w Suzuki dodaje 50Nm przy 500obr/min czyli przy niskich obrotach i przy 3.000obr/min uzyskuje moc 14km czyli chwilowo doda te 14km do 140km/h w Vitarze np 

-MH na autostradzie to taki chwilowy "Kers" jak w F1 , bateryjka z moich wyliczeń  jeśli była by w pełni naładowana ( co się bardzo rzadko zdarza ) starczy na 2min. pełnego  "buta" ,ale przy wyprzedzaniu chwilowym zapewne się przyda , natomiast w realiach to bateryjka jest naładowana w 40-50% więc działa tylko na chwilę 

-sam silnik z MH hamuje zdecydowanie mocniej niż  bez MH przez co śmiem twierdzić , że jak się nauczymy wykorzystywać odzysk energii same klocki mogą starczyć na zdecydowanie dłużej 

-samo spalanie pewnie zbliżone na autostradzie do silnika bez MH

-w skrzyni manualnej to silnik MH kręci "spalinowca" na biegu jałowym i utrzymuje ok 600-700obr/min ,  czyli nie wlewa paliwka w tym czasie 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 hours ago, wladmar said:

 

Z nawiązką wydasz to na klocki i tarcze, jak nie hamujesz silnikiem (miękka hybryda nie hamuje odzyskiem jak Tesla), to musisz więcej używać hamulca ;]

bo niesamowite jest to co piszesz zwłaszcza ze masz suzuki  ;] 

bo z mojego doświadczenia  (krótkiego) wynika że 1.2 MH w swifcie bardzo sprawnie hamuje silnikiem  :ok:;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2022 o 19:10, mmaciejosss napisał:

-w skrzyni manualnej to silnik MH kręci "spalinowca" na biegu jałowym i utrzymuje ok 600-700obr/min ,  czyli nie wlewa paliwka w tym czasie 

 

Niby po co  ?

Jeżeli silnik spalinowy nie jest potrzebny to powinien gasnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, sherif said:

Niby po co  ?

Jeżeli silnik spalinowy nie jest potrzebny to powinien gasnąć.

Jak zawory że zmiennymi fazami, to można je zamknąć na stale - wtedy kręcenie silnikiem nie wymaga prawie wcale energii.

 

A upraszcza konstrukcje innych elementów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, sherif napisał:

Niby po co  ?

Jeżeli silnik spalinowy nie jest potrzebny to powinien gasnąć.

A niby po to , że jak stoisz na światłach i już masz za 3s wystartować . Jak dłużej , dajesz na luz i silnik gaśnie , a system Start Stop po wciśnięciu sprzęgła prawie niesłyszalnie go odpali . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, grogi napisał:

Jak zawory że zmiennymi fazami, to można je zamknąć na stale - wtedy kręcenie silnikiem nie wymaga prawie wcale energii.

 

A upraszcza konstrukcje innych elementów 

chyba otworzyć ..

 

45 minut temu, mmaciejosss napisał:

A niby po to , że jak stoisz na światłach i już masz za 3s wystartować . Jak dłużej , dajesz na luz i silnik gaśnie , a system Start Stop po wciśnięciu sprzęgła prawie niesłyszalnie go odpali . 

 

Aha czyli silnik wie, za ile będziesz jechał ;). Dobry start-stop i tak niezauważalnie odpala silnik, dlatego dalej nie rozumiem po co silnik elektryczny ma niby kręcić spalinowym. W hybrydach, którymi jeździłem silnik gasł zawsze, chyba że były założone warunki nie spełnione jak np trzeba było grzać, czy niski stan baterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sherif napisał:

chyba otworzyć ..

 

 

Aha czyli silnik wie, za ile będziesz jechał ;). Dobry start-stop i tak niezauważalnie odpala silnik, dlatego dalej nie rozumiem po co silnik elektryczny ma niby kręcić spalinowym. W hybrydach, którymi jeździłem silnik gasł zawsze, chyba że były założone warunki nie spełnione jak np trzeba było grzać, czy niski stan baterii.

Stoisz w korku ale takim delikatnym gdzie można powiedzieć trzymasz auto cały czas z wciśniętym sprzęgłem i co 2-3s ruszasz o kilka metrów dalej ,SS jest dla mnie zbędne wtedy bo i tak auto nic nie spala jak mam wciśnięte sprzęgło . Paliwo jest wlewane jak dodasz gazu lub silnik dostanie obciążenia ( można ruszyć bez dodawania gazu jak delikatnie to zrobi oczywiście ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, mmaciejosss napisał:

Stoisz w korku ale takim delikatnym gdzie można powiedzieć trzymasz auto cały czas z wciśniętym sprzęgłem i co 2-3s ruszasz o kilka metrów dalej ,SS jest dla mnie zbędne wtedy bo i tak auto nic nie spala jak mam wciśnięte sprzęgło . Paliwo jest wlewane jak dodasz gazu lub silnik dostanie obciążenia ( można ruszyć bez dodawania gazu jak delikatnie to zrobi oczywiście ) 

I tak se stoisz w tym delikatnym korku na godzinkę z wciśniętym sprzęgłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mmaciejosss napisał:

