Skocz do zawartości

5 kkm z Golfem 8


awruK

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, maro_t napisał:

 

prawda. Ja obstawiam również w perspektywie kilku lat wzrost popularności usług typu "remont samochodu". Jeżeli masz auto w średnim stanie, ale jeszcze niezajeżdżone, oddajesz w jedno miejsce, gdzie wyremontują silnik, zawias, odnowią co trzeba, zakonserwują, dostaniesz na tą jakąś gwarancję i realną szansę, że samochód pojeździ jeszcze kila lat. Jeżeli przeciętny człowiek stanie przed wyborem wydania na taką usługę np. 40 tys. zł, a kupnem czegokolwiek nowego za minimum 180 tys. zł, to będzie to ciekawa opcja.

Mysle ze nie…  będzie tak jak we Włoszech albo Portugalii widzisz złom myślisz kury tam siedzą a tam ktoś wsiada i odjeżdża. Po prostu auta będą w gorszym stanie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, wujek said:

Mysle ze nie…  będzie tak jak we Włoszech albo Portugalii widzisz złom myślisz kury tam siedzą a tam ktoś wsiada i odjeżdża. Po prostu auta będą w gorszym stanie.

 

U nas takie szroty tez by dalej jezdzily, ale wykancza je rdza :ok:

Faktycznie poludnie EU (Grecja, Sycylia, Andaluzja) to czesto jak porownasz z tym co jezdzi w duzych miastach w PL to jest kosmos ;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

U nas takie szroty tez by dalej jezdzily, ale wykancza je rdza :ok:

Faktycznie poludnie EU (Grecja, Sycylia, Andaluzja) to czesto jak porownasz z tym co jezdzi w duzych miastach w PL to jest kosmos ;]

 

 

 

Tam mają fajnie, ciepło i nie pada, więc auta są czyste. Jedynie lakier płowieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Maciej__ napisał:

 

U nas takie szroty tez by dalej jezdzily, ale wykancza je rdza :ok:

Faktycznie poludnie EU (Grecja, Sycylia, Andaluzja) to czesto jak porownasz z tym co jezdzi w duzych miastach w PL to jest kosmos ;]

 

 

Mysle, ze to moze wynikac z kosztow utrzymania samochodu... To samo widzilem w UK jak auto wiekowe to serwisuje sie tak zeby MOT przeszedl. Jak u nas ceny serwisowania beda rosly moze byc podobnie. W cieplych krajach nie ma rdzy u nas moze pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, K3 napisał:

 

Polska B za przyzwoite uznaje opony nalewane, więc wydatek 3x więcej raczej by ich zniechęcał...

No, no, dlatego taka Astra J z m32 jako używka wcale się nie sprzedaje, a zwłaszcza jak dodatkowo z LPG jest. :hehe:

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

I taki bedzie pewnie w najblizszym czasie efekt, zamiast rezygnowac z zakupu spora czesc ludzi zejdzie klase nizej, etc.

Chociaz w EU to zawsze auta klasy B okupowaly czolowe miejsca bestsellerow.

 

 

W Polsce było samochodowe Bizancjum. Niemcowi czy Holendrowi się w głowie nie mieści jak Polak może wydać taką ilość swoich dochodów na samochód... ale wielu jeszcze myśli, że jeździmy Ładami, Maluchami i Trabantami. Po przyjeździe do Polski są w ciężkim szoku. 

Edytowane przez chojny
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.03.2022 o 20:02, Marcin79 napisał:

Diesle to jeszcze elektryki przeżyją

:)

 

No pewnie, i to jeszcze jak.

 

W dniu 17.03.2022 o 08:04, maro_t napisał:

bo spalanie 5 litrów zamiast 7

W takim Golfie różnica w spalaniu między TSI, a TDI to będzie 0,5-1 litr w porywach.

Oczywiście pomijamy użytkowanie typu jazda non stop autostradami z nadświetlnymi prędkościami (180+), bo wtedy faktycznie wyjdzie ze 2 litry. 

