Skocz do zawartości

Konserwacja auta Jakie środki


jahooo

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, jahooo napisał:

Na wiosnę chcę zakonserwować podwozie oraz  profile. zamknięte. Praca we własnym zakresie. Jakie  dobre środki polecacie.

Ja zarządzam bliskie spotkanie z Mike Sanders ;) Polecam poczytać zresztą tutaj: https://www.oldtimer-markt.de/rostschutztest 

 

 

27 minut temu, slawek_l_83 napisał:

Jak auto nadaje aie do konserwacji lepiej je sprzedac.

No i dlatego w Norwegii konserwują nowe właśnie przed sprzedażą :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Hondzie podwozie miałem zabezpieczone Novol Gravit 600, a profile zamknięte, wnętrze drzwi i inne wnęki za pomocą Dinitrol ML.

 

Tam gdzie miałem rdzę (standardowo w Civicu tylna belka zderzaka), oczyszczałem, na to Dinitrol RC900, a po wyschnięciu już wosk, albo baranek, zależnie od miejsca.

 

Podwozie jak na Hondę, progi, nadkola, ogólnie miałem jak dzwon :ok: pominę elementy zawieszenia, bo tu w tej marce zawsze pokryte były rdzawym nalotem.

 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, jahooo napisał:

Na wiosnę chcę zakonserwować podwozie oraz  profile. zamknięte. Praca we własnym zakresie. Jakie  dobre środki polecacie.

Jeśli to bedzie amatorska robota to od siebie polece powlokę woskowa "Innotec hi temp wax".

Można aplikować praktycznie ja wszystko: elementy gumowe, weżyki, rdzawe naloty, koncowy uklad wydechowy. Nie śmierdzi. Po 24h auto gotowe do jazdy. Nie pęka. Jesli wybierzesz kolor przezroczysty lub bursztynowy to bedziesz mógł widziec co sie dzieje pod powłoką. 

Nie stosuj żadnych bitumicznych "baranków".

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dzwonilem po majstrach to chcieli 2tys z piaskowaniem czy bez piaskowania xD rozbawiło mnie trochę bo podłogę mam zdrową i nie widzę sensu zabezpieczać za taką kwotę podłogi jeśli jest zdrowa 😜 uznałem, że poczekam aż się coś pojawi ;) a jak będzie źle to zakonserwuję na grubo i sprzedam :P a z konserwacją profili zamkniętych to ja bym uważał - jeden zrobi dobrze, a drugi zrobi źle i będzie jeszcze szybciej je ruda jeść

Edytowane przez mPh
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dymny napisał:

Czyli praktycznie każde nowe auto ;] w szczególności Honda, Toyota... 

 

Ja właśnie w nowej Toyocie zrobiłem cały spód Innotec Hot Wax Pro. 

Fajnie się kładzie, przezroczysta warstwa nie zmienia wyglądu podwozia. Zobaczę, jak wygląda po zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, ghost2255 napisał:

 

Ja właśnie w nowej Toyocie zrobiłem cały spód Innotec Hot Wax Pro. 

Fajnie się kładzie, przezroczysta warstwa nie zmienia wyglądu podwozia. Zobaczę, jak wygląda po zimie.

 

Robiłeś spray czy spręzarką. Jaki sprzęt trzeba dokupić do sprężarki. Jaka ilość puszek na auto wielkości golf 4 . Ile litrów na podwozie ile na profile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, dymny napisał:

Jeśli to bedzie amatorska robota to od siebie polece powlokę woskowa "Innotec hi temp wax".

Można aplikować praktycznie ja wszystko: elementy gumowe, weżyki, rdzawe naloty, koncowy uklad wydechowy. Nie śmierdzi. Po 24h auto gotowe do jazdy. Nie pęka. Jesli wybierzesz kolor przezroczysty lub bursztynowy to bedziesz mógł widziec co sie dzieje pod powłoką. 

Nie stosuj żadnych bitumicznych "baranków".

 

Ale tutaj sztuką jest zrobić to z głową i dobrze. Jak baranka rzuci na rudą to ruda wróci. Moim zdaniem nie chodzi tylko o elementy zawieszenia bo mają rdzawy nalot tylko główne elementy nośne i newralgiczne miejsca. Ja mam podłogę zdrową, ale podłużnice, progi nie wiem w jakim są stanie. Może i bym sam się za to zabrał gdyby chodziło tylko o elementy widoczne. Ale jest szansa że pominę to co powinno być na 100% zabezpieczone i wtedy mój 27 latek pójdzie na żyletki prędzej niż mi się wydaje. Poza tym chcę mieć wewnętrzny spokój i w zimę też pojeździć ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor + pistolet ciśnieniowy Vaupel 3300 (ok.500zł). Można próbować zwykłym pistoletem za 30zł, ale efekty będą słabsze. Np. wężyk do profili max 30cm, więc nic głębiej nie wstrzykniesz. 

