Jump to content

auto do 8000


jqr
 Share

Recommended Posts

potrzebne jest jednak drugie auto w rodzinie, budżet 8000zł wliczający pierwsze rzeczy do zrobienia, czyli na zakup raczej bliżej 6k

z oczekiwań: ESP, 4 drzwi, wielkość conajmniej kompakt, benzyna >1.6, >2000r., auto do ogarnięcia dla amatorskiego mechanika

 

przeglądając ogłoszenia z okolicy, to astry, focusy, laguny i e46

obejrzałem jednego focusa i niestety zmęczony oraz e46 i byłem w sumie zaskoczony, że robiło dobre wrażenie - a nigdy nie szukałem bmw

próbuję jeszcze namówić szwagra, żeby mi oddał "moje byłe" stilo, ale nie chce

 

podświadomie szukam coś z małą ilością elektroniki, czego szukać jeśli miałbym dalej podjechać ? - jeszcze miesiąc mam służbówkę i jeżdżę sporo po kraju

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, jqr napisał:

potrzebne jest jednak drugie auto w rodzinie, budżet 8000zł wliczający pierwsze rzeczy do zrobienia, czyli na zakup raczej bliżej 6k

z oczekiwań: ESP, 4 drzwi, wielkość conajmniej kompakt, benzyna >1.6, >2000r., auto do ogarnięcia dla amatorskiego mechanika

 

przeglądając ogłoszenia z okolicy, to astry, focusy, laguny i e46

obejrzałem jednego focusa i niestety zmęczony oraz e46 i byłem w sumie zaskoczony, że robiło dobre wrażenie - a nigdy nie szukałem bmw

próbuję jeszcze namówić szwagra, żeby mi oddał "moje byłe" stilo, ale nie chce

 

podświadomie szukam coś z małą ilością elektroniki, czego szukać jeśli miałbym dalej podjechać ? - jeszcze miesiąc mam służbówkę i jeżdżę sporo po kraju

 

Laguna 2 benzynowa. Dobrze wyposażone, trwałe silniki, nadające się pod lpg jeżeli zajdzie potrzeba. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Astra i Golf będą najtańsze w naprawach. Części sa wszędzie i bardzo tanie. W tym budżecie powinny mieć progi i podłogę. Focus juz niekoniecznie, dodatkowo naprawa np. tylnego zawieszenia będzie droga w porównaniu do wartości auta.

 

Może jak znajdziesz jakąś Hondę lub Toyotę po 2000r. z dobrą blachą(łatwo nie będzie) to też warto.

Link to comment
Share on other sites

Jestem pozytywnie zaskoczony Meganką. Z silnikiem 2.0 spełnia Twoje oczekiwania. Jestem mechanikiem amatorem. Ogarniam elektronikę w tym aucie, elektrykę (czujniki, instalacje podtlenku ;), szyberdach elektryczny, podnosniki szyb, swiatła, wycieraczki, zamki itp). Wymieniałem tarcze z przodu, z tyłu, klocki, przewody hamulcowe, kompletne wahacze przód. Moze nie brałbym się za silnik, za gruba robota. Na duzy plus zabezpieczenie antykorozyjne. Aktualnie 302 kkm (1.6L, 2004), silnik bez remontu, z tego polowa na podtlenku. Jak się go nie kręci wysoko, to pomiedzy wymianami na dwoje babka wrózyła, czy trzeba bedzie dolewac oleju (5W40).

Ceny czesci dla przykladu, klocki przód 120, tyl 50, tarcza tył z łozyskami 200 (dobrymi lozyskami), wahacz przedni kompletny 180 (Renault OE), elektrozawór KZFR 250 (Renault OE), najdroższy rozrząd, z wymianą 1400. Z powazniejszych usterek to zatarty alternator i cieknąca chłodnica.

Link to comment
Share on other sites

Z renault to problem z elektryka i elektronika. Znajomi Clio 2 i Laguna 2... Auta dawały ciała podczas jazdy i umierały na ulicach.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

W zbliżonym budżecie sprzedałem swojego Puga 307 SW. 2 litry benzyny + gazownia. W tej wersji miejsca w środku ogrom (miałem wyrzucony środkowy fotel tylnego rzędu a dwa pozostałe przesunięte do środka - prawie jak w vanie). Wyposażeniowo ta wersja tez była bez zastrzeżeń - w sumie to jak zacząłem szukać nowego auta to się zdziwiłem że po 15 latach auta nadal nie mają wszystkiego w standardzie co było tam (a to w końcu zwykły Peugeot).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, bielaPL napisał:

