Skocz do zawartości

Wentylacja -> problem


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

Pany,

Mam problem z wentylacją w aucie, które jest regularnie używane i wietrzone (garaż, zostawiane uchylone szyby tak po 3-5mm + owiewki heko).

 

Warunki brzegowe:

1. klima nie jest włączana ani z guzika AC, ani nie działa w trybie AUTO;

2. obieg powietrza wewnętrzny/zewnętrzny, na stałe ustawiony na obieg zewnętrzny; klapa na stałe zablokowana w pozycji obiegu zewnętrznego (poprzez zdjęcie wtyczki);

3. w aucie pochłaniacz wilgoci, ciągle sypki, nie wchłonął wilgoci a w jego odstojniku nie ma wody;

4. wycieraczki suche, bez piachu;

5. dywaniki suche, nagrzewnica nie puszcza;

6. filtr powietrza wymieniony w lipcu 2021;

7. liści w dolocie brak, brak zapachu zgnilizny w aucie;

 

W momencie jazdy, kiedy z kratek zaczyna lecieć już ciepłe powietrze, szyby zaczynają zachodzić lekko parą. Jazda nawet 300km nie zdejmie z nich pary w całości. 

Po jeździe z rozgrzanym silnikiem, przystanek na 5-15min powoduje, że po powrocie do auta i włączeniu nawiewu na szybach gromadzi się WODA!!! (już nie para, a woda), zapach z kratek jest taki jak po używaniu klimatyzacji (a ona jest na OFF) - czuć że do auta wtłaczane jest b.wilgotne powietrze. 

 

Pomysły?

:nie_wiem:

Edytowane przez el_guapo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, el_guapo said:

 

Nie włącza się poniżej jakiejś tam temp. - nawet nie stuka sprzęgło. 

 

Co to za auto, sprawdzales moze na forach marki czy to nie jest jakas przypadlosc tego modelu?

IMHO najlepiej jezdzic z klima na auto i nie odpinac zadnych wtyczek.

Moze sterownik lapie jakis blad i sie tak dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

Co to za auto, sprawdzales moze na forach marki czy to nie jest jakas przypadlosc tego modelu?

 

Jest to przypadłość modelu (Journey/Freemont, ale np.: u koleżanki która ma Compass'a tego nowego i identyczny panel wentylacji/klimatyzacji, ten problem też występuje), ale przyczyną jest właśnie zacinająca się klapa obiegu zew./wew. - właściwie to luzująca się wtyczka, a to już wykluczyłem. Zimą mam permanentnie ustawiony "obieg zewnętrzny" bo wypiąłem wtyczkę, żeby mi auto samo go nie zamknęło (auto na postoju, po wyłączeniu silnika i wygaszeniu systemów, zamyka obieg wewnętrzny - tak jest sterownik zaprogramowany).

 

  

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

IMHO najlepiej jezdzic z klima na auto i nie odpinac zadnych wtyczek.

 

Tu bym poległ z parą na szybach, bo AUTO preferuje ustawienie: "szyba-nogi", a u mnie to czasami za mało żeby pozbyć się pary i wymuszam jedynie "szyba". 

 

 

Edytowane przez el_guapo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minutes ago, el_guapo said:

 

Jest to przypadłość modelu (Journey/Freemont, ale np.: u koleżanki która ma Compass'a tego nowego i identyczny panel wentylacji/klimatyzacji, ten problem też występuje), ale przyczyną jest właśnie zacinająca się klapa obiegu zew./wew. - właściwie to luzująca się wtyczka, a to już wykluczyłem. Zimą mam permanentnie ustawiony "obieg zewnętrzny" bo wypiąłem wtyczkę, żeby mi auto samo go nie zamknęło (auto na postoju, po wyłączeniu silnika i wygaszeniu systemów, zamyka obieg wewnętrzny - tak jest sterownik zaprogramowany).

Tu bym poległ z parą na szybach, bo AUTO preferuje ustawienie: "szyba-nogi", a u mnie to czasami za mało żeby pozbyć się pary i wymuszam jedynie "szyba". 

 

 

Plynu chlodnieczego nie ubywa? Moze nagrzewnica gdzies puszcza?

Na poczatek bym pojezdzil z wyjetym filtrem i sprawdzil czy jest jakas roznica.

 

PS. Wymuszenie nadmuchu na szybe moze wlaczac klime, mimo ze nie bedzie sie swiecic AC na panelu.

Mialem tak w Astrze J, niektore Fordy chyba tez tak mialy...

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, el_guapo napisał:

Mam problem z wentylacją w aucie

Może woda w drzwiach ? Na dole drzwi w okolicy uszczelek (lub pod nią) są kanały wylotowe, może są zapchane i woda tam stoi a przy obecnych warunkach zamarza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vadero napisał:

Nieszczelna nagrzewnica? 

 

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

Plynu chlodnieczego nie ubywa? Moze nagrzewnica gdzies puszcza?

 

Płynu nie ubywa, wykładzina sucha.

