Skocz do zawartości

Temperatura cieczy chłodzącej


badyl1982

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent Focus mk2 1.6 100km benzyna+LPG

Temperatura cieczy chłodzącej w trakcie jazdy oscyluje w granicach 82 do 86'C. 

Czy to poprawne wskazanie w trakcie jazdy? 

 

Na postoju zagrzeje się do 99'C załącza wentylator. Stojąc dłuższą chwilę na biegu jałowym trzyma 99'C. 

 

Czyżby termostat? 

Edytowane przez badyl1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem normalne zachowanie. jaki termostat by nie był temperatura bedzie sie wahac w zaleznosci od roznych czynnikow. Dlatego zwykle wskazniki temperatury maja histereze i stoja w jednym miejscu pomiedzy orientacyjnie 70 a 110 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś termostaty wymieniało się na nowe w różnych pojazdch chłodzonych cieczą a przed włożeniem był prosty patent na jego sprawdzenie 

- do szklanki i zalewamy wrzątkiem , jak się otworzy to działa.

Ale to było kiedyś ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, gobi napisał:

Kiedyś termostaty wymieniało się na nowe w różnych pojazdch chłodzonych cieczą a przed włożeniem był prosty patent na jego sprawdzenie 

- do szklanki i zalewamy wrzątkiem , jak się otworzy to działa.

Ale to było kiedyś ;) 

Sprobuj wlozyc taki podwojny termostat z TSI do szklanki :ee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minutes ago, czachabrava said:

U mnie w 1.6 stoi wskazowka idealnie na 90* caly czas. Czy to w trasie, czy w korku. 

 

W Oplu 1,4T tez wskaznik zawsze pokazuje 90 a faktyczna temperatura jest czesto ponad 100 ;)

Zakladam, ze kolega sprawsza jakims interfejsem bo wskaznik to jedynie sluzy temu zeby pokazac czy jest OK.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, badyl1982 napisał:

Pacjent Focus mk2 1.6 100km 

Temperatura cieczy chłodzącej w trakcie jazdy oscyluje w granicach 82 do 86'C. 

Czy to poprawne wskazanie w trakcie jazdy? 

 

Na postoju zagrzeje się do 99'C załącza wentylator. Stojąc dłuższą chwilę na biegu jałowym trzyma 99'C. 

 

Czyżby termostat? 

Diesel czynoPb. Jezeli diesel to normalka . Sławne silniki PSA , szczególnie jak sie zaslepi EGR to juz zimą tragedia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Maciej__ napisał:

 

W Oplu 1,4T tez wskaznik zawsze pokazuje 90 a faktyczna temperatura jest czesto ponad 100 ;)

Zakladam, ze kolega sprawsza jakims interfejsem bo wskaznik to jedynie sluzy temu zeby pokazac czy jest OK.

Z tego co pamiętam to już w A16XER normalna temperatura to było 102°.

1,4T nie sprawdzałem, ale to zrobię, bo już 2x pękł mi zbiorniczek wyrownawczy płynu chłodzącego.

ASO twierdzi że TTTM bo się mocno grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, ZUBERTO said:

Z tego co pamiętam to już w A16XER normalna temperatura to było 102°.

1,4T nie sprawdzałem, ale to zrobię, bo już 2x pękł mi zbiorniczek wyrownawczy płynu chłodzącego.

ASO twierdzi że TTTM bo się mocno grzeje.

 

O tych zbiorniczkach tez slyszalem, szczegolnie w przypadku LPG, ktore ma jeszcze wyzsza temp spalania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

W Oplu 1,4T tez wskaznik zawsze pokazuje 90 a faktyczna temperatura jest czesto ponad 100 ;)

Zakladam, ze kolega sprawsza jakims interfejsem bo wskaznik to jedynie sluzy temu zeby pokazac czy jest OK.

Sprawdzane Forscanem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2022 o 18:08, badyl1982 napisał:

Pacjent Focus mk2 1.6 100km benzyna+LPG

Temperatura cieczy chłodzącej w trakcie jazdy oscyluje w granicach 82 do 86'C. 

Czy to poprawne wskazanie w trakcie jazdy? 

 

Na postoju zagrzeje się do 99'C załącza wentylator. Stojąc dłuższą chwilę na biegu jałowym trzyma 99'C. 

 

Czyżby termostat? 

U mnie jest identyczna temp.podczas jazzdy ,jak u ciebie,Ja sprawdzam w menu serwisowym i tak jadę .Nie sprawdzałem momentu załanczania wentylatora na postoju..Wskazówka jest lekko przed 90 zawsze.

 

Edytowane przez arek_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

W Oplu 1,4T tez wskaznik zawsze pokazuje 90 a faktyczna temperatura jest czesto ponad 100 ;)

Zakladam, ze kolega sprawsza jakims interfejsem bo wskaznik to jedynie sluzy temu zeby pokazac czy jest OK.

 

W astrze z motorem A14NET jak dobrze pamiętam temperatura płynu chłodzącego podczas jazdy wynosiła 108 - 110 stopni C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

O tych zbiorniczkach tez slyszalem, szczegolnie w przypadku LPG, ktore ma jeszcze wyzsza temp spalania.

 

Wymieniałem już te zbiorniczki w 1.4 T Opla nawet bez lpg. Tam normalnie w układzie panuje 110 st, często pękają zbiorniczki, obudowy termostatu i górny wąż chłodnicy, bo jest za gorąco. 

Jeszcze THP i niektóre silniki w BMW pracują na 110 st, co też powoduje szybsze zmęczenie materiałów z tworzyw sztucznych. Optymalnie byłoby 100 st, ale podnieśli temperaturę, bo im się normy spalin nie zgadzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, kaczorek79 said:

Wymieniałem już te zbiorniczki w 1.4 T Opla nawet bez lpg. Tam normalnie w układzie panuje 110 st, często pękają zbiorniczki, obudowy termostatu i górny wąż chłodnicy, bo jest za gorąco. 

 

Mozliwe, ja kojarze temat z forum Astry i tam glownie byly przypadki z LPG.

Musze w sumie przypomniej ojcu zeby przy okazji przegladu poprosil o sprawdzenie tego zbiorniczka.

Auto ma juz ponad 5 lat i 80kkm, wiec moze warto nawet wymienic profilaktycznie.

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciej__ Trzeba obejrzeć zbiorniczek (on jest tani w zamienniku) i pougniatać górny wąż na wejściu do chłodnicy oraz gruby wąż przy obudowie termostatu. Jak będzie osłabiony, to zaczną tam pojawiać się krople płynu. Lepiej to sprawdzić wcześniej i wymienić, niż się zdziwić w trasie. 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2022 o 20:27, czachabrava napisał:

U mnie w 1.6 stoi wskazowka idealnie na 90* caly czas. Czy to w trasie, czy w korku. 


U mnie nawet nie ma wskazówki 😅 tylko ikona która gaśnie kiedy temp. osiągnie bodaj 50 stopni.

We wszystkich poprzednich temp. stała w miejscu po rozgrzaniu. Wyjątkiem było Jimny ddis gdzie wskazówka latała w zależności od sytuacji na drodze i temp. otoczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.