Skocz do zawartości

Jaki SUV z zacięciem terenowym?


Piotrus

Rekomendowane odpowiedzi

49 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Osłony, chyba pneumatyka z opcją zwiększania prześwitu, bodaj inny zderzak (kąty), chyba reduktor i jakieś aktywne blokady mostów + inna konfiguracja elektroniki.

Nie wiem czy to wszystko w pakiecie czy coś kupuje się osobno (np. pneumatykę) ale w terenie robi to tak, że w życiu bym nie uwierzył.

 

 

to grubo

zderzaki OK, bo one robią czasem za pług ;)

reduktor, raczej nie wsadzili tam nic innego, może jakaś wzmocniona wersja skrzynki rozdzielczej (z tym BMW ma problemy)

aktywne blokady IMO zbędne, TC radzi sobie zupełnie nieźle i X3 wyjeżdża z 3 rolek bez większych problemów

 

nie wiem czy widziałeś jeden z ostatnich odcinków GT na amazonie

jadą 407, berlingo i scenic na szczyt górki :bzik:

wielu użytkowników wypasionych terenówek pewnie by wymiękło a te francuskie wozidełka sobie poradziły - tak wiem to TV

ale już o tym pisałem chyba, lata temu na WOŚP 4x4 przyjechał gość CRV Igen i można powiedzieć że objechał zmotane 4x4 :phi:

kwestia zaparcia i pogodzenia się ze stratami ;)

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Nowy. VW zrezygnował z Amaroka i dogadał się z Fordem. Przykleją znaczek na następcę obecnego Rangera i voila. A nie sądzisz, że Ford będzie ryzykował i wymyślał od nowa swój drugi najlepszy produkt na rynku?

 

 

 

 

To dogadanie się jest wynikiem ugody VW z USA za diesel gate jakieś dwa lata temu. 

Większość aut lekkich użytkowych VW będzie teraz Fordami. Caddy, transporter, nie wiem jak LT ale te często były kooperowane a teraz widuję je często jak MAN. Mają tam jakiś program przejściowy, niektóre będą oferowane równolegle. 

Generalnie jest to odbierane jako porażka. O szczegóły musiałbym dopytać szwagra. 

 

Edytowane przez Harp
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Koonrad napisał:

ludzie mają różne pojęcie terenu, a samochody potrafią naprawdę wiele znieść

trochę komicznie wygląda wyprawówka w górach i zajarana offroadem załoga, a obok jedzie focus gospodarza ;)

 

Tylko trzeba wziąć pod uwagę że ten gospodarz zna każdy kamień na tej drodze bo jeździ 3x dziennie, oberwał już wszystkie osłony jakie miał a jak w coś przywali to wróci z traktorem sąsiada i sobie naprawi auto w stodole. Jak jesteś daleko od domu i nie znasz terenu to lepiej mieć jakiś margines bezpieczeństwa.

Godzinę temu, Koonrad napisał:

kupisz jeep'a z fajnym prześwitem, wysokim profilem opony ale założysz zwykłe szosowe opony 

więc i tak nie wjedziesz dalej niż takie x5 

 

No nie mówcie że to samo na ATkach da się zrobić seryjną X5, kiedyś sprawdzałem w komentarzach i to jest seryjne Laredo 3.6, bez pneumatyki i z napędem Quadra Track (bez blokady z tyłu)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Piotrus napisał:

 

Tak na szybko patrząc na realoem to nie ma żadnego reduktora, jest tam ta sama skrzynka rozdzielcza co mam w swojej 5tce, do tego blokada dyfra też jest realizowana tylko za pomocą hamulcy a nie wewnątrz dyfra jak w klasycznych terenówkach. Wszystko to jest realizowane innym zestrojeniem elektroniki.

 

 

 

No to nie wiem co zrobili ale w terenie zaskakuje. Nie jest to oczywiście Defender ale po X5 spodziewać się można o wiele mniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Jestem przekonany, że VW nie ma sway control. Chcesz sprawdzić blef to udowodnij że ma.

Wygrasz dyskusję, mimo że mnie to nie obchodzi bo go nie kupiłem z powodu bezpieczeństwa o czym zresztą piszę od początku.