Czyli szukasz dużego auta

vectra C - blacha w miarę się trzyma dobrze, 1.8 122KM prosty i lubi gaz

 

Może też by c 2,2 z początku produkcji C.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

dzięki za rady,

mówią żeby nie wchodzić dwa razy do tej samej rzeki, bo miałem vectreC 1.8 po lifcie - skradziona oraz P307kombi 1.6hdi- zajeżdżony na śmierć 

 

ale może trzeba wrócić do korzeni, bo auta wspominam dobrze

Link to comment
Share on other sites

 

2 godziny temu, czachabrava napisał:

Kolega ostatnio w takim budzecie kupil ladna bore i sobie chwali. Ja na dojazdy znalazlem VC 3.2 i tez sobie chwale :)

GTS’a ;]

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, bielaPL napisał:

Z renault to problem z elektryka i elektronika. Znajomi Clio 2 i Laguna 2... Auta dawały ciała podczas jazdy i umierały na ulicach.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
 

No widzisz,  a u mnie zero problemów, tylko kluczem jest to ,że mam z dodatkowego wypasu tylko klimę manualną, bo głowie psuły się upierdliwe pierdoły typu handsfree, czujniki zmierzchu, klimy automatyczne etc.


 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, sebaso napisał:

 

GTS’a ;]

 

Dokładnie tak. Świetna jednostka napędowa, oczywiście obkupiona spalaniem. Ale odpalasz po postoju na dworze w minusowych temperaturach, obroty spadają od razu na 600 i silniczek pracuje łagodnie. Przy wyprzedzaniu nie zastanawia się jak 1.5 TSI, czy wcisnąłem pedał do wyprzedzania, czy wyłączyć może cylindry tylko reakcja jest natychmiastowa. Mimo braku turbo, na mieście można jeździć bez wachlowania biegami. A i na trasie przy 120km/h cisza. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, czachabrava napisał:

 

Dokładnie tak. Świetna jednostka napędowa, oczywiście obkupiona spalaniem. Ale odpalasz po postoju na dworze w minusowych temperaturach, obroty spadają od razu na 600 i silniczek pracuje łagodnie. Przy wyprzedzaniu nie zastanawia się jak 1.5 TSI, czy wcisnąłem pedał do wyprzedzania, czy wyłączyć może cylindry tylko reakcja jest natychmiastowa. Mimo braku turbo, na mieście można jeździć bez wachlowania biegami. A i na trasie przy 120km/h cisza. 

 

Kolega z pracy kupił ostatnio śliczną Vectre C.  GTS jakiś Irmszer. Gnije na placu. Auto pije kolosalne ilości oleju. Elektryka świruje. Zrobił wtryski paliwa to padła dwumasa. Stoi w śniegu, kupił Astrę C za 2500zł bez kata i w końcu jezdzi bezawaryjnie 😉

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, jqr napisał:

potrzebne jest jednak drugie auto w rodzinie, budżet 8000zł wliczający pierwsze rzeczy do zrobienia, czyli na zakup raczej bliżej 6k

z oczekiwań: ESP, 4 drzwi, wielkość conajmniej kompakt, benzyna >1.6, >2000r., auto do ogarnięcia dla amatorskiego mechanika

 

przeglądając ogłoszenia z okolicy, to astry, focusy, laguny i e46

obejrzałem jednego focusa i niestety zmęczony oraz e46 i byłem w sumie zaskoczony, że robiło dobre wrażenie - a nigdy nie szukałem bmw

próbuję jeszcze namówić szwagra, żeby mi oddał "moje byłe" stilo, ale nie chce

 

podświadomie szukam coś z małą ilością elektroniki, czego szukać jeśli miałbym dalej podjechać ? - jeszcze miesiąc mam służbówkę i jeżdżę sporo po kraju

Megane lub Scenic 1gen po fl z 1.6/1.8 lub 2.0 16v powinno być dobrym rozwiązaniem. Druga generacja, jeśli znajdzie z ESP w tej kwocie. 

Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, NaczelnyFilozof napisał:

 

Kolega z pracy kupił ostatnio śliczną Vectre C.  GTS jakiś Irmszer. Gnije na placu. Auto pije kolosalne ilości oleju. Elektryka świruje. Zrobił wtryski paliwa to padła dwumasa. Stoi w śniegu, kupił Astrę C za 2500zł bez kata i w końcu jezdzi bezawaryjnie 😉

 

Dlatego sie kupuje stare benzyny, a nie dojechane diesele. Wtedy ryzyko wtopy mniejsze. BTW jak wyglada astra C? 

