Skocz do zawartości

Automatyczne długie, kto ma?


tomecki

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, Koonrad napisał:

Bez przesady, częściej jest problem że są zbyt czułe i łapią jakieś lampy w polach

Faktycznie problem jest z ciężarowym na górkach, bo nie wykrywa obrysowych i dopiero jak pojawia się główne to zmienia

 

Podobnie na autostradach, gdy światła ciężarówek zasłania barierka a kabina jest ponad nią.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Raczej większość nowych aut to posiada, także jakość nie widać problemu na drogach. Problem jest wtedy jeżeli z naprzeciwka nadjeżdża:

1) samochód z nieprawnym oświetleniem,

2) samochód, który ma już zużyte lub źle ustawione światła,

3) TIR w przypadku gdy nie ma oświetlenia konturowego i wyłania się ze wzniesienia - wtedy faktycznie trzeba ingerować w układ, aby nie oślepić kierującego, zanim nie pojawią się w widoczności kamery jego światła mijania.

 

 

Problem jest wtedy jeżeli z naprzeciwka nadjeżdża:

1) samochód z nieprawnym oświetleniem,

2) samochód, który ma już zużyte lub źle ustawione światła,

3) TIR w przypadku gdy nie ma oświetlenia konturowego i wyłania się ze wzniesienia - wtedy faktycznie trzeba ingerować w układ, aby nie oślepić kierującego, zanim nie pojawią się w widoczności kamery jego światła mijania.

 

 

 

Problem jest gdy przed Tobą jedzie auto z niesprawnymi tylnymi światłami (odkąd mam ten system zauważam jak wiele aut jeździ z niesprawnym tylnym oświetleniem). Wiele razy już mój system postanowił walić takiemu światłem prosto w tył bo go nie "widział". Oczywiście tamten wtedy hamuje prawdopodobnie wskutek narastającej w nim agresji i system zauważa światła stopu, przełączając na mijania. Tamten na to puszcza hamulec i zabawa zaczyna się od nowa. Niektórzy to się potrafią nawet o to nieźle wściec.

:lol:

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Jest dokładnie przeciwnie, automaty potrafią to robić lepiej niż ludzie, na drogach będzie spokojniej.

 

Na pewno automaty z mgłą sobie kompletnie nie radzą. Jechałem tak niedawno. Widoczność może z 50 m a wszystko co nowe na dziennych. Pal licho przód bo jakoś te dzienne świecą. Ale z tyłu ich kompletnie nie widać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, marcindzieg napisał:

Na pewno automaty z mgłą sobie kompletnie nie radzą. Jechałem tak niedawno. Widoczność może z 50 m a wszystko co nowe na dziennych. Pal licho przód bo jakoś te dzienne świecą. Ale z tyłu ich kompletnie nie widać.

 

A propos, gdy włączysz światła przeciwmgłowe automat przestaje przełączać na długie. Nie takie głupie to. No i oczywiście przy włączeniu przeciwmgłowego w dzień systemy włączają też światła mijania.

 

I tu jest problem tych, którym przeszkadzają we mgle światła przeciwmgłowe. Bo skąd system ma wiedzieć, że jest mgła? Więc albo kierowca przełączy na sterowanie ręczne żeby zrobić innym dobrze albo użyje przeciwmgłowego (wtedy system włączy mijania) albo pozostanie na dziennych.

Ja na przykład uważam, że robienie innym dobrze to nie jest coś, na co warto tracić energię bo prawdopodobieństwo spotkania się z wdzięcznością jest znikome. Więc do wyboru pozostaje albo auto na dziennych albo przeciwmgłowe tylne, które wypali wszystkim oczy. Oczywiście w trosce o jakość procesu wypalania na każdych światłach trzymam też hamulec, który sprawia że światła stopu świecą im w oczy wielokrotnie silniej (i do tego nawet przy dobrej pogodzie) ale zauważyłem, że nawet wtedy tylko przeciwmgłowe powoduje swego rodzaju alergię. Dziwna sprawa.

;l

 

 

 

 

BTW, w Jagach gdy nie jest naprawdę jasno to z dziennymi świecą się też tylne pozycyjne.