 

Trailer assist - "system stabilizacji przyczepy"

 

Wiem, to nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem. Jedynie przyczepa może nam auto do rowu przeciągnąć. Pierdoła😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Koonrad napisał:

 

to grubo

zderzaki OK, bo one robią czasem za pług ;)

reduktor, raczej nie wsadzili tam nic innego, może jakaś wzmocniona wersja skrzynki rozdzielczej (z tym BMW ma problemy)

aktywne blokady IMO zbędne, TC radzi sobie zupełnie nieźle i X3 wyjeżdża z 3 rolek bez większych problemów

 

nie wiem czy widziałeś jeden z ostatnich odcinków GT na amazonie

jadą 407, berlingo i scenic na szczyt górki :bzik:

wielu użytkowników wypasionych terenówek pewnie by wymiękło a te francuskie wozidełka sobie poradziły - tak wiem to TV

ale już o tym pisałem chyba, lata temu na WOŚP 4x4 przyjechał gość CRV Igen i można powiedzieć że objechał zmotane 4x4 :phi:

kwestia zaparcia i pogodzenia się ze stratami ;)

 

 

Widziałem. Sam jestem zdania, że każdym autem da się wjechać wszędzie. Tylko niekoniecznie potem będzie się ono do czegokolwiek jeszcze nadawało. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Danielpoz. napisał:

Trailer assist - "system stabilizacji przyczepy"

 

Wiem, to nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem. Jedynie przyczepa może nam auto do rowu przeciągnąć. Pierdoła😉

 

System zapobiegający pociągnięciu do rowu to sway control właśnie, jak chyba sama nazwa wskazuje. Mam wrażenie,  że kłócisz się o zrozumienie skrótu. 

Skoro VW go ma to fajnie. Inni też mają. A do tego dodatkowo mają np. poduszki powietrzne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, wladmar napisał:

 

Czy taki jest na prezentowanym filmie? 

 

A nie wiem, aż tak się nie znam. Ja i tak rozważałem m-pakiet bo to jednak mimo wszystko nie jest auto w teren, jakie by nie było dzielne. Może @chojny coś więcej wie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

Cytat

 

Nowy. VW zrezygnował z Amaroka i dogadał się z Fordem. Przykleją znaczek na następcę obecnego Rangera i voila. A nie sądzisz, że Ford będzie ryzykował i wymyślał od nowa swój drugi najlepszy produkt na rynku?

Cytat

Czyli te stare fordy nie będą miały znaczka VW. To po co o tym wspominać skoro mówimy o starym Amaroku vs stary Ranger? 

Będzie nowy Ford to sie porówna do nowego Amaroka i tyle. Teraz rozmowa jest o starych gratach😆

 

 

 

Albo w pickupach. :skromny:

Cytat

W tych lepszej klasy i tych droższych są tarcze😀. W tańszych i starszych pick upach są hamulce z Zuka 🤣

 

 

 

Silnik faktycznie świetny. Właściwie to jeden z silników, bo ZTCW był też zupełnie nieświetny zwykły klekot o czterech cylindrach.

Cytat

Skoro mówimy o V6 to logiczne że chodzi o 3.0 😎

 

 

 

Teraz R4. I jest lepszy niż tamten R5.

Cytat

Pewnie lepszy bo mniej może pali. 5 cylindrów to lepsza kultura no i pojemność też swoje robi. 

 

 

No. Zarąbisty, jak w SUVie. Ale zapomnieli, że niektórzy klienci na pickupy chcieliby załadować na nie tonę ładunku lub więcej i dowieźć to przez błoto, pustynię czy co tam akurat mają pod ręką na miejsce. I wtedy może okazać się, że komfort na asfalcie to nie wszystko, że reduktor to coś przydatnego w terenie i że zablokowane mosty radzą sobie lepiej niż elektronika z Wolfsburga.

Cytat

Mosty? jakie zablokowane  mosty ??? Ranger nie ma blokad! Z tyłu elektronika symuluje blokadę i ludzie wierzą że kupili most z blokadą🤣 z przodu też otwarty most. 

Jeśli chodzi o napęd Torsen to ten Z VW jednak bije na głowę. Komfort i Bezpieczeństwo😎

 

 

 

Tak. O komforcie pisałem wyżej.

Cytat

😀

 

 

 

Oni nawet system multimedialny z poprzedniej epoki tam wsadzali. Co Ci po ładnych uszczelkach jak auto ma nawigację jak nie przymierzając Toyota, nie wie co to jest Internet, nie umie samo zaparkować, nie rozpoznaje znaków, nie wie co sie wokół niego dzieje, zestaw czujników ogranicza się do czujników parkowania

Cytat

Discover media z Car -Net. 😀

Tak wiem, co tam VW lub Toyota, Ford z SYNC3  i tak jest najlepszy🤣

 

a w razie wypadku Twoje dzieci nie maja nawet kurtyn powietrznych?

Cytat

Nie przyszło mi do głowy wozić dzieci w  2 osobowym dostawczaku na ławce z tyłu.  Są do tego inne bardziej odpowiednie auta😀

 

 

 

Płaciłeś za silnik i za znaczek. Ale żeby porównać jabłka do jabłek to za te 70k netto więcej masz Rangera Raptora, który też ma z tyłu tarcze, zawieszeniem miażdży wszystko inne a fun z jazdy to przepaść nawet do tego VW.

