Skocz do zawartości

Tesla Y


Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, wyrozumialy1 napisał:

Ciekawe ile osób natknęło się na jeża stawiając na Y.

 

 

PS

Czy znajdują się tutaj jakieś Właścicielki bądź Właściciele Y-ów?

TeslaY.jpg

 

Jeż jest uniwersalny ;)

Kiedy przewidywany odbiór? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, wyrozumialy1 said:

Ciekawe ile osób natknęło się na jeża stawiając na Y.

 

 

PS

Czy znajdują się tutaj jakieś Właścicielki bądź Właściciele Y-ów?

 

 

Gratki, przesiadka ze Stilo na Tesle to musi byc niezly kosmos :) :ok:

 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2022 o 18:32, mrBEAN napisał:

Jeż jest uniwersalny ;)

Kiedy przewidywany odbiór? 

 

Pewno luty-marzec. Duża szansa że to będzie jeden z pierwszych wypustów z Berlina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2022 o 12:53, format napisał:

 

Pewno luty-marzec. Duża szansa że to będzie jeden z pierwszych wypustów z Berlina.


Moja 3 miała być luty marzec, ale gościu z salonu dzwonił w drugim tygodniu stycznia, ze ma auto do odbioru ;]
Mają taki burdel ze nie dotarła do nich moja rezygnacja :)

 

Plus za szybkie realizacje.

Minus za realną jakość obsługi. Już nie pytałem jaki kolor i czy w ogóle Model 3 przygotowali czy jakiś inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.01.2022 o 12:51, kravitz napisał:


Moja 3 miała być luty marzec, ale gościu z salonu dzwonił w drugim tygodniu stycznia, ze ma auto do odbioru ;]
Mają taki burdel ze nie dotarła do nich moja rezygnacja :)

 

Plus za szybkie realizacje.

Minus za realną jakość obsługi. Już nie pytałem jaki kolor i czy w ogóle Model 3 przygotowali czy jakiś inny.

 

Powód rezygnacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wyrozumialy1 napisał:

 

Powód rezygnacji?


Niedopasowanie potrzeb.

 

Zrozumialem swoje wymagania odnosnie samochodu.

 

Zaraz oo zamówieniu Tesli umówiliśmy się ze znajomymi na Bieszczady na długi weekend Trzech Króli.

Zawsze z żona wyjeżdżamy zaraz po pracy danego dnia, jedziemy bezpośrednio do hotelu.

Wyjazd o 16ej z poślizgiem, planowane 6h jazdy w zimie.

Oczywiscie postój pod ładowarką oo drodze 20 minut by nie był problemem, ale to ze suoerchargera po drodze nie ma, to już jest problem realny.

Powrot byl jeszcze bardziej karkołomny, bo musieliśmy pojechać po dzieci pod Łódź i wrócić do Wawy. 700km w zimie. 
 

Takich wypadów mamy kilka w roku, zawsze na wariata, oszczędzając urlop. Zazwyczaj to są Mazury, wiec jazda przynajmniej w jedną stronę bez ładowania, ale żeby wrócić już ladowanie wymagane i znowu, brak superchargera.

 

Jeszcze jakieś spontany do Wrocka czy nad morze, dosłownie wyjazd z rana i powrót wieczorem. Ot tak na plaże czy coś tam zobaczyc.

 

I robi się problem, bo nagle zmieniamy sposób życia przez zakupione auto?

Ono jest dla nas czy my dla niego?

 

Siec SC gęsta by mi problem rozwiązała.

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wyrozumialy1 napisał:

 

..., ale e-Golf JEST?


Ja mam dwa auta ;)

Egolf jeździ sobie po mieście i latem najdalej do teściów.

 

Obecnego spalinowego Golfa miała zastąpić Tesla. Jeszcze myślałem o Alfie Gulii Veloce.

Ostatecznie padło na Golfa GTE.

Odbior we wrześniu :no:

 

Mam nadzieje ze to będzie moje ostatnie auto kupowane głową a nie sercem.

