Skocz do zawartości

Naprawa gwintu w przegubie zewnetrznym


patgaw

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, patgaw napisał:

Hej czy naprawa gwintu jest dopuszczalna i mozliwa w takim przypadku? Czy isnieje cos takiego jak narzynka rozkladana na pol zeby ja zalozyc od strony sprawnego gwintu?

1.jpg

2.jpg

3.jpg

 

Podzwoń po warsztatach w okolicy, może ktoś ma. Kupno nie będzie raczej opłacalne.

 

Przyrzad-gwintownik-do-poprawy-gwintow-r

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego gwintu jest mało, ale w Fabii i tak się mocno nie dokręca. Narzynki takie są, raczej w hydraulice, a tam gwinty o innym skoku. Albo nowy przegub, bo jest tani, jak barszcz, albo mały pilnik o przekroju trójkąta, bądź kwadratu i jedziesz. W pół godziny przeszlifujesz dookoła cały zwój i nakrętka złapie. To jest miękki materiał, nie jak kulka z łożyska.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, badyl1982 said:

Ile zwojów gwintu zajmuje nakrętka? Jeśli po wkręceniu ta część zaklepana będzie poza nakrętka, wykonałbym fazę dającą możliwość nakręcenia nakrętki. 

 

 

Niestety siedzi na samym koncu gwintu. Dlatego zalezy mi na jego naprawie.

 

2 hours ago, swienty said:

 

Podzwoń po warsztatach w okolicy, może ktoś ma. Kupno nie będzie raczej opłacalne.

 

Przyrzad-gwintownik-do-poprawy-gwintow-r

 

Jak to sie nazywa, zebym wiedzial o co pytac?

 

2 hours ago, kaczorek79 said:

Tego gwintu jest mało, ale w Fabii i tak się mocno nie dokręca. Narzynki takie są, raczej w hydraulice, a tam gwinty o innym skoku. Albo nowy przegub, bo jest tani, jak barszcz, albo mały pilnik o przekroju trójkąta, bądź kwadratu i jedziesz. W pół godziny przeszlifujesz dookoła cały zwój i nakrętka złapie. To jest miękki materiał, nie jak kulka z łożyska.

 

Nie wiem czy to jest normalne ale u mnie ta nakretka siedzi na koncu gwintu, wiec zalezalo mi na jego naprawie. No ale jak nie da rady to trudno kupi sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakrętka powinna wziąć ok 6 zwojów, czyli ok 6 obrotów. Zwróć uwagę, czy przegub wszedł do końca, bo w tym zawieszeniu wieloklin piasty potrafi mocno skorodować i przegub nie wchodzi. Trzeba niekiedy pomóc pilniczkiem na wieloklinie, potem dać jakiś poślizg smarem i wpychać przegub. Problem jest z jego wbiciem do piasty, bo nie ma gdzie uderzyć, ale można ciągnąć za półoś i wbijać całą piastą przez drewienko.

Jak nie pójdzie, to przegub GSP będzie na lata.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.