Jump to content

Nowa Honda HR-V 2022 - pierwsze wrażenia


Prezo
 Share

Recommended Posts

13 minutes ago, grogi said:

Nie, 48v to tylko sporo bardziej rozbudowany S&S. Np. żegluje po zdjęciu nogi z gazu z kompletnie wyłączonym silnikiem. 

Pełna hybryda spali sporo mniej. 

 

Tesc ma ta pelna hybryde wlasnie:ok:

Zeby ten mild hybrid spalil 7 to raczej musisz jezdzic po autostradach max 120-130km/h.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Tesc ma ta pelna hybryde wlasnie:ok:

Zeby ten mild hybrid spalil 7 to raczej musisz jezdzic po autostradach max 120-130km/h.

Mild hybrid na autostradzie też słabo się sprawdza , okazjonalnie z górki odzyskuje bateryjkę i minimalnie pod górę dołączy elektryczka . 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, mmaciejosss napisał:

Mild hybrid na autostradzie też słabo się sprawdza , okazjonalnie z górki odzyskuje bateryjkę i minimalnie pod górę dołączy elektryczka . 

 

Zwykła hybryda w jakimś stopniu tak. Miękka na autostradzie nie sprawdza się w ogóle, bo przy prędkościach autostradowych mocy silniczka nie starczy nawet na sekundę, zresztą działa tylko na niskich obrotach. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, wladmar said:

Miękka na autostradzie nie sprawdza się w ogóle, bo przy prędkościach autostradowych mocy silniczka nie starczy nawet na sekundę, zresztą działa tylko na niskich obrotach. 

 

Ok. 😄 

 

Fakt, jak jeździłeś przy ujemnych temperaturach, to mogłeś nie zauważyć, bo działanie nie jest tak agresywne.

Edited by grogi
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, wladmar said:

 

Zwykła hybryda w jakimś stopniu tak. Miękka na autostradzie nie sprawdza się w ogóle, bo przy prędkościach autostradowych mocy silniczka nie starczy nawet na sekundę, zresztą działa tylko na niskich obrotach. 

 

Cos tam dziala, bo jak np odpuscisz gaz i bedziesz zjezdzal z gorki to wylaczy silnik spalinowy i bedzie "zeglowac" jednoczesnie nie hamujac silnikiem.

Efekt podobny jak bys wrzucil na luz i zgasil silnik ;]

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Cos tam dziala, bo jak np odpuscisz gaz i bedziesz zjezdzal z gorki to wylaczy silnik spalinowy i bedzie "zeglowac" jednoczesnie nie hamujac silnikiem.

Efekt podobny jak bys wrzucil na luz i zgasil silnik ;]

 

 

Nie, w miękkiej hybrydzie to tak nie działa, w normalnej owszem. Chociaż, może zalezy od producenta... W tych miękkich co ja jeździłem, jedyna różnica w zachowaniu w stosunku do wersji bez hybrydy jest zauważalna podczas jazdy do 20 km/h. Potem układ miękkiej hybrydy w żaden sposób się nie ujawnia. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, wladmar said:

 

Nie, w miękkiej hybrydzie to tak nie działa, w normalnej owszem. Chociaż, może zalezy od producenta... W tych miękkich co ja jeździłem, jedyna różnica w zachowaniu w stosunku do wersji bez hybrydy jest zauważalna podczas jazdy do 20 km/h. Potem układ miękkiej hybrydy w żaden sposób się nie ujawnia. 

 

Zalezy od producenta, no w Fiacie 500 mild hybrid gasila silnika dojezdzajac do swiatel, etc.

https://www.motocaina.pl/artykul/funkcja-zeglowania-w-samochodach-na-czym-polega-i-do-czego-sluzy-67895.html

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Zalezy od producenta, no w Fiacie 500 mild hybrid gasila silnika dojezdzajac do swiatel, etc.

https://www.motocaina.pl/artykul/funkcja-zeglowania-w-samochodach-na-czym-polega-i-do-czego-sluzy-67895.html

 

Gasić silnik może i owszem, ale układ miękkiej hybrydy nie wspomoże silnika podczas jazdy autostradowej, o tym mówimy. To nie ta moc i pojemność. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, wladmar said:

 

Gasić silnik może i owszem, ale układ miękkiej hybrydy nie wspomoże silnika podczas jazdy autostradowej, o tym mówimy. To nie ta moc i pojemność. 