20 godzin temu, wladmar napisał:

Renault zdaje się już proponuję coś takiego na szerszą skalę. Dokładna diagnostyka, odbudowa na materiałach fabrycznych, zamiast dokładać +100 kzł do nowego podobnego (albo i gorszego), dopłacasz +50 kzł.

I to ma sens, taki recykling już dawno powinien być stosowany.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

W takim Golfie różnica w spalaniu między TSI, a TDI to będzie 0,5-1 litr w porywach.

Oczywiście pomijamy użytkowanie typu jazda non stop autostradami z nadświetlnymi prędkościami (180+), bo wtedy faktycznie wyjdzie ze 2 litry. 

No więc różnica w spalaniu 1,4 125 km oplowskie vs 2,0 tdi to 2,2l/100km. Jazda pewnie ponad 80% trasa i tempomat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Lupus said:

No więc różnica w spalaniu 1,4 125 km oplowskie vs 2,0 tdi to 2,2l/100km. Jazda pewnie ponad 80% trasa i tempomat.

 

Z tego co kojarze, pisales wielokrotnie ze jezdzisz raczej sporo ponad limit, szczegolnie na drogach S czy A.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Z tego co kojarze, pisales wielokrotnie ze jezdzisz raczej sporo ponad limit, szczegolnie na drogach S czy A.

 

Tempomat w okolice 170.  Ale przy takiej prędkości różnica jest jeszcze wieksza. 

Edytowane przez Lupus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2022 o 13:31, maro_t napisał:

 

co jest nie do przyjęcia? Rzeczywistość? Wojna też jest nie do przyjęcia, a dzieje się niestety.

W motoryzacji rzeczywistość jest taka, że to co było już nie wróci. Bo i nie ma drogi powrotnej. Uzależniliśmy się całkowicie od globalnego rynku i tak samo motoryzacja jest od niego zależna. To że surowców jest coraz mniej, że ich pozyskanie jest coraz trudniejsze i droższe, że źle to wpływa na klimat to są fakty. Można dyskutować ewentualnie co do ich skali. To że covid zaburzył delikatną równowagę również w gospodarce, to jest fakt. Że wojna ją zaburzy jeszcze bardziej to też jest fakt. Do tego Europa chce być prymusem w odchodzeniu od trucia (można dyskutować nad sposobem tego odejscia, ale ogólnie innego kierunku nie ma). W efekcie samochody drożeją i będą drożały coraz szybciej. Za jakiś czas to naprawdę będzie taki towar luksusowy i raczej podzieli społeczeństwo: na takich których stać płacić np. 6 tys miesięcznie wynajmu i mieć wszystko gdzieś i na takich, co będą naprawiać swoje cztery kółka dopóki się da.

Jeszcze kilka lat temu przyzwoity kompakt kosztował 60 tys. Dzisiaj kosztuje 90-100 tys. Za 2-3 lata będzie kosztował 130-140 tys. A później już tylko elektryki, które tanieć na pewno nie będą, tylko będą drożeć wraz z rosnącym popytem na materiały, z których się składają. Cena 200 tys. za jakiekolwiek nowe auto w perspektywie za kilka lat jest zupełnie realna. I wybór między reanimacją starszego, a kupnem nowego będzie własnie taki jak kolega wyżej napisał. Niezależnie czy to będzie dla Ciebie do przyjęcia czy nie. Alternatywą będzie rower albo hulajnoga ;]

Może będą kiedyś wycieczki kolejnego pokolenia, którym będą tłumaczyć, po co są te puste miejsca parkingowe, garaże podziemne/naziemne, parkometry (jako zabytek oczywiście). No i bezsensowne autostrady, skoro ruchu prawie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maro_t napisał:

 

serio? Mam oplowskie 1.6 200KM. Pali średnio równe 7l/100 km. Czy 2.0 TSI by palił jakoś drastycznie mniej?


Nie wiem ile palą te wieksze TSI.

