Skocz do zawartości

Rozmawiałem z dealerem, póki co lepiej nie będzie


komor

Rekomendowane odpowiedzi

 
Jeśli dajesz minimalny dystans to nie ma wyboru, musi hamować. Przy maksymalnym ma tyle zapasu, że może łagodnie wytracić prędkość.
:ok:
 
 

Nie bardzo - w każdym przypadku dystans skraca się o kilkadziesiąt %, a auto wyprzedzające nie ma gdzie odjechać, więc wytraca prędkość.

Też tego szarpania nie lubię i zwykle wyłączam tempomat oraz odpuszczam gaz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, maro_t napisał:

Yaris hybryda jest ledwo o 8 tys. droższa w tej samej wersji od nie-hybrydy 1.5 z automatem. Zakładając że spali średnio 1.5 litra na setkę mniej (uśredniłem dane katalogowe) to przy cenie paliwa 8zł za litr 12 tys zł oszczędności na 100 tys. km. Więc powinna się zacząć zwracać przy około 70 tys. km. Chyba że ktoś nie musi mieć automatu, wtedy można porównać z wersją manualną, która jest tańsza od hybrydy o 14 tys. zł.

 

W Toyocie teraz jeszcze doszła taka sytuacja, że o ile w ogóle jest dostępny model czysto benzynowy to czas oczekiwania jest dużo dłuższy, niż na hybrydę. A dodatkowo powycinali dużo wersji niehybrydowych.

 

Wyższa cena zakupu zwraca się w momencie sprzedaży. Auta hybrydowe obecnie schodzą w takich cenach że aż się nie chce wierzyć. Także licząc cyferki w EXCELU po kilku latach eksploatacji hybrydy zakupionej nowej prawdopodobnie koszt całkowity wyjdzie sporo niższy niż wariantu benzynowego.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Furvus_Eques napisał:

 

Wystarczyłoby żeby policji chciało się wyłapywać i nagradzać mandatami tych, którzy nie utrzymują odstępu. Sytuacja natychmiast by się uspokoiła a nasz budżet państwa byłby najlepiej dofinansowany w Europie. 

 

 

Zaprosiłbym jeszcze do jazdy na POW i nagradzanie bilecikiem za jazdę środkowym pasem. 

Jak mawiał wielki wóc Jarozbaw - miliardy leżom na ulicy, trzeba je podnieść. 

 

Ale jako, że wstaliśmy z kolan, to ciężko się teraz schylać

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
1 minute ago, Mike_wwl said:

Za to PWPW działa jak szalona. Auto rejestrowane 07/07/2022 - wczoraj o 14 SMS, że stały dowód jest już do odbioru w urzędzie :totalszok:

 

W zeszlym roku w lutym, DR byl do odbioru po 4 dniach :)

Co tam kupiles?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Mike_wwl said:

Wzorzec z Sevres dziadkowozu :phi: - corolla hybryda (sedan!) - ten jak zamawiałem był najszybciej dostępny. 

 

1,8 czy 2,0? Ja czekam az sie w koncu pojawi w salonach Corolla Cross, zeby sie przymierzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maciej__ napisał:

 

1,8 czy 2,0?

Dziadkowóz - w sedanie są tylko 1.8. 

Myślałem o 2.0, ale na kombi bym czekał do grudnia, a z pewnych powodów to było dyskwalifikujące 

 

6 minut temu, Maciej__ napisał:

Ja czekam az sie w koncu pojawi w salonach Corolla Cross, zeby sie przymierzyc.

 

Na zdjęciach wygląda ekstra, no i ma mieć kolejna generację HSD, większa moc zespołu, ogólnie lepsze osiągi i jeszcze więcej wykorzystywania prądu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Mike_wwl said:

Na zdjęciach wygląda ekstra, no i ma mieć kolejna generację HSD, większa moc zespołu, ogólnie lepsze osiągi i jeszcze więcej wykorzystywania prądu. 

 

Tylko ten tablet w srodku :facepalm: Ciekawe jak ten naped bedzie sobie radzic na autostradzie przy 130-140km/h.

Mnie sie na szczescie nie spieszy, powoli zaczynam sie rozgladac :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Tylko ten tablet w srodku :facepalm:

 

Po 15 minutach już go nie widać - tak jak własnego nosa :phi:

 

7 minut temu, Maciej__ napisał:

 

 Ciekawe jak ten naped bedzie sobie radzic na autostradzie przy 130-140km/h.

 

Ten mój przy 140 już jedzie z lekką zadyszką - to w końcu tylko 98 koni. Ale 125 jest ok. 

No i oczywiście zero wygłuszenia w tym samochodzie, chociaż jest ciszej jak w aurisie II. Maty już czekają na montaż. 