 

 

Edytowane przez Dark_Knight
  • Lubię to 1
  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dark_Knight napisał:

Ja na przykład uważam, że robienie innym dobrze to nie jest coś, na co warto tracić energię bo prawdopodobieństwo spotkania się z wdzięcznością jest znikome.

No z wdzięcznością nie. Ale jak ktoś Ci w tył wjedzie i udowodni że nie miałeś włączonych świateł to Ty masz problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

No system nie. Ale człowiek powinien wyłączyć tryb auto i włączyć po prostu mijania :)

 

Za duży wysiłek. Lepiej włączyć przeciwmgłowe i system będzie wiedział. Dodatkowy plus jest taki, że gdy się ściemni to nie będzie długich włączał.

:skromny:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

No z wdzięcznością nie. Ale jak ktoś Ci w tył wjedzie i udowodni że nie miałeś włączonych świateł to Ty masz problem.

 

Eeee, w dzień? Wątpliwe. Zresztą mnie nie dotyczy z dwóch powodów:

 

1. Bo ja z lubością wypalam innym oczy przy najmniejszych oznakach mgły.

2. Jagi i tak włączają tylne światła pozycyjne razem z dziennymi gdy tylko natężenie oświetlenia choć trochę spadnie. Pochmurny dzień wystarczy, a co dopiero mgła.

 

;]

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Dark_Knight napisał:

Oczywiście w trosce o jakość procesu wypalania na każdych światłach trzymam też hamulec, który sprawia że światła stopu świecą im w oczy wielokrotnie silniej (i do tego nawet przy dobrej pogodzie) ale zauważyłem, że nawet wtedy tylko przeciwmgłowe powoduje swego rodzaju alergię. Dziwna sprawa.

Jakbyś nie używał przeciwmgłowych tylnych jak ostatnia p**a to może nikt alergii bym nie miał. Zauważyłem że większość używających ma problem ze zrozumieniem: widoczność <50m. Za granicą są takie fajne tablice na boku drogi informujące co to znaczy. A u nas sporo jeździ przy na nich przy widoczności 500m. A ja wtedy walę długimi dla odwzajemnienia się. Odnośnie stania na światłach..no niby jak mam stać bez hamulca. Nie będę przecież wahlował na N czy P choć widzę że niektórzy tak robią. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lucash napisał:

Jakbyś nie używał przeciwmgłowych tylnych jak ostatnia p**a to może nikt alergii bym nie miał.

 

Ale ja już wyżej pisałem, że mnie bardzo cieszy istnienie alergików. Nie mam żadnego interesu w tym, żebyś jej nie miał.

 

 

2 minuty temu, lucash napisał:

Zauważyłem że większość używających ma problem ze zrozumieniem: widoczność <50m. Za granicą są takie fajne tablice na boku drogi informujące co to znaczy. A u nas sporo jeździ przy na nich przy widoczności 500m.

 

Zrozumienie co znaczy 50 w Polsce jest absolutnie niemożliwe. Np. znak, na którym jest dużymi cyframi napisane 50 oznacza, że należy jeździć z prędkością 99km/h. No to co się dziwisz?

 

 

2 minuty temu, lucash napisał:

A ja wtedy walę długimi dla odwzajemnienia się.

 

Na tę okoliczność posiadam trzy samościemniające się lusterka. Nie można dokuczać ludziom nie będąc przygotowanym.

:skromny:

 

 

2 minuty temu, lucash napisał:

Odnośnie stania na światłach..no niby jak mam stać bez hamulca. Nie będę przecież wahlował na N czy P choć widzę że niektórzy tak robią. 

 

No właśnie. I skoro TRZY walące prosto w oczy, duże światła stopu przy doskonałej przejrzystości powietrza nie wypalają nikomu siatkówki to dlaczego miałoby to robić zaledwie jedno takie światło, w dodatku podczas mgły?

:nie_wiem:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, marcindzieg napisał:

Na pewno automaty z mgłą sobie kompletnie nie radzą. Jechałem tak niedawno. Widoczność może z 50 m a wszystko co nowe na dziennych. Pal licho przód bo jakoś te dzienne świecą. Ale z tyłu ich kompletnie nie widać.

