Skocz do zawartości

Jaki SUV z zacięciem terenowym?


Piotrus

Rekomendowane odpowiedzi

Prolog: 

 

Jakiś rok temu naszło mnie na zakup terenówki która miała pełnić rolę rodzinnego SUV'a. Auto powinno potrafić wjechać w lekko teren, móc ciągnąć ciężką przyczepę, właściwości jezdne na asfalcie zeszły na drugi plan. Budżet w granicach 80 tys PLN.

Naturalnym wyborem była Toyota Land Cruiser 120tka, ale po obejrzeniu kilku egzemplarzy w które ewidentnie przegrywały z korozją pomysł upadł bo rdza to jest coś czego nie toleruje w aucie.

 

Całkiem przypadkowo kumpel podsunął mi pomysł żeby zainteresować się Jeepem Grand Cherokee (WK2), po czym okazało się że w kręgu znajomych były do wzięcia 2 egzemplarze (3.6 & 5.7), co zaowocowało tym, że mniej więcej rok temu stałem się posiadaczem całkiem ładnego egzemplarza 5.7 Hemi z 2011 roku ze śmiesznym przebiegiem poniżej 90 tys km.

 

I teraz przechodzimy do meritum :

 

Po niemal roku jazdy doszedłem do wniosku że nadal chcę jeździć tego typu autem, wolałbym tylko :

- coś młodszego

- bardziej ekonomicznego.

 

Do tego bardzo istotna jest bezawaryjność, na którą akurat nie mogę obecnie narzekać ale zawęża grono aut do wyboru.

 

Plan jest aby kupić auto na kolejne 5-10 lat jazdy.

 

 

Niestety nie bardzo mam pomysł na co zmienić Jeepa. Najprostsze rozwiązanie, czyli kupno młodszego Grand Cherokee z dieslem pod maską nie wchodzi w grę - tam siedzi silnik VM Motori, montowany przez Fiata & Alfę który jest strasznym syfem. 

 

Toyota Land Cruiser 150 - niby spełnia wszystkie wymagania ale mam z tyłu głowy korozję w starszych egzemplarzach co znowu mnie odrzuca od tego pomysłu.

 

RangeRover- naczytałem się o dużej awaryjności co również dobrze nie wróży takiemu zakupowi.

 

Sorento/Santa Fe - kompletnie nie mam zdania, ale wydaje się być rozsądną alternatywą?

 

 

Jakie jeszcze Waszym zdaniem modele mogą być alternatywą dla w/w założeń ? Budżet płynny, ale patrzymy raczej na 2-3 latki i starsze, niż nowe.

 

 

 

Patrzę też np w kierunku Hilux'a czy Rangera, tylko nie wiem jak dużej degradacji właściwości jezdnych i komfortu mam się spodziewać.?

 

Ostatecznie do głowy przychodzi mi poszukanie nowszego egzemplarza Granda z tym samym silnikiem i założenie LPG, tyle że też ostatnio ceny LPG powariowały i nie wiadomo co będzie dalej z tym rynkiem. Sprzedaż instalacji wg prognoz będzie spadać więc nie wiadomo jak będzie z cenami tego paliwa w takim okresie czasu.

 

 

Liczę na kreatywność i Wasze własne doświadczenia z tego typu autami. :oki:

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, Piotrus said:

Prolog: 

 

Jakiś rok temu naszło mnie na zakup terenówki która miała pełnić rolę rodzinnego SUV'a. Auto powinno potrafić wjechać w lekko teren, móc ciągnąć ciężką przyczepę, właściwości jezdne na asfalcie zeszły na drugi plan. Budżet w granicach 80 tys PLN.

Naturalnym wyborem była Toyota Land Cruiser 120tka, ale po obejrzeniu kilku egzemplarzy w które ewidentnie przegrywały z korozją pomysł upadł bo rdza to jest coś czego nie toleruje w aucie.

 

 

Subaru Tribeca?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, wladmar napisał:

Outlander z dieslem MIVEC Mitsubishi. 

Dzięki, kompletnie o nim zapomniałem, muszę popatrzeć.

 

Nie mam jedynie przekonania do CVT, pewnie przez niechlubną opinię zrobioną przez pierwsze Multitronici montowane w VAG.

Wiadomo coś więcej o tej skrzyni?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, Piotrus said:

Dzięki, kompletnie o nim zapomniałem, muszę popatrzeć.