Cytat

Tak ma tarcze z tyłu😎 

Super zawieszenie plus marna ładowność, słaby uciąg na haku, słaby silniczek, czyli całe dwa litry o marnych osiągach żeby nie powiedzieć żenujących. Ilo to ma do 100? z 10s czy nawet więcej? Faktycznie MIAŻDŻY WSZYSTKO🤣🤣

Wygląd i cenę ma naprawdę dobrą zresztą to widać po sprzedaży😎

Porównywałem zwykłego Wildtraka do wypasionego VW bo chodziło o to żeby pokazać jaka dzieli te auta różnica na korzyść oczywiście Amaroka. Czy różnica w cenie jest tego warta to nie wiem. Ja nie kupiłem Amaroka bo mnie nie stać na wydanie dodatkowych 100tyś na zabawkę. Ale też nie twierdzę że nie kupiłem droższego bo jest niebezpieczny🤣 Dla Ciebie elektroniczne gadzety typu aktywny tempomat czy czytanie znaków to ważne sprawy. Inni jednak bezpieczeństwo widzą w dobrych hamulcach czy napędzie który zadba o nasze bezpieczeństwo w każdych warunkach.

 

Cytat

 

 

Cytat

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

System zapobiegający pociągnięciu do rowu to sway control właśnie, jak chyba sama nazwa wskazuje. Mam wrażenie,  że kłócisz się o zrozumienie skrótu. 

Skoro VW go ma to fajnie. Inni też mają. A do tego dodatkowo mają np. poduszki powietrzne.

 

Twierdziłeś że nie ma. Teraz mówisz że jednak ma. 

 

OK🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Danielpoz. napisał:

Twierdziłeś że nie ma. Teraz mówisz że jednak ma. 

 

OK🤣

 

Zwisa mi czy ma. Ja tym będę przyczepę ciągnął może kilka razy w życiu. 

Jak pisałem - jeśli ma to fajnie, ale każdy inny też ma, a do tego nie jest niebezpieczny. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrus napisał:

 

No nie mówcie że to samo na ATkach da się zrobić seryjną X5, kiedyś sprawdzałem w komentarzach i to jest seryjne Laredo 3.6, bez pneumatyki i z napędem Quadra Track (bez blokady z tyłu)

 

 

 

Jestem ciekaw ilu użytkowników seryjnych terenówek pozwoli sobie na taki przejazd

A ty chcesz tam wysłać bulwarówki :hmm:

x5 na pewno ma mniejszy prześwit

 

I pewnie takie X5 by przejechało, ale nie obyło by się bez szkód

a szkody można minimalizować szpejem - solidne progi, osłony, zderzaki z lepszym kątem itd

 

Edytowane przez Koonrad
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Koonrad napisał:

Jestem ciekaw ilu użytkowników seryjnych terenówek pozwoli sobie na taki przejazd

A ty chcesz tam wysłać bulwarówki :hmm:

x5 na pewno ma mniejszy prześwit

 

W wątku kilkukrotnie padło stwierdzenie że X5 zadziwiająco dobrze radzi sobie w terenie, ciekawi mnie właśnie jak to wygląda w stosunku do seryjnego GC "z pudełka".

 

 

11 minut temu, Koonrad napisał:

I pewnie takie X5 by przejechało, ale nie obyło by się bez szkód

a szkody można minimalizować szpejem - solidne progi, osłony, zderzaki z lepszym kątem itd

 

Dla mnie przejechało = bez szķod.

 

Wiadomo że każde auto można zacząć motać i skończymy zaraz na Patrolu z afganami, tyle że nie to jest tematem wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Piotrus napisał:

 

Każde to chyba nie, ba ten egzemplarz co pokazałem jako pierwszy to był naprawdę miód malina i kosztował chyba ponad 80 koła. Tutaj jest inny LC z V6 którego oglądałem, widać że to kiedyś też ktoś zabezpieczał, auto chyba 4 lata starsze od tego pierwszego. Na forum Toyoty usłyszałem że rama w świetnym stanie. Niestety fotki nie oddają tego jak to wygląda na żywo, np czujniki położenia tylnej osi były zamontowane na skorodowanych mocowaniach które żyły własnym życiem i wysokość zawiasu ustawiała się za każdym razem inaczej, auto nie wyglądało na ciorane w terenie :

image000001.jpg.e72dc0faf1acaa251dafe22495807340.jpgimage000002.jpg.1c3548eeb39900fc18f025bddb6ff1ee.jpg

 

 

Ja wiem że to  jeszcze jest do ogarnięcia, ale na dzień dobry koszt pewnie z > 10 koła za taką robotę ze ściąganiem budy i piaskowaniem do żywego.

 


 

Rama w moim Discovery z 1997 roku. 
 

 

8F0ACD9C-E75C-4BF1-99FA-2308AC57C06A.jpeg

3D4CF689-A518-4138-85B8-03964D2B22F4.jpeg

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Piotrus napisał:

 

W wątku kilkukrotnie padło stwierdzenie że X5 zadziwiająco dobrze radzi sobie w terenie, ciekawi mnie właśnie jak to wygląda w stosunku do seryjnego GC "z pudełka".

