Jump to content

5 kkm z Golfem 8


Lupus
 Share

Recommended Posts

7 godzin temu, maro_t napisał:

 

prawda. Ja obstawiam również w perspektywie kilku lat wzrost popularności usług typu "remont samochodu". Jeżeli masz auto w średnim stanie, ale jeszcze niezajeżdżone, oddajesz w jedno miejsce, gdzie wyremontują silnik, zawias, odnowią co trzeba, zakonserwują, dostaniesz na tą jakąś gwarancję i realną szansę, że samochód pojeździ jeszcze kila lat. Jeżeli przeciętny człowiek stanie przed wyborem wydania na taką usługę np. 40 tys. zł, a kupnem czegokolwiek nowego za minimum 180 tys. zł, to będzie to ciekawa opcja.

Mysle ze nie…  będzie tak jak we Włoszech albo Portugalii widzisz złom myślisz kury tam siedzą a tam ktoś wsiada i odjeżdża. Po prostu auta będą w gorszym stanie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, wujek said:

Mysle ze nie…  będzie tak jak we Włoszech albo Portugalii widzisz złom myślisz kury tam siedzą a tam ktoś wsiada i odjeżdża. Po prostu auta będą w gorszym stanie.

 

U nas takie szroty tez by dalej jezdzily, ale wykancza je rdza :ok:

Faktycznie poludnie EU (Grecja, Sycylia, Andaluzja) to czesto jak porownasz z tym co jezdzi w duzych miastach w PL to jest kosmos ;]

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

U nas takie szroty tez by dalej jezdzily, ale wykancza je rdza :ok:

Faktycznie poludnie EU (Grecja, Sycylia, Andaluzja) to czesto jak porownasz z tym co jezdzi w duzych miastach w PL to jest kosmos ;]

 

 

 

Tam mają fajnie, ciepło i nie pada, więc auta są czyste. Jedynie lakier płowieje...

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Naprawa tej skrzyni kosztuje tyle co komplet przyzwoitych opon 17'', wiec nie ma co dramatyzowac ;] 

 

Polska B za przyzwoite uznaje opony nalewane, więc wydatek 3x więcej raczej by ich zniechęcał...

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Maciej__ napisał:

 

U nas takie szroty tez by dalej jezdzily, ale wykancza je rdza :ok:

Faktycznie poludnie EU (Grecja, Sycylia, Andaluzja) to czesto jak porownasz z tym co jezdzi w duzych miastach w PL to jest kosmos ;]

 

 

Mysle, ze to moze wynikac z kosztow utrzymania samochodu... To samo widzilem w UK jak auto wiekowe to serwisuje sie tak zeby MOT przeszedl. Jak u nas ceny serwisowania beda rosly moze byc podobnie. W cieplych krajach nie ma rdzy u nas moze pomoc.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, K3 napisał:

 

Polska B za przyzwoite uznaje opony nalewane, więc wydatek 3x więcej raczej by ich zniechęcał...

No, no, dlatego taka Astra J z m32 jako używka wcale się nie sprzedaje, a zwłaszcza jak dodatkowo z LPG jest. :hehe:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

I taki bedzie pewnie w najblizszym czasie efekt, zamiast rezygnowac z zakupu spora czesc ludzi zejdzie klase nizej, etc.

Chociaz w EU to zawsze auta klasy B okupowaly czolowe miejsca bestsellerow.

 

 

W Polsce było samochodowe Bizancjum. Niemcowi czy Holendrowi się w głowie nie mieści jak Polak może wydać taką ilość swoich dochodów na samochód... ale wielu jeszcze myśli, że jeździmy Ładami, Maluchami i Trabantami. Po przyjeździe do Polski są w ciężkim szoku. 

Edited by chojny
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.03.2022 o 20:02, Marcin79 napisał:

Diesle to jeszcze elektryki przeżyją

:)

 

No pewnie, i to jeszcze jak.

 

W dniu 17.03.2022 o 08:04, maro_t napisał:

bo spalanie 5 litrów zamiast 7

W takim Golfie różnica w spalaniu między TSI, a TDI to będzie 0,5-1 litr w porywach.

Oczywiście pomijamy użytkowanie typu jazda non stop autostradami z nadświetlnymi prędkościami (180+), bo wtedy faktycznie wyjdzie ze 2 litry. 

20 godzin temu, wladmar napisał:

Renault zdaje się już proponuję coś takiego na szerszą skalę. Dokładna diagnostyka, odbudowa na materiałach fabrycznych, zamiast dokładać +100 kzł do nowego podobnego (albo i gorszego), dopłacasz +50 kzł.

