Jump to content

Nowy taryfikator mandatów a progi zwalniające.


Herbatnik
 Share

Recommended Posts

Jak wiadomo zmienił się taryfikator mandatów. I tu naszła mnie taka myśl - progi zwalniające! Toż to idealne miejsce na łapankę kierowców. Więc stąd taki przypominający post.

Przy progach zwalniających umieszcza się ograniczenie, zazwyczaj 20km/h. Tyle, że przejechanie progu nie likwiduje ograniczenia. Zmniejszona prędkość obowiązuje dalej aż do znaku odwołującego lub skrzyżowania. Zdarzają się sytuacje, zwłaszcza ma wsiach, że droga za progiem ciągnie się przez kilka kilometrów bez żadnego skrzyżowania. W miastach też zdarza się, że za progiem są dluuuugie proste bez skrzyżowań.

Więc jeżdżąc miejcie to na uwadze, bo jak za progiem ustawi się policja z suszarką, to możecie się zdziwić.  ;]

 

  • Like 3
  • Haha 1
  • Angry 1
  • Poo 1
  • eggplant 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, Herbatnik napisał:

Jak wiadomo zmienił się taryfikator mandatów. I tu naszła mnie taka myśl - progi zwalniające! Toż to idealne miejsce na łapankę kierowców. Więc stąd taki przypominający post.

Przy progach zwalniających umieszcza się ograniczenie, zazwyczaj 20km/h. Tyle, że przejechanie progu nie likwiduje ograniczenia. Zmniejszona prędkość obowiązuje dalej aż do znaku odwołującego lub skrzyżowania. Zdarzają się sytuacje, zwłaszcza ma wsiach, że do kolejnej krzyżówki są 2-3km lub wieś ciągnie się przez kilka kilometrów bez żadnego skrzyżowania. W miastach też zdarza się, że za progiem są dluuuugie proste bez skrzyżowań.

Więc jeżdżąc miejcie to na uwadze, bo jak za progiem ustawi się policja z suszarką, to możecie się zdziwić.  ;]

 

Można się zdziwić i w innych miejscach.

Na 631 do Nieporętu jest wyboiście i ograniczenie do 70. Potem jest już ładny odnowiony kawałek asfaltu ... ale ograniczenie dalej obowiązuje i policja ma żniwo ;]

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Herbatnik napisał:

 

Przy progach zwalniających umieszcza się ograniczenie, zazwyczaj 20km/h. Tyle, że przejechanie progu nie likwiduje ograniczenia.

 

 

Przy progu, to nie jest ograniczenie, tylko "bezpieczna dla auta prędkość".

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, fosfor napisał:

Przy progu, to nie jest ograniczenie, tylko "bezpieczna dla auta prędkość".

 

To przejedź przez próg tą "bezpieczną dla auta prędkością". Rzadko u nas robi się progi dostosowane pod prędkość z ograniczenia. Jeśli to próg wyspowy, to go bierzesz między koła i jedź choćby setką, jak na całej szerokości jest, to musisz niemal stanąć, żeby nic nie uszkodzić.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, rwIcIk napisał:

Można się zdziwić i w innych miejscach.

Na 631 do Nieporętu jest wyboiście i ograniczenie do 70. Potem jest już ładny odnowiony kawałek asfaltu ... ale ograniczenie dalej obowiązuje i policja ma żniwo ;]

 

 

 

No ale przecież o bezpieczeństwo chodzi... W czym problem? :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Jak wiadomo zmienił się taryfikator mandatów. I tu naszła mnie taka myśl - progi zwalniające! Toż to idealne miejsce na łapankę kierowców. Więc stąd taki przypominający post.
Przy progach zwalniających umieszcza się ograniczenie, zazwyczaj 20km/h. Tyle, że przejechanie progu nie likwiduje ograniczenia. Zmniejszona prędkość obowiązuje dalej aż do znaku odwołującego lub skrzyżowania. Zdarzają się sytuacje, zwłaszcza ma wsiach, że droga za progiem ciągnie się przez kilka kilometrów bez żadnego skrzyżowania. W miastach też zdarza się, że za progiem są dluuuugie proste bez skrzyżowań.
Więc jeżdżąc miejcie to na uwadze, bo jak za progiem ustawi się policja z suszarką, to możecie się zdziwić.  ;]
 

Lucek i futrzak zaraz wszystko wyjaśnią.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Herbatnik napisał:

Jak wiadomo zmienił się taryfikator mandatów. I tu naszła mnie taka myśl - progi zwalniające! Toż to idealne miejsce na łapankę kierowców. Więc stąd taki przypominający post.

Przy progach zwalniających umieszcza się ograniczenie, zazwyczaj 20km/h. Tyle, że przejechanie progu nie likwiduje ograniczenia. Zmniejszona prędkość obowiązuje dalej aż do znaku odwołującego lub skrzyżowania. Zdarzają się sytuacje, zwłaszcza ma wsiach, że droga za progiem ciągnie się przez kilka kilometrów bez żadnego skrzyżowania. W miastach też zdarza się, że za progiem są dluuuugie proste bez skrzyżowań.