Na pewno gorzej, tu chyba nikt nie ma wątpliwości

Pytanie czy mając jeep pozwolisz sobie na to co widać na filmie ?

Zwłaszcza jak jesteś gdzieś daleko od domu, z rodziną na pokładzie

Jeżdżąc po Albanii i innych częściach Bałkanów, najbardziej bałem się o opony, na skałach to chwila, a w bagażniku dojazdówka, do domu 2tys km i szukaj teraz identycznej opony do kpl

Spodem gdzieś tam przytarlem i nic się nie stało 

 

2 minuty temu, Piotrus napisał:

 

Dla mnie przejechało = bez szķod.

 

Wiadomo że każde auto można zacząć motać i skończymy zaraz na Patrolu z afganami, tyle że nie to jest tematem wątku.

 

Nie wiesz co tam pod spodem się dzieje, uderzenie budą o skały to raczej pogięta podłoga/progi, jak jest solidna rama to jeszcze jest szansa że tylko lakier się zdrapie

 

W zeszłym roku na imprezę 4x4 przyjechał gość hummer i prawie zostawił zderzak, urwał tablice, wydechem tak zarył w glebę że raczej też bez szkód się nie obeszło 

Niestety zabawa w off rzadko kończy się bez strat :phi:

Mam prawie seryjną terenówkę z lat 90, dwa zderzaki, pogięte progi, skrzywiony hak i takie tam drobnostki to straty z lajtowych wyjazdów ;)

Ale na filmach tego nie widać :phi:

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Piotrus napisał:

 

W wątku kilkukrotnie padło stwierdzenie że X5 zadziwiająco dobrze radzi sobie w terenie, ciekawi mnie właśnie jak to wygląda w stosunku do seryjnego GC "z pudełka".

 

Właściwie to sam sobie odpowiem, ale może kogoś też będzie to ciekawić, porównanie kilku SUV'ów.

 

Wiadomo że Ci co jadą później mają zdecydowanie trudniej bo droga już jest zdrowo rozjechana.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Danielpoz. napisał:

Czyli te stare fordy nie będą miały znaczka VW. To po co o tym wspominać skoro mówimy o starym Amaroku vs stary Ranger? 

Będzie nowy Ford to sie porówna do nowego Amaroka i tyle. Teraz rozmowa jest o starych gratach

 

Może dlatego, że VW nie podzielił Twojego entuzjazmu dla swojego dzieła i zamiast je kontynuować postanowił produkować Forda?

;l

 

 

40 minut temu, Danielpoz. napisał:

W tych lepszej klasy i tych droższych są tarcze. W tańszych i starszych pick upach są hamulce z Zuka 

 

Noooo, jak VW to na pewno premium. Zapytaj ludzi, którzy jeżdżą w terenie dlaczego bębny mają tam zalety. Zwlaszcza w autach użytkowych.

BTW, jedyne pickupy z tarczami z tyłu dostępne na tynku, to te, którymi lepiej nie wozić nic ciężkiego.

:hehe:

 

 

40 minut temu, Danielpoz. napisał:

Skoro mówimy o V6 to logiczne że chodzi o 3.0 

 

No, dokładnie. Tym, w którym z uwagi na emisję obcięli moc do 220KM a potem do 200 i przestało to jechać.

;l

 

 

40 minut temu, Danielpoz. napisał:

Pewnie lepszy bo mniej może pali. 5 cylindrów to lepsza kultura no i pojemność też swoje robi. 

 

Powyższe mógł napisać tylko ktoś, kto autem z tym nowym silnikiem nie jechał. Fajnie że to napisałeś, rozwiałeś wszelkie wątpliwości czy coś wiesz czy tylko sobie fantazjujesz.

:ok:

 

 

40 minut temu, Danielpoz. napisał:

Mosty? jakie zablokowane  mosty ??? Ranger nie ma blokad! Z tyłu elektronika symuluje blokadę i ludzie wierzą że kupili most z blokadą z przodu też otwarty most. 

Jeśli chodzi o napęd Torsen to ten Z VW jednak bije na głowę. Komfort i Bezpieczeństwo

 

Aha. Zapytaj ludzi, którzy jeżdżą w teren jak bardzo sobie chwalą Torseny. ;l

Ranger/Navara/L200/D-Max mają blokadę centralnego dyferencjału (realizowaną w ten sposób, że poza MItsu to go w nich nie ma) oraz tylnego. Dzięki temu w prawdziwym terenie i pod prawdziwym obciążeniem nie ma porównania do Amaroka, który ma napęd z SUVa. Owszem, fajny na asfalcie ale to nie jest to, czego oczekują właściciele pickupów.

 

 

40 minut temu, Danielpoz. napisał:

Discover media z Car -Net. 