Wiem ze te mniejsze palą serio malutko.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile przy tsi do 1.5 można spokojnie, bez napinki schodzić poniżej 5/100, a autostradowo 6,5-7,5/100, to przy 2.0 tsi już tak różowo nie jest. Tam minimum, to już ponad 6/100, a autostrady ponad 8/100. 

2.0 tdi oczywiście poza tymi mocniejszymi wersjami należałoby porównywać z 1.4 i 1.5 tsi i tu różnica w spalaniu będzie do 1 litra, jak @mrBEAN wspominał.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, kaczorek79 napisał:

O ile przy tsi do 1.5 można spokojnie, bez napinki schodzić poniżej 5/100, a autostradowo 6,5-7,5/100, to przy 2.0 tsi już tak różowo nie jest. Tam minimum, to już ponad 6/100, a autostrady ponad 8/100. 

2.0 tdi oczywiście poza tymi mocniejszymi wersjami należałoby porównywać z 1.4 i 1.5 tsi i tu różnica w spalaniu będzie do 1 litra, jak @mrBEAN wspominał.

Dokładnie tak.

2.0 TSI niestety już chla ;) 

1,0-1.5 TSI to majstersztyk w kategorii osiągi/spalanie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minutes ago, mrBEAN said:

2.0 TSI niestety już chla ;) 

 

6-8l to jest chlanie? :hehe:

Jak na pojemnosc i osiagi, to 2,0 TSI jest nadal oszczedne :ok:

NIe wiem czy jakas konkurencja pali mniej ;)

 

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

6-8l to jest chlanie? :hehe:

Jak na pojemnosc i osiagi, to 2,0 TSI jest nadal oszczedne :ok:

NIe wiem czy jakas konkurencja pali mniej ;)

 

Chodzi o minimum przy przepisowej jeździe w trasie i na autostradach, choć faktycznie to nadal oszczędne silniki na tle konkurencji. Dynamiczna jazda w mieście, to już 11+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, kaczorek79 said:

Chodzi o minimum przy przepisowej jeździe w trasie i na autostradach, choć faktycznie to nadal oszczędne silniki na tle konkurencji. Dynamiczna jazda w mieście, to już 11+.

 

Nie ma cudow, pojemnosci robi swoje :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaczorek79 napisał:

O ile przy tsi do 1.5 można spokojnie, bez napinki schodzić poniżej 5/100, a autostradowo 6,5-7,5/100, to przy 2.0 tsi już tak różowo nie jest. Tam minimum, to już ponad 6/100, a autostrady ponad 8/100. 

2.0 tdi oczywiście poza tymi mocniejszymi wersjami należałoby porównywać z 1.4 i 1.5 tsi i tu różnica w spalaniu będzie do 1 litra, jak @mrBEAN wspominał.

Mnie na autostradzie pali od 10 do 13l. 8 litrów to przy spokojnej jeździe max 110km/h. No ale są różne tsi 190 / 245 / 300 itd. Lodz wawa z butem w podłodze to i 15 wypije.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

6-8l to jest chlanie? :hehe:

Jak na pojemnosc i osiagi, to 2,0 TSI jest nadal oszczedne :ok:

NIe wiem czy jakas konkurencja pali mniej ;)

 

Konkurencja pali podobnie. Kiedyś porównywałem kolegi z pracy A4 2.0 TFSI 190KM i moje V90 T4 190KM, autostrada, miasto niemal identyczne wyniki.

Jak jechałem ostatnio ze szwagrem (Golf 1.0. TFSI) to spalił mi średnio 6.7l, ale jechaliśmy w ok 100-120kmph. U niego oczywiście mniej ok 1l, ale auto znacznie słabsze, mniejsze i połowa pasażerów ;).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, wujek napisał:

Mnie pali średnio 10,5 z 30kkm. 2.0 290

Prywatnie czy firmowo?  Kumple z fabryki prześcigają się kto więcej spali Toyką hybrydą i nie mogą średnio z kilku kkm 6 przeskoczyć ;) 

Edytowane przez lucash
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sherif napisał:

Konkurencja pali podobnie. Kiedyś porównywałem kolegi z pracy A4 2.0 TFSI 190KM i moje V90 T4 190KM, autostrada, miasto niemal identyczne wyniki.