 

Na podłogę z nadkolami to 2-4 puszki po 1L, zależy czego i jaka gruba warstwa. Profile zamknięte to 1-2szt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2022 o 09:35, steyr napisał:

Ja używalem Valvoline Tectyl Ml do profili, a na podwozie Tectyl Bodysafe.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
 

 

Zadowolony jesteś dużo wyszło. Długo śmierdzi nie lepi się podwozie  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Zadowolony jesteś dużo wyszło. Długo śmierdzi nie lepi się podwozie  ?
Zależy jakie auto, długo nie śmierdzi. Robiłem kompleksowo Punto 2 w 2014r, auto wtedy miało 11lat. Profile wewnetrzne, łącznie z podwoziem. Mam go w rodzinie do tej pory, trzyma się dzielnie i jeszcze trochę pojeździ mimo 19lat. No ale urobilem się jak wół, korozję na podwoziu czyściłam mechanicznie ile się dało. Na to podkład reaktywny, później akrylowy i dopiero konserwacja z Tectyla.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
2 godziny temu, jahooo napisał:

Od do podwozia zakupiłem Innotec. A do profili zamknięeych jeszcze szukam. Co myslicie  Valvoline Tectyl czy  NOXUDOL 700 . Założenie  ma  długo działąć i nie śierdzieć

Bierz NOXUDOL 700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.03.2022 o 12:16, ghost2255 napisał:

Doskonały środek, ale trzeba kłaść na gorąco, a nie każdy ma możliwość.

Dlatego komuś to zleciłem i nie było nawet drogo. Koleś który sam się za to wziął stwierdził że wydał prawie 3 kPLN. Ale miał też trochę do zrobienia. Tutaj nie było tragedii. Sam się bym za to nie wziął za nic bo nawet dobrej sprężarki nie mam. Choć niektórzy polecają środek nakładany pędzlem ale nie wiem czy potem by to nie śmierdziało https://allegro.pl/oferta/farba-do-konserwacji-podwozia-antykorozyjna-8223221678 

 

Wolę oddać takie tematy specjaliście tym bardziej że to ma być zrobione dobrze i na lata a nie metodą prób i błędów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elastometal też bardzo dobry. Uzywałem. Pędzlem dobrze się nakłada. Tylko ja robię wszystko sam. Mam dostęp do podnośnika i kompresora. 

 

Teraz, gdy robiłem auto prosto z salonu poszedłem w wosk INNOTEC. Jak bedzie się zmywał(chociaż opinie są dobre o jego trwałości), to będę uzupełniał raz na sezon.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z doświadczenia jako człowiek wychowany na FSO 1500 i Polonezie to zawsze miałem na względzie konserwacje. 

Po latach doświadczeń na kilku autach to: Dinitrol i Mike Sanders.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...
W dniu 14.01.2022 o 23:58, slawek_l_83 napisał(a):

Jak auto nadaje aie do konserwacji lepiej je sprzedac.

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
 

Po to sie konserwuje zeby nie trzeba bylo z tego powodu sprzedawac. A nie wszystkich stac na wymiane auta co 5 lat. Nie wszyscy maja tez firmy i moga wziac leasing. Wiem to ciezki szok dla niektorych autokacikowiczow ale nie kazdego stac  na nowe auto

Edytowane przez norbert123
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2022 o 08:45, jahooo napisał(a):

Od do podwozia zakupiłem Innotec. A do profili zamknięeych jeszcze szukam. Co myslicie  Valvoline Tectyl czy  NOXUDOL 700 . Założenie  ma  długo działąć i nie śierdzieć

Valvoline tectyl jest ok. Wczesniej robilem fluid filmem ale smierdzi o wiele gorzej i drozszy. Opinie na allegro ma tez na 4.90

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ghost2255 napisał(a):

Czy ta powłoka jest lepka w dotyku? Czepia się jej brud? Nie spływa w upały?

moim zdaniem nie. Jest jakby taka delikatnie elastyczna. ale zajęło to trochę czasu żeby się nie lepiła. Aczkolwiek nie spływa bo podłogę garażu mam czystą. Śmierdzieć też nie śmierdzi. Daję jeszcze jedno autko na taką samą konserwację. Co do lepkości to sprawdzę Ci to jutro przy okazji i dam znać żebyś wiedział na 100%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 15.01.2022 o 09:47, analyzer64 napisał(a):

W Hondzie podwozie miałem zabezpieczone Novol Gravit 600, a profile zamknięte, wnętrze drzwi i inne wnęki za pomocą Dinitrol ML.

 

Dinitrol ML to nie jest typowy wosk do profili a bardziej płyn z dużą ilością rozpuszczalnika z dodatkiem oleju, wosku i przede wszystkim inhibitorów korozji - on ma tylko spenetrować, powstrzymać korozje a zabezpiecza tylko na max. 1 rok bo nie tworzy grubszej powłoki a tylko warstewkę w okolicy 10um dlatego po Dinitrol ML należy użyć wosku np. Dinitrol 1000 który tworzy grubszą powłokę, jest miękki jak smalec z lodówki, takich wosków jest mało na rynku, nie jest to typowy wosk jak Boll, Novoll...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

Odkopuję, aby trochę dopisać.