Tak wiem, co tam VW lub Toyota, Ford z SYNC3  i tak jest najlepszy

 

Chyba że pod koniec wsadzili. Czyli wtedy, gdy obcięli moc silników. Więc możesz mieć albo silnik albo Internet.

;]

 

40 minut temu, Danielpoz. napisał:

Nie przyszło mi do głowy wozić dzieci w  2 osobowym dostawczaku na ławce z tyłu.  Są do tego inne bardziej odpowiednie auta

 

No co Ty? Super komfort, super bezpieczeństwo, super hamulce, super nawet uszczelki w superzamykających się tylnych drzwiach i Ty nie chcesz tam ludzi wozić? Bo ławkę dali? I uczynili go dwuosobowym? Mimo czworga drzwi? W sumie niezły fortel żeby zamaskować brak poduszek powietrznych - jak nikt z tyłu nie usiądzie to nie są potrzebne. Tylko po co w takim razie nie zrobili krótkiej kabiny i długiej paki?

 

 

40 minut temu, Danielpoz. napisał:

Super zawieszenie plus marna ładowność, słaby uciąg na haku, słaby silniczek, czyli całe dwa litry o marnych osiągach żeby nie powiedzieć żenujących. Ilo to ma do 100? z 10s czy nawet więcej? Faktycznie MIAŻDŻY WSZYSTKO

 

Ty widziałeś kiedyś Raptora z bliska? Wiesz w ogóle do czego ten samochód służy?

;l

 

40 minut temu, Danielpoz. napisał:

Wygląd i cenę ma naprawdę dobrą zresztą to widać po sprzedaży

 

Sprzedaż jest adekwatna do zabawki za niemal 300k. A wręcz wyjątkowo duża jak na taką zabawkę.

 

40 minut temu, Danielpoz. napisał:

Porównywałem zwykłego Wildtraka do wypasionego VW bo chodziło o to żeby pokazać jaka dzieli te auta różnica na korzyść oczywiście Amaroka. Czy różnica w cenie jest tego warta to nie wiem. Ja nie kupiłem Amaroka bo mnie nie stać na wydanie dodatkowych 100tyś na zabawkę.

 

A mnie stać. Ale przeważyły inne względy, które Tobie akurat nie mieszczą się w głowie. Ja mogę z tym żyć. A Ty?

 

 

40 minut temu, Danielpoz. napisał:

Ale też nie twierdzę że nie kupiłem droższego bo jest niebezpieczny 

 

Ja nie kupiłem VW bo jest niebezpieczny. Możesz tego nie rozumieć, ale bezpieczeństwo to nie jest tylko rodzaj tylnego hamulca.

 

 

40 minut temu, Danielpoz. napisał:

Dla Ciebie elektroniczne gadzety typu aktywny tempomat czy czytanie znaków to ważne sprawy. Inni jednak bezpieczeństwo widzą w dobrych hamulcach czy napędzie który zadba o nasze bezpieczeństwo w każdych warunkach.

 

Trzymaj się więc bezpiecznego VW. Proponuję model ID3. Zgadnij jakie ma z tyłu hamulce?

:hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Piotrus napisał:

W wątku kilkukrotnie padło stwierdzenie że X5 zadziwiająco dobrze radzi sobie w terenie, ciekawi mnie właśnie jak to wygląda w stosunku do seryjnego GC "z pudełka".

 

 

Moim zdaniem jeśli chcesz jechać w teren autem z pudełka to kup nowego Defendera, Wranglera lub Land Cruisera i można zamknąć temat. Aha, tego ostatniego szczególnie jeśli planujesz też z tego terenu wrócić.

:hehe:

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trailer assist - "system stabilizacji przyczepy"
 
Wiem, to nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem. Jedynie przyczepa może nam auto do rowu przeciągnąć. Pierdoła
Chyba nie o tym samym systemie mówicie
To nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem.
Nie wiem jak w vw, chyba trzeba jakieś osemki kręcić ale u mnie jest kółko na haku i ono odpowiada za ten system. Kamera i czujniki raczej się do tego nie przydają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piotrus napisał:

 

Tylko trzeba wziąć pod uwagę że ten gospodarz zna każdy kamień na tej drodze bo jeździ 3x dziennie, oberwał już wszystkie osłony jakie miał a jak w coś przywali to wróci z traktorem sąsiada i sobie naprawi auto w stodole. Jak jesteś daleko od domu i nie znasz terenu to lepiej mieć jakiś margines bezpieczeństwa.

 

No nie mówcie że to samo na ATkach da się zrobić seryjną X5, kiedyś sprawdzałem w komentarzach i to jest seryjne Laredo 3.6, bez pneumatyki i z napędem Quadra Track (bez blokady z tyłu)

 

 


 

Opona o wyższym profilu i X5 da radę bez problemu. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Moim zdaniem jeśli chcesz jechać w teren autem z pudełka to kup nowego Defendera, Wranglera lub Land Cruisera i można zamknąć temat. Aha, tego ostatniego szczególnie jeśli planujesz też z tego terenu wrócić.

