Skocz do zawartości

TONALE - nowy model Alfa Romeo od 5 lat dzień przed oficjalną premierą


sailor_p

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, bochumil napisał:

Tonale na żywo i w doborowym towarzystwie emoji16.png
Nie wiem dlaczego, ale ta nowa Alfa (zwłaszcza w tym kolorze) przypomina mi Fiata Tipo...



f4eade16bb566f7c6f9720472641cd0e.jpg

To chyba przetłoczenia maski powodują takie skojarzenia. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2022 o 17:58, Harp napisał:

U mnie w hali garażowej parkuje Lewante, wcześniej ten sąsiad miał Ghilbi a w między czasie i jak Marysi jest w serwisie ;) to dumnie stoi Stilo kombi :palacz:

 

U mnie na wsi jeden ma Levante. Ładne toto. Z drugiej strony - gdybym miał wydać tyle kasy to bym dopłacił do Astona.

:ok:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

U mnie na wsi jeden ma Levante. Ładne toto. Z drugiej strony - gdybym miał wydać tyle kasy to bym dopłacił do Astona.

:ok:

 

 

 

Ale on ma też Stilo a nie jakiegoś GM'a czy Forda ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

U mnie na wsi jeden ma Levante. Ładne toto. Z drugiej strony - gdybym miał wydać tyle kasy to bym dopłacił do Astona.

:ok:

 

 

 

W tych wynalazkach najgorszy jest serwis. Trzeba brać takie auto gdzie jest akurat w mieście. Aston to jakaś wysunął w pl. Już więcej mclarena widzę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujek napisał:

W tych wynalazkach najgorszy jest serwis. Trzeba brać takie auto gdzie jest akurat w mieście. Aston to jakaś wysunął w pl. Już więcej mclarena widzę.

 

Po prostu to nie może być jedyne auto. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Wersje premierowa "Edizione speziale" z silnkiem 130KM  mild hybrid zostala wycenia na 180kPLN ;]

https://auto.wprost.pl/moc/10663681/jest-cennik-pierwszej-wersji-alfy-romeo-tonale-mozna-juz-skladac-zamowienia.html

Czyli pewnie podstawa trzeba pewnie liczyc 140-150kPLN.

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Maciej__ napisał:

Wersje premierowa "Edizione speziale" z silnkiem 130KM  mild hybrid zostala wycenia na 180kPLN ;]

https://auto.wprost.pl/moc/10663681/jest-cennik-pierwszej-wersji-alfy-romeo-tonale-mozna-juz-skladac-zamowienia.html

Czyli pewnie podstawa trzeba pewnie liczyc 140-150kPLN.

 

Myślałem ze Alfa to będzie takie bardziej przystępne Maserati a tu 130KM za 200k. Niemcy za taka kasę maja więcej KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

Wersje premierowa "Edizione speziale" z silnkiem 130KM  mild hybrid zostala wycenia na 180kPLN ;]

https://auto.wprost.pl/moc/10663681/jest-cennik-pierwszej-wersji-alfy-romeo-tonale-mozna-juz-skladac-zamowienia.html

Czyli pewnie podstawa trzeba pewnie liczyc 140-150kPLN.

 

Trzy pandy :)

43 minuty temu, wujek napisał:

Myślałem ze Alfa to będzie takie bardziej przystępne Maserati a tu 130KM za 200k. Niemcy za taka kasę maja więcej KM.

Cupry 310 i 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujek napisał:

Przecież są i VW Trok i Skody i x1 No może BMW droższe.

Długość T-roc - 4,2m, Długość Tonale 4,5m. Przecież to inna klasa auta.

 

5 godzin temu, wujek napisał:

Myślałem ze Alfa to będzie takie bardziej przystępne Maserati a tu 130KM za 200k. Niemcy za taka kasę maja więcej KM.

Nie koloryzuj. Nie 200k, a 180k.

 

W przypadku poprzednich modeli (Giulia, Stelvio) wersje "First Edition" były mocno doposażone, co być może i w tym wypadku wywindowało cenę. Przypominam, że cennik był tworzony przy kursie Euro 4,80, a nie 4,30. Dodatkowo w Alfie kwota z cennika to pobożne życzenie i zazwyczaj dostaje się "autokącikowy" rabat. We włoskim źródle cena to 39.000 Euro z zaznaczeniem, że od ręki dostajemy Stelvio, którym jeździmy do momentu odbioru Tonale, co też zmienia trochę postać rzeczy.