 

33 minuty temu, Lukas napisał:

Może woda w drzwiach ?

 

Nie - kanały drożne, przetykałem latem po nalaniu wosku w drzwi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rbgarb1 napisał:

Nie miał jakiś przygód blacharskich w okolicach tylnego zderzaka?

Są tam klapy wywiewne odpowiedzialne za wentylację wnętrza ,możesz sprawdzić

 

Nie wygląda od spodu jakby miał - ale sprawdzę :ok: Może folia na tych klapach się przykleiła i nie ma "przeciągu". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

Wymuszenie nadmuchu na szybe moze wlaczac klime

 

Jest to możliwe :ok: , ale niekoniecznie bo np.: włączenie obiegu zamkniętego automatycznie aktywuje klimę i wtedy przycisk AC zaczyna się świecić. Idąc tym tropem aktywacja nawiewu na szybę też powinna podświetlić przycisk AC jeżeli faktycznie włącza się klima przy okazji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 odpływ z klimy drożny?oraz odpływy przy błotnikach przednich? ustaw pokrętło nawiewu w takiej pozycji aby nie było nawiewu na przednią szybę,

np. w chrysler voyager klima się sama załączała jeśli tylko pokrętło ustawiło się choćby na jedną pozycje z szybą przednią a było ich aż 4, i wtedy też

na guziczku od włączania klimy nie zapalała się kontrolka że klima pracuje, możesz też wypiąć wtyczkę na kompresorze klimatyzacji aby wyeliminować

parowanie z powodu klimy

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, el_guapo napisał:

 

Jest to możliwe :ok: , ale niekoniecznie bo np.: włączenie obiegu zamkniętego automatycznie aktywuje klimę i wtedy przycisk AC zaczyna się świecić. Idąc tym tropem aktywacja nawiewu na szybę też powinna podświetlić przycisk AC jeżeli faktycznie włącza się klima przy okazji.

 

Astra J przy nawiewie tylko na szybę nie aktywuje kontrolki AC a klima działa mimo to. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, el_guapo napisał:

 

Jest to możliwe :ok: , ale niekoniecznie bo np.: włączenie obiegu zamkniętego automatycznie aktywuje klimę i wtedy przycisk AC zaczyna się świecić. Idąc tym tropem aktywacja nawiewu na szybę też powinna podświetlić przycisk AC jeżeli faktycznie włącza się klima przy okazji.

 

Witaj, Sorento 1 po fl ma chyba  podobny algorytm, poszukaj, co możesz wystukać na klawiszach i czy możesz wyłączyc automatyczne załącznie klimy przy nawiewie na szybę.

Czy odpływ z klimy masz drożny pod pojazd? :piwko: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wzrokowo czy klapka obiegu zamkniętego faktycznie działa jak powinna. U kolegi w Astrze h klapka się zablokowała, cięgno złamało i na stałe miał obieg wewnętrzny ustawiony. W mojej byłej Astrze G też szyby parowały klapka działała ale po głębszej weryfikacji okazało się że zaczęła działać odwrotnie. Przy otwartym obiegu (co nawet wymuszało się automatycznie przy ustawieniu nawiewu na szybę) obieg był zamknięty, po włączeniu obiegu zamkniętego fizycznie klapka się przedstawiała w tryb zewnętrzny. Po wymianie silniczka wszystko wróciło do normy i szyby przestały parować. 

 

 

Edit:

Teraz przeczytałem że nawet silniczek obiegu odłączyłeś 😁

Edytowane przez Lukass186
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, el_guapo napisał:

Tu bym poległ z parą na szybach, bo AUTO preferuje ustawienie: "szyba-nogi", a u mnie to czasami za mało żeby pozbyć się pary i wymuszam jedynie "szyba". 

 

7 godzin temu, el_guapo napisał:

Jest to możliwe :ok: , ale niekoniecznie bo np.: włączenie obiegu zamkniętego automatycznie aktywuje klimę i wtedy przycisk AC zaczyna się świecić. Idąc tym tropem aktywacja nawiewu na szybę też powinna podświetlić przycisk AC jeżeli faktycznie włącza się klima przy okazji.

 

 

Który rok tego Journeya?

 

Zgodnie z instrukcją od rocznika 2019, ustawienie pozycji "szyba-nogi" wymusza pracę A/C, co łatwo sprawdzić bo wtedy powinny zacząć działać również wiatraki chłodnicy na I biegu

 

Cytat

Climate Control Functions
A/C (Air Conditioning)
The Air Conditioning (A/C) button allows the operator to
manually activate or deactivate the air conditioning system. When the air conditioning system is turned on, cool
dehumidified air will flow through the outlets into the
cabin. For improved fuel economy, press the A/C button to
turn off the air conditioning and manually adjust the
blower and airflow mode settings. Also, make sure to select
only Panel, Bi-Level, or Floor modes.
NOTE:
• For Manual Climate Controls, if the system is in Mix,
Floor or Defrost Mode, the A/C can be turned off, but
the A/C system shall remain active to prevent fogging of
the windows.
• If fog or mist appears on the windshield or side glass,
select Defrost mode, and increase blower speed if
needed.