 

 

7 minut temu, Maciej__ napisał:

Mnie sie na szczescie nie spieszy, powoli zaczynam sie rozgladac :ok:

 

 

Jak się sprężysz to będziesz miał na przyszłe wakacje

:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Mike_wwl napisał:

Na zdjęciach wygląda ekstra, no i ma mieć kolejna generację HSD, większa moc zespołu, ogólnie lepsze osiągi i jeszcze więcej wykorzystywania prądu. 

 

te najnowsze hybrydy wchodzą też teraz do Corolli 2023. Są już cenniki. Wersja 1.8 zamiast 122KM ma teraz 140KM, lepsze osiągi i powinno być w zupełności wystarczające do normalnej jazdy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Mike_wwl napisał:

No i oczywiście zero wygłuszenia w tym samochodzie, chociaż jest ciszej jak w aurisie II. Maty już czekają na montaż. 

 

sam wygłuszasz? I na czym zamierzasz się skupiać? podłoga? nadkola? bagażnik? silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, maro_t napisał:

 

te najnowsze hybrydy wchodzą też teraz do Corolli 2023. Są już cenniki. Wersja 1.8 zamiast 122KM ma teraz 140KM, lepsze osiągi i powinno być w zupełności wystarczające do normalnej jazdy.

Do normalnej jazdy to wystarcza ten 122.

W lexusie Ct200h jest obecnie łącznie 136 KM i po mieście jeździ się przyjemniej i dłużej na prądzie, ale przy prędkościach autostradowych i na szybszej trasie nadal jest i będzie 99 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, maro_t napisał:

sam wygłuszasz? I na czym zamierzasz się skupiać? podłoga? nadkola? bagażnik? silnik?

Aurisa sam poleciałem po całości - zacząłem od drzwi, podłogi i przestrzeni w bagażniku. I to był największy spadek hałasu.  Na następny dzień dołożyłem dodatkowe wygłuszenie pod maskę i silnik na wolnych obrotach stał się niesłyszalny. 

Potem porobiłem wnęki kół i tu też był efekt ale sporo mniejszy. 

I na koniec zrobiłem dach - i tu byłem najbardziej zawiedziony efekt zerowy - do momentu jak złapała mnie ulewa - deszcz słychać tylko przez przednią szybę. No i efekt uboczny - lepsza izolacja od temperatury zewnętrznej. 

 

BTW w mojej hybrydzie nie ma żadnego wygłuszenia maski. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, marcindzieg napisał:

Mówisz że wygłuszenie bagażnika daje efekty? Muszę spróbować.

W aurisie kombi/HB daje -tam pod wytłoczkami po bokach jest goła blacha. 

No i nie zapominaj o klapie. 

IMG_20180408_143456.jpg

Edytowane przez Mike_wwl
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

Ja mam HB. Ale przy 100 już jest głośno. Przy okazji popatrzę czy ruda się gdzieś nie rozgościła. W sumie fajne zajęcie na jakąś sobotę :)

 

ja też to lubię. Nie bawię się w całkowite wybebeszanie samochodu, ale jak zrobię zakupy mat i pianek, to jednego wolnego dnia wygłuszę bagażnik, innego maskę, nadkola, podłogę tyle co dam radę bez całkowitego zdzierania wykładziny itd...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, maro_t napisał:

 

ja też to lubię. Nie bawię się w całkowite wybebeszanie samochodu, ale jak zrobię zakupy mat i pianek, to jednego wolnego dnia wygłuszę bagażnik, innego maskę, nadkola, podłogę tyle co dam radę bez całkowitego zdzierania wykładziny itd...

 

W Aurisie odkręcenie foteli i podniesienie kilku plastików żeby zdjąć wykładzinę to było 15 minut. I IMHO od tego warto zacząć - potem można robić raz jedne drzwi czy nadkole, następnym razem kolejne. 

Najwięcej zabawy było z dachem - mimo że nie wyciągałem podsufitki tylko ją opuściłem. 

IMG_20200613_140002.jpg

IMG_20200613_135938.jpg

IMG_20200613_135936.jpg

  • Lubię to 4
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rado_ napisał:

Jakich mat używasz? 

Kiedyś była jakaś promocja w bitmat.pl na zestaw maty stp (te cieńsze) + pianka kauczukowa 6 mm. I wyszło taniej jak  osobno mata AB2 i pianka. 

Teraz tego nie widzę w zestawach. 

Ale generalnie to jedna cholera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Mike_wwl napisał:

Kiedyś była jakaś promocja w bitmat.pl na zestaw maty stp (te cieńsze) + pianka kauczukowa 6 mm. I wyszło taniej jak  osobno mata AB2 i pianka. 

Teraz tego nie widzę w zestawach. 

Ale generalnie to jedna cholera. 