To ktoś chyba nie ma czujnika zmierzchu i stąd jeździ na dziennych, a po drugie świadczy to fatalnie o kierującym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2022 o 21:32, tomecki napisał:

Jechałem kilka dni temu za nową Corollą, której światła przednie robiły niezłą dyskotekę.

 

A auta z przeciwka cały czas mrugały i ja dostawałem rykoszetem ;]

 

Kto z tym wynalazkiem jeździ? Inne marki sobie lepiej radzą? :)

 

Ja mam, działa bezproblemowo. Mrugają jedynie Ci za górką bo widzą snop światła, jak auto się wyłoni to momentalnie są przełączone.

Czasem tak jest, że zapali na sekundę-dwie w końcu to automat.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2022 o 21:36, PawelWaw napisał:

w insigni mialem. chyba bardziej tego zepsuc sie nie dalo. mrygali co chwila

Tam akurat było skopane na maxa. Nie dało się tego używać. Do tego system podnoszenie lamp i mrugali nawet bez długich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

To ktoś chyba nie ma czujnika zmierzchu i stąd jeździ na dziennych, a po drugie świadczy to fatalnie o kierującym...

Było jasno tylko była paskudna mgła. Więc czujnik zmierzchu chyba niewiele daje. I praktycznie wszystkie nowe. I to było najbardziej szokujące. Bo żeby to były pojedyncze sztuki to bym pewnie nie zwracał uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

Problem jest gdy przed Tobą jedzie auto z niesprawnymi tylnymi światłami (odkąd mam ten system zauważam jak wiele aut jeździ z niesprawnym tylnym oświetleniem). Wiele razy już mój system postanowił walić takiemu światłem prosto w tył bo go nie "widział". Oczywiście tamten wtedy hamuje prawdopodobnie wskutek narastającej w nim agresji i system zauważa światła stopu, przełączając na mijania

 

Niesprawne tzn jakie ? Na drodze może być wiele pojazdów z jedną tylną lampą i u mnie bez problemów takie są wyłapane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

Ale ja już wyżej pisałem, że mnie bardzo cieszy istnienie alergików. Nie mam żadnego interesu w tym, żebyś jej nie miał.

 

 

 

Zrozumienie co znaczy 50 w Polsce jest absolutnie niemożliwe. Np. znak, na którym jest dużymi cyframi napisane 50 oznacza, że należy jeździć z prędkością 99km/h. No to co się dziwisz?

 

 

 

Na tę okoliczność posiadam trzy samościemniające się lusterka. Nie można dokuczać ludziom nie będąc przygotowanym.

:skromny:

 

 

 

No właśnie. I skoro TRZY walące prosto w oczy, duże światła stopu przy doskonałej przejrzystości powietrza nie wypalają nikomu siatkówki to dlaczego miałoby to robić zaledwie jedno takie światło, w dodatku podczas mgły?

:nie_wiem:

 

 

 

Bo na światłach stoisz krócej. A jechać 100 km za taką pi*ą i patrzyć się w jednak oślepiające tylne przeciwmgłowe to oczy bolą. Może różni ludzie mają inny poziom wrażliwości. Równie dobrze można by powiedzieć że możesz jeździć cały czas na długich bo taki mam kaprys. To samo z przeciwmgłowymi z tyłu - w większości to kaprys niż uzasadnienie logiczne.  

Ja jak mam takiego niereformowalnego przed sobą to zwalniam na chwilę żeby ktoś mnie wyprzedził i sobie patrzył. 

Edytowane przez lucash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Piotrus napisał:

 

Niesprawne tzn jakie ? Na drodze może być wiele pojazdów z jedną tylną lampą i u mnie bez problemów takie są wyłapane.

 

Albo nie ma świateł wcale albo świecą tak słabo, że ich praktycznie nie widać. Pojedyncze lampy wyłapuje dobrze.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, lucash napisał:

Bo na światłach stoisz krócej. A jechać 100 km za taką pi*ą i patrzyć się w jednak oślepiające tylne przeciwmgłowe to oczy bolą.

