Skocz do zawartości

Jaki SUV z zacięciem terenowym?


Piotrus

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, Dark_Knight napisał:

Ani Outlander ani Pajero. Szukaj Pajero Sport mimo że to niezwykle trudne.

 

2008-mitsubishi-pajero-sp_1920x1080.webp

 

 

Rok temu był na tapecie jako alternatywa LC120, niemniej podaż jest tak mała że szkoda gadać. Dzisiaj chyba są tylko 2x egzemplarze na Otomoto, z czego jeden motany pod turystykę. Ale fakt, jakby się trafił dobry egzemplarz to spełnia wymogi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kravitz napisał:

 

Wypowiem się na temat który jest dla mnie obcy i się nie znam ;]

 

Sąsiad ma VW Amaroka, a przynajmniej miał, bo tego auta już jakiś czas u niego nie widziałem.

Miał jakąś podwójną kabinę, więc ludzi przewieziesz. Wiem że ciągał tym jakieś przyczepy budowlane i było to TDI.

 

Przypuszczam zatem, że auto spełni Twoje założenia.

Nie wiem niestety jak młode auto znajdziesz w swoim budżecie i z jakim przebiegiem.

 

Popatrzyłem sobie i na pierwszy rzut oka wygląda ok. Niestety z 2.0 TDI jest montowane tylko DSG, czyli zostaje wersja 3.0 co ogranicza wybór, ale będę rozważał.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Piotrus napisał:

 

To ten co trzeba budę zrzucać do zmiany turbin?

 

Land/Range zawsze mi się podobały, niestety kompletnie nie mam nikogo kto by mi to ogarniał mechanicznie za rozsądną kasę także raczej pozostanie w sferze marzeń.

 

Napiszesz coś więcej o bolączkach tego modelu ?

 

Tak, dokładnie ten.

 

Silniki diesla padają, zawieszenie awaryjne i trudne w diagnozie, wariuje elektronika, auta drogie w utrzymaniu i serwisie.

 

 

Jak nie masz zboczenia Land Roverowego to może być problematyczny samochód a jak kochasz to jest to trudna miłość. 

 

Tyle że jeździ się tym genialnie i jestem w szoku jak robi w terenie a dokładnie z jaką lekkością, mimo że waży 2,5 tony a w pełni załadowany 3,2 tony. 

 

Mam porównanie do nowego BMW X5 i choć niby chodzą w tej samej lidze, to są to dwa zupełnie inne światy. 

 

  

 

 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bielaPL napisał:

I tu jesteś w błędzie, jak już kupisz w miarę świeże auto to oddasz do konserwacji i będzie się trzymać długo

 

Problem w tym że kupujesz już używane, więc ta korozja już tam się pojawiła. Właściwie to można ją jedynie zatrzymać albo nawet spowolnić, ale bez zrzucania budy i piaskowania ramy to tylko profilaktyka.

 

Tak wygląda zadbana 120 z 2008 w której od nowości była konserwowana rama, ruda i tak wyłazi, kwestia tylko ile czasu minęło od ostatniego malowania. Każdy inny egzemplarz który miałem okazję oglądać miał ramę nadającą się do natychmiastowego piaskowania.

 

 

IMG-20210309-WA0075 (1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Danielpoz. napisał:

Miałem 2006r czyli przed liftem. 

 

Z przyczepa 1000dmc na autostradzie dawało się zejść do 20litrów. W rumuńskich Karpatach z budą 1300dmc łykał spokojnie 30. Normalne spalanie z budą około 25 litrów czyli normalne jak na V8. W 2010r kupiłem exepeditiona do przyczepy i ten zawsze palił równo 30 🤣

 

Navara i merc to zwykłe pick upy i oczywiste że JGC ma większy komfort👍 Do dużej przyczepy jednak pick up będzie lepszy.

