Jump to content

Zmiana felg z 17" na 15"


Polarny
 Share

Recommended Posts

 Auto mocniej się wychyla na zakrętach przy wyższym profilu. Oczywiście jest bardziej komfortowe, ale wychyły są większe.

Lato mam 17 225/45 zima 15 195/65 i muszę się zawsze przestawić w głowie że auto na zimówkach mocno się wychyla.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, pij napisał:


Lato mam 17 225/45 zima 15 195/65 i muszę się zawsze przestawić w głowie że auto na zimówkach mocno się wychyla.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak miałem kiedyś w Bravo. W szybkich zakrętach to był dramat. Czułem jak się balon pięknie podwija 😁

Aczkolwiek w pozostałych przypadkach w normalnej jeździe auto było wyraźnie zrywniejsze 👍

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, tower napisał:

A spalanie i dystans jak zmierzylles? Bo srednica opony spadla to i wskazania licznika sie zmienily, ale faktyczne parametry niekoniecznie.

Dlaczego niby średnica opony miałaby spaść - zwłaszcza ta zewnętrzna? No i chyba o 20% się ta średnica nie zmieniła?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, stig napisał:

Tak miałem kiedyś w Bravo. W szybkich zakrętach to był dramat. Czułem jak się balon pięknie podwija 😁

Aczkolwiek w pozostałych przypadkach w normalnej jeździe auto było wyraźnie zrywniejsze 👍

No i kierownica lżej chodzi :)

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Polarny napisał:

Dlaczego niby średnica opony miałaby spaść - zwłaszcza ta zewnętrzna? No i chyba o 20% się ta średnica nie zmieniła?

No z 17 na 15 to mega balon jakis zeby zachowac srednice,  nie podanie profili opony faktycznie powoduje ze dyskusja jest o niczym. 

Generalnie opona baloniasta o tej samej szerokosci jest mniej ekonomoczna(więcej pracy trzeba wykonac na jej sciskanie przy obracaniu), twoja ekonomia glownie raczej z szerokosci sie bierze, ale to tylko przypuszczenia bo nie znsmy wymiarow opon.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, komor napisał:

 Auto mocniej się wychyla na zakrętach przy wyższym profilu. Oczywiście jest bardziej komfortowe, ale wychyły są większe.

 

To przede wszystkim wina miększej ścianki opony aniżeli kilku milimetrów jej większej wysokości.

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, stig napisał:

Tak miałem kiedyś w Bravo. W szybkich zakrętach to był dramat. Czułem jak się balon pięknie podwija 😁

Ale to na pewno kwestia opon? Bo wiesz - w Imprezie mam 15. I nie zauważyłem tego typu efektów. Dlatego pytam.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, marcindzieg napisał:

Ale to na pewno kwestia opon? Bo wiesz - w Imprezie mam 15. I nie zauważyłem tego typu efektów. Dlatego pytam.

Chyba twardości ścianki i szerokości felgi oraz ET. O sztywności i wysokości zawiasu nie wspomnę... :piwko:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Pipper napisał:

Chyba twardości ścianki i szerokości felgi oraz ET. O sztywności i wysokości zawiasu nie wspomnę... :piwko:

 

Ta druga część chyba niezmienna po wymianie felg ;) 

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, Filipfm napisał:

 

Ta druga część chyba niezmienna po wymianie felg ;) 

Tu bardziej Subaru kontra Fiat mi chodziło, ale tak :piwko:

  • Thanks 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

W najnowszym Scenicu siedzi 19 jak nie 20 cali i alternatywy brak. To dopiero wg. mnie przesadzone jest... choc z drugiej strony w stosunku do bryly nadwozia zauwaxalnie nieproporcjonalne nie jest. Ciekawe jaki jest koszt opon...az sobie rzuce okiem.

I 195 szerokości.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.01.2022 o 19:31, tower napisał:

No z 17 na 15 to mega balon jakis zeby zachowac srednice,  nie podanie profili opony faktycznie powoduje ze dyskusja jest o niczym. 

Generalnie opona baloniasta o tej samej szerokosci jest mniej ekonomoczna(więcej pracy trzeba wykonac na jej sciskanie przy obracaniu), twoja ekonomia glownie raczej z szerokosci sie bierze, ale to tylko przypuszczenia bo nie znsmy wymiarow opon.