 

W czasie jazdy można (a nawet powinno się!) przecież utrzymać bezpieczny odstęp. :skromny:

 

 

9 minut temu, lucash napisał:

Może różni ludzie mają inny poziom wrażliwości. Równie dobrze można by powiedzieć że możesz jeździć cały czas na długich bo taki mam kaprys. To samo z przeciwmgłowymi z tyłu - w większości to kaprys niż uzasadnienie logiczne.  

 

Oczywiście. Pozostałe przepisy przecież też są olewane na naszych drogach dla kaprysu. Nie powiesz mi, że wszyscy się tak śpieszą.

 

 

9 minut temu, lucash napisał:

Ja jak mam takiego niereformowalnego przed sobą to zwalniam na chwilę żeby ktoś mnie wyprzedził i sobie patrzył. 

 

:ok:

 

 

  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Koonrad napisał:

jest chyba jeszcze jeden problem, szron na szybie, dwa razy ostatnio dziwnie działał automat,

ale środkowa górna część szyby była oszroniona i być może to było przyczyną 

 

Może tak być, że kamery nie widziały i automat zgłupiał. Mi ostatnio śnieg zalepił radar i powyłączały się wszystkie systemy. Co ciekawe, zjechałem na bok i wyczyściłem go ręką ale nie wyłączyłem silnika i nadal nie chciał działać. Musiałem zjechać jeszcze raz, wyłączyć samochód i włączyć od nowa żeby załapało.

;l

 

 

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2022 o 21:32, tomecki napisał:

Jechałem kilka dni temu za nową Corollą, której światła przednie robiły niezłą dyskotekę.

 

A auta z przeciwka cały czas mrugały i ja dostawałem rykoszetem ;]

 

Kto z tym wynalazkiem jeździ? Inne marki sobie lepiej radzą? :)

 

 

W Fordzie Mondeo mam wyłączone automatyczne długie, wczoraj włączyłem w trasie przez wiochy bo ręka mnie bolała od włączania/wyłączania co chwilę (droga całkowicie ciemna). Na co dzień to bardziej męczy niż się sprawdza bo co chwilę musisz te długie wyłączać bo opóźnienia w wyłączaniu auto są zbyt długie. Ale na całkowicie ciemnych drogach działa rewelacyjnie. W sumie tylko tam ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Mazda 3 działa ok, nikt nie mruga z naprzeciwka, no ale to matrycowy LED.

 

Natomiast jeździłem Mustangiem i tutaj wielokrotnie za późno przełączał... moze to kwestia ustawień, ale wydaje mi sie że był mały problem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Może tak być, że kamery nie widziały i automat zgłupiał. Mi ostatnio śnieg zalepił radar i powyłączały się wszystkie systemy. Co ciekawe, zjechałem na bok i wyczyściłem go ręką ale nie wyłączyłem silnika i nadal nie chciał działać. Musiałem zjechać jeszcze raz, wyłączyć samochód i włączyć on nowa żeby załapało.

;l

 

Te systemy wspomagające... głupieją przy lepiącym się śniegu za każdym razem... :)

Przyzwczaiłem się, dzięki temu nie usypia czujność na drodze :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kanu napisał:

 

Te systemy wspomagające... głupieją przy lepiącym się śniegu za każdym razem... :)

Przyzwczaiłem się, dzięki temu nie usypia czujność na drodze :)

 

 

Mnie wkurzało bo tempomat nie chciał działać bez przeklikania się przez menu i zmiany ustawienia z aktywnego na zwykły. IMO powinien się sam przełączać na zwykły jak się zalepi śniegiem zamiast się wyłączać w ogóle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Może tak być, że kamery nie widziały i automat zgłupiał. Mi ostatnio śnieg zalepił radar i powyłączały się wszystkie systemy. Co ciekawe, zjechałem na bok i wyczyściłem go ręką ale nie wyłączyłem silnika i nadal nie chciał działać. Musiałem zjechać jeszcze raz, wyłączyć samochód i włączyć od nowa żeby załapało.

;l

 

 

Chyba w BMW iX jest podgrzewanie radaru. W sumie to ma sens. Dziwię się np. że w samochodach VW światła LED są bez spryskiwaczy. Widocznie w instrukcji obsługi jest wpisane żeby nie jeździć jak śnieg pada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lucash napisał:

Chyba w BMW iX jest podgrzewanie radaru.