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, jqr napisał:

potrzebne jest jednak drugie auto w rodzinie, budżet 8000zł wliczający pierwsze rzeczy do zrobienia, czyli na zakup raczej bliżej 6k

z oczekiwań: ESP, 4 drzwi, wielkość conajmniej kompakt, benzyna >1.6, >2000r., auto do ogarnięcia dla amatorskiego mechanika

 

przeglądając ogłoszenia z okolicy, to astry, focusy, laguny i e46

obejrzałem jednego focusa i niestety zmęczony oraz e46 i byłem w sumie zaskoczony, że robiło dobre wrażenie - a nigdy nie szukałem bmw

próbuję jeszcze namówić szwagra, żeby mi oddał "moje byłe" stilo, ale nie chce

 

podświadomie szukam coś z małą ilością elektroniki, czego szukać jeśli miałbym dalej podjechać ? - jeszcze miesiąc mam służbówkę i jeżdżę sporo po kraju


Bym chyba szukał jakiejś Octavii.

Dlatego bo popularna w PL

Chyba tez nie rdzewieje.

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, czachabrava napisał:

 

Dokładnie tak. Świetna jednostka napędowa, oczywiście obkupiona spalaniem. Ale odpalasz po postoju na dworze w minusowych temperaturach, obroty spadają od razu na 600 i silniczek pracuje łagodnie. Przy wyprzedzaniu nie zastanawia się jak 1.5 TSI, czy wcisnąłem pedał do wyprzedzania, czy wyłączyć może cylindry tylko reakcja jest natychmiastowa. Mimo braku turbo, na mieście można jeździć bez wachlowania biegami. A i na trasie przy 120km/h cisza. 

Jedno z moich marzeń jako nastolatka ;] zazdraszam :oki: kiedyś może jeszcze kupię ;) . 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, NaczelnyFilozof napisał:

kupił Astrę C za 2500zł bez kata i w końcu jezdzi bezawaryjnie 😉

Gdzie on zabytkowego Kadetta znalazł w takiej cenie i to jeżdżącego? ;]

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, ghost2255 napisał:

Astra i Golf będą najtańsze w naprawach. Części sa wszędzie i bardzo tanie. W tym budżecie powinny mieć progi i podłogę.

 

Z podłogą w VW to bym uważał. Tzn podłoga może jest ale progi takie:

 

Cyknąłem dzisiaj u blacharza, każde nadkole wygląda podobnie :facepalm:

 

Wstępny koszt 3k zł zakładający wstawienie nowych progów.

Auto Golf V nie bite w tych miejscach.

20220202_081512.jpg

Link to comment
Share on other sites

Teraz, sowik85 napisał:

Auto Golf V nie bite w tych miejscach.

Te auta mają już swoje lata.

Pod kątem blacharki, to chyba lepiej wypada Golf IV niż V?

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, ghost2255 napisał:

Te auta mają już swoje lata.

Pod kątem blacharki, to chyba lepiej wypada Golf IV niż V?

 

Ten mój z foto jest z 2008r. Golf 4 ponoć trochę lepszy z tego co blacharze mówią.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, sebaso napisał:

Jedno z moich marzeń jako nastolatka ;] zazdraszam :oki: kiedyś może jeszcze kupię ;) . 

 

Ja jako nastolatek mialem wlasnie identyczna i zawsze zalowalem ze sprzedalem. Wiec jak wpadlo mi w oko ogloszenie to odrazu pojechalem ;)

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, sowik85 napisał:

Ten mój z foto jest z 2008r. Golf 4 ponoć trochę lepszy z tego co blacharze mówią.

Miałem kiedyś golfa 3 i mimo, że wiem że to prehistoria, to o VW mam opinię zgnilaka.

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, ZUBERTO napisał:

Miałem kiedyś golfa 3 i mimo, że wiem że to prehistoria, to o VW mam opinię zgnilaka.

III gniła najszybciej ze wszystkich generacji Golfa

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.02.2022 o 16:48, spad napisał:

 

Laguna 2 benzynowa. Dobrze wyposażone, trwałe silniki, nadające się pod lpg jeżeli zajdzie potrzeba. 

