Skocz do zawartości

Problem z lpg


SlawekS

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko. Pacjent Avensis T25 1.8  instalacja Kme (cirka 6-7 lat) wtryski Hana; nalot na lpg ok. 50kkm. Zawsze przejście na lpg było prawie niezauważalne. Od ok. 2 tygodni przy przejściu na lpg telepie budą i słychać, że chodzi na 3 gary; później jest ok. Raz nawet wywaliło check'a z błędem P302- wypadanie zapłonu na cyl. nr 2. Sprawdzałem świece jest ok. W programie od kme nie wysypuje żadnych błędów. Najbardziej zauważalne jest to w chłodniejsze dni tzn. poniżej zera. Temp. przełączania na lpg jest ustawiona na 30st. Pewnego razu w momencie telepania budą i pracą na 3 garach przełączyłem spowrotem na benzynę i jak ręką odjął..czyli problem jest tylko podczas pracy na lpg. Problemu też nie ma jak silnik jest ciepły. Czyżby słabej jakości gaz? Tankuje tylko na 1 stacji i nie miałem dotąd problemu. Filtry wymieniane co rok. Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, SlawekS napisał:

Siemanko. Pacjent Avensis T25 1.8  instalacja Kme (cirka 6-7 lat) wtryski Hana; nalot na lpg ok. 50kkm. Zawsze przejście na lpg było prawie niezauważalne. Od ok. 2 tygodni przy przejściu na lpg telepie budą i słychać, że chodzi na 3 gary; później jest ok. Raz nawet wywaliło check'a z błędem P302- wypadanie zapłonu na cyl. nr 2. Sprawdzałem świece jest ok. W programie od kme nie wysypuje żadnych błędów. Najbardziej zauważalne jest to w chłodniejsze dni tzn. poniżej zera. Temp. przełączania na lpg jest ustawiona na 30st. Pewnego razu w momencie telepania budą i pracą na 3 garach przełączyłem spowrotem na benzynę i jak ręką odjął..czyli problem jest tylko podczas pracy na lpg. Problemu też nie ma jak silnik jest ciepły. Czyżby słabej jakości gaz? Tankuje tylko na 1 stacji i nie miałem dotąd problemu. Filtry wymieniane co rok. Macie jakieś pomysły?

Wtryskiwacz LPG, cewka zapłonowa, instalacja elektryczna -kostki? Kiepska dostawa LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że masz Nevo.

W zakładce testy instalacji, masz możliwość przełączania pojedynczych cylindrów na benzynę. Jak tylko przełączy się na gaz, wykorzystaj tę funkcję i szybko dojdziesz który cylinder niedomaga.

Możesz też ustawić rozgrzewanie wtryskiwaczy, żeby sobie popracowały na sucho przed przełączeniem. Jeśli któryś się przycina, to będzie poprawa na lepsze.

Jak to nic nie da, to ustaw temp. przełączania na 60-70°C. Jeśli się poprawi tzn, że membrany w reduktorze zaczynają twardnieć

Edytowane przez Orochimaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam Nevo. Zauważyłem, że jak ustawiłem przełączanie na 45 stopni to przełączyło łagodnie. Sprawdzę jeszcze to co napisałeś 👍

Edit: Zrobiłem test wtryskiwaczy i napisało że są w normie. Pokazało na wszystkich powyżej 12 czegoś tam..nie doczytałem 😁 Przełączałem kolejno wtryski i nic się nie działo niepokojącego..Ustawiłem rozgrzewanie wtrysków i temp. przełączania na 30 stopni i sprawdzę jeszcze rano.

Edytowane przez SlawekS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, SlawekS napisał:

Po włączeniu rozgrzewania wtrysków jest łagodnejsze przejście na gaz. Zobaczymy co będzie dalej.

załapałeś lipnego gazu. Gdzieś masz "maź" w iglicy elektrozaworu zapewne. Miałem to samo kiedyś.

PS

Jak miałem Forda to ten sam efekt był przy kończących się świecach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wtryski tak się kończyły: najpierw delikatne falowanie obrotów po przełączeniu, po tygodniu pierwsze przełączenie to już wyraźne poszarpywanie, kolejny czas to już wypadanie zapłonów i check. Jak trochę potrzymałem na wyższych obrotach to się rozgrzewały i dało się jechać. Ale na koniec już nawet to nie pomagało. 
Z tym że u mnie to było po jakichś 90kkm, wtryski to reg fast.

 

Wymiana wtrysków pomogła :ok: 

Edytowane przez open
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2022 o 09:22, SlawekS napisał:

Jak narazie działa dobrze, może faktycznie jakiś syf się trafił. Wyłączyłem już podgrzewanie wtrysków.

Podgrzewanie wtryskiwaczy to jak leczenie syfa pudrem. Brudne wtryski będą podawać gaz z gorszą precyzją i przy opcji podgrzewania nie będziesz wiedział dopóki całkiem nie padną.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.