Skocz do zawartości

Rozmawiałem z dealerem, póki co lepiej nie będzie


komor

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, wujek napisał:

Rozumiem, ze inflacja ale za to samo wyposazenie ten sam model +40k? Pomijam różnice w cenie kombi vs sedan.


 

Cena w górę, zero rabatu i 2x dłuższy czas oczekiwania. 
 

 

Dotarlem do biura, 34tys.  dokładnie różnicy,  w nowej ofercie był jednak drobny rabat... tyle że to była oferta ze stycznia a teraz podobno rabatów nie ma.  

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW

 

 

O tym, że z Ukrainy pochodziło około 70 proc. dostaw wiązek przewodów elektrycznych montowanych w samochodach produkowanych w całej Europie pisaliśmy już nie raz. Z tego względu szereg niemieckich fabryk już wstrzymało pracę. Ale to nie wszystko.

 

Jak się okazuje, Ukraina pokrywała około 70 procent światowego zapotrzebowania na neon. Co więcej, robiła to przy współpracy z... Rosją. Neon to produkt uboczny powstający podczas produkcji stali. Z rosyjskich hut gaz ten trafiał do Ukrainy, gdzie był oczyszczany, a następnie eksportowany.

 

Mieszanina neonu z helem używana jest jako substancja robocza w laserach. Z kolei lasery wykorzystywane są do... produkcji półprzewodników. Tych samych półprzewodników, z brakiem których przemysł m.in. samochodowy zmaga się od mniej więcej roku...

 

Co prawda producenci półprzewodników, przewidując rosyjską agresję zwiększyli zapasy neonu, jednak to, czy zostaną one wyczerpane zależy od sytuacji na Ukrainie i tego, jak długo potrwa wojna. Trzeba również liczyć się ze znaczną podwyżką cen neonu. Podczas pierwszej rosyjskiej agresji, gdy Rosja w 2014 roku zagarnęła Krym, ceny tego surowca wzrosły sześciokrotnie.

 

Ale neon nie jest jedynym surowcem, którego może zabraknąć światowemu przemysłowi. Około 1/3 dostaw palladu pochodzi z Rosji. A ten pierwiastek również jest używany w produkcji półprzewodników oraz... katalizatorów.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, chojny napisał:

BTW

 

 

O tym, że z Ukrainy pochodziło około 70 proc. dostaw wiązek przewodów elektrycznych montowanych w samochodach produkowanych w całej Europie pisaliśmy już nie raz. Z tego względu szereg niemieckich fabryk już wstrzymało pracę. Ale to nie wszystko.

 

Jak się okazuje, Ukraina pokrywała około 70 procent światowego zapotrzebowania na neon. Co więcej, robiła to przy współpracy z... Rosją. Neon to produkt uboczny powstający podczas produkcji stali. Z rosyjskich hut gaz ten trafiał do Ukrainy, gdzie był oczyszczany, a następnie eksportowany.

 

Mieszanina neonu z helem używana jest jako substancja robocza w laserach. Z kolei lasery wykorzystywane są do... produkcji półprzewodników. Tych samych półprzewodników, z brakiem których przemysł m.in. samochodowy zmaga się od mniej więcej roku...

 

Co prawda producenci półprzewodników, przewidując rosyjską agresję zwiększyli zapasy neonu, jednak to, czy zostaną one wyczerpane zależy od sytuacji na Ukrainie i tego, jak długo potrwa wojna. Trzeba również liczyć się ze znaczną podwyżką cen neonu. Podczas pierwszej rosyjskiej agresji, gdy Rosja w 2014 roku zagarnęła Krym, ceny tego surowca wzrosły sześciokrotnie.

 

Ale neon nie jest jedynym surowcem, którego może zabraknąć światowemu przemysłowi. Około 1/3 dostaw palladu pochodzi z Rosji. A ten pierwiastek również jest używany w produkcji półprzewodników oraz... katalizatorów.

Chyba czas poszukac passka b5 tdi i go wyremontowac ... jak jeszcze dzisiaj sa czesci dostepne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin79 napisał:

Chyba czas poszukac passka b5 tdi i go wyremontowac ... jak jeszcze dzisiaj sa czesci dostepne.


 

Z 1,9TDI ;) 

 

Zaczynam żałować że sprzedałem 2,2L, benzynowe, wolnossące Legacy z 1990 roku... to auto przeżyje kolejne 30 lat i nadal będzie jeździło. 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, chojny napisał:


 

Cena w górę, zero rabatu i 2x dłuższy czas oczekiwania. 
 