:hehe:

 

 

No i właśnie od LC to wszystko się zaczęło oraz wygląda że powinno się skończyć :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Danielpoz. napisał:

Trailer assist - "system stabilizacji przyczepy"

 

Wiem, to nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem. Jedynie przyczepa może nam auto do rowu przeciągnąć. Pierdoła😉

System parkowania przyczepy 😁

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Piotrus napisał:

No i właśnie od LC to wszystko się zaczęło oraz wygląda że powinno się skończyć :oki:

 

Te Pajero Sport na pewno będzie młodsze i może być w doskonałym stanie więc też bym go nie skreślał.

Mozesz też poszukać zwykłego Pajero ale to auto wymaga przyzwyczajenia i pewnych kompromisów. Nie każdemu będzie odpowiadać. Za to generalną wadą wszystkuch dostępnych w Polsce terenówek są za słabe silniki. Akurat mam okazję jeździć LC z V8 pod maską i dopiero z tym silnikiem auto pokazuje co naprawdę potrafi. Szczęka opada.

W PL jest 170KM diesel (bo j200 to rzadkosc i do tego za chorą kasę) i to nigdy nie będzie robić takiej roboty niestety.

:oslabiony:

 

 

Jako plan B zostają też pickupy ale IMO żeby jeździć pickupem to trzeba naprawdę bardzo chcieć pickupa więc nie jest to opcja dla każdego.

:ok:

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, sdss napisał:

System parkowania przyczepy 😁

 

 

Dlatego mi chodzi o sway control bo to jest bezpieczeństwo a nie jakieś wspomagacze parkowania. Fajne, ale to nie to jest najważniejsze. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hefi napisał:

Chyba nie o tym samym systemie mówicie
To nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem.
Nie wiem jak w vw, chyba trzeba jakieś osemki kręcić ale u mnie jest kółko na haku i ono odpowiada za ten system. Kamera i czujniki raczej się do tego nie przydają

 

Ja to się tylko droczę bo sway control to funkcja ESP i mają ją niemal wszystkie auta (a na pewno oba wymienione) w standardzie od lat a kolega robi z tego nie wiadomo co. 

On "woli to mieć" i dlatego kocha Amaroka a nie wie, że nie da się tego nie mieć, czego by nie wybrał. 

;]

 

A trailer assist w większości modeli VW to ZTCP system sterowania autem z przyczepą joystickiem od lusterek podczas parkowania ale Amarok akurat tego nie ma bo tam układ kierowniczy jest hydrauliczny bez elektryki. Z tego samego powodu nie ma też trzymania pasa ruchu bo nawet jakby miał kamery to nie umie kręcić sam kierownicą. I z tego samego powodu nie umie też sam zaparkować. 

Do muzeum z tym.

:lol:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, mokrii napisał:

To nie jest SUV z zacięciem terenowym ;]

może Forester
 

 

To też nie jest SUV z zacięciem terenowym. Nawet bardziej nie jest niż ta Tribeca.

;l

 

Ale jestem gotów zaraz to odwołać pod presją fanów Subaru. I nawet przyznać, że symetryczny AWD to taki napęd co symetrycznie rozdziela w terenie moment na wszystkie koła bo i takie argumenty pewnie padną. 

:hehe:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest SUV z zacięciem terenowym default_zlosnik.gif

może Forester

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Czemu? Ja miałem z zawiasem +20mm oraz osłony silnika skrzyni i dyfra. Na agresywnych oponach szedł jak dzik. Od sniegow w północnej Rosji po skały w Albanii czy błota w Moldawi.

Niczym tribeca nie ustępowała forkowi SH poza przednim zwisem a napędowy była lepsza (5eAT czyli centralny dyfer z aktywna blokada + TC)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Piotrus napisał:

 

Właściwie to sam sobie odpowiem, ale może kogoś też będzie to ciekawić, porównanie kilku SUV'ów.

 

Wiadomo że Ci co jadą później mają zdecydowanie trudniej bo droga już jest zdrowo rozjechana.

 

 

 

 

Widziałem ten film już kiedyś i naprawdę się starali aby te auta nie wjechały. Jazda terenowa wymaga odrobiny techniki, sprytu i doświadczenia oraz odwagi. Jak chcesz aby auto utknęło to utknie i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Danielpoz. napisał:

Teraz VW będzie tanim i prostym dostawczakiem👍

 

 

Ale to chyba nie jest wada? IMO tego właśnie oczekuje się od pickupa. Ewentualnie tego, że będzie terenową zabawką. IMO robienie "luksusowego" pickupa to pomysł chybiony, co udowodnił zarówno VW jak i Mercedes. Obaj producenci porzucili te pomysły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

 

 

 

Noooo, jak VW to na pewno premium. Zapytaj ludzi, którzy jeżdżą w terenie dlaczego bębny mają tam zalety. Zwlaszcza w autach użytkowych.