Więc jeżdżąc miejcie to na uwadze, bo jak za progiem ustawi się policja z suszarką, to możecie się zdziwić.  ;]

 

Ale dziadostwo....

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, fosfor napisał:

Przy progu, to nie jest ograniczenie, tylko "bezpieczna dla auta prędkość".

 

Jak zwał tak zwał, ale znak ogranicza prędkość i jak nie ma krzyżówki czy odwołania to można się naciąć. 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, torelek napisał:

 

No ale przecież o bezpieczeństwo chodzi... W czym problem? :hehe:

Wyremontowali kawałek drogi i nikt nie pomyślał o zmianie oznakowania ograniczenia prędkości :no:

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Progi zwalniające w miastach są raczej tam, gdzie niestety ograniczenia nie przynosiły efektu. Wkurzają wszystkich, bo jednostki nie potrafiły czytać znaków i sytuacji.

Jeszcze nie widziałem patrolu po zakończeniu progu, to jakaś abstrakcja.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Herbatnik napisał:

 

Jak zwał tak zwał, ale znak ogranicza prędkość i jak nie ma krzyżówki czy odwołania to można się naciąć. 

No właśnie w tym rzecz, że nie ogranicza. Chociaż kwestia jest dyskusyjna link

 

Cytat

W Rozporządzeniu z 3.07.2003 Dz. U. Nr 220 poz. 2181 w załączniku nr 4 pkt 8 (str. 423)znajduje się określenie znaczenia granicznej prędkości (cytat - Dopuszczalna prędkość, przy której samochód osobowy średniej wielkości może przejechać przez próg bez wyraźnych niedogodności ruchu oraz bez zagrożenia niebezpieczeństwa, określana jest mianem granicznej prędkości przejazdu wyrażonej w km/h.) w pkt 8.1. str. 424 znajduje się zdanie cytuję -Oznakowanie pionowe progów zwalniających wskazuje lokalizację i prędkość graniczną przejazdu przez próg w zależności od typu progu pokazano na rysunku 8.1.8 (A11a, T1 i B33. Czyli jednoznacznie wskazuje że zestawienie znaków rys. 8.1.8 oznacza prędkość graniczną, czyli tylko na progu

 

Edited by fosfor
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, torelek napisał:

 

To przejedź przez próg tą "bezpieczną dla auta prędkością". Rzadko u nas robi się progi dostosowane pod prędkość z ograniczenia. Jeśli to próg wyspowy, to go bierzesz między koła i jedź choćby setką, jak na całej szerokości jest, to musisz niemal stanąć, żeby nic nie uszkodzić.

Musisz mieć auto z szerokim rozstawem osi, bo jadąc busem raptem 2 takie mam progi w okolicy, osobówką już trzeba dobrze zwolnić.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, fosfor napisał:

No właśnie w tym rzecz, że nie ogranicza. Chociaż kwestia jest dyskusyjna link

 

 

To, że ograniczenie wskazuje na prędkość graniczną nie zmienia faktu, że nadal jest ograniczeniem ze wszystkimi tego konsekwencjami - zwłaszcza zakresem obowiązywania.

Zresztą Gleń w linku odniósł się do tych argumentów i podał swój - wg mnie całkiem dobry. Otóż kierowca powinien stosować się do rozporządzenia ws. znaków i sygnałów, a nie rozporządzenia ws. warunków technicznych, które jest przewidziane dla zarządców dróg. Które to rozporządzenie zresztą i tak niewiele zmienia, bo - jak napisałem wyżej - określenie prędkości granicznej na progu w żaden sposób nie odwołuje zakresu obowiązywania znaku.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Polarny napisał:

To, że ograniczenie wskazuje na prędkość graniczną nie zmienia faktu, że nadal jest ograniczeniem ze wszystkimi tego konsekwencjami - zwłaszcza zakresem obowiązywania.

Zresztą Gleń w linku odniósł się do tych argumentów i podał swój - wg mnie całkiem dobry. Otóż kierowca powinien stosować się do rozporządzenia ws. znaków i sygnałów, a nie rozporządzenia ws. warunków technicznych, które jest przewidziane dla zarządców dróg. Które to rozporządzenie zresztą i tak niewiele zmienia, bo - jak napisałem wyżej - określenie prędkości granicznej na progu w żaden sposób nie odwołuje zakresu obowiązywania znaku.

 

 

Przecież Gleń nie do końca to potwierdza. Zwraca uwagę, że w tej konkretnej sytuacji jest tabliczka T-2 a nie T-1, która jest w rozporządzeniu. Dalej podnosi, że nie wie jaka idea przyświecała organizatorowi ruchu.  Jest to ewidentny babol, gdzie dwa rozporządzenia są wzajemnie sprzeczne.