 

Nie mam jedynie przekonania do CVT, pewnie przez niechlubną opinię zrobioną przez pierwsze Multitronici montowane w VAG.

Wiadomo coś więcej o tej skrzyni?

 

 

 

Ewentualnie zerknij na Pajero z dieslem :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, hefi napisał:

Z tym budżetem to liftowa 4L emoji106.png, pociągnie lokomotywe i przejedzie po plaży a jak trzeba pocisniesz 250kmh po A2

 

Sorki ale nie umiem odszyfrować o jakie auto chodzi :) napiszesz o jakiej marce/modelu mowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Piotrus napisał:

Dzięki, kompletnie o nim zapomniałem, muszę popatrzeć.

 

Nie mam jedynie przekonania do CVT, pewnie przez niechlubną opinię zrobioną przez pierwsze Multitronici montowane w VAG.

Wiadomo coś więcej o tej skrzyni?

 

 

 

A niekoniecznie z CVT, tam montowali też zwykły manual i (tu nie jestem pewien!) hydraulik Aisin. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Piotrus said:

Auto super, ale już ma swoje lata i trochę bez sensu taka zmiana, o ile nie trafiłby się jakiś egzemplarz ze znaną historią itd

 

To prawda, ale obawiam sie, ze obecnie z budzetem 80kPLN to sie bedzie krecil wsrod aut min 7-8 letnich.

G

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

To prawda, ale obawiam sie, ze obecnie z budzetem 80kPLN to sie bedzie krecil wsrod aut min 7-8 letnich.

G

Ok, teraz jak czytam to widzę że nie napisałem precyzyjnie, 80 koła było rok temu jak nie byłem pewien czy chcę takie auto. Teraz mogę wydać więcej, szukamy najlepszego współczynnika ilość $$$ do tego co auto sobą przedstawia, przy czym nowe nie wchodzą w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Piotrus napisał:

Prolog: 

 

Jakiś rok temu naszło mnie na zakup terenówki która miała pełnić rolę rodzinnego SUV'a. Auto powinno potrafić wjechać w lekko teren, móc ciągnąć ciężką przyczepę, właściwości jezdne na asfalcie zeszły na drugi plan. Budżet w granicach 80 tys PLN.

Naturalnym wyborem była Toyota Land Cruiser 120tka, ale po obejrzeniu kilku egzemplarzy w które ewidentnie przegrywały z korozją pomysł upadł bo rdza to jest coś czego nie toleruje w aucie.

 

Całkiem przypadkowo kumpel podsunął mi pomysł żeby zainteresować się Jeepem Grand Cherokee (WK2), po czym okazało się że w kręgu znajomych były do wzięcia 2 egzemplarze (3.6 & 5.7), co zaowocowało tym, że mniej więcej rok temu stałem się posiadaczem całkiem ładnego egzemplarza 5.7 Hemi z 2011 roku ze śmiesznym przebiegiem poniżej 90 tys km.

 

I teraz przechodzimy do meritum :

 

Po niemal roku jazdy doszedłem do wniosku że nadal chcę jeździć tego typu autem, wolałbym tylko :

- coś młodszego

- bardziej ekonomicznego.

 

Do tego bardzo istotna jest bezawaryjność, na którą akurat nie mogę obecnie narzekać ale zawęża grono aut do wyboru.

 

Plan jest aby kupić auto na kolejne 5-10 lat jazdy.

 

 

Niestety nie bardzo mam pomysł na co zmienić Jeepa. Najprostsze rozwiązanie, czyli kupno młodszego Grand Cherokee z dieslem pod maską nie wchodzi w grę - tam siedzi silnik VM Motori, montowany przez Fiata & Alfę który jest strasznym syfem. 

 

Toyota Land Cruiser 150 - niby spełnia wszystkie wymagania ale mam z tyłu głowy korozję w starszych egzemplarzach co znowu mnie odrzuca od tego pomysłu.

 

RangeRover- naczytałem się o dużej awaryjności co również dobrze nie wróży takiemu zakupowi.

 

Sorento/Santa Fe - kompletnie nie mam zdania, ale wydaje się być rozsądną alternatywą?

 

 

Jakie jeszcze Waszym zdaniem modele mogą być alternatywą dla w/w założeń ? Budżet płynny, ale patrzymy raczej na 2-3 latki i starsze, niż nowe.