 

 

Ok, to Ty miałeś WK, a ja mam WK2. Mój jest minimalnie bardziej ekonomiczny bo ma MDS, ale uważam że tak naprawdę to auto zabija skrzynia biegów, 545RFE która bardzo rzadko spina konwerter, czyli po mieście praktycznie większość czasu moment obrotowy zamienia się na temperaturę ATF.

 

Po lifcie zaczeli montować ZF 8HP, co znacząco poprawia dynamikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Piotrus napisał:

 

 

Ok, to Ty miałeś WK, a ja mam WK2. Mój jest minimalnie bardziej ekonomiczny bo ma MDS, ale uważam że tak naprawdę to auto zabija skrzynia biegów, 545RFE która bardzo rzadko spina konwerter, czyli po mieście praktycznie większość czasu moment obrotowy zamienia się na temperaturę ATF.

 

Po lifcie zaczeli montować ZF 8HP, co znacząco poprawia dynamikę.

Też miałem MDS i co z tego? To w naszych warunkach słabo działa lub w ogóle🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Danielpoz. napisał:

Też miałem MDS i co z tego? To w naszych warunkach słabo działa lub w ogóle🤣

 

W zależności od wiatru,  na autostradzie jeszcze działa przy 120-130 także nie ma tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Piotrus napisał:

 

Do kiedy był montowany klasyczny hydraulik?

 

Ogólnie to auto jest chyba mega niedoceniane, w ogóle na nie nie spojrzałem a to w sumie fajny pomysł na ekonomicznego SUV.

 

Ja miałem 2016 ale ZTCW był też w 17 a może i 18.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Danielpoz. napisał:

QDll jest awaryjne? Co tam się może zepsuć jak to wszystko jest proste jak cep.

 

Nie twierdzę że QD jest awaryjne ale że Mitsu czy Toyota są jeszcze mniej awaryjne. ;)

 

 

1 godzinę temu, Danielpoz. napisał:

Główną wadą Amaroka była w moim przypadku cena🤣. 70tyś netto droższy 😡 

Co do bezpieczeństwa to nie wiem ale cała reszta na plus 👍

 

 

 

W teście zderzeniowym słabo, brak jakichkolwiek poduszek z tyłu, zero aktywnych systemów bezpieczeństwa - ja tym dzieci wożę, więc taki zabytek musiał odpaść. Bo silnikowo to mi się podobał (V6 TDI 270KM).

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Piotrus napisał:

 

Problem w tym że kupujesz już używane, więc ta korozja już tam się pojawiła. Właściwie to można ją jedynie zatrzymać albo nawet spowolnić, ale bez zrzucania budy i piaskowania ramy to tylko profilaktyka.

 

Tak wygląda zadbana 120 z 2008 w której od nowości była konserwowana rama, ruda i tak wyłazi, kwestia tylko ile czasu minęło od ostatniego malowania. Każdy inny egzemplarz który miałem okazję oglądać miał ramę nadającą się do natychmiastowego piaskowania.

 

 

IMG-20210309-WA0075 (1).jpg

 

Myślałem że miało być nowsze ;] , jak jest rudej już grubo to i tak się zastanów czy nie robić po całości jak to ten Pan ogarnia

https://www.facebook.com/Suchy-Garage-Damian-Soszyński-109349523909708/

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Dark_Knight napisał:

W teście zderzeniowym słabo, brak jakichkolwiek poduszek z tyłu, zero aktywnych systemów bezpieczeństwa - ja tym dzieci wożę, więc taki zabytek musiał odpaść. Bo silnikowo to mi się podobał (V6 TDI 270KM).