 

Zachęcony opiniami o Mike Sanders znalazłem coś, co wygląda na analogiczny środek polskiej produkcji-AXENOL wosk i olej pełzający.

Oglądając YT można zauważyć, że wygląda i zachowuje się dokładnie jak Mike S. Także trzeba kłaść na gorąco.

Ale po podgrzaniu można dodać tego oleju i środek robi się rzadszy na zimno. Ilością dodanego oleju reguluje się konsystencję środka. Można wtedy rozsmarowywać pędzlem na zimno na niewielkich powierzchniach.

 

Od stycznia robię testy porównawcze różnych środków antykorozyjnych i AXENOL wypada wyśmienicie. Po dodaniu oleju zyskuje trochę właściwości pełzania. 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ghost2255 napisał(a):

Od stycznia robię testy porównawcze różnych środków antykorozyjnych i AXENOL wypada wyśmienicie. Po dodaniu oleju zyskuje trochę właściwości pełzania.

szukaj środków które posiadają dużo inhibitorów korozji i są rzadkie jak WD40, dopiero po odparowaniu takiego środka przykryć docelową konserwacją, która nie zastyga, jest na bazie olejów i wosków, którą można podgrzać...

konserwacja do profili nie może być typowym twardym woskiem typu Novol ML, Boll itp.

jeżeli chcesz eksperymentować to proponuje zrobić kilka próbek z rożnymi proporcjami wosku i oleju pełzającego i dodatkowo wstawić do zamrażarki aby spr czy taki mix jest miękki jak typowa margaryna czy jak typowe masło roślinne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Novol czy Boll nawet nie są w kregu moich zainteresowań 🙂

 

Póki co mam inne spostrzeżenia i wnioski. 

 

Na powierzchnie wolne od rdzy najlepiej sprawdzil się wosk typu Innotec hot wax czy Forch L259 i na to cienko Fluid Film lub Axenol zmieszany z olejem.

Ewentualnie Elastometal, ale 3 warstwy.

Na lekko skorodowane natomiast odwrotnie-najpierw cos płynnego i penetrujacego a potem przykryć czymś twardszym.

W profile gdzie nie będzie ekspozycji na warunki atm. coś typu Noxudol 700, Fluid Film NAS czy cos o konsystencji towotu.

 

To co powyżej pisze na podstawie własnych testów i obserwacji. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, ghost2255 napisał(a):

Novol czy Boll nawet nie są w kregu moich zainteresowań 🙂

 

Novol to raczej chwalona firma.

 

49 minut temu, binges napisał(a):

konserwacja do profili nie może być typowym twardym woskiem typu Novol ML, Boll itp.

 

Mam chyba Bolla i nawet po roku jak włożę łapę w zakamarki to mam uwalone w tłustawej mazi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, sherif napisał(a):

Novol to raczej chwalona firma.

 

Mam chyba Bolla i nawet po roku jak włożę łapę w zakamarki to mam uwalone w tłustawej mazi.

Novol to średniak, ale w antykorozji trzeba szukać najlepszych. Błędy są kosztowne.

 

Boll chyba tylko pakuje co kupi najtaniej. Nic sami nie produkuja, a przez to nie mozna byc pewnym stałej jakosci wyrobów.

 

Niewiele drożej jest np. Forch, Tectyl, Dinitrol potem Noxudol. Warto dopłacić kilka groszy.

 

Z tych powyżej cena idzie wraz z jakoscią. Potwierdzone własnymi testami.

Edytowane przez ghost2255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ghost2255 napisał(a):

Novol to średniak, ale w antykorozji trzeba szukać najlepszych. Błędy są kosztowne.

 

Boll chyba tylko pakuje co kupi najtaniej. Nic sami nie produkuja, a przez to nie mozna byc pewnym stałej jakosci wyrobów.

ok może w stricte antykorozji, ale rozmawiałem z lakiernikami i ludzmi od odbudowy aut to chwalili Novola (m.in za epoksyd).

IMO Boll w takich rzeczach jak zalewanie profili woskiem jest wystarczający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 3.07.2023 o 16:18, ghost2255 napisał(a):

Odkopuję, aby trochę dopisać.

 

Zachęcony opiniami o Mike Sanders znalazłem coś, co wygląda na analogiczny środek polskiej produkcji-AXENOL wosk i olej pełzający.

Oglądając YT można zauważyć, że wygląda i zachowuje się dokładnie jak Mike S. Także trzeba kłaść na gorąco.

Ale po podgrzaniu można dodać tego oleju i środek robi się rzadszy na zimno. Ilością dodanego oleju reguluje się konsystencję środka. Można wtedy rozsmarowywać pędzlem na zimno na niewielkich powierzchniach.

 

Od stycznia robię testy porównawcze różnych środków antykorozyjnych i AXENOL wypada wyśmienicie. Po dodaniu oleju zyskuje trochę właściwości pełzania. 

 

 

Witam

Jakie proporcje wosku AXENOL i oleju pełzającego najlepiej się sprawdziły w Twoich testach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.