 

 

Oczywiście samo to że działa A/C nie powinno dawać takiego efektu, ale może do kompletu masz niedrożny odpływ z klimy :nie_wiem:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Pipper napisał:

Czy odpływ z klimy masz drożny pod pojazd? :piwko: 

 

17 godzin temu, Waldek40 napisał:

odpływ z klimy drożny?

 

12 godzin temu, Piotrus napisał:

ale może do kompletu masz niedrożny odpływ z klimy 

 

Tak - latem kapało spod auta. Zresztą problem był też zeszłej zimy, ale bagatelizowałem bo auto więcej stało niż jeździło (<6kkm rocznie). 

 

17 godzin temu, Waldek40 napisał:

oraz odpływy przy błotnikach przednich?

 

Chodzi Ci o odpływy z podszybia? Tego nie wiem :ok: bo nawet ich nie widać po otwarciu maski. Jak poleje wodę na szybę i część wpłynie do podszybia, to potem leje się gdzieś w okolicy koła. 

 

Skoro w aucie jest sucho (patrz-> pochłaniacz wilgoci, który nic nie wchłonął) to może faktycznie problem jest z wytworzeniem "przeciągu"? :hmm:

Choć tu nawet uchylenie szyberdachu niewiele pomaga, tak jakby wilgoć pochodziła z kanałów wentylacyjnych a nie z zawilgoconego wnętrza. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, el_guapo napisał:

 

 

 

Tak - latem kapało spod auta. Zresztą problem był też zeszłej zimy, ale bagatelizowałem bo auto więcej stało niż jeździło (<6kkm rocznie). 

 

 

Chodzi Ci o odpływy z podszybia? Tego nie wiem :ok: bo nawet ich nie widać po otwarciu maski. Jak poleje wodę na szybę i część wpłynie do podszybia, to potem leje się gdzieś w okolicy koła. 

 

Skoro w aucie jest sucho (patrz-> pochłaniacz wilgoci, który nic nie wchłonął) to może faktycznie problem jest z wytworzeniem "przeciągu"? :hmm:

Choć tu nawet uchylenie szyberdachu niewiele pomaga, tak jakby wilgoć pochodziła z kanałów wentylacyjnych a nie z zawilgoconego wnętrza. 

 

Czy jesienią masz liście pod maską? I czy przed zimą czyściłeś filtr? Bo po lecie i jesieni dużo zanieczyszczeń jest. Ja filtr zmieniałem 2-3 razy w sezonie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Pipper napisał:

Czy jesienią masz liście pod maską?

 

Pod maską nie - wyjąłem. Widzę jakieś pojedyncze sztuki w kratce na podszybiu, ale już wpadły niżej i bez prucia podszybia nie wyjmę ich. Być może głębiej jest więcej, ale raczej sobie z tym nie poradzę bez rozbierania podszybia :(

40 minut temu, Pipper napisał:

I czy przed zimą czyściłeś filtr?

 

Zaglądałem w październiku - jest czysty i bez grubych zanieczyszczeń, ergo: te liście które są w podszybiu (o których piszę powyżej) nie docierają do filtra. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, el_guapo napisał:

Tak - latem kapało spod auta. Zresztą problem był też zeszłej zimy, ale bagatelizowałem bo auto więcej stało niż jeździło (<6kkm rocznie). 

 

Najpierw wyklucz to, że wilgoć bierze się z parownika i działającej klimy - czyli potestuj co się dzieje ustawiając nawiew tylko w pozycji Panel, Bi-Level, or Floor modes.

 

Jakbyś chciał podejrzeć co się dzieje w sterowniku klimy to mam Foxwella NT530 z softem do grupy Chryslera, możemy się kiedyś umówić w Legionowie albo w ciągu dnia na Młocinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Piotrus napisał:

 

Najpierw wyklucz to, że wilgoć bierze się z parownika i działającej klimy - czyli potestuj co się dzieje ustawiając nawiew tylko w pozycji Panel, Bi-Level, or Floor modes.

 

Jakbyś chciał podejrzeć co się dzieje w sterowniku klimy to mam Foxwella NT530 z softem do grupy Chryslera, możemy się kiedyś umówić w Legionowie albo w ciągu dnia na Młocinach.

 

Dzięki :ok: 

Z tego co wyczytałem, każde ustawienie "z szybą" co najmniej aktywuje* (cokolwiek to znaczy) klimatyzację, czyli wymuszona szyba i bi-level. Dziś jeżdżę jedynie na bi-level, z tym że jest/będzie słonecznie, więc dzień do testów taki sobie. 

 

*jednocześnie klima nie załącza się (nie stuka sprzęgło) poniżej 5*C. Jak wstawię do garażu gdzie jest 15*C to elegancko włącza się i ściąga parę z szyb. :nie_wiem:

 

image.png.5756dc0f89cae976aacb0299536ee1a7.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.