Jak jechałem ostatnio ze szwagrem (Golf 1.0. TFSI) to spalił mi średnio 6.7l, ale jechaliśmy w ok 100-120kmph. U niego oczywiście mniej ok 1l, ale auto znacznie słabsze, mniejsze i połowa pasażerów ;).

Dzisiejsza trasa. Autostrada z tempomatem na 160 + dojazdówki przepisowo. 

 

Screenshot_20220319_215115_de.volkswagen.carnet.eu.eremote.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Lupus napisał:

Dzisiejsza trasa. Autostrada z tempomatem na 160 + dojazdówki przepisowo. 

 

Screenshot_20220319_215115_de.volkswagen.carnet.eu.eremote.jpg


Ile km z Twojej trasy to autostrady ? U mnie trasa Wawa - Zakopane na trasie tempomat 140km/h reszta tak jak ograniczenia. Diesel byłby znacznie oszczędniejszy.

9F0F0DF7-F186-4D79-BAAE-F974BF9F5BD9.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, adamm_mk1 napisał:


Ile km z Twojej trasy to autostrady ? U mnie trasa Wawa - Zakopane na trasie tempomat 140km/h reszta tak jak ograniczenia. Diesel byłby znacznie oszczędniejszy.

9F0F0DF7-F186-4D79-BAAE-F974BF9F5BD9.jpeg

Autostrada to ok 180 km z tej trasy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, lucash napisał:

Prywatnie czy firmowo?  Kumple z fabryki prześcigają się kto więcej spali Toyką hybrydą i nie mogą średnio z kilku kkm 6 przeskoczyć ;) 

Prywatnie po prostu korki i autostrady robią swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2022 o 11:30, sherif napisał:

Konkurencja pali podobnie. Kiedyś porównywałem kolegi z pracy A4 2.0 TFSI 190KM i moje V90 T4 190KM, autostrada, miasto niemal identyczne wyniki.

Jak jechałem ostatnio ze szwagrem (Golf 1.0. TFSI) to spalił mi średnio 6.7l, ale jechaliśmy w ok 100-120kmph. U niego oczywiście mniej ok 1l, ale auto znacznie słabsze, mniejsze i połowa pasażerów ;).


Podajesz jakieś ciekawe wyniki.

 

Ostatnio zrobiłem dwa razy trasy po 1000km w góry z trumną na dachu, właśnie Golfem 1.0TSI i utrzymywałem prędkość 120-130km/h

W obu przypadkach 6/100 z jakimis odchyleniami +/-  0,1l

 

Bez trumny w Bieszczady tez około 1000km razem w obie strony już 5/100

 

Predkosci około 100km/h z Mazur to już bliżej 4 niż 5 na 100km

 

Czary.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kravitz napisał:


Podajesz jakieś ciekawe wyniki.

 

Ostatnio zrobiłem dwa razy trasy po 1000km w góry z trumną na dachu, właśnie Golfem 1.0TSI i utrzymywałem prędkość 120-130km/h

W obu przypadkach 6/100 z jakimis odchyleniami +/-  0,1l

 

Bez trumny w Bieszczady tez około 1000km razem w obie strony już 5/100

 

Predkosci około 100km/h z Mazur to już bliżej 4 niż 5 na 100km

 

Czary.


Ty masz wersje 1.0 85KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, pejus1982 napisał:


Ty masz wersje 1.0 85KM?

 

115KM, manual.

 

Sytuacje z trumną, to auto wyładowane po brzegi. Sami pasażerowie ważyli jakieś 280kg.

Trasy w zdecydowanej wiekszości to Ski z prędkościami o jakich pisałem. Nie mam w tym Golfie tempomatu, więc dlatego napisałem, że starałem się utrzymywać taką.