  • bakłażan 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2022 o 10:16, Maciej__ napisał:

 

Tez mam wrazenie, ze Stelvio wyglada duzo bardziej proporcjonalnie.

 

 

Jak dla mnie to Giulietta, Stelvio i Tonale wyglądają jakby ktos na desce projektowej przeskalował ten sam rysynek i przekazał do konstruktorów 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

Z drugiej strony - czy ja wiem czy to takie złe?

 

U Niemcow jest taka tendencja :) ze jak nie ma punktu odniesienia i nie okreslisz skali, to jak ktos nie jest fanem marki, ma problem z okresleniem jaki to model 😄

Alfa uchodziła zawsze za królową designu ;) wiec widocznie uznali, że to tak udana bryła, że będą eksploatować. 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2022 o 08:45, Maciej__ napisał:

Wersje premierowa "Edizione speziale" z silnkiem 130KM  mild hybrid zostala wycenia na 180kPLN ;]

https://auto.wprost.pl/moc/10663681/jest-cennik-pierwszej-wersji-alfy-romeo-tonale-mozna-juz-skladac-zamowienia.html

Czyli pewnie podstawa trzeba pewnie liczyc 140-150kPLN.

 

 

już lecę kupować ...

 

 

 

 

 

... albo poczekam kilka lat na wersję z "pozmianowymi" mocowaniami amorów, rezystorkiem, chłodnicą, tylnymi hamulcami itd ;]

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, maro_t napisał:

... albo poczekam kilka lat na wersję z "pozmianowymi" mocowaniami amorów, rezystorkiem, chłodnicą, tylnymi hamulcami itd ;]

bez sensu alfa kupujesz żeby wygladać, jak wchodzi nowy model to wtedy warto kupować, a jak nie chcesz mieć problemów to coś innego ;] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, bielaPL napisał:

bez sensu alfa kupujesz żeby wygladać, jak wchodzi nowy model to wtedy warto kupować, a jak nie chcesz mieć problemów to coś innego ;] 

 

jakbym chciał wyglądać, to bym się czesał i golił codziennie, a samochód ma przede wszystkim jeździć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, maro_t napisał:

 

jakbym chciał wyglądać, to bym się czesał i golił codziennie, a samochód ma przede wszystkim jeździć

różne są wymagania ;) dla wielu ma wyglądać przede wszystkim 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bielaPL napisał:

bez sensu alfa kupujesz żeby wygladać, jak wchodzi nowy model to wtedy warto kupować, a jak nie chcesz mieć problemów to coś innego ;] 

Gdzie? W serwisie? Mieli chilowy zryw ze wzgledu na brak aut na rynku i troche sprzedali co im zalegalo na placu. Jak nie dotknie ich brak podzespolow to troche sprzedadza a jak nie to znow beda w ogonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
U Niemcow jest taka tendencja  ze jak nie ma punktu odniesienia i nie okreslisz skali, to jak ktos nie jest fanem marki, ma problem z okresleniem jaki to model
Alfa uchodziła zawsze za królową designu  wiec widocznie uznali, że to tak udana bryła, że będą eksploatować. 
 
 
Tonale to najsłabszy wizualnie projekt od lat. Nie ma startu do Giulii oraz Stelvio. Co do Stelvio to jego bryła była/jest idealnym wydaniem Giulii w wersji SUV. Zabrakło jedynie fajnego hatcha, modyfikacji Giulietty, jak chociażby concept poniżej. Nie wyszły Włochom na dobre te spółki z Francuzami

6df794fdc8cb5567442b792a64bfe908.jpga97d3ab2e3a7ca0bb2278f14256e598e.jpg
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2022 o 11:33, maro_t napisał:

 

ale z tym może być różnie niezależnie od marki. Ktoś np. pisał że Mercedes klasy A ma słabe wyciszenie. To jest premium czy nie jest?

 

Ja pisałem.

 

Myślę że sobie odpowiesz czy jest premium czy nie, jak zwyczajnie wejdziesz do salonu Mercedesa, będąc wcześniej dajmy na to w salonie Volkswagena czy Dacii :)

Zrozumiesz o co chodzi.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minutes ago, bochumil said:

 Nie wyszły Włochom na dobre te spółki z Francuzami emoji6.png

 

A przed Franzuzami to bylo lepiej ? ;] Ostatni w miare udany wloski model, ktory sie dobrze sprzedawal to chyba Fiat 500 z 2008r.

Wszstko co bylo pozniej to juz raczej glownie porazki sprzedazowe, rownia pochyla zaczela sie tak naprawde od Stilo.