 

 

 

Patrzę też np w kierunku Hilux'a czy Rangera, tylko nie wiem jak dużej degradacji właściwości jezdnych i komfortu mam się spodziewać.?

 

Ostatecznie do głowy przychodzi mi poszukanie nowszego egzemplarza Granda z tym samym silnikiem i założenie LPG, tyle że też ostatnio ceny LPG powariowały i nie wiadomo co będzie dalej z tym rynkiem. Sprzedaż instalacji wg prognoz będzie spadać więc nie wiadomo jak będzie z cenami tego paliwa w takim okresie czasu.

 

 

Liczę na kreatywność i Wasze własne doświadczenia z tego typu autami. :oki:

 

 

Myślałem ze Ty bmkami smigasz :(

moge polecic sorento poprzednjej generacji .. lekki teren nie straszmy , przyczepe 2 tony pociagnie ... mozna nawet naped 4x4 zblokowac do 40km/h.

 

mam takie , ponad 130 tys nalotu i jezdzi . 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, hefi napisał:
10 minut temu, Piotrus napisał:
 
Sorki ale nie umiem odszyfrować o jakie auto chodzi emoji4.png napiszesz o jakiej marce/modelu mowa?

Audi q7 pierwsza generacja po lifcie

 

Ok, teraz kumam. A jak w taki aucie jest z wjeżdżaniem w teren typu dojazd jakąś leśną drogą z wybojami na brzeg jeziora? Nie poruywam żadnych osłon?

 

Domyślam się że może być pneumatyka i regulacja prześwitu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Marcin79 napisał:

Myślałem ze Ty bmkami smigasz :(

moge polecic sorento poprzednjej generacji .. lekki teren nie straszmy , przyczepe 2 tony pociagnie ... mozna nawet naped 4x4 zblokowac do 40km/h.

 

mam takie , ponad 130 tys nalotu i jezdzi . 

 

Jak najbardziej jestem wierny znaczkowi ze śmigiełkiem, aktualnie mam G31 jako rodzinny dupowóz ale niestety X5 raczej nie spełni oczekiwań "terenowych".

 

Co do Kia, to właśnie na pierwszy rzut oka wygląda na fajne auto które spełnia moje wymyślone kryteria. Blokada łapie centralny dyfer czy tył?

 

Jak ze spalaniem w mieście i na autostradzie plus ewentualnie z przyczepą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Piotrus napisał:

Auto powinno potrafić wjechać w lekko teren, móc ciągnąć ciężką przyczepę, właściwości jezdne na asfalcie zeszły na drugi plan. Budżet w granicach 80 tys PLN.

 

 

Miałem podobne założenia, plus ma dobrze jeździć na asfalcie i wybór padł na Discovery 4. 

Raz się żyje, co będzie to będzie. 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Piotrus napisał:

 

 

Co do Kia, to właśnie na pierwszy rzut oka wygląda na fajne auto które spełnia moje wymyślone kryteria. Blokada łapie centralny dyfer czy tył?

 

Zabij mnie a nie wiem ... ale działa  :) 

 

4 minuty temu, Piotrus napisał:

Jak ze spalaniem w mieście i na autostradzie plus ewentualnie z przyczepą?

W mieście 10 

Na autostradzie od 7,5 do 9,5

Przyczepa dmc 1600 11 litrów jadac 100 - 110 km/h 

Edytowane przez Marcin79
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ok, teraz kumam. A jak w taki aucie jest z wjeżdżaniem w teren typu dojazd jakąś leśną drogą z wybojami na brzeg jeziora? Nie poruywam żadnych osłon?
 
Domyślam się że może być pneumatyka i regulacja prześwitu?
Tak, jest pneumatyka można podnieść ale jeśli nie jeździsz po zaoranym polu to nawet kompaktem pewnie byś tam dojechał.
Nie jest to najmniej awaryjne auto ale po lifcie ma lepszą skrzynie i coś tam jeszcze.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Piotrus napisał:

Prolog: 

 

Jakiś rok temu naszło mnie na zakup terenówki która miała pełnić rolę rodzinnego SUV'a. Auto powinno potrafić wjechać w lekko teren, móc ciągnąć ciężką przyczepę, właściwości jezdne na asfalcie zeszły na drugi plan. Budżet w granicach 80 tys PLN.

Naturalnym wyborem była Toyota Land Cruiser 120tka, ale po obejrzeniu kilku egzemplarzy w które ewidentnie przegrywały z korozją pomysł upadł bo rdza to jest coś czego nie toleruje w aucie.