 

On nie ma wspomagac silnika spalinowego, ale oszczedzic troche paliwa wlasnie w trybie zeglowania.

Poza tym sa rozne uklady mild hybrid o roznych mocach wiec generalizowanie nie ma sensu.

Sama jazda to czeste hamowanie, przyspieszanie i tutaj tez cos mozna zyskac.

Przy czym raczej ilosci homeopatyczne.

 

Edited by Maciej__
Link to comment
Share on other sites

Teraz, Maciej__ napisał:

 

On nie ma wspomagac silnika spalinowego, ale oszczedzic troche paliwa wlasnie w trybie zeglowania.

 

Na wysokim biegu gdy nie dodajemy gazu silnik i tak odcina dopływ paliwa, więc to żeglowanie na trasie jest bez sensu i tak. 

 

Teraz, Maciej__ napisał:

Poza tym sa rozne uklady mild hybrid o roznych mocach wiec generalizowanie nie ma sensu.

 

 

Owszem, ale mocno podejrzewam, że żadna miękka hybryda nie jest w stanie wspomóc silnika na autostradzie (poza ruszeniem spod bramek). 

Link to comment
Share on other sites

Just now, wladmar said:

Na wysokim biegu gdy nie dodajemy gazu silnik i tak odcina dopływ paliwa, więc to żeglowanie na trasie jest bez sensu i tak.  

 

Jak odcina doply paliwa to zaczyna hamowac silnkiem.

Zrob sobie eksperyment jak daleko zajedziesz na cut-offie a jak daleko na luzie w takiej sytuacji.

Ten drugi przypadek to bedzie wlasnie zysk z zeglowania.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Jak odcina doply paliwa to zaczyna hamowac silnkiem.

Zrob sobie eksperyment jak daleko zajedziesz na cut-offie a jak daleko na luzie w takiej sytuacji.

Ten drugi przypadek to bedzie wlasnie zysk z zeglowania.

 

Też prawda. Hybrydy przy tym jednak ładują baterię, więc zysk jest mniejszy. Ciekawe jak to rozwiązują przy manualnych skrzyniach? 

Link to comment
Share on other sites

Just now, wladmar said:

 

Też prawda. Hybrydy przy tym jednak ładują baterię, więc zysk jest mniejszy. Ciekawe jak to rozwiązują przy manualnych skrzyniach? 

 

W tym artykule co podlinkowalem jest napisane, ze Hyundai/Kia ma jakis patent.

"Ze zrozumiałych względów taka funkcja jest stosowana w autach ze skrzynią automatyczną, ale są też od tej reguły wyjątki. W nowych modelach Kii i Hyundaia można spotkać skrzynię manualną oznaczoną jako iMT. Takie auta mają automatycznie rozłączane sprzęgło, które pozwala na żeglowanie z wyłączonym silnikiem. Podobnie jak w autach ze skrzyniami automatycznymi, muśnięcie gazu lub hamulca, powoduje uruchomienie silnika i ponowne spięcie napędu. Z kolei Fiat w modelach 500 i Panda pozwala na żeglowanie przy prędkościach poniżej 30 km/h, ale tylko informuje kierowcę o gotowości układu mild hybrid. Musimy w nim sami wrzucić luz i później włączyć bieg, żeby kontynuować jazdę."

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Jak odcina doply paliwa to zaczyna hamowac silnkiem.

Zrob sobie eksperyment jak daleko zajedziesz na cut-offie a jak daleko na luzie w takiej sytuacji.

Ten drugi przypadek to bedzie wlasnie zysk z zeglowania.

 

do tego nawet mild-hybrid nie trzeba, obecnie każde dsg tak może robić i bardzo często robi (żegluje, wrzuca na luz), z tym że nie gasi silnika, jak się nabierze wprawy to prawą nogą można tym sterować.

 

Edited by TomekD000
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, TomekD000 said:

 

do tego nawet mild-hybrid nie trzeba, obecnie każde dsg tak może robić i bardzo często robi, z tym że nie gasi silnika, jak się nabierze wprawy to prawą nogą można tym sterować.