:ok:

A co mają powiedzieć Ci od Pandy 1?

https://swiatnaszymioczami.pl/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bielaPL napisał:

 

Myślałem że miało być nowsze ;] , jak jest rudej już grubo to i tak się zastanów czy nie robić po całości jak to ten Pan ogarnia

https://www.facebook.com/Suchy-Garage-Damian-Soszyński-109349523909708/

 

W przypadku Toyoty LC, do 150 tys PLN raczej obracasz się w rocznikach 2010-2015 także nie tak prosto znaleźć dziewiczy egzemplarz.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bielaPL napisał:

A co mają powiedzieć Ci od Pandy 1?

https://swiatnaszymioczami.pl/

 

 

Nie no, jasne że są gorsze auta. Ale jeśli mogłem mieć w pickupie komplet poduszek, front assist, trzymanie pasa ruchu, aktywny tempomat i inne te nowoczesne skróty to się nie wahałem ani sekundy co wybrać. IMO bezpieczeństwo to jest must-have, zwłaszcza w aucie, które ma jeździć w trasy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dark_Knight napisał:

 

 front assist, trzymanie pasa ruchu, aktywny tempomat i inne te nowoczesne skróty to się nie wahałem ani sekundy co wybrać. IMO

 

 

Do przyczepy to te bajery i tak się średni nadają lub wcale.

 

Nawet nie wiedziałem że Amarok tego nie ma😐 Ale całą resztą bije na głowę inne pick up na naszym rynku.👍

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Nie no, jasne że są gorsze auta. Ale jeśli mogłem mieć w pickupie komplet poduszek, front assist, trzymanie pasa ruchu, aktywny tempomat i inne te nowoczesne skróty to się nie wahałem ani sekundy co wybrać. IMO bezpieczeństwo to jest must-have, zwłaszcza w aucie, które ma jeździć w trasy.

 

 

Nic nie mów, mi w ogóle do głowy nie przyszło żeby sprawdzać np jak takie auto zachowa się w teście łosia, zakładając że na pewno nikt nie pozwoli sobie na wypuszczenie samochodu które będzie zachowywać się skrajnie niebezpiecznie.

 

A później w sieci trafiłem na ten film :

 

 

 

 

Trochę mi to dało po zwojach...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Piotrus napisał:

Nic nie mów, mi w ogóle do głowy nie przyszło żeby sprawdzać np jak takie auto zachowa się w teście łosia, zakładając że na pewno nikt nie pozwoli sobie na wypuszczenie samochodu które będzie zachowywać się skrajnie niebezpiecznie.

 

A później w sieci trafiłem na ten film :

 

 

 

 

Trochę mi to dało po zwojach...

 

 

To jakieś zaskoczenie, że duże SUVy łatwo wywrócić? :nie_wiem: Wysoki środek ciężkości, fizyki nie oszukasz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Piotrus napisał:

Nic nie mów, mi w ogóle do głowy nie przyszło żeby sprawdzać np jak takie auto zachowa się w teście łosia, zakładając że na pewno nikt nie pozwoli sobie na wypuszczenie samochodu które będzie zachowywać się skrajnie niebezpiecznie.

 

A później w sieci trafiłem na ten film :

 

 

 

 

Trochę mi to dało po zwojach...

 

🤣🤣

To są takie karoce na kołach😆

 

W 92/93r Amerykanie już wiedzieli poprzez informacje w aucie że auto może się wywrócić bo to nie jest osobówka.😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wladmar napisał:

 

To jakieś zaskoczenie, że duże SUVy łatwo wywrócić? :nie_wiem: Wysoki środek ciężkości, fizyki nie oszukasz. 

 

Tak jak napisałem, dla mnie wcale nie było to oczywiste.

 

Takie zachowanie akurat nie jest normą w tym segmencie, ba nawet kilka lat młodsza wersja tego samego modelu radzi sobie zdecydowanie lepiej, przynajmniej ma koła na ziemi i nie zdejmuje opon z felg :

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, kravitz said:

Halo, to nie HP.

Cos na temat dodasz?

Jasne - ja bym szedł w Ranger'a albo Isuzu (to drugie bo mi się podobało, nie wiem czy jeszcze oferują!).

 

2 hours ago, kravitz said:

Moze reprezentacyjnego vana?