Troche liczę przyznam w Alfę Romeo żeby weszli w elektryki.

Najwyzej zapoznam się z warsztatami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, kravitz said:


Ja mam dwa auta ;)

Egolf jeździ sobie po mieście i latem najdalej do teściów.

 

Obecnego spalinowego Golfa miała zastąpić Tesla. Jeszcze myślałem o Alfie Gulii Veloce.

Ostatecznie padło na Golfa GTE.

Odbior we wrześniu :no:

 

Mam nadzieje ze to będzie moje ostatnie auto kupowane głową a nie sercem.

Troche liczę przyznam w Alfę Romeo żeby weszli w elektryki.

Najwyzej zapoznam się z warsztatami.

 

to bedzie e-golf i golf gte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kravitz napisał:

Oczywiscie postój pod ładowarką oo drodze 20 minut by nie był problemem, ale to ze suoerchargera po drodze nie ma, to już jest problem realny.

 

Przecież w Rzeszowie jest Supercharger. Ostatnio właśnie byliśmy z rodzinką w Arłamowie. Akurat mieliśmy ochotę coś zjeść, więc wpakowaliśmy się do pobliskiej restauracji, zanim zamówiliśmy dostałem powiadomienie że auto jest już naładowane do poziomu który nawigacja uznała za wystarczający do dojechania na miejsce z zapasem 10%. Zignorowałem. Zanim podali przystawkę miałem już 90% i trzeba było się zebrać żeby nie blokować słupka.

Ale to nie pierwszy raz kiedy mamy zupełnie odmienną percepcję patrząc na to samo.

 

Dla Twoich warunków wyszłoby podobnie zresztą, na SC w Rzeszowie spędziłbyś 5 minut: https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=4bac421a-342f-4af3-a198-b04a3d909024

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, format napisał:

 

Przecież w Rzeszowie jest Supercharger. Ostatnio właśnie byliśmy z rodzinką w Arłamowie. Akurat mieliśmy ochotę coś zjeść, więc wpakowaliśmy się do pobliskiej restauracji, zanim zamówiliśmy dostałem powiadomienie że auto jest już naładowane do poziomu który nawigacja uznała za wystarczający do dojechania na miejsce z zapasem 10%. Zignorowałem. Zanim podali przystawkę miałem już 90% i trzeba było się zebrać żeby nie blokować słupka.

Ale to nie pierwszy raz kiedy mamy zupełnie odmienną percepcję patrząc na to samo.

 

Dla Twoich warunków wyszłoby podobnie zresztą, na SC w Rzeszowie spędziłbyś 5 minut: https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=4bac421a-342f-4af3-a198-b04a3d909024

 


Ale bym musiał wjechać do Rzeszowa.

W drodze w góry jechałem przez miasto bo znalazłem się tam w okolicach 20ej

W drugą stronę byłem w mieście około 12 i zwyczajnie pojechałem dookoła nie ryzykujac korków.

 

Dodatkowo z Rzeszowa jechałem do Wawy wypakować auto, bo żona każde auto zawsze na Full, i pojechaliśmy po bachory i psa pod Łódź. W domu bym Tesli przez 10 minut nie naładował.

No są to pewnego rodzaju problemy bym powiedział.

Nie to żeby uniemożliwiały podróż, ale już bym musiał przechodzić przez komplikacje które wcale mi nie są do życia potrzebne.

Po drodze bym musiał 10x odpowiadać „czy dojedziemy”.

A tak to miałem tylko zmartwienie gdzie jest Orlen przed Bieszczadami z hotdogami, zeby dojechać najedzonym na miejsce i lulu.

 

Ogolnie dla mnie słaba opcja jak mam jechac do ładowarki niezależnie czy korki czy nie, bo… tam jest ładowarka.

 

Jakby były ze dwie po drodze na s17 i s19 byłoby zupełnie cywilizowanie.

