Skocz do zawartości

Ciężkie jest życie kierowcy samochodu elektrycznego


format

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, format napisał:

 

Tesla niby ładuje 12V bez przerwy, ale znów dużo roboty żeby dostać się do akumulatora. Właściwie do 12A (16A w peaku) można pociągnąć z gniazdka zapalniczkowego na którym napięcie jest przez cały czas kiedy auto jest "awake", czyli przy sentry mode 24/7.

16A to mało. Inwerter mam 500W, czyli jeden z mniejszych, w peaku pobiera z 50A, taka na przykład brama 5m jak rusza do góry to dobiją pod limit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, sherif napisał:

16A to mało. Inwerter mam 500W, czyli jeden z mniejszych, w peaku pobiera z 50A, taka na przykład brama 5m jak rusza do góry to dobiją pod limit.

 

U mnie brama (garażowa) żre ~100W z katalogu, w peaku, startując pewnie więcej, ale jak już podnosi to zużycie mi rośnie o kilkadziesiąt W. Więcej mi pochłania szafa rackowa 42U którą mam w garażu (a gdzie oczywiście są same niezbędne rzeczy) ;] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minutes ago, sherif said:

Jestem właśnie po 27h bez prądu. Jak padło podtrzymanie (pełny sinus) po kilku godz miałem do wyboru zasilić spalinowym albo Ev. W sumie w spalinowym za paliwo nie płacę, ale aku ma z tyłu więc by mi w dom spalinami dawał. Wybrałem Skodzine. Kilka godz wieczorem i cały ranek, tak aby było ogrzewanie, net i kuchenka gazowa (zasilana prądem). Zżarło całe 6% baterii, szkoda że nie można wymusić ładowanie 12v bez "zapłonu".

Fotkę już wrzucałem:

 

20220219_221536.jpg.2ce432f230252b79365ccba082679a93.jpg

 

Dodatkowy plus, że jest mały i można wszędzie podjechac. Starczyły dwa komplety kabli rozruchowych.

 

Brawa za inwencję. 

Te kable podłączyłeś do jakieś przetwornicy, tak?

Już doczytałem...

 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, format napisał:

 

U mnie brama (garażowa) żre ~100W z katalogu, w peaku, startując pewnie więcej, ale jak już podnosi to zużycie mi rośnie o kilkadziesiąt W. Więcej mi pochłania szafa rackowa 42U którą mam w garażu (a gdzie oczywiście są same niezbędne rzeczy) ;] 

Szafa rackowa pewnie nie ma takich peaków ;), u mnie to ok 100W. Zresztą najbardziej boli, jak wracasz autem bez kluczy a brama nie działa bo nie ma prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, HelixSv napisał:

Brawa za inwencję. 

Te kable podłączyłeś do jakieś przetwornicy, tak?

Już doczytałem...

Taki zamysł był od dawna jak nawet nie miałem EV. Inwerter wisi pod szafą rozdzielczą, dwa metry od wejścia do garażu. Ze spalinówką też można taki myk zrobić, choć nie wiem na jak długo w garażu mógłby stać odpalony. Z EV tego problemu nie ma. Miałem cichą nadzieję, że podładuje mi jeszcze 100Ah aku podpięty pod UPS. Niestety Skodzina zasiliła inwerter ale aku już nie naładowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Brawa za inwencję. 
Te kable podłączyłeś do jakieś przetwornicy, tak?
Już doczytałem...
 
Od 10 lat mam taki sytem w garażu oparty na przetwornicy pełen sinus 12/240V 1000W i wydzielonego obwodu

Tylko "agregat" zmieniam. Było toledo, forestery, outback, tribeca a teraz svx lub volvo diesel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, ppmarian said:

Od 10 lat mam taki sytem w garażu oparty na przetwornicy pełen sinus 12/240V 1000W i wydzielonego obwodu

Tylko "agregat" zmieniam. Było toledo, forestery, outback, tribeca a teraz svx lub volvo diesel.

 

Chodziło mi o transfer prądu z dużej baterii w EV do wykorzystywania przez sprzęty domowe. 

To że agregaty spalinowe (na kołach czy nie) istnieją, to wiem. 

Nie pomyślałem, że w EV też mogę brać prąd z małego akumulatora a limitem jest tylko ilość prądu w dużej baterii.

