Skocz do zawartości

Krzywa ładowania


format

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że odkopałem w TeslaMate sesję ładowania SOC 10%-90% na superchargerze 250kW wydaje się że warto się podzielić tworząc temat dla żółtodziobów i hejterów.

 

6LaTQ2h.png

 

W największym skrócie, w dużej części współczesnych aut szybkie ładowanie działa naprawdę w niewielkim oknie czasowym. W przypadku Tesli Model 3 na akumulatorach Panasonica ładowanie 250kW kończy się już przy 17%-18% naładowania. Poniżej 100kW spadamy na poziomie 51% naładowania baterii. Poniżej 50kW spadamy od około 80%. 90% to już 33kW i moc leci na pysk.

 

Ostatecznie, od 10 do 90%, średnia moc ładowania to tylko 87 kW.

 

Podsumowując, warto jeździć na oparach, ładować się od 5 do 50% i lecieć dalej, bo wtedy na kablu spędzamy najmniej czasu.

PS. Tak, wiem, u @mrBEAN wygląda to znacznie lepiej :ok: 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, format napisał:

Ostatecznie, od 10 do 90%, średnia moc ładowania to tylko 87 kW.

 

Podsumowując, warto jeździć na oparach, ładować się od 5 do 50% i lecieć dalej, bo wtedy na kablu spędzamy najmniej czasu.

PS. Tak, wiem, u @mrBEAN wygląda to znacznie lepiej :ok: 

 

Rozbudowałbym tą wypowiedź, że to co opisujesz, to dotyczy głównie Tesli i jest powtarzalne zazwyczaj. Choć zdaje się SR ma mieć teraz jakąś inną baterię i odbiegającą krzywą ładowania od standardu Tesli!?

Bo patrząc szerzej, to raczej panuje chaos i jest wiele zależności. Ogólnie nadal warto robić doktorat z użytkowania EV, bo się przydaje dla komfortowego użytkowania :)

 

Dla porównania kilka wykresów wozów tych z większymi bateriami:

 

TM3 LR

TeslaModel3.png

 

TM3 SR

Model3StandardRange_032020.png

 

Mustang Mach-e

Screenshot_2021-08-06_at_16.44.01.png

 

Skoda Enyaq/VW ID.3-4

_Chargecurve_Skoda_Enyaq_IV_Fastned.png

 

Audi e-tron

Audietron55.png

 

Screenshot_2022-01-06_at_10.24.47.png

 

BMW iX3

Chargecurve_BMW_iX3_Fastned.png

 

 

I teraz to co robi różncę - 800V

 

Screen_Shot_2021-01-22_at_10.31.51.png

 

EV6/Ioniq 5

Fastned_Chargecurve_KIA-EV6.png

 

IONIQ_5_Chargecurve_Fastned.png

 

Myślę, że fajnie widać powyżej, jak różne są pomysły na krzywą ładowania. Tesla i VAG miękko, a reszta pisane po pijaku ;) 

Nie ukrywam, że ta z EV6 mi się podoba, choć jeszcze nie było dane skosztować 2 z przodu ;) 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, format napisał:

Podsumowując, warto jeździć na oparach, ładować się od 5 do 50% i lecieć dalej, bo wtedy na kablu spędzamy najmniej czasu.

Mhm. A jaka jest odległość między ładowarkami 250kW w Polsce? Da się skoczyć "na oparach"? :lol:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, iwik napisał:

Mhm. A jaka jest odległość między ładowarkami 250kW w Polsce? Da się skoczyć "na oparach"? :lol:

 

Około 10000 kilometrów! :old:

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.