W corsie standardem są 14 - więc 15 nie jest "mega balonem". Na 17 trzęsło niemiłosiernie - profile można podejrzeć choćby na oponeo.

Ekonomia bierze się i z szerokości, i z mniejszego momentu bezwładności koła - koło jest lżejsze, a masa rozmieszczona bliżej środka.

Link to comment
Share on other sites

We Fiacie przesiadam się co roku z 15 calowych zimówek na 17 calowe alusy. Robię to głównie dla walorów wizualnych. Nie ukrywam, że bardziej komfortowo jeździ mi się na zimówkach. Cichsze, lepiej tłumią nierówności.
W Alfie postawię na złoty środek czyli opony całoroczne na feldze 16". Felgi stalowe z oponami zimowymi w tym samym rozmiarze pójdą na handel.

Link to comment
Share on other sites

We Fiacie przesiadam się co roku z 15 calowych zimówek na 17 calowe alusy. Robię to głównie dla walorów wizualnych. Nie ukrywam, że bardziej komfortowo jeździ mi się na zimówkach. Cichsze, lepiej tłumią nierówności.
W Alfie postawię na złoty środek czyli opony całoroczne na feldze 16". Felgi stalowe z oponami zimowymi w tym samym rozmiarze pójdą na handel.


Kupiłeś? ( tę alfę)

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Ważylem ostatnio całe koła, i tak alu z opona 205/55/16 zimówka 6mm bieżnika waży u mnie 21kg. Letnia Alu r18 opona 225/40/18 z nowa opona Falkena wazy 24kg. Reasumując na letnim zestawie wożę dodatkowego balastu ok 40kg.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.01.2022 o 14:58, Pipper napisał:

Tu bardziej Subaru kontra Fiat mi chodziło, ale tak :piwko:

Subaru nie Subaru. Polarny ma Corsę, którą trudno podejrzewać o wyrafinowane zawieszenie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, steyr napisał:

Ważylem ostatnio całe koła, i tak alu z opona 205/55/16 zimówka 6mm bieżnika waży u mnie 21kg. Letnia Alu r18 opona 225/40/18 z nowa opona Falkena wazy 24kg. Reasumując na letnim zestawie wożę dodatkowego balastu ok 40kg.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
 

Ciężkie kloce masz 😁 Na lato mam target 18-18,5kg  przy 225/40/18 👍

Link to comment
Share on other sites

Ciężkie kloce masz Na lato mam target 18-18,5kg  przy 225/40/18
Alu zimówka r16 to org z AR 147. R18 to alu RC Design. Nie wiem jak jest z dokładnościa wagi która ważyłem, bardziej mi chodziło jaka jest różnica w wadze pomiędzy tymi kołami.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, marcindzieg napisał:

Subaru nie Subaru. Polarny ma Corsę, którą trudno podejrzewać o wyrafinowane zawieszenie.

Wiesz, z tym to różnie bywa. W 99r. odbieraliśmy Ibizę z salonu, schodzący model, silnik 1.4 60KM, alu 14" i 185/60/14 opony, Pirelli P6000, czyli z pakietu usportowionego.

Ale do brzegu, drugi najsłabszy silnik a amortyzatory i sprężyny oraz hamulce przód z 1.8 16v przedliftowego, więc pchali co na półkach zalegało :piwko:

Było sztywniej i lepiej hamował, a wyszło dopiero przy zużyciu i wymianie na nowe elementy.. :phi:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, steyr napisał:

Alu zimówka r16 to org z AR 147. R18 to alu RC Design. Nie wiem jak jest z dokładnościa wagi która ważyłem, bardziej mi chodziło jaka jest różnica w wadze pomiędzy tymi kołami.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
 

Różnica duża i pewnie mocno czuć mniejszą wagę. 

Link to comment
Share on other sites

Różnica duża i pewnie mocno czuć mniejszą wagę. 
Coś tam czuć, bez tragedii. Z ciekawości zwaze alu z AR Toor-a r18 z ukraińskimi oponami w rozmiarze 225/40/18. W tym zestawie felga jest o 0,5 " szersza od mojego zestawu jeszcze.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.