 

Dotarlem do biura, 34tys.  dokładnie różnicy,  w nowej ofercie był jednak drobny rabat... tyle że to była oferta ze stycznia a teraz podobno rabatów nie ma.  

Rabaty wiadomo na AK największe a cennikowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wujek napisał:

Rabaty wiadomo na AK największe a cennikowo?

 

 

Cennikowo tez do góry.

 

Golf Life diesel w bazie na jesieni 106 690pln, dzisiaj w konfigu 112 890pln.   

 

Biały kolor 960pln vs. 1010pln 

Felgi 2710pln vs. 2870pln 

Pakiet Business 3500pln vs. 3660pln 

 

 

itd. 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, chojny napisał:

 

 

Cennikowo tez do góry.

 

Golf Life diesel w bazie na jesieni 106 690pln, dzisiaj w konfigu 112 890pln.   

 

Biały kolor 960pln vs. 1010pln 

Felgi 2710pln vs. 2870pln 

Pakiet Business 3500pln vs. 3660pln 

 

 

itd. 

No super ale nadal nie jest to 40k napisz jaka masz wersje porównamy z cennikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, wujek napisał:

No super ale nadal nie jest to 40k napisz jaka masz wersje porównamy z cennikami.

 

Jak już napisałem. 

 

 

"Dotarłem do biura, 34tys.  dokładnie różnicy,  w nowej ofercie był jednak drobny rabat... tyle że to była oferta ze stycznia a teraz podobno rabatów nie ma."

 

 

Mojej wersji już nie ma, dlatego sprawdziłem jeszcze kalkulację cennikową Golfa, którego miałem wyceny.  

 

 

Sprawdź sobie oferty nowych aut na otomoto, najtańsze Passki z dieslem od ca. +/-160k+ a ostateczna różnica jest zależna od wartości auta. 

 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dostaliśmy forecast od naszego klienta na szkło samochodowe. Robi OEM dla BMW, Porsche, Audi itp.

FC do Lipca włącznie.

No i jest bieda straszna- zamówili niespełna połowe wolumenu jaki zwykle biorą. 

Ich fabryka stoi domyślnie w każdy poniedziałek i piatek do końca Kwietnia+ co najmniej 1 pełny tydzień stopu w kwietniu.

Widać już chyba z każdej strony niewesoły czas w automotive.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, sowik85 napisał:

Właśnie dostaliśmy forecast od naszego klienta na szkło samochodowe. Robi OEM dla BMW, Porsche, Audi itp.

FC do Lipca włącznie.

No i jest bieda straszna- zamówili niespełna połowe wolumenu jaki zwykle biorą. 

Ich fabryka stoi domyślnie w każdy poniedziałek i piatek do końca Kwietnia+ co najmniej 1 pełny tydzień stopu w kwietniu.

Widać już chyba z każdej strony niewesoły czas w automotive.

 

A Chińczyki trzymają się mocno :(

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2022 o 14:46, sowik85 napisał:

No i jest bieda straszna- zamówili niespełna połowe wolumenu jaki zwykle biorą. 

Ich fabryka stoi domyślnie w każdy poniedziałek i piatek do końca Kwietnia+ co najmniej 1 pełny tydzień stopu w kwietniu.

Widać już chyba z każdej strony niewesoły czas w automotive.

 

 

Rozmawiałem w czwartek z dyrektorem dużego zakładu (zatrudniają ponad 400 osób) produkującego elektronikę do samochodów - kamery i inne systemy wspomagające kierowcę i jego zakład idzie pełną parą i nie mają żadnych problemów z komponentami. Może dlatego, że robią głównie dla marek koreańskich, a nie europejskich.

Edytowane przez pejus1982
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, pejus1982 napisał:

 

Rozmawiałem w czwartek z dyrektorem dużego zakładu (zatrudniają ponad 400 osób) produkującego elektronikę do samochodów - kamery i inne systemy wspomagające kierowcę i jego zakład idzie pełną parą i nie mają żadnych problemów z komponentami. Może dlatego, że robią głównie dla marek koreańskich, a nie europejskich.

Co za różnica dla kogo robią?

Chyba, że robią nie z samodzielnie zamawianego towaru, a z towaru dostarczanego/zamawianego przez zleceniodawcę.

Oczywiście mogą też mieć dobrych dostawców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
6 minutes ago, Pado said:

W pracy kolega mówił, ze kia anulowała w ostatnich dniach dużo zamówień z automatami, prawda to?