 

Ale gdyby zgasil to zawsze 3 krople paliw mniej ;]

 

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ale gdyby zgasil to zawsze 3 krople paliw mniej ;]

 

 

może :]  mnie to całe żeglowanie mocno drażni, w starszych autach z dsg można na stałe wyłączyć w nowych już nie ma tej opcji, nie ma żeglowani tylko jak skrzynia jest trybie S

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale gdyby zgasil to zawsze 3 krople paliw mniej ;]

 

 

Z nawiązką wydasz to na klocki i tarcze, jak nie hamujesz silnikiem (miękka hybryda nie hamuje odzyskiem jak Tesla), to musisz więcej używać hamulca ;]

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, wladmar said:

 

Z nawiązką wydasz to na klocki i tarcze, jak nie hamujesz silnikiem (miękka hybryda nie hamuje odzyskiem jak Tesla), to musisz więcej używać hamulca ;]

 

Ja nie mam mild-hybrid, uwazam ze to rozwiazanie kompletnie bez sensu.

Stworzone jedynie na potrzeby testow WLTP.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ja nie mam mild-hybrid, uwazam ze to rozwiazanie kompletnie bez sensu.

Stworzone jedynie na potrzeby testow WLTP.

 

W przypadku typowo miejskich aut coś tam daje przy ruszaniu i powolnym toczeniu się (aczkolwiek nie jest to żadne ŁAŁ), natomiast w trasie po prostu nie działa, bo nie może, nie ta moc i pojemność baterii. I masz rację, chodzi wyłącznie o normy, podobnie jak S&S. 

Link to comment
Share on other sites

 
może :]  mnie to całe żeglowanie mocno drażni, w starszych autach z dsg można na stałe wyłączyć w nowych już nie ma tej opcji, nie ma żeglowani tylko jak skrzynia jest trybie S
Zwykły automat też tak robi trzeba łopatka kliknąć aby hamować silnikiem
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, wladmar napisał:

 

W przypadku typowo miejskich aut coś tam daje przy ruszaniu i powolnym toczeniu się (aczkolwiek nie jest to żadne ŁAŁ), natomiast w trasie po prostu nie działa, bo nie może, nie ta moc i pojemność baterii. I masz rację, chodzi wyłącznie o normy, podobnie jak S&S. 

czytając posty zaraz po moim napiszę tak :

-MH niewiele daje na autostradzie ale na niskich obrotach doda troszkę Nm i nie ma potrzeby wachlować biegami przy 100km/h na 6-biegu redukując np do 4-5biegu jak się chce w miarę normalnie przyśpieszyć ( nie na czas 100-160 np 

-MH np w Suzuki dodaje 50Nm przy 500obr/min czyli przy niskich obrotach i przy 3.000obr/min uzyskuje moc 14km czyli chwilowo doda te 14km do 140km/h w Vitarze np 

-MH na autostradzie to taki chwilowy "Kers" jak w F1 , bateryjka z moich wyliczeń  jeśli była by w pełni naładowana ( co się bardzo rzadko zdarza ) starczy na 2min. pełnego  "buta" ,ale przy wyprzedzaniu chwilowym zapewne się przyda , natomiast w realiach to bateryjka jest naładowana w 40-50% więc działa tylko na chwilę 

-sam silnik z MH hamuje zdecydowanie mocniej niż  bez MH przez co śmiem twierdzić , że jak się nauczymy wykorzystywać odzysk energii same klocki mogą starczyć na zdecydowanie dłużej 

-samo spalanie pewnie zbliżone na autostradzie do silnika bez MH

-w skrzyni manualnej to silnik MH kręci "spalinowca" na biegu jałowym i utrzymuje ok 600-700obr/min ,  czyli nie wlewa paliwka w tym czasie 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, wladmar said:

 

Z nawiązką wydasz to na klocki i tarcze, jak nie hamujesz silnikiem (miękka hybryda nie hamuje odzyskiem jak Tesla), to musisz więcej używać hamulca ;]

bo niesamowite jest to co piszesz zwłaszcza ze masz suzuki  ;] 

bo z mojego doświadczenia  (krótkiego) wynika że 1.2 MH w swifcie bardzo sprawnie hamuje silnikiem  :ok:;]

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.01.2022 o 19:10, mmaciejosss napisał:

-w skrzyni manualnej to silnik MH kręci "spalinowca" na biegu jałowym i utrzymuje ok 600-700obr/min ,  czyli nie wlewa paliwka w tym czasie 

 

Niby po co  ?

