Skocz do zawartości

[Astra H] Odpowietrzenie układu hamulcowego


slawek_j

Rekomendowane odpowiedzi

W weekend wymieniałem w z tyłu hamulce z bębnowych na tarczowe. Operacja przebiegła bez większych problemów, jednak z odpowietrzaniem nie poszło już tak łatwo. Podczas prac z tylnego układu wyciekł prawie cały płyn i prawdopodobnie zapowietrzyła się pompa ABS. Standardowe odpowietrzanie dla ABSu (przy włączonym zapłonie,najpierw przód potem tył; nie wiem czy dobrze, bo robiłem to pierwszy raz w aucie z ABS) doprowadziło do chyba częściowego odpowietrzenia układu. Podczas naciskania na pedał mam wrażenie, że jest on "gumowy", a hamulce łapią dopiero przy głęboko wciśniętym hamulcu.

Poradzi ktoś, jak to najlepiej w warunkach domowych odpowietrzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam kolejność odpowietrzenia hamulców z ABS jest taka:

Pompa hamulcowa.

Lewe koło przednie.

Prawe koło przednie.

Prawe koło tylne.

Lewe koło tylne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła właśnie w takiej kolejności odpowietrzałem (choć z przodu to była raczej wymiana płynu niż odpowietrzanie, bo raczej przedni układ nie zapowietrzył się). Pytanie, jak odpowietrzyć pompę (bo gdzie nie patrzę, to piszą, że jak się wyleje cały płyn to tylko w serwisie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Orochimaru napisał:

W warunkach domowych odpowietrzasz, robisz rundkę (podczas jazdy abs robi test pompy, która przepycha płyn przez agregat), odpowietrzasz ponownie. Powtarzasz to zwykle 1-3 razy i gotowe.

Wiedziałem, że na Ciebie można liczyć :) Spróbuję tej metody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, slawek_j napisał:

@OrochimaruA powiedz mi jeszcze, czy odpowietrzanie robić przy włączonym zapłonie, czy nie jest to konieczne? Sorry za pytanie, ale do tej pory nie odpowietrzałem układów z ABS.

 

W poprzednim aucie robiłem upgrade hamulców ale z przodu. Odpowietrzałem na wyłączonym zapłonie, rok później znowu robiłem upgrade w tym samym aucie, zrobiłem to na włączonym zapłonie - nie było różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Możesz mieć syf w układzie.

Dawno to było, ale kolegom na przyszłość - przy odpowietrzaniu przeczyść układ hamulcowy z 2/3 razy, bo nawet jak odpowietrzysz go i pompę a zostanie jakiś syf to problem wróci. Zapchana hyraulika to w oplu standard i robię to średnio 3 razy dziennie. Jak nie chcesz ryzykować uszkodzenia pompy to oddaj na regeneracje normalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.