Nawet jak wypuscili Bravo, to tylko w jednej wersji nadwoziowej i zmarnowali caly potencjal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A przed Franzuzami to bylo lepiej ? ;] Ostatni w miare udany wloski model, ktory sie dobrze sprzedawal to chyba Fiat 500 z 2008r.
Wszstko co bylo pozniej to juz raczej glownie porazki sprzedazowe, rownia pochyla zaczela sie tak naprawde od Stilo.
Nawet jak wypuscili Bravo, to tylko w jednej wersji nadwoziowej i zmarnowali caly potencjal.
A Croma? Przecież to Bravo w wersji Sportwagon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to uważasz za spółkę? To w takim razie czym jest Renault - Nissan?
Pytałeś komu na dobre wyszła spółka z Francuzami. To Ci odopowiedzialem że Koreańcom, którzy projektują coraz ładniejsze auta, które coraz częściej stają się marką docelową dla znudzonych, zniechęconych włoskimi, niemieckimi i francuskimi autami. A że biuro projektowe Kia Europe prowadzi Francuz to już zupełny przypadek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, bochumil said:

A Croma? Przecież to Bravo w wersji Sportwagon emoji6.png

 

Croma to bylo to samo co Bravo czy moze raczej jakas Vectra C?

Wydaje mi sie, ze byla sporo wczeniej bo chyba nie miala w ogole pod maska T-jeta.

Z reszta Croma tez sie bardzo kiepsko sprzedawala na tle konkurencji, mimo ze mi sie zawsze podobala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bochumil napisał:

Pytałeś komu na dobre wyszła spółka z Francuzami.

Chodziło o kwestie decyzyjne/własnościowe. To, że szefem jest Francuz nie ma większego znaczenia bo mógł projektować Włoch rosyjskiego pochodzenia. Równie dobrze można napisać że współpracuję z Francuzami bo kupiłem francuskie wino w Lidlu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło o kwestie decyzyjne/własnościowe. To, że szefem jest Francuz nie ma większego znaczenia bo mógł projektować Włoch rosyjskiego pochodzenia. Równie dobrze można napisać że współpracuję z Francuzami bo kupiłem francuskie wino w Lidlu.
Jprdle, możecie wyjąć kije z dupy? Przecież to jest luźna gadka a nie posiedzenie zarządu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bielaPL napisał:

bez sensu alfa kupujesz żeby wygladać, jak wchodzi nowy model to wtedy warto kupować, a jak nie chcesz mieć problemów to coś innego ;] 

bez sensu, mi się Alfy nigdy  nie podobały przez ten okropny przód, a chciałem kupić z racji mocy (na papierze ;) ), właściwości jezdnych oraz wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, sherif napisał:

bez sensu, mi się Alfy nigdy  nie podobały przez ten okropny przód, a chciałem kupić z racji mocy (na papierze ;) ), właściwości jezdnych oraz wnętrza.

To jest tez ciekawe niby 280KM a osiagi na tle konkurencji kiepskie... To tutaj przy tych 130 to bedzie rakieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, wujek napisał:

To jest tez ciekawe niby 280KM a osiagi na tle konkurencji kiepskie... To tutaj przy tych 130 to bedzie rakieta.

Osiągi (na papierze) Stelvio ma IMO bardzo dobre: 5.7s do 100kmph w SUVie AWD <300KM

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, wujek napisał:

To jest tez ciekawe niby 280KM a osiagi na tle konkurencji kiepskie... To tutaj przy tych 130 to bedzie rakieta.

Pytanie czy taka moc w przypadku wersji 280KM to norma czy jednostkowy przypadek. 

https://www.facebook.com/EMsetup/photos/a.301912366867515/1717997988592272

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujek napisał:

Powyżej 100 już gorzej.

Jak jeździłem demem to sprawnie przyspieszał do 100 jak i powyżej.

Natomiast nie nadawał się do płynnej jazdy w mieście, trzeba go było wysoko kręcic. Tego właśnie cyfry nie oddają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, sherif napisał:

Jak jeździłem demem to sprawnie przyspieszał do 100 jak i powyżej.

Natomiast nie nadawał się do płynnej jazdy w mieście, trzeba go było wysoko kręcic. Tego właśnie cyfry nie oddają. 

Jednak duzo wolniej i nizsza Vmax od konkurencji. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1YI-Q8I_rjruFLja2AU448NsNX6hCU5JQKp_4mdUR9VQ/edit#gid=0 Wiem, ze to nie jest glowne kryterium ale szybka nie jest jak na sportowa marke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.