Skocz do zawartości

5 kkm z Golfem 8


awruK

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, kaczorek79 napisał:

@mmaciejosss 1.4 chipnięty na 160 KM.

znajomemu Octa II 1.4/122km przy mega eco na trasie potrafiła ( zaznaczam potrafiła ) zbliżyć się do 5l . Inni znajomi Octa 4 1.5/150km , na trasie przy wolnej jeździe  poniżej 5l to nie problem więc większa moc= niekoniecznie większe spalanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, mmaciejosss said:

znajomemu Octa II 1.4/122km przy mega eco na trasie potrafiła ( zaznaczam potrafiła ) zbliżyć się do 5l . Inni znajomi Octa 4 1.5/150km , na trasie przy wolnej jeździe  poniżej 5l to nie problem więc większa moc= niekoniecznie większe spalanie 

 

1,4 122KM w O2 to silnik poprzedniej generacji. Nic dziwnego, ze pali wiecej w porownaniu z takim 1,4 125KM czy 1,5 150KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, demoneczek napisał:

W Rapidzie 1.0 110KM na trasie Cze-wa Wa-wa Cze-wa na tempomacie 120km/h wyszło 4.7 

wielokrotnie wrzucałem tu filmik z Chorwacji z Rapidem  nie chcę się powtarzać ale :

- silnik 1.0 -95km

- 5osób na pokładzie 

- załadowany do maxa 

- średnia z 370km - 122km/h ( czyli mocno przepisowo nie było )

- klima non stop 

- spalanie 6,2l/100km z tego odcinka 

 

w Czarnogórze na krajówkach ( bo tam autostrad nie ma ) w ww składzie , bez bagażu , spalanie poniżej 5l/100km . tempomatu nie miałem więc ciężko porównać 

 

w Vitarze tempomat aktywny całkiem fajnie się sprawdza na krajówkach i bardzo mało pali jak za kimś jedziesz , przy 120km/h to już okolice 6,0-6,5l , bo buda wyższa , przy 140km/h bliżej 8l , ale jak pisałem opory robią swoje , niższe ( niekoniecznie lżejsze ) spalą mniej , no i wlew do 3-cylindrów a nie 4 też ma znaczenie , ale trzeba też porównać moc , bo taki Rapid 1.4-1..km też palił więcej niż 1.0

 

Edytowane przez mmaciejosss
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Lupus napisał:

Bohater tego wątku. Golf 8.;]

 

spalanie mniej więcej jak w hybrydowym Yarisie. Tylko jednak dynamika lepsza i samochód większy i wygodniejszy. Przy tych obecnych cenach paliw, to chyba najbardziej sensowna alternatywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, maro_t napisał:

 

spalanie mniej więcej jak w hybrydowym Yarisie. Tylko jednak dynamika lepsza i samochód większy i wygodniejszy. Przy tych obecnych cenach paliw, to chyba najbardziej sensowna alternatywa.

Pod warunkiem że jezdzisz dużo i w trasie. Jednak jak bym miał mieć auto do jazdy w 90% w mieście to albo mała turbobenzyna albo hybryda właśnie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 3/17/2022 at 8:45 PM, K3 said:

Tam mają fajnie, ciepło i nie pada, więc auta są czyste. Jedynie lakier płowieje...

 

Na południu Europy, zimą pada jak diabli. Jest też bardzo duża wilgotność powietrza. Ale się dróg nie soli - to jest ta różnica... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, maro_t said:

 

spalanie mniej więcej jak w hybrydowym Yarisie. Tylko jednak dynamika lepsza i samochód większy i wygodniejszy. Przy tych obecnych cenach paliw, to chyba najbardziej sensowna alternatywa.

 

Ale za takiego diesla na start musisz zaplacic 10kPLN+ wiecej niz za noPB...

Wiec przy normalnej jezdzie i roznicy w spalaniu ok 1l to bedzie sie zwracac wieki.

Dodatkowo za X lat wartosc rezydualana moze byc nizsza niz benzyny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ale za takiego diesla na start musisz zaplacic 10kPLN+ wiecej niz za noPB...

Wiec przy normalnej jezdzie i roznicy w spalaniu ok 1l to bedzie sie zwracac wieki.

Dodatkowo za X lat wartosc rezydualana moze byc nizsza niz benzyny.

