Skocz do zawartości

Zmiana felg z 17" na 15"


Polarny

Rekomendowane odpowiedzi

 Auto mocniej się wychyla na zakrętach przy wyższym profilu. Oczywiście jest bardziej komfortowe, ale wychyły są większe.

Lato mam 17 225/45 zima 15 195/65 i muszę się zawsze przestawić w głowie że auto na zimówkach mocno się wychyla.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, pij napisał:


Lato mam 17 225/45 zima 15 195/65 i muszę się zawsze przestawić w głowie że auto na zimówkach mocno się wychyla.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak miałem kiedyś w Bravo. W szybkich zakrętach to był dramat. Czułem jak się balon pięknie podwija 😁

Aczkolwiek w pozostałych przypadkach w normalnej jeździe auto było wyraźnie zrywniejsze 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, tower napisał:

A spalanie i dystans jak zmierzylles? Bo srednica opony spadla to i wskazania licznika sie zmienily, ale faktyczne parametry niekoniecznie.

Dlaczego niby średnica opony miałaby spaść - zwłaszcza ta zewnętrzna? No i chyba o 20% się ta średnica nie zmieniła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, stig napisał:

Tak miałem kiedyś w Bravo. W szybkich zakrętach to był dramat. Czułem jak się balon pięknie podwija 😁

Aczkolwiek w pozostałych przypadkach w normalnej jeździe auto było wyraźnie zrywniejsze 👍

No i kierownica lżej chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Polarny napisał:

Dlaczego niby średnica opony miałaby spaść - zwłaszcza ta zewnętrzna? No i chyba o 20% się ta średnica nie zmieniła?

No z 17 na 15 to mega balon jakis zeby zachowac srednice,  nie podanie profili opony faktycznie powoduje ze dyskusja jest o niczym. 

Generalnie opona baloniasta o tej samej szerokosci jest mniej ekonomoczna(więcej pracy trzeba wykonac na jej sciskanie przy obracaniu), twoja ekonomia glownie raczej z szerokosci sie bierze, ale to tylko przypuszczenia bo nie znsmy wymiarow opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, komor napisał:

 Auto mocniej się wychyla na zakrętach przy wyższym profilu. Oczywiście jest bardziej komfortowe, ale wychyły są większe.

 

To przede wszystkim wina miększej ścianki opony aniżeli kilku milimetrów jej większej wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, stig napisał:

Tak miałem kiedyś w Bravo. W szybkich zakrętach to był dramat. Czułem jak się balon pięknie podwija 😁

Ale to na pewno kwestia opon? Bo wiesz - w Imprezie mam 15. I nie zauważyłem tego typu efektów. Dlatego pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

Ale to na pewno kwestia opon? Bo wiesz - w Imprezie mam 15. I nie zauważyłem tego typu efektów. Dlatego pytam.

Chyba twardości ścianki i szerokości felgi oraz ET. O sztywności i wysokości zawiasu nie wspomnę... :piwko:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najnowszym Scenicu siedzi 19 jak nie 20 cali i alternatywy brak. To dopiero wg. mnie przesadzone jest... choc z drugiej strony w stosunku do bryly nadwozia zauwaxalnie nieproporcjonalne nie jest. Ciekawe jaki jest koszt opon...az sobie rzuce okiem.

I 195 szerokości.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2022 o 19:31, tower napisał:

No z 17 na 15 to mega balon jakis zeby zachowac srednice,  nie podanie profili opony faktycznie powoduje ze dyskusja jest o niczym. 

Generalnie opona baloniasta o tej samej szerokosci jest mniej ekonomoczna(więcej pracy trzeba wykonac na jej sciskanie przy obracaniu), twoja ekonomia glownie raczej z szerokosci sie bierze, ale to tylko przypuszczenia bo nie znsmy wymiarow opon.

W corsie standardem są 14 - więc 15 nie jest "mega balonem". Na 17 trzęsło niemiłosiernie - profile można podejrzeć choćby na oponeo.

Ekonomia bierze się i z szerokości, i z mniejszego momentu bezwładności koła - koło jest lżejsze, a masa rozmieszczona bliżej środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We Fiacie przesiadam się co roku z 15 calowych zimówek na 17 calowe alusy. Robię to głównie dla walorów wizualnych. Nie ukrywam, że bardziej komfortowo jeździ mi się na zimówkach. Cichsze, lepiej tłumią nierówności.
W Alfie postawię na złoty środek czyli opony całoroczne na feldze 16". Felgi stalowe z oponami zimowymi w tym samym rozmiarze pójdą na handel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We Fiacie przesiadam się co roku z 15 calowych zimówek na 17 calowe alusy. Robię to głównie dla walorów wizualnych. Nie ukrywam, że bardziej komfortowo jeździ mi się na zimówkach. Cichsze, lepiej tłumią nierówności.
W Alfie postawię na złoty środek czyli opony całoroczne na feldze 16". Felgi stalowe z oponami zimowymi w tym samym rozmiarze pójdą na handel.


Kupiłeś? ( tę alfę)

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważylem ostatnio całe koła, i tak alu z opona 205/55/16 zimówka 6mm bieżnika waży u mnie 21kg. Letnia Alu r18 opona 225/40/18 z nowa opona Falkena wazy 24kg. Reasumując na letnim zestawie wożę dodatkowego balastu ok 40kg.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, steyr napisał:

Ważylem ostatnio całe koła, i tak alu z opona 205/55/16 zimówka 6mm bieżnika waży u mnie 21kg. Letnia Alu r18 opona 225/40/18 z nowa opona Falkena wazy 24kg. Reasumując na letnim zestawie wożę dodatkowego balastu ok 40kg.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
 

Ciężkie kloce masz 😁 Na lato mam target 18-18,5kg  przy 225/40/18 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężkie kloce masz Na lato mam target 18-18,5kg  przy 225/40/18
Alu zimówka r16 to org z AR 147. R18 to alu RC Design. Nie wiem jak jest z dokładnościa wagi która ważyłem, bardziej mi chodziło jaka jest różnica w wadze pomiędzy tymi kołami.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, marcindzieg napisał:

Subaru nie Subaru. Polarny ma Corsę, którą trudno podejrzewać o wyrafinowane zawieszenie.

Wiesz, z tym to różnie bywa. W 99r. odbieraliśmy Ibizę z salonu, schodzący model, silnik 1.4 60KM, alu 14" i 185/60/14 opony, Pirelli P6000, czyli z pakietu usportowionego.

Ale do brzegu, drugi najsłabszy silnik a amortyzatory i sprężyny oraz hamulce przód z 1.8 16v przedliftowego, więc pchali co na półkach zalegało :piwko:

Było sztywniej i lepiej hamował, a wyszło dopiero przy zużyciu i wymianie na nowe elementy.. :phi:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, steyr napisał:

Alu zimówka r16 to org z AR 147. R18 to alu RC Design. Nie wiem jak jest z dokładnościa wagi która ważyłem, bardziej mi chodziło jaka jest różnica w wadze pomiędzy tymi kołami.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
 

Różnica duża i pewnie mocno czuć mniejszą wagę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica duża i pewnie mocno czuć mniejszą wagę. 
Coś tam czuć, bez tragedii. Z ciekawości zwaze alu z AR Toor-a r18 z ukraińskimi oponami w rozmiarze 225/40/18. W tym zestawie felga jest o 0,5 " szersza od mojego zestawu jeszcze.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.