 

Mam nadzieje ze będą za 2-3 lata jak będę sprzedawał eGolfa i będzie inna rozmowa :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wyrozumialy1 napisał:

 

 

Jaki zasięg (lato/zima) e-Golfa?


Lato dojeżdżam do teściów i nazad (około 210-220km) i auto pokazuje jeszcze 40 zasięgu. Ale jade wolno, nie będę ściemniał.

W zimie próbowałem raz i to temperatury były w okolicach +5 i nie dojechałem spowrotem.

Jechalem już za tirem i bez ogrzewania. Ledwo do ładowarki w Nadarzynie dojechałem. Można liczyć moim zdaniem bezpiecznie 170km jak człowiek, znaczy nadal w miare wolno, ale z ogrzewaniem.

 

Miasto to na spokojnie 250km latem i 200 zimą. Bez starania się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, kravitz napisał:

Ale bym musiał wjechać do Rzeszowa.

 

SC w Rzeszowie jest położony kilkaset metrów od A4. A jak chcesz machnąć trasę via Wawa do Łodzi to 20 minut na SC w Radomiu i po sprawie. Ewentualnie mniej żeby dolecieć na resztkach na 250kW w Lućmierzu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, format said:

 

SC w Rzeszowie jest położony kilkaset metrów od A4. A jak chcesz machnąć trasę via Wawa do Łodzi to 20 minut na SC w Radomiu i po sprawie. Ewentualnie mniej żeby dolecieć na resztkach na 250kW w Lućmierzu.

 

Ile mozna realnie zrobic bez ladowania, jak jedziesz 130-140km/h?

Da rade z 250-300km od ladowarki do ladowarki w takim trybie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, format napisał:

 

SC w Rzeszowie jest położony kilkaset metrów od A4. A jak chcesz machnąć trasę via Wawa do Łodzi to 20 minut na SC w Radomiu i po sprawie. Ewentualnie mniej żeby dolecieć na resztkach na 250kW w Lućmierzu.


Ale z Rzeszowa nie jedzie się do Wawy już przez Radom. Masz Ske do Lublina i dalej tez Ska do Wawy 

 

Jechalbys po ciemaku w zimie krajowkami czy jednak nowiutkimi Skami?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ile mozna realnie zrobic bez ladowania, jak jedziesz 130-140km/h?

Da rade z 250-300km od ladowarki do ladowarki w takim trybie?


Nie ma szans.

Stawiam ze maks 150km z takimi prędkościami.

Z tym ze ja nawet spalinowka tak nie jeżdżę, wiec średnio mam jak sprawdzić ;]
 

Jade szybciej jak już trasa jest liczona bardziej jako 1tys km+, a tak to jak kilkaset km to 120km/h albo i 100km/h jak 100-200km

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Maciej__ napisał:

Ile mozna realnie zrobic bez ladowania, jak jedziesz 130-140km/h?

Da rade z 250-300km od ladowarki do ladowarki w takim trybie?

 

Przy 130-140 na tempomacie bez problemu. Tu masz przejazd z 2 stycznia na trasie ode mnie do Rzeszowa na SuperCharger.

QyAIhkY.png

 

Wyjechałem spod domu na A4 i wrzuciłem 150 w tempomat z kilkoma startami w okolice 200km/h, generalnie dość szybka jazda (popatrz na max power) relacji Katowice - Rzeszów w nieco ponad 1.5h. Stopy to potrzeby fizjologiczne dzieciaków. No i lecieliśmy pełnym autem. W kolumnie Speed masz średnią prędkość (realną, nie licznikową). Jak widać przejechałem 230km kończąc z 16% baterii. Przy 130 zimą spokojnie 300km jest do ogarnięcia.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kravitz napisał:

Nie ma szans.

Stawiam ze maks 150km z takimi prędkościami.