 

 

właśnie ciekawi mnie ta różnica. Jeśli teraz benzyna turbo 1.6 pali mi średnio 7litrów to ile by palił diesel 2.0. Jeśli średnio bym się zmieścił w 5 litrach, to przy obecnych cenach paliw już robi się opłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, maro_t said:

 

właśnie ciekawi mnie ta różnica. Jeśli teraz benzyna turbo 1.6 pali mi średnio 7litrów to ile by palił diesel 2.0. Jeśli średnio bym się zmieścił w 5 litrach, to przy obecnych cenach paliw już robi się opłacalne.

 

Srednio 5l to moze byc mial w jakims dieslu 1,5-1,6 i to przy spokojnej jezdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, maro_t napisał:

 

właśnie ciekawi mnie ta różnica. Jeśli teraz benzyna turbo 1.6 pali mi średnio 7litrów to ile by palił diesel 2.0. Jeśli średnio bym się zmieścił w 5 litrach, to przy obecnych cenach paliw już robi się opłacalne.

 

a nie bierzesz pod uwagę, że Twoja turbo benzyna pali dużo w porównaniu do np tsi?
Jeśli średnio pali Ci 7L, to jestem pewien, że z tych 200km prawie nie korzystasz, a wtedy takie 1.5tsi paliłoby Ci 5.5L przy takiej samej jeździe, i diesel nie ma sensu, i nie jest opłacalne.

Do tego obecnie ON jest droższy od noPb ~70gr...  i nie wiadomo do kiedy tak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, TomekD000 napisał:

a nie bierzesz pod uwagę, że Twoja turbo benzyna pali dużo w porównaniu do np tsi?

 

może tak być. TSI uchodzą za bardzo oszczędne. Ale z drugiej strony żeby TSI miało 200KM to musi być 2.0. Ja mam 1.6 i na pewno pojemność tez ma znaczenie w spalaniu

 

9 minut temu, TomekD000 napisał:

Jeśli średnio pali Ci 7L, to jestem pewien, że z tych 200km prawie nie korzystasz,

najczęściej jeżdżę po drogach podmiejskich, terenach zabudowanych, wioskach i po Krakowie. Jak Twoim zdaniem korzysta się z 200KM w takich warunkach? Na zasadzie "szybki i bezpieczny"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, maro_t napisał:

 

może tak być. TSI uchodzą za bardzo oszczędne. Ale z drugiej strony żeby TSI miało 200KM to musi być 2.0. Ja mam 1.6 i na pewno pojemność tez ma znaczenie w spalaniu

 

najczęściej jeżdżę po drogach podmiejskich, terenach zabudowanych, wioskach i po Krakowie. Jak Twoim zdaniem korzysta się z 200KM w takich warunkach? Na zasadzie "szybki i bezpieczny"?

 

TSI są oszczędne, u mnie i bliskiej rodzinie 5 sztuk objeżdżone. 2.0 tsi też mało pali delikatnie jeżdżone, pisali koledzy wyżej, gdzieś czytałem że jak je projektowali to miało jechać jak 1.8tsi a palić jak 1.4 i w sumie takie jest.

Nie korzysta się z 200KM w takich warunkach, czyli są nie potrzebne :] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał:

 

może tak być. TSI uchodzą za bardzo oszczędne. Ale z drugiej strony żeby TSI miało 200KM to musi być 2.0. Ja mam 1.6 i na pewno pojemność tez ma znaczenie w spalaniu

 

najczęściej jeżdżę po drogach podmiejskich, terenach zabudowanych, wioskach i po Krakowie. Jak Twoim zdaniem korzysta się z 200KM w takich warunkach? Na zasadzie "szybki i bezpieczny"?