I to ma sens, taki recykling już dawno powinien być stosowany.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

W takim Golfie różnica w spalaniu między TSI, a TDI to będzie 0,5-1 litr w porywach.

Oczywiście pomijamy użytkowanie typu jazda non stop autostradami z nadświetlnymi prędkościami (180+), bo wtedy faktycznie wyjdzie ze 2 litry. 

No więc różnica w spalaniu 1,4 125 km oplowskie vs 2,0 tdi to 2,2l/100km. Jazda pewnie ponad 80% trasa i tempomat.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Lupus said:

No więc różnica w spalaniu 1,4 125 km oplowskie vs 2,0 tdi to 2,2l/100km. Jazda pewnie ponad 80% trasa i tempomat.

 

Z tego co kojarze, pisales wielokrotnie ze jezdzisz raczej sporo ponad limit, szczegolnie na drogach S czy A.

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
15 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Z tego co kojarze, pisales wielokrotnie ze jezdzisz raczej sporo ponad limit, szczegolnie na drogach S czy A.

 

Tempomat w okolice 170.  Ale przy takiej prędkości różnica jest jeszcze wieksza. 

Edited by Lupus
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Lupus napisał:

No więc różnica w spalaniu 1,4 125 km oplowskie vs 2,0 tdi to 2,2l/100km. Jazda pewnie ponad 80% trasa i tempomat.

Opel, a TSI to dwa światy

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, mrBEAN napisał:

Opel, a TSI to dwa światy

 

serio? Mam oplowskie 1.6 200KM. Pali średnio równe 7l/100 km. Czy 2.0 TSI by palił jakoś drastycznie mniej?

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, mrBEAN napisał:

Opel, a TSI to dwa światy

Zaraz dojdziemy do wniosku że TSI produkują paliwo tak jak kiedyś 1,9 TDI. ;]

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Lupus napisał:

Zaraz dojdziemy do wniosku że TSI produkują paliwo tak jak kiedyś 1,9 TDI. ;]

Mniej więcej ten pułap ;) 😁

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, maro_t napisał:

 

serio? Mam oplowskie 1.6 200KM. Pali średnio równe 7l/100 km. Czy 2.0 TSI by palił jakoś drastycznie mniej?

Ładnie musisz zamulać 😁

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.03.2022 o 13:31, maro_t napisał:

 

co jest nie do przyjęcia? Rzeczywistość? Wojna też jest nie do przyjęcia, a dzieje się niestety.

W motoryzacji rzeczywistość jest taka, że to co było już nie wróci. Bo i nie ma drogi powrotnej. Uzależniliśmy się całkowicie od globalnego rynku i tak samo motoryzacja jest od niego zależna. To że surowców jest coraz mniej, że ich pozyskanie jest coraz trudniejsze i droższe, że źle to wpływa na klimat to są fakty. Można dyskutować ewentualnie co do ich skali. To że covid zaburzył delikatną równowagę również w gospodarce, to jest fakt. Że wojna ją zaburzy jeszcze bardziej to też jest fakt. Do tego Europa chce być prymusem w odchodzeniu od trucia (można dyskutować nad sposobem tego odejscia, ale ogólnie innego kierunku nie ma). W efekcie samochody drożeją i będą drożały coraz szybciej. Za jakiś czas to naprawdę będzie taki towar luksusowy i raczej podzieli społeczeństwo: na takich których stać płacić np. 6 tys miesięcznie wynajmu i mieć wszystko gdzieś i na takich, co będą naprawiać swoje cztery kółka dopóki się da.

Jeszcze kilka lat temu przyzwoity kompakt kosztował 60 tys. Dzisiaj kosztuje 90-100 tys. Za 2-3 lata będzie kosztował 130-140 tys. A później już tylko elektryki, które tanieć na pewno nie będą, tylko będą drożeć wraz z rosnącym popytem na materiały, z których się składają. Cena 200 tys. za jakiekolwiek nowe auto w perspektywie za kilka lat jest zupełnie realna. I wybór między reanimacją starszego, a kupnem nowego będzie własnie taki jak kolega wyżej napisał. Niezależnie czy to będzie dla Ciebie do przyjęcia czy nie. Alternatywą będzie rower albo hulajnoga ;]

Może będą kiedyś wycieczki kolejnego pokolenia, którym będą tłumaczyć, po co są te puste miejsca parkingowe, garaże podziemne/naziemne, parkometry (jako zabytek oczywiście). No i bezsensowne autostrady, skoro ruchu prawie nie ma.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, maro_t napisał:

 

serio? Mam oplowskie 1.6 200KM. Pali średnio równe 7l/100 km. Czy 2.0 TSI by palił jakoś drastycznie mniej?