 

:hehe:

 

150km z ~77kWh netto baterii daje średnie zużycie 51.3kWh/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kravitz napisał:

Ale z Rzeszowa nie jedzie się do Wawy już przez Radom. Masz Ske do Lublina i dalej tez Ska do Wawy 

 

Droga przez Radom to +15 minut i 15 kilometrów mniej :skromny:

 

3WCewYY.jpeg

 

Jasne, fajnie by było jakby Lublin miał SC, ale to też nie jest jakiś dramat żeby zmarnować 15 minut i polecieć via Supercharger. Oczywiście nie trzeba, można zrobić Rzeszów - Waw jednym rzutem, a następnie w stolicy zapiąć się na 100kW Orlen na 20 minut i dojechać na tym do Lućmierza.

Realnie największy wstyd to to że Warszawa nie ma właściwie żadnego SC, bo to co tam jest teraz (płatny, hotelowy parking) to kpina.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, format napisał:

 

Droga przez Radom to +15 minut i 15 kilometrów mniej :skromny:

Życie to nie Google mapy. Ja to tak widzę.

Jazda po ciemku zimą po krajówkach to jakaś tam szansa zaliczenia psa, kota, dziury czy rowu.

Nie mówię że to codzienność, ale znacznie większa szansa niż na luzaku jazda Ską.

Człowiek przyjeżdża sobie wypoczęty, a nie zmęczony wypatrywanie zwierzyny i ludzi na poboczu.

 

I to powyższe sprowadza się właśnie do jazdy krótszej, bo zasięg.

 

Możemy się spierać, ale ja zdania nie zmienię. Dla mojego trybu życia i mojego trybu jazdy to jeszcze nie jest ten moment. Liczę ze za 2-3 może 4 lata już tak.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, format napisał:

 

:hehe:

 

150km z ~77kWh netto baterii daje średnie zużycie 51.3kWh/100km.

 

Zdaje się że odpowiadałem o eGolfie, a nie Tesli, chyba że pogubiłem wątki.

Ile z T3 to chyba Ty możesz napisać. Stawiam że zasięg x2 jak w Golfie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, kravitz napisał:

 

Zdaje się że odpowiadałem o eGolfie, a nie Tesli, chyba że pogubiłem wątki.

Ile z T3 to chyba Ty możesz napisać. Stawiam że zasięg x2 jak w Golfie.

 

Aha, Maciek zapytał mnie o to ile można przelecieć Teslą przy autostradowych, Ty odpowiedziałeś że 150km max. Doceniam że nie miałeś na myśli jazdy na hulajnodze elektrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, kravitz napisał:

Możemy się spierać, ale ja zdania nie zmienię. Dla mojego trybu życia i mojego trybu jazdy to jeszcze nie jest ten moment. Liczę ze za 2-3 może 4 lata już tak.

 

Ale ja już dawno przestałem się z Tobą spierać. Dyskutuję wyłącznie dla beki, poprawia mi to humor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, format said:

 

Przy 130-140 na tempomacie bez problemu. Tu masz przejazd z 2 stycznia na trasie ode mnie do Rzeszowa na SuperCharger.

QyAIhkY.png

 

Wyjechałem spod domu na A4 i wrzuciłem 150 w tempomat z kilkoma startami w okolice 200km/h, generalnie dość szybka jazda (popatrz na max power) relacji Katowice - Rzeszów w nieco ponad 1.5h. Stopy to potrzeby fizjologiczne dzieciaków. No i lecieliśmy pełnym autem. W kolumnie Speed masz średnią prędkość (realną, nie licznikową). Jak widać przejechałem 230km kończąc z 16% baterii. Przy 130 zimą spokojnie 300km jest do ogarnięcia.

 

 

No to juz calkiem niezle to wyglada :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, format napisał:

 

Aha, Maciek zapytał mnie o to ile można przelecieć Teslą przy autostradowych, Ty odpowiedziałeś że 150km max. Doceniam że nie miałeś na myśli jazdy na hulajnodze elektrycznej.


Odpowiadam na iPhone, a forum od jakiegoś roku nie dziala dobrze na tym zajebistym sprzęcie.