 

Właśnie sobie wtedy pomyślałem, że przydałoby się podgrzewanie.

:ok:

 

 

2 minuty temu, lucash napisał:

W sumie to ma sens. Dziwię się np. że w samochodach VW światła LED są bez spryskiwaczy. Widocznie w instrukcji obsługi jest wpisane żeby nie jeździć jak śnieg pada. 

 

Obecność spryskiwaczy zależy od natężenia światła, powyżej bodaj 2000lm muszą być spryskiwacze, poniżej zależy od dobrej woli producenta. W premiumach czasem występują jako opcja, np. Jaguar może mieć spryskiwacze za skromną dopłatą ok. 1200zł.

;l

 

Co ciekawe, przy ksenonach niemal wszystkie mają bo ksenony poniżej 2000lm to rzadkość (chyba tylko VW takie stosował w mniejszych autach). Z ledami jest też ten problem, że one dają dużo ciepła tylko nie z tej strony co trzeba i jak producent skopie konstrukcję lampy to jest z przodu zimno i zamarza. Dodajmy do tego brak spryskiwaczy i jest dramat.

:oslabiony:

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Dark_Knight napisał:

Mnie wkurzało bo tempomat nie chciał działać bez przeklikania się przez menu i zmiany ustawienia z aktywnego na zwykły. IMO powinien się sam przełączać na zwykły jak się zalepi śniegiem zamiast się wyłączać w ogóle.

 

A nie masz ukrytej funkcji w przycisku załączającym tempomat ?

U mnie naciśniecie na ok 3 sek przełącza na tempomat na zwykły, co właśnie ostatnio  sprawdziłem podczas śnieżycy na A1 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Koonrad napisał:

jest chyba jeszcze jeden problem, szron na szybie, dwa razy ostatnio dziwnie działał automat,

ale środkowa górna część szyby była oszroniona i być może to było przyczyną 

Dlatego obszar czujników i radarów powinien być podgrzewany.

U mnie nie zdarzyło się, żeby nie działał.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jarodebesciak napisał:

 

A nie masz ukrytej funkcji w przycisku załączającym tempomat ?

U mnie naciśniecie na ok 3 sek przełącza na tempomat na zwykły, co właśnie ostatnio  sprawdziłem podczas śnieżycy na A1 :)

 

Nie wiem, nie wpadłem na to. Wypróbuję przy okazji.

:ok:

 

 

PS. Ciekawostka: Jaguary i Land Rovery nie mają przycisku wyłączającego tempomat. Jest zawsze włączony w tle.

:ok:

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Dark_Knight napisał:

Obecność spryskiwaczy zależy od natężenia światła, powyżej bodaj 2000lm muszą być spryskiwacze, poniżej zależy od dobrej woli producenta. W premiumach czasem występują jako opcja, np. Jaguar może mieć spryskiwacze za skromną dopłatą ok. 1200zł.

Też się nad tym zastanawiałem czy dokładają tylko spryskiwacze czy są jednak mocniejsze LEDy, choć pewnie to pierwsze. Nieraz jest tak, że w podstawowych wersjach nie ma a w wyższych już są ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał:

Też się nad tym zastanawiałem czy dokładają tylko spryskiwacze czy są jednak mocniejsze LEDy, choć pewnie to pierwsze. Nieraz jest tak, że w podstawowych wersjach nie ma a w wyższych już są ;).

 

Obstawiam że tylko spryskiwacze. Porównując ledy auta z fabrycznymi spryskiwaczami (Outlander) i ledy auta bez spryskiwaczy (E-Pace, Ranger) nie widzę specjalnej różnicy w jasności świecenia. Pewnie na urządzeniach ona jest ale na drodze te drugie wcale nie są gorsze.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minutes ago, Dark_Knight said:

 

Nie wiem, nie wpadłem na to. Wypróbuję przy okazji.

:ok:

 

 

PS. Ciekawostka: Jaguary i Land Rovery nie mają przycisku wyłączającego tempomat. Jest zawsze włączony w tle.

:ok:

 

 

Opel też nie ma, a przynajmniej nie miał, więc jak się przesiadłem na Ford'a i jeździłem Volvo to byłem poirytowany. ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

Albo nie ma świateł wcale albo świecą tak słabo, że ich praktycznie nie widać. Pojedyncze lampy wyłapuje dobrze.