BTW, jedyne pickupy z tarczami z tyłu dostępne na tynku, to te, którymi lepiej nie wozić nic ciężkiego.

:hehe:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Masz racje🤣 

Merc, jeep, VW, RAM, Titan, F150, Tundra itp mają jednak tarcze. No ale to zwykłe badziewia i popierdułki, nie to co nowoczesny (12 letni) Ranger 🤣

 

Ja jeździłem w terenie jakieś 15-20 lat temu i moje jak u innych auto miało tarcze. Teraz na topie sa hamulce z Żuka? 😱

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, chojny napisał:

Widziałem ten film już kiedyś i naprawdę się starali aby te auta nie wjechały. Jazda terenowa wymaga odrobiny techniki, sprytu i doświadczenia oraz odwagi. Jak chcesz aby auto utknęło to utknie i tyle. 

 

U tego gościa (bo filmów jest więcej, generalnie polecam bo dużo fajnych modeli testują) kierują właścicele aut, którzy zwykle słabo ogarniają. Oni podpowiadają dopiero jak już jest naprawdę beznadziejnie. Ale w gruncie rzeczy to dobrze IMO, bo chodzi o porównanie napędów i przy błędach kierowcy rzeczywiście napędy mają ciężką pracę do wykonania. Kto wie na co zwracać uwagę to wie. Czasem nie ma znaczenia czy wjedzie czy nie, grunt że widać jak próbuje sobie z sytuacją poradzić napęd.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Piotrus napisał:

 

Właściwie to sam sobie odpowiem, ale może kogoś też będzie to ciekawić, porównanie kilku SUV'ów.

 

Wiadomo że Ci co jadą później mają zdecydowanie trudniej bo droga już jest zdrowo rozjechana.

 

 

daj spokój z tymi filmikami, w rzeczywistości nie jest tak źle 

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Masz racje🤣 

Merc, jeep, VW, RAM, Titan, F150, Tundra itp mają jednak tarcze. No ale to zwykłe badziewia i popierdułki, nie to co nowoczesny (12 letni) Ranger 🤣

 

Ja jeździłem w terenie jakieś 15-20 lat temu i moje jak u innych auto miało tarcze. Teraz na topie sa hamulce z Żuka? 😱

 

Jak masz jakiś fetysz to sobie załóż te tarcze i bądź szczęśliwy. Z tego forum wiem, że to bezpieczniejsze niż poduszki powietrzne. Polonez też mial hamulce tarczowe z tyłu i nie mial poduszek, dlatego byl bezpieczny.

 

Tundta akurat ma bębny a w krajach arabskich miewają je również nawet LandCruisery i Lexusy. Zgadnij dlaczego.

 

Ja już się tym tematem zmęczyłem bo widzę, że nic nie ma znaczenia. Brak poduszek, brak systemów aktywnego bezpieczeństwa - grunt że ma hamulce tarczowe to musi być najlepszy. W sumie zgoda. Szkoda tylko, że go nie kupiłeś. Producent by miał sygnał, że jest na świecie ktoś, kto jednak woli hamulce z tyłu od poduszek i nie zabiłby modelu.

:nie_wiem:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

 

 

 

No, dokładnie. Tym, w którym z uwagi na emisję obcięli moc do 220KM a potem do 200 i przestało to jechać.

;l

 

 

 

I doszli do tego czym u Forda jest szczyt🤣 tez 200 koni i też nie jedzie🤣

 

Oni zmniejszyli moc a Ford wsadził mikro silnik cale 2 litry do auta które łącznie może mieć około 7 ton. 

Jest nowoczesność👍

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

 

 

 

Powyższe mógł napisać tylko ktoś, kto autem z tym nowym silnikiem nie jechał. Fajnie że to napisałeś, rozwiałeś wszelkie wątpliwości czy coś wiesz czy tylko sobie fantazjujesz.

:ok:

 

 

 

 

 

To mógł napisać tylko ktoś kto uważa że 2.0 r4 to najlepsza jednostka do pick upa🤣

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Danielpoz. napisał:

I doszli do tego czym u Forda jest szczyt🤣 tez 200 koni i też nie jedzie🤣

 

A Ty się chciałeś pickupem ścigać? To weź Forda, to najmocniejszy pickup na rynku teraz.

;]

 

 

7 minut temu, Danielpoz. napisał:

Oni zmniejszyli moc a Ford wsadził mikro silnik cale 2 litry do auta które łącznie może mieć około 7 ton. 

 

6 ton i nie auto a zestaw.