Normalnie pewnie jak ja jedziesz na tempomacie do 90 to wtedy pewnie z 80KM sie wykorzystuje. :phi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wujek napisał:

Normalnie pewnie jak ja jedziesz na tempomacie do 90 to wtedy pewnie z 80KM sie wykorzystuje. :phi: 

80KM powiadasz? Mój samochód przy tej predkosci pokazuje coś takiego:

Nie wiem na ile ten gadżet jest wiarygodny, ale skoro trabanty i maluchy miały dwadzieścia kilka koni i były w stanie jechać ok 100km/h to na pewno 80KM nie jest konieczne do rozwinięcia "90"

IMG_20220323_182337.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, komandos80 napisał:

80KM powiadasz? Mój samochód przy tej predkosci pokazuje coś takiego:

Nie wiem na ile ten gadżet jest wiarygodny, ale skoro trabanty i maluchy miały dwadzieścia kilka koni i były w stanie jechać ok 100km/h to na pewno 80KM nie jest konieczne do rozwinięcia "90"

IMG_20220323_182337.jpg

Niby tak ale są wzniesienia czy inne u mnie % mocy pokazuje i przy spokojnej jeździe to jest bardzo mało KM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Octavię 3 1,4 TSI 140 KM i średnie spalanie z 40 tkm wynosi 6,3 litra (miasto jakieś 30%, trasy krajowkami jakieś 20% i drogi podmiejskie jakieś 40%, ekspresówki 10%)
I to spalanie jest z tankowań a nie z komputera (zapisuje wszystkie wydatki i tankowania)
Jak do pracy się nie spieszę to na podmiejskiej drodze zejdę poniżej 5 litrów (4,5 -4,7). Normalna jazda przepisowa, na tempomacie, na drodze krajowej z wioskami, wyprzedzaniem itp to jakieś 5,2 litra
Poprzedni golf 4 1,9 TDI mi więcej palił

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka





  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.03.2022 o 09:48, Maciej__ napisał:

 

Ale za takiego diesla na start musisz zaplacic 10kPLN+ wiecej niz za noPB...

Wiec przy normalnej jezdzie i roznicy w spalaniu ok 1l to bedzie sie zwracac wieki.

Dodatkowo za X lat wartosc rezydualana moze byc nizsza niz benzyny.

 

Albo np. mozna tez kupic tańsze auto, np Reno, gdzie róznica w ceni zakupu i 20 tys za to samo.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rado_ napisał:

Albo np. mozna tez kupic tańsze auto, np Reno, gdzie róznica w ceni zakupu i 20 tys za to samo.

Tak kupiłem Hyundai'a z dieslem, bo był tańszy od benzyny turbo z AT.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
13 minut temu, sowik85 napisał:

 

Co wysiadło?

Poza kierowcą, of kors ;)

Czujnik oleju zasygnalizował swoją niesprawność i kazali po assistance dzwonić. Generalnie auto jechało normalnie ale kazali zjechać i czekać na lawetę.;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lupus napisał:

Czujnik oleju zasygnalizował swoją niesprawność i kazali po assistance dzwonić. Generalnie auto jechało normalnie ale kazali zjechać i czekać na lawetę.;]

Mnie się podczas testu G8 zawiesił czujnik poziomu paliwa, także pokonane km rosły, a zasięg nie malał  😄

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lupus napisał:

Czujnik oleju zasygnalizował swoją niesprawność i kazali po assistance dzwonić. Generalnie auto jechało normalnie ale kazali zjechać i czekać na lawetę.;]

 

Czujnik niesprawny w sensie sam sie zdiagnozował?

Czujnik poziomu oleju czy ciśnienia oleju :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Sprawdzales czy olej nie zjechal ponizej minimum? ;)

Nie. Nigdy nie sprawdzam poziomu oleju. Jeżdżę aż samo się nie zatrzyma.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki poziomu lubią się uszkodzić, to jest dość czuła elektronika i mierzy poziom z odbicia od lustra oleju w misce, bo i tak jest cały zanurzony. Już za czasów BMW e46 czujnik poziomu sam się diagnozował i dawał komunikat kierowcy, że nie będzie mierzył poziomu oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2022 o 15:04, Lupus napisał:

Ups.;]

 

20220629_150138.jpg


Pięknie.

 

Podstawiają zastępcze?

 

Moj jeden niereformowalny znajomy zamówił nową Octavię.

Niby nic nienormalnego, ale jego obecna Octa ma 10 miesięcy ;]
A zmienia, bo ta jego obecna zbyt często sypie jakimis komunikatami i czasem nie odpala ;]
Na nową będzie czekał prawie rok.

Nie widze logiki w zamianie na ten sam model, skoro obecny się lekko sypie ;]
 

Soft w tej generacji aut VAG chyba pisany był w Indiach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kravitz napisał:


Pięknie.

 

Podstawiają zastępcze?

 

Moj jeden niereformowalny znajomy zamówił nową Octavię.