 

Podobniez tak, czytalem o tym dzisiaj w sieci: 

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/zamowiles-kie-ceed-proceed-albo-xceed-z-automatem-byc-moze-jej-nie-dostaniesz/704qbt6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nasze zamówione dustery w grudniu już przyjechały 

Tylko bez modułu centralnego zamka,

i będą czekać aż dojedzie

 

Za to rav4 zamówiona w styczniu już jest na placu dilera, kompletna, czeka tylko na papiery

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Koonrad napisał:

A nasze zamówione dustery w grudniu już przyjechały 

Tylko bez modułu centralnego zamka,

i będą czekać aż dojedzie

 

Za to rav4 zamówiona w styczniu już jest na placu dilera, kompletna, czeka tylko na papiery

 

Na początku lutego zamówiłem Dacie Jogger. Termin dostawy niby do końca maja, ale ze strony salonu nadal zero kontaktu. Psychicznie już się nastawiłem na czerwiec 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2022 o 10:34, wladmar napisał:

 

Akurat ludźmi nikt się już nie przejmuje, vide normy Euro i CO2, które de facto zabijają samochodowy przemysł europejski i robią z Europy psedoekologiczny skansen.

No tak. Bo w USA nie ma nawet ostrzejszych norm w niektórych stanach. A w Chinach to w ogóle nie ma norm żadnych. Co nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujek napisał:

Francuzy sie zwina z Polski nawet sie ciesze. Ostatnio porownywalem cene 508 z BMW 320 i BMW jest tansze.

https://francuskie.pl/dealerzy-stellantis-nie-chca-kontynuowac-wspolpracy-z-koncernem-w-polsce/

 

Nie zwiną się. Póki co jest wypowiadanie umów dealerskich, bo zmieniają zasady gry (zresztą inne koncerny również), na dużo mniej korzystne dla dealerów. Ale finalnie nie wiadomo jak to będzie rozliczane, więc to tylko gra i straszenie. Choć np. w Krakowie z 3 dealerów został już tylko 1. W innych miastach też jest rzeź. 

Jedno jest pewne, motoryzacja w Europie przejdzie ogromne zmiany :(  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Olas1 napisał:

 

Nie zwiną się. Póki co jest wypowiadanie umów dealerskich, bo zmieniają zasady gry (zresztą inne koncerny również), na dużo mniej korzystne dla dealerów. Ale finalnie nie wiadomo jak to będzie rozliczane, więc to tylko gra i straszenie. Choć np. w Krakowie z 3 dealerów został już tylko 1. W innych miastach też jest rzeź. 

Jedno jest pewne, motoryzacja w Europie przejdzie ogromne zmiany :(  

Bardzo niedobrze im mniejsza konkurencja tym gorzej dla nas. Juz od dawna sie zastanawiam z czego sie utrzymuja dilerzy Stelantis. Pewnie tylko z dostawczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujek napisał:

Bardzo niedobrze im mniejsza konkurencja tym gorzej dla nas. Juz od dawna sie zastanawiam z czego sie utrzymuja dilerzy Stelantis. Pewnie tylko z dostawczych.

 

Rabatów nie będzie, o cenie decyduje importer, więc nawet jak będzie 10 dealerów to od każdego dostaniesz taką samą ofertę.

Z których dostawczych? 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, wujek said:

Bardzo niedobrze im mniejsza konkurencja tym gorzej dla nas. Juz od dawna sie zastanawiam z czego sie utrzymuja dilerzy Stelantis. Pewnie tylko z dostawczych.

 

Sprzedaz aut uzywanych, serwis, etc.

Diler Citroena ggdzie kupowalem C3, uruchomil ostatnio serwis Skody ;] 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Sprzedaz aut uzywanych, serwis, etc.

Diler Citroena ggdzie kupowalem C3, uruchomil ostatnio serwis Skody ;] 

 

 

Jak się nowe nie sprzedają to i serwis padanie. U mnie liczyli, że za rok będzie bardzo duży problem z serwisem, bo skończą się nowe auta, które miałby przyjeżdżać na przeglądy. Dodatkowo zmieniła się GVO i będzie na prawdę nieciekawie. ASO w zasadzie nie będzie miało sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, Olas1 said:

 

Jak się nowe nie sprzedają to i serwis padanie. U mnie liczyli, że za rok będzie bardzo duży problem z serwisem, bo skończą się nowe auta, które miałby przyjeżdżać na przeglądy. Dodatkowo zmieniła się GVO i będzie na prawdę nieciekawie. ASO w zasadzie nie będzie miało sensu. 

 

NIe wiem ile w tym prawdy, ale PSA sie praktycznie nie sprzedaje w duzej mierze rowniez z powodu braku dostepnosci aut...