 

Całkiem przypadkowo kumpel podsunął mi pomysł żeby zainteresować się Jeepem Grand Cherokee (WK2), po czym okazało się że w kręgu znajomych były do wzięcia 2 egzemplarze (3.6 & 5.7), co zaowocowało tym, że mniej więcej rok temu stałem się posiadaczem całkiem ładnego egzemplarza 5.7 Hemi z 2011 roku ze śmiesznym przebiegiem poniżej 90 tys km.

 

I teraz przechodzimy do meritum :

 

Po niemal roku jazdy doszedłem do wniosku że nadal chcę jeździć tego typu autem, wolałbym tylko :

- coś młodszego

- bardziej ekonomicznego.

 

Do tego bardzo istotna jest bezawaryjność, na którą akurat nie mogę obecnie narzekać ale zawęża grono aut do wyboru.

 

Plan jest aby kupić auto na kolejne 5-10 lat jazdy.

 

 

Niestety nie bardzo mam pomysł na co zmienić Jeepa. Najprostsze rozwiązanie, czyli kupno młodszego Grand Cherokee z dieslem pod maską nie wchodzi w grę - tam siedzi silnik VM Motori, montowany przez Fiata & Alfę który jest strasznym syfem. 

 

Toyota Land Cruiser 150 - niby spełnia wszystkie wymagania ale mam z tyłu głowy korozję w starszych egzemplarzach co znowu mnie odrzuca od tego pomysłu.

 

RangeRover- naczytałem się o dużej awaryjności co również dobrze nie wróży takiemu zakupowi.

 

Sorento/Santa Fe - kompletnie nie mam zdania, ale wydaje się być rozsądną alternatywą?

 

 

Jakie jeszcze Waszym zdaniem modele mogą być alternatywą dla w/w założeń ? Budżet płynny, ale patrzymy raczej na 2-3 latki i starsze, niż nowe.

 

 

 

Patrzę też np w kierunku Hilux'a czy Rangera, tylko nie wiem jak dużej degradacji właściwości jezdnych i komfortu mam się spodziewać.?

 

Ostatecznie do głowy przychodzi mi poszukanie nowszego egzemplarza Granda z tym samym silnikiem i założenie LPG, tyle że też ostatnio ceny LPG powariowały i nie wiadomo co będzie dalej z tym rynkiem. Sprzedaż instalacji wg prognoz będzie spadać więc nie wiadomo jak będzie z cenami tego paliwa w takim okresie czasu.

 

 

Liczę na kreatywność i Wasze własne doświadczenia z tego typu autami. :oki:

 

 

Panda 4×4 będzie  nowa, w terenie sobie radzi. Przyczepa będzie problemem, ale  może to  ie tak bardzo istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że nie widzę alternatywy dla JGC. Jeep jest tani i za te pieniądze masz super wyposażenie plus dobry i mocny silnik. LC to zupelnie inna bajka cenowa🙃

 

Ja z 5.7 HEMI przesiadłem się kiedyś na Outlandera z 2.2 dieslem.🤣🤣🤣 To dopiero była  przepaść😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Danielpoz. napisał:

Powiem szczerze że nie widzę alternatywy dla JGC. Jeep jest tani i za te pieniądze masz super wyposażenie plus dobry i mocny silnik. LC to zupelnie inna bajka cenowa🙃

 

Ja z 5.7 HEMI przesiadłem się kiedyś na Outlandera z 2.2 dieslem.🤣🤣🤣 To dopiero była  przepaść😁

 

Mam podobne odczucia ale chętnie posłucham obiektywnych opinii innych osób. Na początku wogóle nie patrzyłem na JGC a tu proszę, wyszła super niespodzianka.

 

Padło już dzisiaj w sumie kilka fajnych propozycji, najrozsądniej wygląda Sorento i Pajero.

 

 

Nie wiem co ich w Jeepie podkusiło aby wywalić diesla z Mercedesa i wstawić ten włoski szajs, w 2010 jeszcze byli częścią Daimler-Chrysler więc mogli korzystać ze sprawdzonej jednostki. Jak odrzucimy diesla to zostaje 3.6 który też ma jakieś lekkie bolączki oraz pali niewiele mniej niż pancerny HEMI. 

 

A propos HEMI, jak Ciebie znam to na 100% ciągałeś  nim jakąś cepkę, jakiego zużycia paliwa mam się spodziewać?