Myślę, że zaopatrzę się w przetwornicę, żeby bezsmrodowo i bezgłośnie podkradać prąd z któregoś z elektryków na wypadek blackoutu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Chodziło mi o transfer prądu z dużej baterii w EV do wykorzystywania przez sprzęty domowe. 
To że agregaty spalinowe (na kołach czy nie) istnieją, to wiem. 
Nie pomyślałem, że w EV też mogę brać prąd z małego akumulatora a limitem jest tylko ilość prądu w dużej baterii.
Myślę, że zaopatrzę się w przetwornicę, żeby bezsmrodowo i bezgłośnie podkradać prąd z któregoś z elektryków na wypadek blackoutu. 
Poczytaj o V2H

Outlander np na Japonię miał ten system
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minutes ago, ppmarian said:

Poczytaj o V2H

Outlander np na Japonię miał ten system

 

Phevy miałem dwa, już z nich wyrosłem i się nie interesuję. 

Ioniq5 i EV6 mają w opcji porządną i prostą możliwość oddania prądu. 

To byłby dla mnie duży plus. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, HelixSv napisał:

 

Phevy miałem dwa, już z nich wyrosłem i się nie interesuję. 

Ioniq5 i EV6 mają w opcji porządną i prostą możliwość oddania prądu. 

To byłby dla mnie duży plus. 

Ja już jestem zaopatrzony w sieć przedłużaczy 😄

Zakładając, że auto załadowane na full to w zasadzie jestem w stanie zasilić awaryjnie dom przez 1-4 tygodnie, zależnie w jakim trybie.

Dodatkowa opcja, to możliwość dowiezienia prądu z okolicy.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Ja już jestem zaopatrzony w sieć przedłużaczy 😄

Zakładając, że auto załadowane na full to w zasadzie jestem w stanie zasilić awaryjnie dom przez 1-4 tygodnie, zależnie w jakim trybie.

Dodatkowa opcja, to możliwość dowiezienia prądu z okolicy.

 

U mnie zimą zużycie dobija do 80kWh na dobę, w domu w którym jeszcze nie mieszkam :panic:

 

  • zszokowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

To lepiej się wprowadź już, dom coś kombinuje ;) 

 

Chciałbym, ale budowa chaty to jednak droga przez mękę. Ale! Sprzedałem dzisiaj ostatnie ICE, posiadam już tylko elektryki :yay: To poszło znaczenie szybciej.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już jestem zaopatrzony w sieć przedłużaczy
Zakładając, że auto załadowane na full to w zasadzie jestem w stanie zasilić awaryjnie dom przez 1-4 tygodnie, zależnie w jakim trybie.
Dodatkowa opcja, to możliwość dowiezienia prądu z okolicy.
Z ciekawoci - oddaje pełen sinus ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ppmarian napisał:
14 godzin temu, mrBEAN napisał:
Ja już jestem zaopatrzony w sieć przedłużaczy emoji1.png
Zakładając, że auto załadowane na full to w zasadzie jestem w stanie zasilić awaryjnie dom przez 1-4 tygodnie, zależnie w jakim trybie.
Dodatkowa opcja, to możliwość dowiezienia prądu z okolicy.

Z ciekawoci - oddaje pełen sinus ?

Jak to sprawdzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2022 o 15:20, HelixSv napisał:

Nie pomyślałem, że w EV też mogę brać prąd z małego akumulatora a limitem jest tylko ilość prądu w dużej baterii.

Myślę, że zaopatrzę się w przetwornicę, żeby bezsmrodowo i bezgłośnie podkradać prąd z któregoś z elektryków na wypadek blackoutu. 


https://electrek.co/2021/02/23/tesla-voids-your-warranty-power-your-home-with-electric-car-battery-pack/

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2022 o 15:08, ppmarian napisał:
W dniu 26.02.2022 o 09:50, mrBEAN napisał:
Jak to sprawdzić? 

Silnik indukcyjny, np pompa CO, płyta indukcyjna...

Jak będzie pierwszy poważniejszy zanik to sprawdzę ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, ppmarian napisał:
1 godzinę temu, mrBEAN napisał:
Jak będzie pierwszy poważniejszy zanik to sprawdzę emoji6.png 

Uważaj bo jak nie będzie pełnego sinusa to mozesz spalisz silnik...

Czy któryś z tych sprzętów mówi "sprawdzam"? 😄

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.