Niby nic nienormalnego, ale jego obecna Octa ma 10 miesięcy ;]
A zmienia, bo ta jego obecna zbyt często sypie jakimis komunikatami i czasem nie odpala ;]
Na nową będzie czekał prawie rok.

Nie widze logiki w zamianie na ten sam model, skoro obecny się lekko sypie ;]
 

Soft w tej generacji aut VAG chyba pisany był w Indiach.

 

genialne. Jak leczenie skutków picia wódki zamówieniem kartonu whiskey.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, maro_t said:

 

genialne. Jak leczenie skutków picia wódki zamówieniem kartonu whiskey.

 

Z drugiej strony, jak ktos chce troche wieksze kombi to w zasadzie nic innego obecnie niz Octavia nie ma do wyboru...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Z drugiej strony, jak ktos chce troche wieksze kombi to w zasadzie nic innego obecnie niz Octavia nie ma do wyboru...

 

Insignii już nie ma w ofercie?

W cenniku widzę że jest objęta jakąś promocją ;l Powaliło ich już tymi cenami ;]

Insignia Sports Tourer

Od 163 500 zł, a jak zaczynasz konfigurować to od razu 200 +.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minutes ago, komor said:

Insignii już nie ma w ofercie?

W cenniku widzę że jest objęta jakąś promocją ;l Powaliło ich już tymi cenami ;]

Insignia Sports Tourer

Od 163 500 zł, a jak zaczynasz konfigurować to od razu 200 +.

 

O to mi wlasnie chodzilo ;] Te niedobitki klasy D kombi, ktore jeszcze zostaly na rynku to okolice 200kPLN...

W sumie poza Insignia, to chyba jeszcze jest Passat i Pug 508 i to tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Maciej__ napisał:

 

O to mi wlasnie chodzilo ;] Te niedobitki klasy D kombi, ktore jeszcze zostaly na rynku to okolice 200kPLN...

W sumie poza Insignia, to chyba jeszcze jest Passat i Pug 508 i to tyle.

widocznie da radę się zmieścić już do nowych kompaktów kombi... tych jeszcze trochę zostało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minutes ago, bielaPL said:

widocznie da radę się zmieścić już do nowych kompaktów kombi... tych jeszcze trochę zostało

 

Zostalo, ale Octavia zawsze byla troche wieksza niz standardowe kompakty, szczegolnie pod wzgledem bagaznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.03.2022 o 07:43, chojny napisał:

 

 

W Polsce było samochodowe Bizancjum. Niemcowi czy Holendrowi się w głowie nie mieści jak Polak może wydać taką ilość swoich dochodów na samochód... ale wielu jeszcze myśli, że jeździmy Ładami, Maluchami i Trabantami. Po przyjeździe do Polski są w ciężkim szoku. 

 

są duże dysproporcje. W dużych miastach korpoludki w sluzbowych autach. Ja u siebie w garazu w biurowcu czuje się jak nędzarz 😄 patrząc co tam stoi. 

W Polsce powiatowej to wyglada nieco inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Zostalo, ale Octavia zawsze byla troche wieksza niz standardowe kompakty, szczegolnie pod wzgledem bagaznika.

Z danych to ten bagażnik teraz słabo wygląda ;) nie wiem jak to w praktyce

image.png.7d898282d1967ed2cd505825650da387.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

O to mi wlasnie chodzilo ;] Te niedobitki klasy D kombi, ktore jeszcze zostaly na rynku to okolice 200kPLN...

W sumie poza Insignia, to chyba jeszcze jest Passat i Pug 508 i to tyle.

Masz BMW 5, Audi 4/6, masz Volvo V60/V90, masz Paska kombi, Mondeo jeszcze jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, sherif said:

Masz BMW 5, Audi 4/6, masz Volvo V60/V90, masz Paska kombi, Mondeo jeszcze jest.

 

Marki premium to nie ten budzet i zadna alternatywa dla Octavii. Mondeo juz chyba wycofali z oferty a nastepcy nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

O to mi wlasnie chodzilo ;] Te niedobitki klasy D kombi, ktore jeszcze zostaly na rynku to okolice 200kPLN...

W sumie poza Insignia, to chyba jeszcze jest Passat i Pug 508 i to tyle.

Jeszcze Mazda 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.