 

Miałeś przedlifta czy polifta?

 

I pytanie nr 2 : jakbyś miał porównać jazdę Navarą albo X-klasą do JGC, to czego można się spodziewać?

 

 

Edytowane przez Piotrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Piotrus napisał:

Jakie jeszcze Waszym zdaniem modele mogą być alternatywą dla w/w założeń ? Budżet płynny, ale patrzymy raczej na 2-3 latki i starsze, niż nowe.

 

Wypowiem się na temat który jest dla mnie obcy i się nie znam ;]

 

Sąsiad ma VW Amaroka, a przynajmniej miał, bo tego auta już jakiś czas u niego nie widziałem.

Miał jakąś podwójną kabinę, więc ludzi przewieziesz. Wiem że ciągał tym jakieś przyczepy budowlane i było to TDI.

 

Przypuszczam zatem, że auto spełni Twoje założenia.

Nie wiem niestety jak młode auto znajdziesz w swoim budżecie i z jakim przebiegiem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Piotrus napisał:

Dzięki, kompletnie o nim zapomniałem, muszę popatrzeć.

 

Nie mam jedynie przekonania do CVT, pewnie przez niechlubną opinię zrobioną przez pierwsze Multitronici montowane w VAG.

Wiadomo coś więcej o tej skrzyni?

 

 

 

Miałem CVT w Mitsubishi Lancerze i skrzynia była zupełnie spoko.

Nie wiem jednak jak wygląda połączenie CVT i ciężkich przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te fordy ( a La Hilux) z 3,6 L silnikiem pickupy?. Do 180 da się tym poza jakoś w miarę przyzwoicie jeździć, przyczepę też pociągnie....paka trochę surowa i byle tort wrzucony lata jak wściekły po zakrętach...ale poza tym....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Piotrus napisał:

 

16 godzin temu, Piotrus napisał:

Ok, teraz jak czytam to widzę że nie napisałem precyzyjnie, 80 koła było rok temu jak nie byłem pewien czy chcę takie auto. Teraz mogę wydać więcej, szukamy najlepszego współczynnika ilość $$$ do tego co auto sobą przedstawia, przy czym nowe nie wchodzą w grę.

Jakie jeszcze Waszym zdaniem modele mogą być alternatywą dla w/w założeń ? Budżet płynny, ale patrzymy raczej na 2-3 latki i starsze, niż nowe.

GLE

https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-gle-mercedes-benz-gle-4-matic-amg-ID6Dx0xm.html?

X5

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x5-x5-25d-xdrive-krajowy-fv23-bezwypadkowy-pierwszy-wlasciciel-ID6EiplM.html?

Touareg

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-touareg-volkswagen-touareg-3-0-v6-262km-pierwszy-wlasciciel-salon-polska-ID6ElIrd.html?

 

17 godzin temu, Piotrus napisał:

Toyota Land Cruiser 150 - niby spełnia wszystkie wymagania ale mam z tyłu głowy korozję w starszych egzemplarzach co znowu mnie odrzuca od tego pomysłu.

 

I tu jesteś w błędzie, jak już kupisz w miarę świeże auto to oddasz do konserwacji i będzie się trzymać długo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Piotrus napisał:

 

Mam podobne odczucia ale chętnie posłucham obiektywnych opinii innych osób. Na początku wogóle nie patrzyłem na JGC a tu proszę, wyszła super niespodzianka.

 

Padło już dzisiaj w sumie kilka fajnych propozycji, najrozsądniej wygląda Sorento i Pajero.

 

 

Nie wiem co ich w Jeepie podkusiło aby wywalić diesla z Mercedesa i wstawić ten włoski szajs, w 2010 jeszcze byli częścią Daimler-Chrysler więc mogli korzystać ze sprawdzonej jednostki. Jak odrzucimy diesla to zostaje 3.6 który też ma jakieś lekkie bolączki oraz pali niewiele mniej niż pancerny HEMI. 

 

A propos HEMI, jak Ciebie znam to na 100% ciągałeś  nim jakąś cepkę, jakiego zużycia paliwa mam się spodziewać?

 

Miałeś przedlifta czy polifta?

 

I pytanie nr 2 : jakbyś miał porównać jazdę Navarą albo X-klasą do JGC, to czego można się spodziewać?