Stoisz w korku ale takim delikatnym gdzie można powiedzieć trzymasz auto cały czas z wciśniętym sprzęgłem i co 2-3s ruszasz o kilka metrów dalej ,SS jest dla mnie zbędne wtedy bo i tak auto nic nie spala jak mam wciśnięte sprzęgło . Paliwo jest wlewane jak dodasz gazu lub silnik dostanie obciążenia ( można ruszyć bez dodawania gazu jak delikatnie to zrobi oczywiście ) 

 

Nie wiem, bardzo dawno nie jeździłem manuałem ale dla mnie temat jest prosty. Auto stoi - silnik gaśnie. Jak wciskasz sprzęgło to odpala/rusza. Przy rozwiązaniach ze zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem jest to niemal nie zauważalne. Nadal nie rozumiem po co taki generator ma kręcić silnikiem, ciepła z tego zimą nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
On 1/15/2022 at 11:27 AM, sherif said:

chyba otworzyć ..

 

Jak otworzysz, to je zaraz pogniesz.

 

Systemy typu ACT zamykają zawory na stałe. Energia potrzebna na sprężenie gazu w trakie ruchu tłoka w górę jest zaraz odzyskana, gdy tłok idzie w dół. Jedyne straty energii masz na tarcie i minimalne wychłodzenie gazu w cylindrze w momencie, gdy jest mocno sprężony. 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

Od przeszło tygodnia mam nowy HRV Hev w wersji tej średniej. Przed wielu laty jeździłem Civic - inna bajka. Przesiadłem się z opla zafiry 1,4 LPG - też był nowy - teraz ma 5 lat.  Pozwolę sobie odnosić się do poprzedniego samochodu.

Auto jest mniejsze, ale w środku tego nie odczuwam - przynajmniej na przednich siedzeniach. Bagażnik jest niewielki, ale w codziennym użytkowaniu wystarczający. Wygląd wnętrza, materiały na duży plus dla Hondy. Obsługa, przyciski - światła, wycieraczki itp. trzeba się mocno przestawić. Audio lepsze niż w Oplu, ale obsługa nawigacji, telefonu dużo mniej intuicyjna. Sporo przycisków mało widocznych - przysłania kierownica, pewnie się z czasem przyzwyczaję. Trochę mała przednia szyba. Ogólne wrażenie wnętrza - jest prawie super.

Jak się tym jeździ. Na pewno tanio jeżeli mówimy o spalaniu. Miasto 3,5 - 4,5 to nie problem. Autostrada 7 też można. średnia 5 raczej bez problemu. to moja pierwsza hybryda - zresztą pierwsza wg. gdzie silnik spalinowy w zasadzie tylko produkuje prąd. Komputer po uruchomieniu samochodu koniecznie rozgrzewa silnik, nawet jeżeli bateria jest naładowana - możliwe, że słusznie bo inaczej będziemy marznąć - itp, potem gospodaruje pądem między 20 -80% - sporadycznie więcej. Pewnie przy wysokich temperaturach, będzie inaczej. Osiągi nie są na pewno na tor, ale zbiera się dobrze i bardzo równo cały czas - silniki elektryczne. Jeżeli potrzeba dużo mocy silnik jest głośny - to czasami, ale nadmiernie słychać opony - słabe wygłuszenie nadkoli i nie tylko. Bajerów dużo - pewnie nie wszystkie jeszcze poznałem. Można prowadzić w trybie bliskim autonomicznego - aktywny tempomat + utrzymanie pasa ruchu. Sprawdza się to na drogach wielopasmowych. Na dwu jezdniowych myślę, że ryzykowne, bo potrafi się wyłączyć.

Na teraz jakieś 8/10.

Pozdrawiam. 

Chętnie pokoresponduję w wolnej chwili.

 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2022 o 10:36, mmaciejosss napisał(a):

A niby po to , że jak stoisz na światłach i już masz za 3s wystartować . Jak dłużej , dajesz na luz i silnik gaśnie , a system Start Stop po wciśnięciu sprzęgła prawie niesłyszalnie go odpali . 

W VAG start stop działa z radarem jak widzi ze przede mną auta ruszają to włącza silnik.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem okazję pooglądać, pomacać oraz przejechać się nową Hondą HR-V.
Silnik oczywiście 1,5 z układem hybrydowym e:HEV
Wykończenie środka, ilość miejsca na tylnej kanapie, obsługa klimatyzacji, wykończenie czyli detale w środku zdecydowanie na plus.
Niestety nie miałem za dużo czasu, nie zrobiłem zdjęć środka.
Co do jazdy - wg mnie bardzo ok. Te 131 KM naprawdę przyjemnie jedzie...
Jeździłem co prawda najbogatszą wersją za ponad 150 tys. zł, ale zaczyna się niecałych 130.000 zł.
Kilka zdjęć poniżej.
 
20220107_085100.jpg.2166e08f339967489b93b522d4cab7cb.jpg
20220107_085128.jpg.cc7bce3a8d80d4ebb82f6558f4d09fca.jpg
20220107_102042.jpg.4b4dc12f8567d47aa98a6df2d380b49f.jpg
20220107_102003.jpg.f4c1357ee5efb0184f482a725407b8ab.jpg
A coś więcej o jeździe? Bo cennik to chyba każdy sobie znajdzie.


Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.