Nie wiem ile palą te wieksze TSI.

Wiem ze te mniejsze palą serio malutko.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O ile przy tsi do 1.5 można spokojnie, bez napinki schodzić poniżej 5/100, a autostradowo 6,5-7,5/100, to przy 2.0 tsi już tak różowo nie jest. Tam minimum, to już ponad 6/100, a autostrady ponad 8/100. 

2.0 tdi oczywiście poza tymi mocniejszymi wersjami należałoby porównywać z 1.4 i 1.5 tsi i tu różnica w spalaniu będzie do 1 litra, jak @mrBEAN wspominał.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, kaczorek79 napisał:

O ile przy tsi do 1.5 można spokojnie, bez napinki schodzić poniżej 5/100, a autostradowo 6,5-7,5/100, to przy 2.0 tsi już tak różowo nie jest. Tam minimum, to już ponad 6/100, a autostrady ponad 8/100. 

2.0 tdi oczywiście poza tymi mocniejszymi wersjami należałoby porównywać z 1.4 i 1.5 tsi i tu różnica w spalaniu będzie do 1 litra, jak @mrBEAN wspominał.

Dokładnie tak.

2.0 TSI niestety już chla ;) 

1,0-1.5 TSI to majstersztyk w kategorii osiągi/spalanie. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, mrBEAN said:

2.0 TSI niestety już chla ;) 

 

6-8l to jest chlanie? :hehe:

Jak na pojemnosc i osiagi, to 2,0 TSI jest nadal oszczedne :ok:

NIe wiem czy jakas konkurencja pali mniej ;)

 

Edited by Maciej__
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

6-8l to jest chlanie? :hehe:

Jak na pojemnosc i osiagi, to 2,0 TSI jest nadal oszczedne :ok:

NIe wiem czy jakas konkurencja pali mniej ;)

 

Chodzi o minimum przy przepisowej jeździe w trasie i na autostradach, choć faktycznie to nadal oszczędne silniki na tle konkurencji. Dynamiczna jazda w mieście, to już 11+.

Link to comment
Share on other sites

Just now, kaczorek79 said:

Chodzi o minimum przy przepisowej jeździe w trasie i na autostradach, choć faktycznie to nadal oszczędne silniki na tle konkurencji. Dynamiczna jazda w mieście, to już 11+.

 

Nie ma cudow, pojemnosci robi swoje :ok:

 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, maro_t napisał:

 

serio? Mam oplowskie 1.6 200KM. Pali średnio równe 7l/100 km. Czy 2.0 TSI by palił jakoś drastycznie mniej?

Mnie pali średnio 10,5 z 30kkm. 2.0 290

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, kaczorek79 napisał:

O ile przy tsi do 1.5 można spokojnie, bez napinki schodzić poniżej 5/100, a autostradowo 6,5-7,5/100, to przy 2.0 tsi już tak różowo nie jest. Tam minimum, to już ponad 6/100, a autostrady ponad 8/100. 

2.0 tdi oczywiście poza tymi mocniejszymi wersjami należałoby porównywać z 1.4 i 1.5 tsi i tu różnica w spalaniu będzie do 1 litra, jak @mrBEAN wspominał.

Mnie na autostradzie pali od 10 do 13l. 8 litrów to przy spokojnej jeździe max 110km/h. No ale są różne tsi 190 / 245 / 300 itd. Lodz wawa z butem w podłodze to i 15 wypije.

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

6-8l to jest chlanie? :hehe:

Jak na pojemnosc i osiagi, to 2,0 TSI jest nadal oszczedne :ok:

NIe wiem czy jakas konkurencja pali mniej ;)

 

Konkurencja pali podobnie. Kiedyś porównywałem kolegi z pracy A4 2.0 TFSI 190KM i moje V90 T4 190KM, autostrada, miasto niemal identyczne wyniki.

Jak jechałem ostatnio ze szwagrem (Golf 1.0. TFSI) to spalił mi średnio 6.7l, ale jechaliśmy w ok 100-120kmph. U niego oczywiście mniej ok 1l, ale auto znacznie słabsze, mniejsze i połowa pasażerów ;).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, wujek napisał:

Mnie pali średnio 10,5 z 30kkm. 2.0 290

Prywatnie czy firmowo?  Kumple z fabryki prześcigają się kto więcej spali Toyką hybrydą i nie mogą średnio z kilku kkm 6 przeskoczyć ;) 

Edited by lucash
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, sherif napisał:

Konkurencja pali podobnie. Kiedyś porównywałem kolegi z pracy A4 2.0 TFSI 190KM i moje V90 T4 190KM, autostrada, miasto niemal identyczne wyniki.