Gdyby miałoby to być "normalne" ograniczenie, to jaki sens byłby jego specjalnego traktowania w rozporządzeniu? Dlaczego ograniczenie miałby być dopiero na znaku z progiem? Progi zwykle są w "centrum" strefy, na której wymuszają ograniczenie prędkości, a nie na jej początku i końcu.

Jadąc i zawracając przed progiem mogę jechać 50km/h, a ktoś kto przez próg przejedzie może już tylko 20km/h?

 

Ba, obiecano nawet wyprostowanie sytuacji:

Cytat

Z-ca dyr. Departamentu Transportu Drogowego MTBiGM p. Bogdan Oleksiak w piśmie TD-2wt-5142-68/12 z 24 kwietnia 2012 r. zapewnia, ze zasadność uzupełnienia przepisów rozporządzenia MI oraz MSWiA z 31.07.2002 w sprawie znaków i sygnałów drogowych o przepisy postulowane we wniosku OIGOSK z/s w Koszalinie z 28 marca 2012 r poddana zostanie analizie przy kolejnych nowelizacjach tego rozporządzenia.

Tylko jakoś się nie udało.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, fosfor napisał:

Gdyby miałoby to być "normalne" ograniczenie, to jaki sens byłby jego specjalnego traktowania w rozporządzeniu?

To może być dodatkowa funkcja ograniczenia (określenie prędkości granicznej), ale gdzie jest napisane, że ta dodatkowa funkcja zmienia zakres obowiązywania?

Widzę to raczej tak, że ograniczenie - działające swoją drogą - ma być równe prędkości granicznej.

 

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, Polarny napisał:

To może być dodatkowa funkcja ograniczenia (określenie prędkości granicznej), ale gdzie jest napisane, że ta dodatkowa funkcja zmienia zakres obowiązywania?

Widzę to raczej tak, że ograniczenie - działające swoją drogą - ma być równe prędkości granicznej.

 

Nigdzie nie jest napisane i dlatego to problem.

Tak, to miałoby sens, ale w większości miejsc jakie kojarzę jest 30 lub 40, a prędkosć graniczna 20.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, r1sender napisał:

Musisz mieć auto z szerokim rozstawem osi, bo jadąc busem raptem 2 takie mam progi w okolicy, osobówką już trzeba dobrze zwolnić.

 

BMW F31. Całkiem w środek nie wezmę ale nauczyłem się tak przejeżdżać, że ledwo zahaczam krawędziami opon o krawędzie wysepki. Nie żebym pruł przez to jak dziki - jadę 50, bo taką prędkość uważam za właściwą w tym miejscu. Te 30, które tam jest to z powodu wysepki, a nie odwrotnie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, torelek napisał:

 

BMW F31. Całkiem w środek nie wezmę ale nauczyłem się tak przejeżdżać, że ledwo zahaczam krawędziami opon o krawędzie wysepki. Nie żebym pruł przez to jak dziki - jadę 50, bo taką prędkość uważam za właściwą w tym miejscu. Te 30, które tam jest to z powodu wysepki, a nie odwrotnie.

Tzw. "poduszki berlińskie"?

Często są na tyle daleko od siebie na 2 pasach obok, że da się przejechać "bezkolizyjnie" pomiędzy nimi. Co sam stosuję nagminnie.

Problemem są "szybcy", którzy mnie wyprzedzają tylko po to, żeby zaraz hamować na tych zwalniaczach.

Link to comment
Share on other sites

Z tym, że w przypadku jak policja złapie w takim miejscu delikwenta na suszarkę nie będzie się zastanawiał nad interpretacją tylko wlepi mandat albo jak odmówisz skieruje sprawę do sądu i bujaj się potem...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Herbatnik said:

Z tym, że w przypadku jak policja złapie w takim miejscu delikwenta na suszarkę

 

Pytanie, czy złapie ;]

To nie są statystycznie miejsca, w których masowo zachodzi przekroczenie, bo co drugi zwalnia, bo progi są. Czyli ciężko tam zarobić - ergo nie opłaca się stać :phi: 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.01.2022 o 16:44, torelek napisał:

eśli to próg wyspowy, to go bierzesz między koła

Z tym że najlepiej jechać autobusem albo czyms o podobnym rozstawie kół

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.01.2022 o 09:34, Herbatnik napisał:

Z tym, że w przypadku jak policja złapie w takim miejscu delikwenta na suszarkę nie będzie się zastanawiał nad interpretacją tylko wlepi mandat albo jak odmówisz skieruje sprawę do sądu i bujaj się potem...

 

Gdyby mnie złapali gdy jadę 50 na ograniczeniu do 30 (z powodu wysepki), to nie wiem czy bym nie zaproponował im zapłacić górką, żeby mi kolejny raz dupy nie zawracali.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.