Czyli jakaś pianka musi być i na to mata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Tylko ten tablet w srodku :facepalm: Ciekawe jak ten naped bedzie sobie radzic na autostradzie przy 130-140km/h.

Mnie sie na szczescie nie spieszy, powoli zaczynam sie rozgladac :ok:

 

Kolega ma służbowa RAV4 co prawda inny silnik ale do 120 działa elektryk później spalanie gwałtownie rośnie. Spodziewam się ze w nowym napędzie będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 minutę temu, prawoimotoryzacja napisał:

I hałas, jak to w japońcach :)

 

To w tym przypadku nie ma znaczenia. Auta są dostępne albo czas oczekiwania krótki dodatkowo to służbowe. Zreszta na ulicach tego pełno wiec pewnie przeciętnemu użytkownikowi to nie przeszkadza. Nikt o zdrowych zmysłach nie kupi tego do jazdy autostradami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujek napisał:

To w tym przypadku nie ma znaczenia. Auta są dostępne albo czas oczekiwania krótki dodatkowo to służbowe. Zreszta na ulicach tego pełno wiec pewnie przeciętnemu użytkownikowi to nie przeszkadza. Nikt o zdrowych zmysłach nie kupi tego do jazdy autostradami.

Myślę, że jednak większość użytkowników nowych samochodów nie ma możliwości kupowania różnych samochodów w zależności od aktualnych przejazdów, które muszą pokonywać i każdy jednak szuka kompromisów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał:

I hałas, jak to w japońcach :)

 

 

1 minutę temu, wujek napisał:

To w tym przypadku nie ma znaczenia. Auta są dostępne albo czas oczekiwania krótki dodatkowo to służbowe. Zreszta na ulicach tego pełno wiec pewnie przeciętnemu użytkownikowi to nie przeszkadza. Nikt o zdrowych zmysłach nie kupi tego do jazdy autostradami.

 

Odziwo da się tym jechać autostradą i zaryzykuje, że nie jest głośniej niż w moim kilku letnim dwu litrowym dieslu.

Głośno jest jak chcesz wyciągnąć maksymalną moc z jednostki napędowej, wchodzi na 5-6 k rpm i wyje, ale za to jedzie i to całkiem zacnie, po czym stabilizujesz prędkość i jedzie cicho. Na pewno nie jest to auta dla patologicznie spieszących się poganiaczy. Cała reszta społeczeństwa ogarnie to auto.

 

Kupując obecnie rava napewno wziąłbym hybrydę, jest mocniejsza, potrafi jeździć znacznie ciszej niż ta z napędem tylko benzynowym, do tego spala mniej niż żony miejskie auto z 3 cylindrami.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, komor napisał:

 

 

Odziwo da się tym jechać autostradą i zaryzykuje, że nie jest głośniej niż w moim kilku letnim dwu litrowym dieslu.

Głośno jest jak chcesz wyciągnąć maksymalną moc z jednostki napędowej, wchodzi na 5-6 k rpm i wyje, ale za to jedzie i to całkiem zacnie, po czym stabilizujesz prędkość i jedzie cicho. Na pewno nie jest to auta dla patologicznie spieszących się poganiaczy. Cała reszta społeczeństwa ogarnie to auto.

 

Kupując obecnie rava napewno wziąłbym hybrydę, jest mocniejsza, potrafi jeździć znacznie ciszej niż ta z napędem tylko benzynowym, do tego spala mniej niż żony miejskie auto z 3 cylindrami.

Oczywiście, że się da, lecz bezstopniowa skrzynia biegów potrafi doprowadzić do szału. O ile w Priusie uwielbiam CVT, o tyle w RAV 4, NX, UX, a nawet LS 500H - doprowadza mnie do szału podczas jazdy w trasie.

 

To jest wstyd, żeby auto za 600 tys. zł tak wyło w trasie!! Lexus/Toyota powinni się uczyć od BMW jak się robi dobre hybrydy! Nawet KIA daje dużo lepsze wrażenia z jazdy w trasie - mowa o Niro, gdyż Sportage akurat jest kiepskie w wersji hybrydowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Oczywiście, że się da, lecz bezstopniowa skrzynia biegów potrafi doprowadzić do szału. O ile w Priusie uwielbiam CVT, o tyle w RAV 4, NX, UX, a nawet LS 500H - doprowadza mnie do szału podczas jazdy w trasie.

 

To jest wstyd, żeby auto za 600 tys. zł tak wyło w trasie!! Lexus/Toyota powinni się uczyć od BMW jak się robi dobre hybrydy! Nawet KIA daje dużo lepsze wrażenia z jazdy w trasie - mowa o Niro, gdyż Sportage akurat jest kiepskie w wersji hybrydowej.