Wiekszosc produkcji skierowana jest obecnie na rynki zachodnie. A o co chodzi z tym GVO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Olas1 napisał:

 

Rabatów nie będzie, o cenie decyduje importer, więc nawet jak będzie 10 dealerów to od każdego dostaniesz taką samą ofertę.

Z których dostawczych? 😆

No Fiat proffesional i te inne Trafiki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

NIe wiem ile w tym prawdy, ale PSA sie praktycznie nie sprzedaje w duzej mierze rowniez z powodu braku dostepnosci aut...

Wiekszosc produkcji skierowana jest obecnie na rynki zachodnie. A o co chodzi z tym GVO?

 

Dostępność aut jest baaaardzo słaba. Dodadzą sporo zmian, które de facto przerzucą dużo odpowiedzialności na dealera. Z drugiej strony importer chce przejąć sprzedaż i... dealerstwo będzie jak McDonalds :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujek napisał:

Tak to Renault ale chodzilo mi o auta dostawcze. 

 

Tak, sprzedaż Stellantisa rewelacja 😆

 

 

image.png

Edytowane przez Olas1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Olas1 napisał:

 

Jak się nowe nie sprzedają to i serwis padanie. U mnie liczyli, że za rok będzie bardzo duży problem z serwisem, bo skończą się nowe auta, które miałby przyjeżdżać na przeglądy. Dodatkowo zmieniła się GVO i będzie na prawdę nieciekawie. ASO w zasadzie nie będzie miało sensu. 

To powiedz mi dlaczego np na diagnostykę czy umówienie przeglądu trzeba umawiać się (nadal) z 2-3tyg wyprzedzeniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sherif napisał:

To powiedz mi dlaczego np na diagnostykę czy umówienie przeglądu trzeba umawiać się (nadal) z 2-3tyg wyprzedzeniem ?


A rozróżniasz teraźniejszość od przyszłości? Przeczytaj raz jeszcze co napisałem… 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Olas1 napisał:


A rozróżniasz teraźniejszość od przyszłości? Przeczytaj raz jeszcze co napisałem… 👍

Skoro przewidują przyszłość ..

Imho wiele się nie zmieni, pewnie jak zwykle odpadną  najgorsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2022 o 23:48, PawelWaw napisał:

 

i co teraz ?

 

Hyundai i20n performance demówka dostępna od ręki, auto zupełnie innej klasy, ale cieszę się jak dziecko:) żona też, bo mniejsze a i tak 95% ona będzie tym jeździła po mieście.

Była też opcja na i30n ale jednak trochę drogo:(

Niestety zamawianie czegoś do produkcji odpuściliśmy, nie wiadomo czy inne marki nie zrobią tego samego co Kia.

A Kia odpuściliśmy, zwrócą zaliczkę i na tym kończy się moja przygoda z tą marką

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2022 o 12:32, wladmar napisał:

 

To nie takie proste. Trzeba by wiedzieć, jaki zysk mają koncerny ze sprzedaży nowych samochodów, a ile np. ze sprzedaży części zamiennych albo z działalności kredytowej czy tam innych machinacji finansowych (w tym dopłaty od rządów). I może się okazać, że lepiej produkować mniej. Co nie zmienia faktu, że ten cały kryzys z niedostępną elektorniką wydaje się być mocno naciągany - jakoś nie widać ogólnego problemu z półprzewodnikami, dotyczy to czemuś głównie samochodów. 

U nas w firmie zaprojektowano urządzenie (nie z bramzy moto) oparte na magistrali can. Oczywiscie klepane bylo na lini produkcyjnej w Chinach i podzespoly tez produkowane w wiekszosci na zachodzie /Azji...Zamowienie na kilka tys sztuk w skali roku a wiec malo ale nie bylo problemu. Jednak jakies 2 lata czy rok temu  powiedzieli nam ze najblizsza dostawa mozliwa moze za 3 lata bo wszystkie podzespoly wykupuje automoto. ...

Trzeba bylo urzadzenie przeprojektowac tak aby nie korzystac z magistrali CAN i problem z dlugim terminem produkcji zniknal

Edytowane przez norbert123
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
18 godzin temu, iwik napisał:

A opel wprowadza rabaty na Kartę dużej rodziny. Z KDR można zamówić opla taniej o 12%. Chyba dotyczy zarówno spalinowych jak i i elektryków (w ev łączy się z dopłatą), ale tu głowy nie dam. 

Szkoda ze te ich wydumki z pezotem przestały być fajne. Obstawiam ze

poza DE znikną z rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.