 

Około 6/100 ten Golf palił też na trasie sporo dłuższej, bo około 3600km w obie strony razem, do Francji. Bez trumny, tylko dwie osoby, ale prędkości utrzymywałem jak mogłem około 160km/h. Oczywiście była po drodze też Szwajcaria, gdzie jechało się raczej 100km/h, ale jednak większość to Ski i autostrady w PL, DE, FR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, kravitz napisał:

 

115KM, manual.

 

Sytuacje z trumną, to auto wyładowane po brzegi. Sami pasażerowie ważyli jakieś 280kg.

Trasy w zdecydowanej wiekszości to Ski z prędkościami o jakich pisałem. Nie mam w tym Golfie tempomatu, więc dlatego napisałem, że starałem się utrzymywać taką.

 

Około 6/100 ten Golf palił też na trasie sporo dłuższej, bo około 3600km w obie strony razem, do Francji. Bez trumny, tylko dwie osoby, ale prędkości utrzymywałem jak mogłem około 160km/h. Oczywiście była po drodze też Szwajcaria, gdzie jechało się raczej 100km/h, ale jednak większość to Ski i autostrady w PL, DE, FR.

 

Spoko, jakoś kojarzyłem, że masz 85KM. Też mam wersje 115KM z tym, że mam tempomat i spalanie bardzo podobne. Robisz dolewki oleju między przeglądami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, pejus1982 napisał:

 

Spoko, jakoś kojarzyłem, że masz 85KM. Też mam wersje 115KM z tym, że mam tempomat i spalanie bardzo podobne. Robisz dolewki oleju między przeglądami?

 

Nie robię dolewek.

Gdzieś chyba w okolicach pierwszych 15kkm sprawdziłem stan oleju. Był ok.

Od tamtej pory ani razu nie sprawdzałem. Teraz jest około 50kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, kravitz napisał:

 

Nie robię dolewek.

Gdzieś chyba w okolicach pierwszych 15kkm sprawdziłem stan oleju. Był ok.

Od tamtej pory ani razu nie sprawdzałem. Teraz jest około 50kkm.

Po ostrzejszej jeździe warto sprawdzić 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, rwIcIk napisał:

Po ostrzejszej jeździe warto sprawdzić 👍

 

Gdyby nie obecna sytuacja na rynku motoryzacyjnym, ten Golf byłby właśnie na otomoto ;]

Minęło właśnie pół roku od spłacenia leasingu.

 

Niestety następca ma być za pół roku i to chyba jak dobrze wiatry będą wiały :(

 

No i ja nie jeżdżę ostrzej ;)

Nawet 160km/h to jest w tym aucie coś lekko ponad 3tys obr/min. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując 1.4 150KM do 2.0 190KM różnica w spalaniu na autostradzie pomijalna mimo nadwagi 2.0 o jakieś 300kg. W trasie do 90km/H i mieście 2.0 + 1l/100km. Średnie W cyklu mieszanym wychodzi bardzo podobne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, mokrii napisał:

To nadal nie mają wspomagania elektrycznego :smirk:

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
 

co jak co te małe elektryczki w MH mają chwilowo 10kW (ok 15km ) i 50Nm i przy niskich obrotach gdzie się sprawdzają potrafią dodać trochę momentu podczas przyśpieszania  , bo do stałej jazdy się nie załączają . Jak już wiadomo auto będzie palić mniej przy niskich obrotach silnika . U mnie VI pokazuje by wrzucić już przy 65-70km/h gdzie na obrotomierzu jest ok. 1,3krpm , ale jak dodam więcej gazu od razu włącza się elektryczek i auto zaczyna przyśpieszać . Przy takiej jeździe ( 75-80km/h ) autko potrafi spalić lekko ponad 4l

Edytowane przez mmaciejosss
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, lucash napisał:

świetny wynik jak na takie gabaryty. 

Grzeczna jazda krajówkami wczoraj. ;)

No może nie do końca grzeczna. ;]

 

IMG_20220321_105818.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.