Jeżeli silnik spalinowy nie jest potrzebny to powinien gasnąć.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sherif said:

Niby po co  ?

Jeżeli silnik spalinowy nie jest potrzebny to powinien gasnąć.

Jak zawory że zmiennymi fazami, to można je zamknąć na stale - wtedy kręcenie silnikiem nie wymaga prawie wcale energii.

 

A upraszcza konstrukcje innych elementów 

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, sherif napisał:

Niby po co  ?

Jeżeli silnik spalinowy nie jest potrzebny to powinien gasnąć.

A niby po to , że jak stoisz na światłach i już masz za 3s wystartować . Jak dłużej , dajesz na luz i silnik gaśnie , a system Start Stop po wciśnięciu sprzęgła prawie niesłyszalnie go odpali . 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, grogi napisał:

Jak zawory że zmiennymi fazami, to można je zamknąć na stale - wtedy kręcenie silnikiem nie wymaga prawie wcale energii.

 

A upraszcza konstrukcje innych elementów 

chyba otworzyć ..

 

45 minut temu, mmaciejosss napisał:

A niby po to , że jak stoisz na światłach i już masz za 3s wystartować . Jak dłużej , dajesz na luz i silnik gaśnie , a system Start Stop po wciśnięciu sprzęgła prawie niesłyszalnie go odpali . 

 

Aha czyli silnik wie, za ile będziesz jechał ;). Dobry start-stop i tak niezauważalnie odpala silnik, dlatego dalej nie rozumiem po co silnik elektryczny ma niby kręcić spalinowym. W hybrydach, którymi jeździłem silnik gasł zawsze, chyba że były założone warunki nie spełnione jak np trzeba było grzać, czy niski stan baterii.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, sherif napisał:

chyba otworzyć ..

 

 

Aha czyli silnik wie, za ile będziesz jechał ;). Dobry start-stop i tak niezauważalnie odpala silnik, dlatego dalej nie rozumiem po co silnik elektryczny ma niby kręcić spalinowym. W hybrydach, którymi jeździłem silnik gasł zawsze, chyba że były założone warunki nie spełnione jak np trzeba było grzać, czy niski stan baterii.

Stoisz w korku ale takim delikatnym gdzie można powiedzieć trzymasz auto cały czas z wciśniętym sprzęgłem i co 2-3s ruszasz o kilka metrów dalej ,SS jest dla mnie zbędne wtedy bo i tak auto nic nie spala jak mam wciśnięte sprzęgło . Paliwo jest wlewane jak dodasz gazu lub silnik dostanie obciążenia ( można ruszyć bez dodawania gazu jak delikatnie to zrobi oczywiście ) 

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, mmaciejosss napisał:

Stoisz w korku ale takim delikatnym gdzie można powiedzieć trzymasz auto cały czas z wciśniętym sprzęgłem i co 2-3s ruszasz o kilka metrów dalej ,SS jest dla mnie zbędne wtedy bo i tak auto nic nie spala jak mam wciśnięte sprzęgło . Paliwo jest wlewane jak dodasz gazu lub silnik dostanie obciążenia ( można ruszyć bez dodawania gazu jak delikatnie to zrobi oczywiście ) 

I tak se stoisz w tym delikatnym korku na godzinkę z wciśniętym sprzęgłem?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, mmaciejosss napisał:

Stoisz w korku ale takim delikatnym gdzie można powiedzieć trzymasz auto cały czas z wciśniętym sprzęgłem i co 2-3s ruszasz o kilka metrów dalej ,SS jest dla mnie zbędne wtedy bo i tak auto nic nie spala jak mam wciśnięte sprzęgło . Paliwo jest wlewane jak dodasz gazu lub silnik dostanie obciążenia ( można ruszyć bez dodawania gazu jak delikatnie to zrobi oczywiście ) 

 

Nie wiem, bardzo dawno nie jeździłem manuałem ale dla mnie temat jest prosty. Auto stoi - silnik gaśnie. Jak wciskasz sprzęgło to odpala/rusza. Przy rozwiązaniach ze zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem jest to niemal nie zauważalne. Nadal nie rozumiem po co taki generator ma kręcić silnikiem, ciepła z tego zimą nie będzie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.