 

 

Sorento to przedostatnie ok, ale z V6 benzyną, prześwitu tam jest z 5cm mniej niż masz teraz. Diesel 2.2 niby spoko, ale nawet do 3.6 V6 będzie mało... Sorento z właściwościami terenowymi skończyło się na 1gen... Później to typowe SUV. A Durango? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dark_Knight napisał:

Ani Outlander ani Pajero. Szukaj Pajero Sport mimo że to niezwykle trudne.

 

2008-mitsubishi-pajero-sp_1920x1080.webp

 

Będzie trudno bo nikt tego paszteta nie chciał do Polski sprowadzać😂 

 

Poprzedni sport miał ładną klasyczną sylwetkę a tu jakieś dziwadło😱

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Piotrus napisał:

 

 

A propos HEMI, jak Ciebie znam to na 100% ciągałeś  nim jakąś cepkę, jakiego zużycia paliwa mam się spodziewać?

 

Miałeś przedlifta czy polifta?

 

I pytanie nr 2 : jakbyś miał porównać jazdę Navarą albo X-klasą do JGC, to czego można się spodziewać?

 

 

Miałem 2006r czyli przed liftem. 

 

Z przyczepa 1000dmc na autostradzie dawało się zejść do 20litrów. W rumuńskich Karpatach z budą 1300dmc łykał spokojnie 30. Normalne spalanie z budą około 25 litrów czyli normalne jak na V8. W 2010r kupiłem exepeditiona do przyczepy i ten zawsze palił równo 30 🤣

 

Navara i merc to zwykłe pick upy i oczywiste że JGC ma większy komfort👍 Do dużej przyczepy jednak pick up będzie lepszy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Fili_P napisał:

A te fordy ( a La Hilux) z 3,6 L silnikiem pickupy?. Do 180 da się tym poza jakoś w miarę przyzwoicie jeździć, przyczepę też pociągnie....paka trochę surowa i byle tort wrzucony lata jak wściekły po zakrętach...ale poza tym....

Ranger i hilux nie ma 3.6l a jedynie słabe diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem pomysł PickUpa, to po przetestowaniu Amaroka, Hiluxa i jakiegoś Forda odpuściłem sobie... to są ciężarówki, auta do pracy. 

 

24 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Tam jest tylko 1700 lub 1800DMC na haku👎

 

Dokładnie, nawet sensownej lawety nie pociągniesz a Disco 4 ma 3500kg. :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Danielpoz. napisał:

Będzie trudno bo nikt tego paszteta nie chciał do Polski sprowadzać😂 

 

Poprzedni sport miał ładną klasyczną sylwetkę a tu jakieś dziwadło😱

 

Był w oficjalnej dystrybucji (krótko ale jednak) i trafiają się czasem na otomoto egzemplarze.

Moze i nie jest ładny (co to w ogole za pomysl zeby terenówki były ładne? Przecież nikt tak nie robi) ale pod kątem właściwości użytkowych bije pozostałe tu wymienione na głowę. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Ranger i hilux nie ma 3.6l a jedynie słabe diesle.

 

Ranger miał diesla 3.2. Jak na tę klasę to nawet nie takiego słabego, bo 200KM. Tylko Amarok był mocniejszy. Hilux i L200 miały po... 150KM.

:O

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dark_Knight napisał:

 

Był w oficjalnej dystrybucji (krótko ale jednak) i trafiają się czasem na otomoto egzemplarze.

Moze i nie jest ładny (co to w ogole za pomysl zeby terenówki były ładne? Przecież nikt tak nie robi) ale pod kątem właściwości użytkowych bije pozostałe tu wymienione na głowę. 

 

 

Nie musi być ładny ale czemu ma być paskudny🤣

 

Co do właściwości 4x4 też ma hydrauliczne blokady przedniego i tylnego mostu jak w Jeepie?😏

 

Auto pewnie dobre bo sporo tego jezdzi na Ukrainie w Gruzji czy Innych krajach sowieckich👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Danielpoz. napisał:

Nie musi być ładny ale czemu ma być paskudny🤣

 

Ojtam ojtam LandCruisery też są paskudne. Widocznie w Azji mają taki gust.