Reprezentacyjny VAN to jak reprezentacyjny SUV.
Zatem ja będę się upokarzał dalej w S-MAX, wiadomo to nie to samo co Golf. :lol:;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, AstraC napisał:

asne - ja bym szedł w Ranger'a albo Isuzu (to drugie bo mi się podobało, nie wiem czy jeszcze oferują!).

 

Isuzu jest, sprzedają, ale to już jest prawdziwy traktor, w teren chyba nie ma lepszego większego w rozsądnej cenie. Ale do zwykłej jazdy to tak mocno średnio. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minutes ago, wladmar said:

 

Isuzu jest, sprzedają, ale to już jest prawdziwy traktor, w teren chyba nie ma lepszego większego w rozsądnej cenie. Ale do zwykłej kazdy to tak mocno średnio. 

Jak wspominałem, jego nie oglądałem bardziej, ale myślę że bym zweryfikował. :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wladmar napisał:

 

To jakieś zaskoczenie, że duże SUVy łatwo wywrócić? :nie_wiem: Wysoki środek ciężkości, fizyki nie oszukasz. 

 

 

Trochę oszukasz... X5 idzie jak po szynach. Moje pierwsze wrażenie jazdy tym autem, to to że jedzie jak samochód osobowy a nie jak duży SUV. 

 


W weekend na śniegu w trybie sport+ i ograniczonej trakcji polatałem po śniegu i też była bajka. :oki:

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez chojny
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Danielpoz. napisał:

Do przyczepy to te bajery i tak się średni nadają lub wcale.

 

To jest dla ludzi w środku przecież. :skromny:

Do przyczepy by się stabilizacja i jakiś trailer assist przydały, których Amarok tez nie ma.

 

1 godzinę temu, Danielpoz. napisał:

Nawet nie wiedziałem że Amarok tego nie ma😐 Ale całą resztą bije na głowę inne pick up na naszym rynku.👍

 

Jeździ fajnie, jest wygodny ale poza tym to zabytek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Piotrus napisał:

Nic nie mów, mi w ogóle do głowy nie przyszło żeby sprawdzać np jak takie auto zachowa się w teście łosia, zakładając że na pewno nikt nie pozwoli sobie na wypuszczenie samochodu które będzie zachowywać się skrajnie niebezpiecznie.

 

A później w sieci trafiłem na ten film :

 

 

 

 

Trochę mi to dało po zwojach...

 

 

Przecież oni go spieprzyli a potem poprawili. Zresztą przy odrobinie wprawy w takim teście wywrócisz wszystko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, chojny napisał:

Trochę oszukasz... X5 idzie jak po szynach. Moje pierwsze wrażenie jazdy tym autem, to to że jedzie jak samochód osobowy a nie jak duży SUV. 

 

No niby tak, tyle że w BMW na takich oponkach i z takim zawieszeniem o jakimkolwiek terenie zapomnij. To auto na autostrady. Taki SUV z wyglądu, jedyny plus, że wyżej się siedzi. Jeepem, mimo iż zawalił test łosia, jednak poza asfalt wyjedziesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

 

Do przyczepy by się stabilizacja i jakiś trailer assist przydały, których Amarok tez nie ma.

 

 

 

Całkiem możliwe że masz rację. Choć jak się zamawiało fabryczny hak to był pakiet "trailer"

Edytowane przez Danielpoz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, wladmar napisał:

 

No niby tak, tyle że w BMW na takich oponkach i z takim zawieszeniem o jakimkolwiek terenie zapomnij. To auto na autostrady. Taki SUV z wyglądu, jedyny plus, że wyżej się siedzi. Jeepem, mimo iż zawalił test łosia, jednak poza asfalt wyjedziesz. 

