Jump to content

Konserwacja auta Jakie środki


jahooo
 Share

Recommended Posts

Noxudol-średnia półka, niezła jakość, unikaj Bolla, bitexu.

 

Ja lubię Fluid-Fulm i Perma Film. Dobrym woskiem jest Innotec. 

Edited by ghost2255
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, jahooo napisał:

Na wiosnę chcę zakonserwować podwozie oraz  profile. zamknięte. Praca we własnym zakresie. Jakie  dobre środki polecacie.

Ja zarządzam bliskie spotkanie z Mike Sanders ;) Polecam poczytać zresztą tutaj: https://www.oldtimer-markt.de/rostschutztest 

 

 

27 minut temu, slawek_l_83 napisał:

Jak auto nadaje aie do konserwacji lepiej je sprzedac.

No i dlatego w Norwegii konserwują nowe właśnie przed sprzedażą :P

Link to comment
Share on other sites

W Hondzie podwozie miałem zabezpieczone Novol Gravit 600, a profile zamknięte, wnętrze drzwi i inne wnęki za pomocą Dinitrol ML.

 

Tam gdzie miałem rdzę (standardowo w Civicu tylna belka zderzaka), oczyszczałem, na to Dinitrol RC900, a po wyschnięciu już wosk, albo baranek, zależnie od miejsca.

 

Podwozie jak na Hondę, progi, nadkola, ogólnie miałem jak dzwon :ok: pominę elementy zawieszenia, bo tu w tej marce zawsze pokryte były rdzawym nalotem.

 

Edited by analyzer64
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, lucash napisał:

Ja zarządzam bliskie spotkanie z Mike Sanders

 

Zgadza się, że to świetny produkt, ale dla wielu kłopotliwe może być aplikowanie go w odpowiedniej temperaturze.

 

 

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, jahooo napisał:

Na wiosnę chcę zakonserwować podwozie oraz  profile. zamknięte. Praca we własnym zakresie. Jakie  dobre środki polecacie.

Jeśli to bedzie amatorska robota to od siebie polece powlokę woskowa "Innotec hi temp wax".

Można aplikować praktycznie ja wszystko: elementy gumowe, weżyki, rdzawe naloty, koncowy uklad wydechowy. Nie śmierdzi. Po 24h auto gotowe do jazdy. Nie pęka. Jesli wybierzesz kolor przezroczysty lub bursztynowy to bedziesz mógł widziec co sie dzieje pod powłoką. 

Nie stosuj żadnych bitumicznych "baranków".

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jak dzwonilem po majstrach to chcieli 2tys z piaskowaniem czy bez piaskowania xD rozbawiło mnie trochę bo podłogę mam zdrową i nie widzę sensu zabezpieczać za taką kwotę podłogi jeśli jest zdrowa 😜 uznałem, że poczekam aż się coś pojawi ;) a jak będzie źle to zakonserwuję na grubo i sprzedam :P a z konserwacją profili zamkniętych to ja bym uważał - jeden zrobi dobrze, a drugi zrobi źle i będzie jeszcze szybciej je ruda jeść

Edited by mPh
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, jahooo napisał:

Na wiosnę chcę zakonserwować podwozie oraz  profile. zamknięte. Praca we własnym zakresie. Jakie  dobre środki polecacie.

Środek do konserwacji Valvoline Tectyl Cavity Wax.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, dymny napisał:

Czyli praktycznie każde nowe auto ;] w szczególności Honda, Toyota... 

 

Ja właśnie w nowej Toyocie zrobiłem cały spód Innotec Hot Wax Pro. 

Fajnie się kładzie, przezroczysta warstwa nie zmienia wyglądu podwozia. Zobaczę, jak wygląda po zimie.

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, ghost2255 napisał:

 

Ja właśnie w nowej Toyocie zrobiłem cały spód Innotec Hot Wax Pro. 

Fajnie się kładzie, przezroczysta warstwa nie zmienia wyglądu podwozia. Zobaczę, jak wygląda po zimie.

 

Robiłeś spray czy spręzarką. Jaki sprzęt trzeba dokupić do sprężarki. Jaka ilość puszek na auto wielkości golf 4 . Ile litrów na podwozie ile na profile

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, dymny napisał:

Jeśli to bedzie amatorska robota to od siebie polece powlokę woskowa "Innotec hi temp wax".

Można aplikować praktycznie ja wszystko: elementy gumowe, weżyki, rdzawe naloty, koncowy uklad wydechowy. Nie śmierdzi. Po 24h auto gotowe do jazdy. Nie pęka. Jesli wybierzesz kolor przezroczysty lub bursztynowy to bedziesz mógł widziec co sie dzieje pod powłoką. 