Jaki wstyd? Przecież Lexus to Toyota z innym znaczkiem i wykończona innymi materiałami. Ciebie wnerwia, a użytkownik Toyoty, którego będzie stać na Lexa będzie się dalej czuł jak w domu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, komor napisał:

Jaki wstyd? Przecież Lexus to Toyota z innym znaczkiem i wykończona innymi materiałami. Ciebie wnerwia, a użytkownik Toyoty, którego będzie stać na Lexa będzie się dalej czuł jak w domu.

Jest to wstyd, aby samochód za 600 tys. zł - w założeniu luksusowy, tak wył podczas jazdy w trasie.

 

Pod względem jakości wykonania pomiędzy Lexem, a Toyotą jest diametralna różnica.

 

Do codziennego użytku, NX300h lub Rav 4 z hybrydą sprawdza się bardzo fajnie, w szczególności w ruchu miejskim - gdzie cvt daje dużą płynność jazdy. Samochody z uwagi na zestrojenie układu zawieszenia oraz kierowniczego zachęcają do bardzo emeryckiej oraz płynnej jazdy, o tym podczas jazdy z prędkościami autostradowymi jest to istna męczarnia. Tutaj BMW pokazuje jak się robi dobre hybrydy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Myślę, że jednak większość użytkowników nowych samochodów nie ma możliwości kupowania różnych samochodów w zależności od aktualnych przejazdów, które muszą pokonywać i każdy jednak szuka kompromisów?

W ramach kompromisu pare razy w roku pojedzie autostrada. Zreszta to auto nie zachęca do szybkiej jazdy w do spokojnej. Przy takim trybie nic nie wyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał:

Jest to wstyd, aby samochód za 600 tys. zł - w założeniu luksusowy, tak wył podczas jazdy w trasie.

 

Pod względem jakości wykonania pomiędzy Lexem, a Toyotą jest diametralna różnica.

 

Do codziennego użytku, NX300h lub Rav 4 z hybrydą sprawdza się bardzo fajnie, w szczególności w ruchu miejskim - gdzie cvt daje dużą płynność jazdy. Samochody z uwagi na zestrojenie układu zawieszenia oraz kierowniczego zachęcają do bardzo emeryckiej oraz płynnej jazdy, o tym podczas jazdy z prędkościami autostradowymi jest to istna męczarnia. Tutaj BMW pokazuje jak się robi dobre hybrydy.

Hmm ale czy BMW nie ma czasem śmiesznego bagażnika vs Rav?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał:

tym podczas jazdy z prędkościami autostradowymi jest to istna męczarnia. Tutaj BMW pokazuje jak się robi dobre hybrydy.

Jeździłeś może Mercedesem 300de (diesel-hybryda)? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Zbynek napisał:

Jeździłeś może Mercedesem 300de (diesel-hybryda)? :hmm:

Niestety, nie było mi jeszcze dane, ale czytając oraz oglądając testy wydaje się, że Merc też ma się czym pochwalić. Interesuje mnie tez model 300 e od Merca, gdyż zasięg na elektryku robi wrażenie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Niestety, nie było mi jeszcze dane, ale czytając oraz oglądając testy wydaje się, że Merc też ma się czym pochwalić. Interesuje mnie tez model 300 e od Merca, gdyż zasięg na elektryku robi wrażenie!

Koncepcja hybrydy z dieslem mnie przekonuje, koło komina na elektryku a w trasie diesel, do tego klasyczny automat zamiast bezstopniowego :ok: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Zbynek napisał:

Koncepcja hybrydy z dieslem mnie przekonuje, koło komina na elektryku a w trasie diesel, do tego klasyczny automat zamiast bezstopniowego :ok: 

faktycznie ma to sens!

 

testowałem 220D w nowej klasie C i ogólnie rzecz biorąc świetny napęd!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

faktycznie ma to sens!

 

testowałem 220D w nowej klasie C i ogólnie rzecz biorąc świetny napęd!

To jak będziesz miał okazję przetestować 300de (wiem że przed liftem było w C-klasie, teraz nie wiem, na pewno jest w E) to opisz na forum wrażenia :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Zbynek napisał:

To jak będziesz miał okazję przetestować 300de (wiem że przed liftem było w C-klasie, teraz nie wiem, na pewno jest w E) to opisz na forum wrażenia :ok: 

żebym znowu miał dostać bana, że promuję swój kanał? 😄

 

Czekam na debiut nowego GLC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Zbynek said:

Koncepcja hybrydy z dieslem mnie przekonuje, koło komina na elektryku a w trasie diesel, do tego klasyczny automat zamiast bezstopniowego :ok: 

 

kolega @Kiwal to chyba ma i raczej nie byl zbyt zadowolony.

poczukaj na kaciku EV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.