 

Hehe, no właśnie nie. Sprawdziłem w tym roku na wyjeździe... nie wrzucę zdjęć ani filmików ale uwierz na słowo, że tak ja jak i inni z wyprawy byli w szoku jak X5 radzi sobie w terenie. Szosowa opona w pakiecie M performacne a X5 szło takimi wykrzyżami z kołami w powietrzu że koniec. To samo na skalnych podjazdach, trawersach i przełamaniach.   :cfaniak2:

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, chojny napisał:

 

Hehe, no właśnie nie. Sprawdziłem w tym roku na wyjeździe... nie wrzucę zdjęć ani filmików ale uwierz na słowo, że tak ja jak i inni z wyprawy byli w szoku jak X5 radzi sobie w terenie. Szosowa opona w pakiecie M performacne a X5 szło takimi wykrzyżami z kołami w powietrzu że koniec. To samo na skalnych podjazdach, trawersach i przełamaniach.   :cfaniak2:

 

Ale popatrz jakie mu założyli opony do testu łosia na filmiku. Tam masz bieżnikowane felgi właściwie. Na pewno na normalnych balonach tak ładnie by nie szedł. A na takim profilu w terenie nie przejechałby 100 metrów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

 

Ale popatrz jakie mu założyli opony do testu łosia na filmiku. Tam masz bieżnikowane felgi właściwie. Na pewno na normalnych balonach tak ładnie by nie szedł. A na takim profilu w terenie nie przejechałby 100 metrów. 

 

No cóż... Ty się domyślasz, ja sprawdziłem. :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Piotrus napisał:

 

Problem w tym że kupujesz już używane, więc ta korozja już tam się pojawiła. Właściwie to można ją jedynie zatrzymać albo nawet spowolnić, ale bez zrzucania budy i piaskowania ramy to tylko profilaktyka.

 

Tak wygląda zadbana 120 z 2008 w której od nowości była konserwowana rama, ruda i tak wyłazi, kwestia tylko ile czasu minęło od ostatniego malowania. Każdy inny egzemplarz który miałem okazję oglądać miał ramę nadającą się do natychmiastowego piaskowania.

 

No dobra, ale wiesz że generalnie tak wygląda każde auto na ramie? Dokąd nie dopuszczasz żeby korozja była na wylot to nie jest problem.
Co do samej konserwacji ja aktualnie ściągam budę i robię konserwację ramy w Lincolnie TC tyle że u mnie już wylazły dziury.
Konwersacja podwoi wartość tego konkretnego auta ale na kolejne 20 lat będę miał spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Danielpoz. napisał:

Całkiem możliwe że masz rację. Choć jak się zamawiało fabryczny hak to był pakiet "trailer"

 

Pewnie instalacja w pakiecie albo coś równie zaawansowanego.

;]

 

On po prostu nie ma takich czujników i kamer co współczesne auta więc nic tam za bardzo nie wymyślą. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, wladmar napisał:

 

No niby tak, tyle że w BMW na takich oponkach i z takim zawieszeniem o jakimkolwiek terenie zapomnij. To auto na autostrady. Taki SUV z wyglądu, jedyny plus, że wyżej się siedzi. Jeepem, mimo iż zawalił test łosia, jednak poza asfalt wyjedziesz. 

 

Nowe X5 z pakietem offroad jest tak zadziwiająco sprawne w terenie, że trudno wręcz uwierzyć.

A dziś nawet Jeepy wyjeżdżają z fabryki na szosowych oponach więc tu akurat remis.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Technicznie jest o klasę wyżej niż Ranger. 👍

Fakt że może zabytek ale co wtedy powiedzieć o Fordzie🙁

 

Tu śmiem polemizować bo następca Amaroka będzie właśnie Rangerem że znaczkiem VW.

;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, karax napisał:

 

No dobra, ale wiesz że generalnie tak wygląda każde auto na ramie? Dokąd nie dopuszczasz żeby korozja była na wylot to nie jest problem.
Co do samej konserwacji ja aktualnie ściągam budę i robię konserwację ramy w Lincolnie TC tyle że u mnie już wylazły dziury.
Konwersacja podwoi wartość tego konkretnego auta ale na kolejne 20 lat będę miał spokój.