Nie stosuj żadnych bitumicznych "baranków".

 

Ale tutaj sztuką jest zrobić to z głową i dobrze. Jak baranka rzuci na rudą to ruda wróci. Moim zdaniem nie chodzi tylko o elementy zawieszenia bo mają rdzawy nalot tylko główne elementy nośne i newralgiczne miejsca. Ja mam podłogę zdrową, ale podłużnice, progi nie wiem w jakim są stanie. Może i bym sam się za to zabrał gdyby chodziło tylko o elementy widoczne. Ale jest szansa że pominę to co powinno być na 100% zabezpieczone i wtedy mój 27 latek pójdzie na żyletki prędzej niż mi się wydaje. Poza tym chcę mieć wewnętrzny spokój i w zimę też pojeździć ;) 

Link to comment
Share on other sites

Kompresor + pistolet ciśnieniowy Vaupel 3300 (ok.500zł). Można próbować zwykłym pistoletem za 30zł, ale efekty będą słabsze. Np. wężyk do profili max 30cm, więc nic głębiej nie wstrzykniesz. 

 

Na podłogę z nadkolami to 2-4 puszki po 1L, zależy czego i jaka gruba warstwa. Profile zamknięte to 1-2szt. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.01.2022 o 09:35, steyr napisał:

Ja używalem Valvoline Tectyl Ml do profili, a na podwozie Tectyl Bodysafe.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
 

 

Zadowolony jesteś dużo wyszło. Długo śmierdzi nie lepi się podwozie  ?

Link to comment
Share on other sites

 
Zadowolony jesteś dużo wyszło. Długo śmierdzi nie lepi się podwozie  ?
Zależy jakie auto, długo nie śmierdzi. Robiłem kompleksowo Punto 2 w 2014r, auto wtedy miało 11lat. Profile wewnetrzne, łącznie z podwoziem. Mam go w rodzinie do tej pory, trzyma się dzielnie i jeszcze trochę pojeździ mimo 19lat. No ale urobilem się jak wół, korozję na podwoziu czyściłam mechanicznie ile się dało. Na to podkład reaktywny, później akrylowy i dopiero konserwacja z Tectyla.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Od do podwozia zakupiłem Innotec. A do profili zamknięeych jeszcze szukam. Co myslicie  Valvoline Tectyl czy  NOXUDOL 700 . Założenie  ma  długo działąć i nie śierdzieć

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, jahooo napisał:

Od do podwozia zakupiłem Innotec. A do profili zamknięeych jeszcze szukam. Co myslicie  Valvoline Tectyl czy  NOXUDOL 700 . Założenie  ma  długo działąć i nie śierdzieć

Bierz NOXUDOL 700

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, lucash napisał:

Robiłem Mike Sanders. Nie śmierdzi ;) 

Doskonały środek, ale trzeba kłaść na gorąco, a nie każdy ma możliwość.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.03.2022 o 12:16, ghost2255 napisał:

Doskonały środek, ale trzeba kłaść na gorąco, a nie każdy ma możliwość.

Dlatego komuś to zleciłem i nie było nawet drogo. Koleś który sam się za to wziął stwierdził że wydał prawie 3 kPLN. Ale miał też trochę do zrobienia. Tutaj nie było tragedii. Sam się bym za to nie wziął za nic bo nawet dobrej sprężarki nie mam. Choć niektórzy polecają środek nakładany pędzlem ale nie wiem czy potem by to nie śmierdziało https://allegro.pl/oferta/farba-do-konserwacji-podwozia-antykorozyjna-8223221678 

 

Wolę oddać takie tematy specjaliście tym bardziej że to ma być zrobione dobrze i na lata a nie metodą prób i błędów. 

Link to comment
Share on other sites

Elastometal też bardzo dobry. Uzywałem. Pędzlem dobrze się nakłada. Tylko ja robię wszystko sam. Mam dostęp do podnośnika i kompresora. 

 

Teraz, gdy robiłem auto prosto z salonu poszedłem w wosk INNOTEC. Jak bedzie się zmywał(chociaż opinie są dobre o jego trwałości), to będę uzupełniał raz na sezon.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Z doświadczenia jako człowiek wychowany na FSO 1500 i Polonezie to zawsze miałem na względzie konserwacje. 

Po latach doświadczeń na kilku autach to: Dinitrol i Mike Sanders.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.