Z tym że raczej ta po liftingu w 2004? roku - bo od któregos roku przestała byc królową lawet ;) 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, delco napisał:

Z tym że raczej ta po liftingu w 2004? roku - bo od któregos roku przestała byc królową lawet ;) 


A lifting nie był troszkę później 2007/2008?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, czachabrava napisał:

 

Ja jako nastolatek mialem wlasnie identyczna i zawsze zalowalem ze sprzedalem. Wiec jak wpadlo mi w oko ogloszenie to odrazu pojechalem ;)

Na bogato było  ;] :oki:
poka foty obecnej ;) . 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, delco napisał:

Z tym że raczej ta po liftingu w 2004? roku - bo od któregos roku przestała byc królową lawet ;) 

Lifting od 2005r był, miałem 2004r, nie powiem złego słowa... Wersja z 2.0mpi, nie ide, manuał i wszystko, nawet sterowanie głosem. Działało i wygodne było... 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, delco napisał:

2007 była juz Laguna III

Końcówka 2007 jeszcze 2ph2 była w sprzedaży :piwko:

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, Pipper napisał:

Końcówka 2007 jeszcze 2ph2 była w sprzedaży :piwko:

Może z jakiś resztek u dealerów* - bo miałem LIII  wyprodukowana w kwietniu albo maju 2007.

 

*Wtedy to auta czekały na kupujacych a nie tak jak teraz ;)

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, delco napisał:

Może z jakiś resztek u dealerów* - bo miałem LIII  wyprodukowana w kwietniu albo maju 2007.

 

*Wtedy to auta czekały na kupujacych a nie tak jak teraz ;)

Do maja lub czerwca były klepane w 2007, znalazłem kiedyś taką z datą pierwszej rejestracji luty 2009 ;]

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, NaczelnyFilozof napisał:

 

Vectra C 2.2 GTS irmszer to jest wolnossąca benzyna. 

 

A co mamy zgadywać jaki tam jest silnik, równie dobrze 2.2 może być w dieslu. Tak samo jak dołożony pakiet stylistyczny irmschera. Bo nie widziałem jeszcze vectry z 2.2 zrobionego fabrycznie przez irmschera.

Co do kolegi to podejrzewam, ze kupił wszędzie odradzanego 2.2 directa. Kupując pełnoletnie auto klasy D z silnikiem podwyzszonego ryzyka liczył, ze nie dołoży do tego gotówki? Ja przez pierwsze 3 miesiace włożyłem na pakiet startowy 4k, a zrobiłem rozrzad, zawieszenie(przód) i opony.

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.02.2022 o 15:47, bielaPL napisał:

vectra C - blacha w miarę się trzyma dobrze, 1.8 122KM prosty i lubi gaz

 

wczoraj znajomy linkował na FB Vectrę C, wlazłem w linka i zobaczyłem cenę....

 

https://www.olx.pl/d/oferta/opel-vectra-2-2-155-koni-wyposazenie-cosmo-salon-polska-lpg-CID5-IDNI04a.html

 

8]

 

16 letnie auto. Za ile to finalnie się sprzeda? Za 10? ;] Czy automat + skóra musi tyle w Oplu kosztować? ;]

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, tomecki napisał:

 

wczoraj znajomy linkował na FB Vectrę C, wlazłem w linka i zobaczyłem cenę....

 

https://www.olx.pl/d/oferta/opel-vectra-2-2-155-koni-wyposazenie-cosmo-salon-polska-lpg-CID5-IDNI04a.html

 

8]

 

16 letnie auto. Za ile to finalnie się sprzeda? Za 10? ;] Czy automat + skóra musi tyle w Oplu kosztować? ;]

 

ale ma kompilacje

awaryjny silnik https://www.motobenzyna.pl/silniki/3218-silnik-2-2-16v-direct-z22yh.html

sedan

i automat....

 

Jak mu to pójdzie za 10 to niech się cieszy ;] 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, tomecki napisał:

 

wczoraj znajomy linkował na FB Vectrę C, wlazłem w linka i zobaczyłem cenę....

 

https://www.olx.pl/d/oferta/opel-vectra-2-2-155-koni-wyposazenie-cosmo-salon-polska-lpg-CID5-IDNI04a.html

 

8]

 

16 letnie auto. Za ile to finalnie się sprzeda? Za 10? ;] Czy automat + skóra musi tyle w Oplu kosztować? ;]

 

Kolega siedzi w D na stałe to takie auto tylko w dieslu w zeszłym roku u dealera w rozliczeniu zostawił za 1000 euro 🤣

a mógł w PL sprzedać za 20000 pln😎 jak widać magia Niemca w PL.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Camel napisał:

Kolega siedzi w D na stałe to takie auto tylko w dieslu w zeszłym roku u dealera w rozliczeniu zostawił za 1000 euro 🤣

a mógł w PL sprzedać za 20000 pln😎 jak widać magia Niemca w PL.