 

Każde to chyba nie, ba ten egzemplarz co pokazałem jako pierwszy to był naprawdę miód malina i kosztował chyba ponad 80 koła. Tutaj jest inny LC z V6 którego oglądałem, widać że to kiedyś też ktoś zabezpieczał, auto chyba 4 lata starsze od tego pierwszego. Na forum Toyoty usłyszałem że rama w świetnym stanie. Niestety fotki nie oddają tego jak to wygląda na żywo, np czujniki położenia tylnej osi były zamontowane na skorodowanych mocowaniach które żyły własnym życiem i wysokość zawiasu ustawiała się za każdym razem inaczej, auto nie wyglądało na ciorane w terenie :

image000001.jpg.e72dc0faf1acaa251dafe22495807340.jpgimage000002.jpg.1c3548eeb39900fc18f025bddb6ff1ee.jpg

 

 

Ja wiem że to  jeszcze jest do ogarnięcia, ale na dzień dobry koszt pewnie z > 10 koła za taką robotę ze ściąganiem budy i piaskowaniem do żywego.

 

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

Pewnie instalacja w pakiecie albo coś równie zaawansowanego.

;]

 

On po prostu nie ma takich czujników i kamer co współczesne auta więc nic tam za bardzo nie wymyślą. 

 

Trailer assist nie wymaga kamer🤣Dobra to jeszcze raz zapytam czy jesteś pewien że nie ma tego systemu czy tylko Ci się wydaje?

 

 

Edytowane przez Danielpoz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wladmar napisał:

 

Ale popatrz jakie mu założyli opony do testu łosia na filmiku. Tam masz bieżnikowane felgi właściwie. Na pewno na normalnych balonach tak ładnie by nie szedł. A na takim profilu w terenie nie przejechałby 100 metrów. 

 

a co ma profil opony do terenu ? to już bardziej bieżnik się liczy 

jeździłem X3 po górach w Albanii na 235/55 i nic złego się nie działo 

oczywiście wiadomo że łatwiej taką oponę przeciąć na skałach, ale to inna kwestia

 

ludzie mają różne pojęcie terenu, a samochody potrafią naprawdę wiele znieść

trochę komicznie wygląda wyprawówka w górach i zajarana offroadem załoga, a obok jedzie focus gospodarza ;)

 

kupisz jeep'a z fajnym prześwitem, wysokim profilem opony ale założysz zwykłe szosowe opony 

więc i tak nie wjedziesz dalej niż takie x5 

a znowu jak założysz MTki to w trasy nie pojedziesz i będziesz się męczył na co dzień 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

Nowe X5 z pakietem offroad jest tak zadziwiająco sprawne w terenie, że trudno wręcz uwierzyć.

A dziś nawet Jeepy wyjeżdżają z fabryki na szosowych oponach więc tu akurat remis.

 

dokłądnie

a z ciekawości co jest w pakiecie ?

bo tak naprawdę faktycznie opona z wyższym profilem i agresywnym bieżnikiem - AT

plus osłony spodu 

i właściwie można się bawić w lekki offroad 

przydały by się jeszcze sensowne zaczepy, bo te fabryczne to porażka 

 

już kilka razy widziałem ML w dość trudnym terenie, nawet na MTkach 8]

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Tu śmiem polemizować bo następca Amaroka będzie właśnie Rangerem że znaczkiem VW.

;)

 

Zaraz zaraz, ten stary Ranger co ma modelowo ponad 10 lat będzie teraz VW? Skąd masz takie informacje?🤔 No chyba że coś kręcisz😏

 

Jeśli chodzi o nowoczesność obecnego Rangera w porównaniu do Amaroka.

 

1 Amarok ma 4 hamulce tarczowe i z tyłu też wentylowane. Ranger z tyłu bębnowe. Tak z tyłu są bębny !!! Tak jak w Żukach czy innych autach które są już antykami.