Jak jechałem ostatnio ze szwagrem (Golf 1.0. TFSI) to spalił mi średnio 6.7l, ale jechaliśmy w ok 100-120kmph. U niego oczywiście mniej ok 1l, ale auto znacznie słabsze, mniejsze i połowa pasażerów ;).

Dzisiejsza trasa. Autostrada z tempomatem na 160 + dojazdówki przepisowo. 

 

Screenshot_20220319_215115_de.volkswagen.carnet.eu.eremote.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, lucash napisał:

Prywatnie czy firmowo?  Kumple z fabryki prześcigają się kto więcej spali Toyką hybrydą i nie mogą średnio z kilku kkm 6 przeskoczyć ;) 

 

amatorzy, dwie moje firmowe :)

 

image.png.9cad121ad5e4f4026f020d43ce980ce1.png

 

image.png.83885458a89fb4933b20f67c11a8ccd6.png

 

  • I love it 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Lupus napisał:

Dzisiejsza trasa. Autostrada z tempomatem na 160 + dojazdówki przepisowo. 

 

Screenshot_20220319_215115_de.volkswagen.carnet.eu.eremote.jpg


Ile km z Twojej trasy to autostrady ? U mnie trasa Wawa - Zakopane na trasie tempomat 140km/h reszta tak jak ograniczenia. Diesel byłby znacznie oszczędniejszy.

9F0F0DF7-F186-4D79-BAAE-F974BF9F5BD9.jpeg

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, adamm_mk1 napisał:


Ile km z Twojej trasy to autostrady ? U mnie trasa Wawa - Zakopane na trasie tempomat 140km/h reszta tak jak ograniczenia. Diesel byłby znacznie oszczędniejszy.

9F0F0DF7-F186-4D79-BAAE-F974BF9F5BD9.jpeg

Autostrada to ok 180 km z tej trasy. 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, lucash napisał:

Prywatnie czy firmowo?  Kumple z fabryki prześcigają się kto więcej spali Toyką hybrydą i nie mogą średnio z kilku kkm 6 przeskoczyć ;) 

Prywatnie po prostu korki i autostrady robią swoje.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.03.2022 o 11:30, sherif napisał:

Konkurencja pali podobnie. Kiedyś porównywałem kolegi z pracy A4 2.0 TFSI 190KM i moje V90 T4 190KM, autostrada, miasto niemal identyczne wyniki.

Jak jechałem ostatnio ze szwagrem (Golf 1.0. TFSI) to spalił mi średnio 6.7l, ale jechaliśmy w ok 100-120kmph. U niego oczywiście mniej ok 1l, ale auto znacznie słabsze, mniejsze i połowa pasażerów ;).


Podajesz jakieś ciekawe wyniki.

 

Ostatnio zrobiłem dwa razy trasy po 1000km w góry z trumną na dachu, właśnie Golfem 1.0TSI i utrzymywałem prędkość 120-130km/h

W obu przypadkach 6/100 z jakimis odchyleniami +/-  0,1l

 

Bez trumny w Bieszczady tez około 1000km razem w obie strony już 5/100

 

Predkosci około 100km/h z Mazur to już bliżej 4 niż 5 na 100km

 

Czary.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, kravitz napisał:


Podajesz jakieś ciekawe wyniki.

 

Ostatnio zrobiłem dwa razy trasy po 1000km w góry z trumną na dachu, właśnie Golfem 1.0TSI i utrzymywałem prędkość 120-130km/h

W obu przypadkach 6/100 z jakimis odchyleniami +/-  0,1l

 

Bez trumny w Bieszczady tez około 1000km razem w obie strony już 5/100

 

Predkosci około 100km/h z Mazur to już bliżej 4 niż 5 na 100km

 

Czary.


Ty masz wersje 1.0 85KM?

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, pejus1982 napisał:


Ty masz wersje 1.0 85KM?

 

115KM, manual.

 

Sytuacje z trumną, to auto wyładowane po brzegi. Sami pasażerowie ważyli jakieś 280kg.

Trasy w zdecydowanej wiekszości to Ski z prędkościami o jakich pisałem. Nie mam w tym Golfie tempomatu, więc dlatego napisałem, że starałem się utrzymywać taką.

 

Około 6/100 ten Golf palił też na trasie sporo dłuższej, bo około 3600km w obie strony razem, do Francji. Bez trumny, tylko dwie osoby, ale prędkości utrzymywałem jak mogłem około 160km/h. Oczywiście była po drodze też Szwajcaria, gdzie jechało się raczej 100km/h, ale jednak większość to Ski i autostrady w PL, DE, FR.

Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, kravitz napisał:

 

115KM, manual.

 

Sytuacje z trumną, to auto wyładowane po brzegi. Sami pasażerowie ważyli jakieś 280kg.

Trasy w zdecydowanej wiekszości to Ski z prędkościami o jakich pisałem. Nie mam w tym Golfie tempomatu, więc dlatego napisałem, że starałem się utrzymywać taką.

 

Około 6/100 ten Golf palił też na trasie sporo dłuższej, bo około 3600km w obie strony razem, do Francji. Bez trumny, tylko dwie osoby, ale prędkości utrzymywałem jak mogłem około 160km/h. Oczywiście była po drodze też Szwajcaria, gdzie jechało się raczej 100km/h, ale jednak większość to Ski i autostrady w PL, DE, FR.

 

Spoko, jakoś kojarzyłem, że masz 85KM. Też mam wersje 115KM z tym, że mam tempomat i spalanie bardzo podobne. Robisz dolewki oleju między przeglądami?

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, pejus1982 napisał:

 

Spoko, jakoś kojarzyłem, że masz 85KM. Też mam wersje 115KM z tym, że mam tempomat i spalanie bardzo podobne. Robisz dolewki oleju między przeglądami?

 

Nie robię dolewek.

Gdzieś chyba w okolicach pierwszych 15kkm sprawdziłem stan oleju. Był ok.

Od tamtej pory ani razu nie sprawdzałem. Teraz jest około 50kkm.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, kravitz napisał:

 

Nie robię dolewek.

Gdzieś chyba w okolicach pierwszych 15kkm sprawdziłem stan oleju. Był ok.

Od tamtej pory ani razu nie sprawdzałem. Teraz jest około 50kkm.

Po ostrzejszej jeździe warto sprawdzić 👍

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, rwIcIk napisał:

Po ostrzejszej jeździe warto sprawdzić 👍

 

Gdyby nie obecna sytuacja na rynku motoryzacyjnym, ten Golf byłby właśnie na otomoto ;]

Minęło właśnie pół roku od spłacenia leasingu.

 

Niestety następca ma być za pół roku i to chyba jak dobrze wiatry będą wiały :(

 

No i ja nie jeżdżę ostrzej ;)

Nawet 160km/h to jest w tym aucie coś lekko ponad 3tys obr/min. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Porównując 1.4 150KM do 2.0 190KM różnica w spalaniu na autostradzie pomijalna mimo nadwagi 2.0 o jakieś 300kg. W trasie do 90km/H i mieście 2.0 + 1l/100km. Średnie W cyklu mieszanym wychodzi bardzo podobne. 

Link to comment
Share on other sites

On 3/19/2022 at 10:18 PM, PawelWaw said:

 

amatorzy, dwie moje firmowe :)

 

image.png.9cad121ad5e4f4026f020d43ce980ce1.png

 

image.png.83885458a89fb4933b20f67c11a8ccd6.png

 

ani opel ani skoda nie jest hybrydą :smirk: 

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, mokrii napisał:

To nadal nie mają wspomagania elektrycznego :smirk:

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
 

co jak co te małe elektryczki w MH mają chwilowo 10kW (ok 15km ) i 50Nm i przy niskich obrotach gdzie się sprawdzają potrafią dodać trochę momentu podczas przyśpieszania  , bo do stałej jazdy się nie załączają . Jak już wiadomo auto będzie palić mniej przy niskich obrotach silnika . U mnie VI pokazuje by wrzucić już przy 65-70km/h gdzie na obrotomierzu jest ok. 1,3krpm , ale jak dodam więcej gazu od razu włącza się elektryczek i auto zaczyna przyśpieszać . Przy takiej jeździe ( 75-80km/h ) autko potrafi spalić lekko ponad 4l

Edited by mmaciejosss
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, mmaciejosss napisał:

Przy takiej jeździe ( 75-80km/h ) autko potrafi spalić lekko ponad 4l

świetny wynik jak na takie gabaryty. 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, lucash napisał:

świetny wynik jak na takie gabaryty. 

Grzeczna jazda krajówkami wczoraj. ;)

No może nie do końca grzeczna. ;]

 

IMG_20220321_105818.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Lupus napisał:

Grzeczna jazda krajówkami wczoraj. ;)

No może nie do końca grzeczna. ;]

Co to za pędzidło? 

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, lucash napisał:

Co to za pędzidło? 

Bohater tego wątku. Golf 8.;]

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.