rynek zgłupiał bo ludzie zaczęli kupować strupy w chorych cenach... rozumiem jeszcze tak jak mój znajomy kupił 14 latka saaba za 30tys ale przebieg miał 70tys i naprawdę auto jak nowe i bez rudej, ale

-terenówka co jeszcze trochę pojeździsz i nie trzeba połowy wymieniać (bez względu na rocznik) to od 30tys

-14 letnia A klasa z 50% utraty wartości... w tamtym okresie kupowało się te auta po 35-37tys (wiem bo kupowałem)

https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c1-automat-salon-pl-2-wlasc-klima-isofix-elektryka-ID6Ep4y4.html

 

Do tego dojdą ci mechanicy którzy podniosą stawki bo wszystko drożeje i kupując strupka za 15 z odrobiną pecha łatwo będzie można wpakować kolejną dychę...

Naprawdę jak ktoś się zmieści do tej nowej fabii za 60 to lepiej na tym wyjdzie...

Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, tomecki napisał:

wczoraj znajomy linkował na FB Vectrę C, wlazłem w linka i zobaczyłem cenę....

https://www.olx.pl/d/oferta/opel-vectra-2-2-155-koni-wyposazenie-cosmo-salon-polska-lpg-CID5-IDNI04a.html

16 letnie auto. Za ile to finalnie się sprzeda? Za 10? ;] Czy automat + skóra musi tyle w Oplu kosztować? ;]

 

bezpośredni wtrysk i LPG :hmm:

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, delco napisał:

Z tym że raczej ta po liftingu w 2004? roku - bo od któregos roku przestała byc królową lawet ;) 

 

Królową lawet były diesle, benzynowe nie miały tego problemu. Sam miałem z 2003 roku przedlifta i spisywało się super. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, rwIcIk napisał:

bezpośredni wtrysk i LPG :hmm:

 

 

dzisiaj to nie jest problem, kwestia $

w jesieni byłem o gazownika powiedzmy hobbysty (znany na forum LPG), na strojenie mojej X3

i tak sobie pogadaliśmy o nowych autach, np kia/hyundai z tym silnikiem 1.6 fajnie się gazuje

oczywiście są to instalacje z dotryskiem, ale realnie pobiera 1-2L noPB na 100km, więc nie są to jakieś wielkie ilości

nie polecał za to 6gen, bo są tam ciągle problemy a to z jakością gazu (pompy padają) a to ze strojeniem

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, spad napisał:

 

Królową lawet były diesle, benzynowe nie miały tego problemu. Sam miałem z 2003 roku przedlifta i spisywało się super. 

W sensie usterek unieruchamiajacych pewnie i tak było - natomiast kłopoty z elektryka sadzę ze dotyczyły wszystkich modeli, do tego w któryms roczniku był problem z cewkami sagem ;) 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bielaPL said:

Do tego dojdą ci mechanicy którzy podniosą stawki bo wszystko drożeje i kupując strupka za 15 z odrobiną pecha łatwo będzie można wpakować kolejną dychę...

Naprawdę jak ktoś się zmieści do tej nowej fabii za 60 to lepiej na tym wyjdzie...

 

Ale roznica pomiedzy 15+10 a nowa Fabia to bagatela 35kPLN ;] 

Ja wiem, ze z perspktywy informatyka w Wawie to niewiele, ale nawet zarabiajac srednia krajowa to prawie roczne zarobki ;)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, delco napisał:

W sensie usterek unieruchamiajacych pewnie i tak było - natomiast kłopoty z elektryka sadzę ze dotyczyły wszystkich modeli, do tego w któryms roczniku był problem z cewkami sagem ;) 

 

Większość problemów z elektryką jakie znam w LII to zimne luty w zegarach (błąd ładowania), błąd czytnika karty, błędy w klimie automatycznej. Każda z tych rzeczy do naprawienia u magików w okolicy 200 zł. Choć te błędy pokazywały się po kilku latach, więc przy pełnoletniej Lagunie to już poprzedni właściciel je usuwał.  O cewkach też słyszałem, ale to też problem pierwszego właściciela, wymiana eliminowała problem na kolejne lata.

Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, spad napisał:

Większość problemów z elektryką jakie znam w LII to zimne luty w zegarach ..... wymiana eliminowała problem na kolejne lata.

W sumie pewnie masz racje... problemy z LII znam tylko z wypytywanie mnie czy LIII jest także awaryjna - nie była zbytnio..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.