 

2 Silnik V6 z fajnym dźwiękiem dobrymi osiągami i świetną kulturą pracy. Oczywiście jak na diesla. Ranger tylko R4/5😁

 

3 Układ 4x4 z FT w Amaroku, czyli poprawia zdecydowanie komfort i bezpieczeństwo jazdy. Ranger prymitywny układ jaki byl stosowany wiele dekad wcześniej. Dołączana ręcznie przednia oś i brak możliwości ciągłej jazdy 4x4, 21 wiek😏

 

O jakości wykonania nie wspominam (domykanie drzwi, uszczelki czy wyciszenie kabiny) bo to powinna być norma a nie nowoczesność. Tu w Amaroku to norma a Ranger jeszcze troche musi być dopracowany

 

To jest ta nowoczesność Rangera??? 

 

70tyś netto różnicy nie brało się od tak znikąd. 👍 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Trailer assist nie wymaga kamer🤣Dobra to jeszcze raz zapytam czy Jesteś pewien że nie ma tego systemu czy tylko Ci się wydaje?

 

 

 

Nie interesowało mnie to bo nie kupowałem swojego z powodu przyczepy.

Brak poduszek powietrznych, aktywnego asystenta pasa ruchu, wykrywania pieszych i samochodów z przodu czy aktywnego tempomatu jest dla mnie wystarczający, żeby w roku 2021 potraktować coś takiego jak zabytek i przestać się dalej interesować.

Nawet jeśli tam jest jakiś trailer assist to poprawi to humor pewnie tylko  przyczepie a niekoniecznie pasażerom.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Koonrad napisał:

dokłądnie

a z ciekawości co jest w pakiecie ?

bo tak naprawdę faktycznie opona z wyższym profilem i agresywnym bieżnikiem - AT

plus osłony spodu 

i właściwie można się bawić w lekki offroad 

przydały by się jeszcze sensowne zaczepy, bo te fabryczne to porażka 

 

już kilka razy widziałem ML w dość trudnym terenie, nawet na MTkach 8]

 

 

Osłony, chyba pneumatyka z opcją zwiększania prześwitu, bodaj inny zderzak (kąty), chyba reduktor i jakieś aktywne blokady mostów + inna konfiguracja elektroniki.

Nie wiem czy to wszystko w pakiecie czy coś kupuje się osobno (np. pneumatykę) ale w terenie robi to tak, że w życiu bym nie uwierzył.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Nie interesowało mnie to bo nie kupowałem swojego z powodu przyczepy.

Brak poduszek powietrznych, aktywnego asystenta pasa ruchu, wykrywania pieszych i samochodów z przodu czy aktywnego tempomatu jest dla mnie wystarczający, żeby w roku 2021 potraktować coś takiego jak zabytek i przestać się dalej interesować.

Nawet jeśli tam jest jakiś trailer assist to poprawi to humor pewnie tylko  przyczepie a niekoniecznie pasażerom.

 

Aaa czyli jednak blefowałeś🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Zaraz zaraz, ten stary Ranger co ma modelowo ponad 10 lat będzie teraz VW? Skąd masz takie informacje?🤔 No chyba że coś kręcisz😏

 

Nowy. VW zrezygnował z Amaroka i dogadał się z Fordem. Przykleją znaczek na następcę obecnego Rangera i voila. A nie sądzisz, że Ford będzie ryzykował i wymyślał od nowa swój drugi najlepszy produkt na rynku?

 

 

4 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Jeśli chodzi o nowoczesność obecnego Rangera w porównaniu do Amaroka.

 

1 Amarok ma 4 hamulce tarczowe i z tyłu też wentylowane. Ranger z tyłu bębnowe. Tak z tyłu są bębny !!! Tak jak w Żukach czy innych autach które są już antykami.