 

7 minut temu, Danielpoz. napisał:

Jest nowoczesność👍

 

Tak właśnie. Silnik mniejszy i we wszystkim lepszy to właśnie jest nowoczesność. W XXI wieku nowoczesnością konstrukcji zastępuje się pojemność. Zaskakujące, co?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Danielpoz. napisał:

To mógł napisać tylko ktoś kto uważa że 2.0 r4 to najlepsza jednostka do pick upa🤣

 

Jaki by ten silnik nie był wg Ciebie zły to tamten poprzedni zestaw z dużym R5 bije na głowę. Kwestionować to może tylko ktoś, kto tym nie jechał.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

 

 

 

Aha. Zapytaj ludzi, którzy jeżdżą w teren jak bardzo sobie chwalą Torseny. ;l

Ranger/Navara/L200/D-Max mają blokadę centralnego dyferencjału (realizowaną w ten sposób, że poza MItsu to go w nich nie ma) oraz tylnego. Dzięki temu w prawdziwym terenie i pod prawdziwym obciążeniem nie ma porównania do Amaroka, który ma napęd z SUVa. Owszem, fajny na asfalcie ale to nie jest to, czego oczekują właściciele p

 

Może czas się już nie ośmieszać tymi off roadowymi informacjami? Pokazałeś właśnie swoją wiedze w tym temacie 🤣

 

LC, G, LR itp jednak mają centralny dyfer. No ale to pewnie znowu popierdułki w porównaniu do Rangera😏

 

Zapytaj ludzi, zapytaj ludzi, zapytaj ludzi. Po co? Myślałem że to Ty jesteś specjalistą👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie jeździsz w typowy teren to kup obojętnie co Ci się podoba, w odpowiednim gabarycie, z napędem 4x4, z prześwitem i wyposażeniem jakie Cie interesuje. 

 

Sam szukałem rozwiązania 3 lata i wróciłem do punktu wyjścia, czyli serce przed rozumem ze wszystkimi tego ewentualnymi konsekwencjami. U mnie jest tylko ta różnica, że to szósty samochód w domu, którego i tak nie używam do niczego więcej jak do zabawy i spędzania wolnego czasu i generalnie jak się coś sypnie, to odpalam inne auto i tyle. 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

 

 

 

Chyba że pod koniec wsadzili. Czyli wtedy, gdy obcięli moc silników. Więc możesz mieć albo silnik albo Internet.

;]

 

 

 

 

Fakt że silnik słaby 258koni i 7.9 do setki. Średnio a nawet słabo przyznaję👍

 

Przypomnij może jak tam te nowoczesne nasze Rangery mają🤔

🤣🤣🤣 Albo lepiej nie pisz bo wstyd na dzielni 🤬

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

 

 

 

No co Ty? Super komfort, super bezpieczeństwo, super hamulce, super nawet uszczelki w superzamykających się tylnych drzwiach i Ty nie chcesz tam ludzi wozić? Bo ławkę dali? I uczynili go dwuosobowym? Mimo czworga drzwi? W sumie niezły fortel żeby zamaskować brak poduszek powietrznych - jak nikt z tyłu nie usiądzie to nie są potrzebne.

 

 

 

 

 

Ktoś wozi dzieciaki dostawczakiem?  

 

Auto jest 2 osobowe a jak ktoś szuka bezpiecznego i komfortowego auta na więcej osób to nie kupuje pick upa.

 

Kiedyś była nawet taka moda że ludzie kupowali pick up jako rodzinne auta🤣 No ale to było na początku wieku więc stare czasy. Były tańsze od dobrych suv i jeszcze vat cały do odliczenia. Czasy się na szczęście zmieniły😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Fakt że silnik słaby 258koni i 7.9 do setki. Średnio a nawet słabo przyznaję👍

 

Przypomnij może jak tam te nowoczesne nasze Rangery mają🤔

🤣🤣🤣 Albo lepiej nie pisz bo wstyd na dzielni 🤬

 

 

Jak Ci zależy na osiągach to bierz SVRa, 4,8s do setki i 275km/h na prostej albo Jeep Grand Cherokee Trackhawk 5,4s do setki.  

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Danielpoz. napisał:

Może czas się już nie ośmieszać tymi off roadowymi informacjami? Pokazałeś właśnie swoją wiedze w tym temacie 🤣

 

LC, G, LR itp jednak mają centralny dyfer. No ale to pewnie znowu popierdułki w porównaniu do Rangera😏

 

Mógłbyś jeszcze tylko wyjaśnić które z nich są pickupami?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Danielpoz. napisał:

Fakt że silnik słaby 258koni i 7.9 do setki. Średnio a nawet słabo przyznaję👍

 

Przypomnij może jak tam te nowoczesne nasze Rangery mają🤔

🤣🤣🤣 Albo lepiej nie pisz bo wstyd na dzielni 🤬

 

Silnik słaby bo 204 konie i 100 lat do setki. 

 

Ty w ogóle czytasz na co odpowiadasz?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.