 

 

Może kwestia regionu i miejsca zamieszkania, ale ja nie pamiętam żebym w ciągu ostatnich kilku lat natknął się na takiego zawodnika.

 

Zresztą nawet przy kompletnym braku oświetlenia zawsze z tyłu jest tablica rejestracyjna, często dodatkowo odblaski które odbijają światło i to też powinno być wyłapane przez czujniki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, kanu said:

W Mazda 3 działa ok, nikt nie mruga z naprzeciwka, no ale to matrycowy LED.

 

Ktora Mazda 3, ta najnowsza?

U mnie w CX-5 srednio to dziala i wylaczylem. Ale to jeszcze poprzednia generacja, nie wiem jak w obecnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 10 letnim Jeepie automat działa zdecydowanie zbyt wolno, w nowym Golfie bez matryc automat działa super (na tyle że wyłączał długie na ułamek sekundy przed tym jak człowiek podejmował tą decyzje co w efekcie ponownie włączało długie i oślepiało zawodnika z przeciwka), w BMW mam matryce i działa super, od kilku lat nikt mi nie mignął gdy działalo wycinanie. Ba,  zdarzało się że kilka razy ktoś mi mignął w trybie zwykłych mijania, ale nigdy na automacie.

 

 

Btw, jakby ktoś z moich okolic chciał przetestować jak wygląda wycinanie światła w matrycowych led z punktu widzenia auta jadącego z przeciwka to zgłaszam się na ochotnika do testów. Możemy nawet nagrać filmik, sam jestem ciekawy jakie są odczucie osoby jadącej z drugiej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrus napisał:

Może kwestia regionu i miejsca zamieszkania, ale ja nie pamiętam żebym w ciągu ostatnich kilku lat natknął się na takiego zawodnika.

 

Może. Ja wcześniej nie zwracałem uwagi ale teraz jak system zaczyna w takiego walić długimi to zwracam.

 

 

Godzinę temu, Piotrus napisał:

Zresztą nawet przy kompletnym braku oświetlenia zawsze z tyłu jest tablica rejestracyjna, często dodatkowo odblaski które odbijają światło i to też powinno być wyłapane przez czujniki.

 

Ale to z bardzo bliska tylko. Przy kilkunastu, kilkudziesięciu metrach wali długimi aż miło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sherif napisał:

Dlatego obszar czujników i radarów powinien być podgrzewany.

U mnie nie zdarzyło się, żeby nie działał.

Szwedzi wiedzą co to znaczy śnieżyca. W 5tce obszar szyby gdzie są zamontowane kamery KAFAS jest dodatkowo ogrzewany elektrycznie plus radar też ma chyba swoje ogrzewanie, tyle że to na nic bo i tak system pare razy wyłączył się podczas gęstego deszczu/deszczu ze śniegiem.

Edytowane przez Piotrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, AstraC napisał:

Opel też nie ma, a przynajmniej nie miał, więc jak się przesiadłem na Ford'a i jeździłem Volvo to byłem poirytowany. ;] 

Mój ma. :hehe:

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Mnie wkurzało bo tempomat nie chciał działać bez przeklikania się przez menu i zmiany ustawienia z aktywnego na zwykły. IMO powinien się sam przełączać na zwykły jak się zalepi śniegiem zamiast się wyłączać w ogóle.

 

 

Przekląłbyś to rozwiązanie (zmiana trybu działania na zwykły) w momencie wjechania w samochód jadący/zwalniający/zatrzymujący się przed Tobą.

Edytowane przez GoldFinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Może. Ja wcześniej nie zwracałem uwagi ale teraz jak system zaczyna w takiego walić długimi to zwracam.

 

 

 

Ale to z bardzo bliska tylko. Przy kilkunastu, kilkudziesięciu metrach wali długimi aż miło.

 

Tak czytam i jednak masz jakieś takie niedorobione te Jagi - brak przednich świateł przeciwmgłowych, brak adaptacyjnych świateł i słabo działający automat długich. Kierownik też taki lubiący świecić innym w oczy :hmm: :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.