 

Albo w pickupach. :skromny:

 

 

4 minuty temu, Danielpoz. napisał:

2 Silnik V6 z fajnym dźwiękiem dobrymi osiągami i świetną kulturą pracy. Oczywiście jak na diesla.

 

Silnik faktycznie świetny. Właściwie to jeden z silników, bo ZTCW był też zupełnie nieświetny zwykły klekot o czterech cylindrach.

 

 

4 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Ranger tylko R4/5😁

 

Teraz R4. I jest lepszy niż tamten R5.

 

4 minuty temu, Danielpoz. napisał:

3 Układ 4x4 z FT w Amaroku, czyli poprawia zdecydowanie komfort i bezpieczeństwo jazdy. Ranger prymitywny układ jaki byl stosowany wiele dekad wcześniej. Dołączana ręcznie przednia oś i brak możliwości ciągłej jazdy 4x4, 21 wiek😏

 

No. Zarąbisty, jak w SUVie. Ale zapomnieli, że niektórzy klienci na pickupy chcieliby załadować na nie tonę ładunku lub więcej i dowieźć to przez błoto, pustynię czy co tam akurat mają pod ręką na miejsce. I wtedy może okazać się, że komfort na asfalcie to nie wszystko, że reduktor to coś przydatnego w terenie i że zablokowane mosty radzą sobie lepiej niż elektronika z Wolfsburga.

 

 

4 minuty temu, Danielpoz. napisał:

O jakości wykonania nie wspominam (domykanie drzwi, uszczelki czy wyciszenie kabiny) bo to powinna być norma a nie nowoczesność. Tu w Amaroku to norma a Ranger jeszcze troche musi być dopracowany

 

Tak. O komforcie pisałem wyżej.

 

 

4 minuty temu, Danielpoz. napisał:

To jest ta nowoczesność Rangera??? 

 

Oni nawet system multimedialny z poprzedniej epoki tam wsadzali. Co Ci po ładnych uszczelkach jak auto ma nawigację jak nie przymierzając Toyota, nie wie co to jest Internet, nie umie samo zaparkować, nie rozpoznaje znaków, nie wie co sie wokół niego dzieje, zestaw czujników ogranicza się do czujników parkowania a w razie wypadku Twoje dzieci nie maja nawet kurtyn powietrznych?

 

 

4 minuty temu, Danielpoz. napisał:

70tyś netto różnicy nie brało się od tak znikąd. 👍 

 

Płaciłeś za silnik i za znaczek. Ale żeby porównać jabłka do jabłek to za te 70k netto więcej masz Rangera Raptora, który też ma z tyłu tarcze, zawieszeniem miażdży wszystko inne a fun z jazdy to przepaść nawet do tego VW.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Danielpoz. napisał:

Aaa czyli jednak blefowałeś🤣

 

Jestem przekonany, że VW nie ma sway control. Chcesz sprawdzić blef to udowodnij że ma.

Wygrasz dyskusję, mimo że mnie to nie obchodzi bo go nie kupiłem z powodu bezpieczeństwa o czym zresztą piszę od początku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrus napisał:

 

Ja wiem że to  jeszcze jest do ogarnięcia, ale na dzień dobry koszt pewnie z > 10 koła za taką robotę ze ściąganiem budy i piaskowaniem do żywego.

 

najgorsze że ludzie płacą kupę kasy za te rdzawki 😕 a potem mi się dziwią że kupuję nówki biedy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Dark_Knight napisał:

chyba reduktor i jakieś aktywne blokady mostów + inna konfiguracja elektroniki.

 

Tak na szybko patrząc na realoem to nie ma żadnego reduktora, jest tam ta sama skrzynka rozdzielcza co mam w swojej 5tce, do tego blokada dyfra też jest realizowana tylko za pomocą hamulcy a nie wewnątrz dyfra jak w klasycznych terenówkach. Wszystko to jest realizowane innym zestrojeniem elektroniki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.