Skocz do zawartości

Śruby jarzma hamulców Astra J


master22221

Rekomendowane odpowiedzi


Auto to Astra J.
Przymierzam się do wymiany tarcz przód i tył. Trzeba przy tym odkręcić jarzma. Są one przykręcone na śruby:
 
Śruba jarzmo do zwrotnicy przód:
5 43 011 11571188 ŚRUBA,Z ŁBEM SZEŚCIOKĄTNYM,M12 X 40,WSPORNIK SZCZĘK HAMULCOWYCH DO ZWROTNICY
 
Śruba jarzmo tył:
5 43 695 11570581 ŚRUBA,M12 X 36,USTALANIE SZCZĘK HAMULCA TYLNEGO
 
Powyższe dane są z katalogu.
 
Śruby przód kosztują ok. 17 zł x 4szt. = 68 zł
Sruby na tył są za ok. 12 zł x 4 szt. = 48 zł.
Razem wyjdzie 116 zł Ceny w Oplu.
 
Znalazłem w sklepie motoryzacyjnym śruby M12x40, gwint zwykły klasa 10,9 kolor czarny po 2 zł /szt. czyli 8 szt. za 16 zł. Są też takie z gwintem 1,5 i 1,25 mm. Krótszych M40x36 lub 35 nie ma
 
Teraz pytania:
 
1. Czy te tanie śruby wymiarami będą pasować? Opel nie podaje skoku gwintu, więc domyslam się, że gwint zwykły, a może nie...? Które kupić?
2. Sprzedawca twierdzi, że wytrzymałościowo te śruby będą dobre. Czy klasa tych tanich jest taka sama jak z Opla? Nie mam teraz dojścia, żeby zrobić zdjęcie i zobaczyć wytłoczkę z twardością. Na niewyraźnych zdjęciach w internecie chyba mają 10.9...
3. Czy jeśli na tył 40mm będą za długie (oryginał ma 36 mm) to nowe obciąć tarczówką i sfazować, czy lepiej podłożyć po 2 podkładki 2mm? Czy po takim cięciu nie rozhartują się i nie zmiękną?
4. Czy przy tanich śrubach użyć kleju do gwintów i jakiego? Oryginalne na zdjęciach są posmarowane czymś zielonym lub czerwonym, to klej, czy plastyk?
 
Śruby są przykręcane (Etzold):
1. Klucz dynamometryczny 100nM
2. Kąt sztywnym kluczem 60*
3. Kąt sztywnym kluczem 15*
 
... więc chyba te zwykłe podkładki to nie bardzo z bezpieczeństwem, mogą z czasem się ścisnąć i poluzować śruby?
 
A może nie zawracać sobie głowy i użyć starych śrub, przecież w zwyklych warsztatach raczej w tym przypadku nie stosują tak dokładnie zaleceń producenta (nowe śruby, momenty dokrecania)...?
 
Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie zmieniałem śrub, chyba ze śruba miała uszkodzony gwint lub zaginęła w akcji. Dałbym sobie spokój. Już widzę w ASO jak zmieniają te śruby, przy okazji krojąc klientów jak za zboże.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.