 

Teraz, Danielpoz. napisał:

Co do właściwości 4x4 też ma hydrauliczne blokady przedniego i tylnego mostu jak w Jeepie?😏

 

Auto pewnie dobre bo sporo tego jezdzi na Ukrainie w Gruzji czy Innych krajach sowieckich👍

 

Od dołu to jest L200 tylko z inną budą. Wśród pickupów ma chyba najlepszy napęd bo SuperSelect, który potrafi zapiąć 4x4 również na suchym. Blokada jest na tylnym moście. Auto pancerne bo u Ruskich czy w Azji to one lekko nie mają. Tamte rynki szybko weryfikują wszelkie niedoskonałości konstrukcji.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Ojtam ojtam LandCruisery też są paskudne. Widocznie w Azji mają taki gust.

 

 

Od dołu to jest L200 tylko z inną budą. Wśród pickupów ma chyba najlepszy napęd bo SuperSelect, który potrafi zapiąć 4x4 również na suchym. Blokada jest na tylnym moście. Auto pancerne bo u Ruskich czy w Azji to one lekko nie mają. Tamte rynki szybko weryfikują wszelkie niedoskonałości konstrukcji.

:ok:

 

Ja wiec co to jest SS ale do QDll to jednak trochę brakuje 😏

 

Amarok tez FT 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Danielpoz. napisał:

Ja wiec co to jest SS ale do QDll to jednak trochę brakuje 😏

 

Tylko że QD jest bardziej skomplikowany a to naprawisz młotkiem w byle syberyjskiej wiosce i pojedziesz dalej. 

Inna rzecz, że komfort Jeepa to oczywiście inna liga.

:ok:

 

 

19 minut temu, Danielpoz. napisał:

Amarok tez FT 4x4.

 

Amarok to IMO taki trochę SUV przebrany za pickupa. Z wszystkimi zaletami i wadami tego rozwiązania. W przypadku wykorzystania jako rodzinny wakacjowóz te zalety przeważają nad wadami. Sam się nad nim zastanawiałem ale odpadł że względu na nieakceptowalny poziom bezpieczeństwa. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Tylko że QD jest bardziej skomplikowany a to naprawisz młotkiem w byle syberyjskiej wiosce i pojedziesz dalej. 

Inna rzecz, że komfort Jeepa to oczywiście inna liga.

:ok:

 

 

 

Amarok to IMO taki trochę SUV przebrany za pickupa. Z wszystkimi zaletami i wadami tego rozwiązania. W przypadku wykorzystania jako rodzinny wakacjowóz te zalety przeważają nad wadami. Sam się nad nim zastanawiałem ale odpadł że względu na nieakceptowalny poziom bezpieczeństwa. 

 

 

 

QDll jest awaryjne? Co tam się może zepsuć jak to wszystko jest proste jak cep.

 

Główną wadą Amaroka była w moim przypadku cena🤣. 70tyś netto droższy 😡 

Co do bezpieczeństwa to nie wiem ale cała reszta na plus 👍

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 hours ago, kravitz said:

 

Wypowiem się na temat który jest dla mnie obcy i się nie znam ;]

 

Sąsiad ma VW Amaroka, a przynajmniej miał, bo tego auta już jakiś czas u niego nie widziałem.

Miał jakąś podwójną kabinę, więc ludzi przewieziesz. Wiem że ciągał tym jakieś przyczepy budowlane i było to TDI.

 

Przypuszczam zatem, że auto spełni Twoje założenia.

Nie wiem niestety jak młode auto znajdziesz w swoim budżecie i z jakim przebiegiem.

Wciskasz wszystkim VW, jak ja kiedyś Opla. :lol:

Myślałem, że z tego się wyrasta, a nie dorasta do tego. ;] 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, chojny napisał:

 

 

Miałem podobne założenia, plus ma dobrze jeździć na asfalcie i wybór padł na Discovery 4. 

Raz się żyje, co będzie to będzie. 

 

 

 

 

To ten co trzeba budę zrzucać do zmiany turbin?

 

Land/Range zawsze mi się podobały, niestety kompletnie nie mam nikogo kto by mi to ogarniał mechanicznie za rozsądną kasę także raczej pozostanie w sferze marzeń.

 

Napiszesz coś więcej o bolączkach tego modelu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ppmarian napisał:

Outlander z dieslem i 6AT będzie mieć najlepszy stosunek rocznik/cena/właściwości terenowe/komfort/ekonomia.
 

 

Do kiedy był montowany klasyczny hydraulik?

 

Ogólnie to auto jest chyba mega niedoceniane, w ogóle na nie nie spojrzałem a to w sumie fajny pomysł na ekonomicznego SUV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.