 

Kliknalem w powiadomienie o odpowiedzi i przekierowalo mnie nie tam gdzie trzeba.

 

Ot cała tajemnica dlaczego myślałem ze to nadal pytanie o Golfa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kravitz napisał:

Po drodze bym musiał 10x odpowiadać „czy dojedziemy”.

Doskonale to rozumiem, moja :piekna: zaczyna szukać wzrokiem stacji jak tylko pojawia się rezerwa na desce (80km "zasięgu"). Jak kiedyś dojeżdżałem zatankować i komp pokazywał 20km to już prawie płakała, że się zatrzymamy i nas sępy zjedzą. :hehe:

Jakby jeździła takim e-golfem z z zasięgiem 160km to pewnie by się bała dalej niż do najbliższego Lidla ruszyć.

Dla mnie żaden problem, bo i tak jak jadę gdzieś dalej to planuję trasę (nawet jak jedziemy na wakacje to mam rozpykane gdzie się zatrzymamy na tankowanie, bo np w jednym kraju po drodze paliwo jest sporo taniej niż w innym). Ale mało kto tak robi i nie wiem dlaczego użytkownikom elektryków tak trudno to zrozumieć, że na tle społeczeństwa jednak ich sposób myślenia nie jest standardowy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kravitz napisał:

Nie ma szans.

Stawiam ze maks 150km z takimi prędkościami.

 

Ja lubię jak jest wesoło, a tu zrobiło się nawet zabawnie 😄 

Idealnie nie jest i jak wiadomo zależy od wielu czynników, ale podziel choćby pojemność baterii przez 1,5 i wynik Cię nie zastanawia?

Dobrze, że nie zdecydowałeś się na EV, kącik będzie tętnił życiem :oki:

 

edit: doczytałem, że to niby o Golfie było, tylko Ty Golfem robisz 150 km jadąc 100 km/h, to gdzie te 130-140? :P 

 

Ogólnie byle do wiosny.

Mój smoczek przy 120-140 km/h teraz robi 200-250 km, jak będzie robił ok. 300 latem to malinowo będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.01.2022 o 21:44, Maciej__ napisał:

 

Ile mozna realnie zrobic bez ladowania, jak jedziesz 130-140km/h?

Da rade z 250-300km od ladowarki do ladowarki w takim trybie?

 

Tak dla porównania, właśnie wróciłem z WOŚP jednym rzutem z 100-110km/h na tempomacie.

311km, 59kWh, średnie zużycie 18.9kWh/100km. Wyruszyłem z 100% SoC, dojechałem na 25% co daje 415km zasięgu od 100 do 0. Temperatura zewnętrzna 1 stopień.

 

YitwQPpezZ.png

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, format napisał:

Tak dla porównania, właśnie wróciłem z WOŚP jednym rzutem z 100-110km/h na tempomacie.

311km, 59kWh, średnie zużycie 18.9kWh/100km. Wyruszyłem z 100% SoC, dojechałem na 25% co daje 415km zasięgu od 100 do 0. Temperatura zewnętrzna 1 stopień.


Wial jeszcze orkan?

Kierunek wiatru ma w takim przypadku duże znaczenie ;]
 

Widze ze Kolega idzie w ślady „rozsądnej predkosci” ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, kravitz napisał:

Wial jeszcze orkan?

Kierunek wiatru ma w takim przypadku duże znaczenie ;]
 

Widze ze Kolega idzie w ślady „rozsądnej predkosci” ;]

 

Nie wiał. A lecąc 140 i tak bym dojechał jednym rzutem. Niestety tylko tobie elektryki zużywają ponad 50kWh/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mrBEAN napisał:

Baterie może nowe już będzie miała ;) 

Grube cylindry 😎

 

W tym roku? .. to może, ale nie w pierwszym kwartale.

Chyba, że plotkarski cud nastąpi w Performance. Tylko najpierw musiałby nastąpić "odbiór" fabryki pod Berlinem - teoretycznie luty, ale ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.