Skocz do zawartości

Nissan Leaf + karta dużej rodziny i auto prawie za darmo


spad

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawy patent na taniego elektryka

Kolega żony z pracy kupił nowego Nissana Leafa za 130 kPLN. Jako posiadacz karty dużej rodziny wziął dotację 30 kPLN. I teraz tak, Nissana wziął na kredyt z największą możliwą ratą balonową. Tutaj strzelam bo nie znam szczegółów, ale balon to około 50% wartości. Czyli w ratach ma 65 kPLN do spłaty nie licząc balona. 30 kPLN z dotacji wpłacił do banku na raty i kapie mu z tego co miesiąc rata. I tak sobie jeździ za friko bo ma jeszcze panele na dachu. Balona spłacać nie zamierza, odda auto. Te 30 kPLN będzie musiał dopłacić, ale przy kredycie na 5-6 lat to wychodzi, że za niewielkie pieniądze przez kilka lat śmigasz nowym elektrykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, PawelWaw napisał:

Ta dopłatą jest na wpłatę wstępna a nie na raty, więc coś ściemnia :)

 

 

Z tego co usłyszałem gość wziął kredyt na całość, dostał dotację i sam sobie wpłacił do banku tę dotację na poczet spłat rat. Nie weryfikowałem tego na wydrukach z jego konta, przyjmuję, że jak dorosły gość opowiada jak zrobił to tak zrobił bez opowieści pod publiczkę. 

 

Za internetem: "Beneficjenci programu muszą zakup samochodu sfinansować sami. Pojazd zarejestrować na terytorium RP i ubezpieczyć. Następnie złożyć wniosek i oczekiwać na jego pozytywne rozpatrzenie, podpisanie umowy i wypłatę środków. Dopłata jest więc dla osób, które posiadały środki finansowe na zakup samochodu."

Edytowane przez spad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, spad napisał:

 

Z tego co usłyszałem gość wziął kredyt na całość, dostał dotację i sam sobie wpłacił do banku tę dotację na poczet spłat rat. Nie weryfikowałem tego na wydrukach z jego konta, przyjmuję, że jak dorosły gość opowiada jak zrobił to tak zrobił bez opowieści pod publiczkę. 

 

Za internetem: "Beneficjenci programu muszą zakup samochodu sfinansować sami. Pojazd zarejestrować na terytorium RP i ubezpieczyć. Następnie złożyć wniosek i oczekiwać na jego pozytywne rozpatrzenie, podpisanie umowy i wypłatę środków. Dopłata jest więc dla osób, które posiadały środki finansowe na zakup samochodu."

 

To coś mi się pomieszało ;]

Ale i tak wiadomo że elektrykiem to się za darmo śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Konrad` napisał:

Pytanie de facto ile wychodzi mu miesięcznie do spłaty. W linku masz ofertę Arvala na zoe. Ale już z ubezpieczeniem i pełnym serwisem. https://www.arval.pl/oferta-msp/oferta-wynajem-dlugoterminowy/renault/renault-zoe-1

 

Aż tak mu do portfela nie zaglądnę. Ale przyjmijmy wyliczenie, że ma 65 kPLN, wziął kreskę na 6 lat co da ci ratę w okolicy 1200 zł. Wrzucasz te 27 kPLN dotacji bo dokładnie jest tyle czyli masz 2 lata i 3 miesiące gratis z dotacji. I teraz tak, zostaje ci 3 lata i 9 miesięcy spłacania rat po 1200 zł, który to koszt rozkładasz na pierwotne 6 lat długości finansowania co daje 750 zł miesięcznie za nowe auto. Przy prądzie ze słońca wygląda to ciekawie zakładając, że oddajesz po 6 latach i nie spłacasz balonowej raty. Jeżeli od tych 750 zł miesięcznie odejmiesz aktualne wydatki jakie ponosisz na paliwo to masz koszt auta na miesiąc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie, wszystko ładnie tylko ta kasa jest na start. https://www.nissan.pl/pojazdy/oferty/leaf-oferty.html?&cid=psmYGvA082y_dc|U|pgrid|133677298972|ptaid|kwd-356530131965|pcrid|552831816863|slid||intent=&gclid=CjwKCAjwo8-SBhAlEiwAopc9W95zwtj__x13EzEpPpQ0pN1smQHLjZyVA3KlPyvLYnjgX9YyF5rkVRoCYgQQAvD_BwE

 

Fotowoltaikę w domu mam i no cóż od października do lutego to raczej za dużo prądu nie wygenerujesz. No ale zapewne to taki sam Janusz jak znajomy, który twierdził że na gazie się jeżdzi za darmo. Po czym po roku robił remont silnika 🤣 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PawelWaw napisał:

 

To coś mi się pomieszało ;]

Ale i tak wiadomo że elektrykiem to się za darmo śmiga.

 

Wziąłby w leasing i byłoby prawdziwe za darmo bez takiego kombinowania. 

;]

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, spad napisał:

Ciekawy patent na taniego elektryka

 

Jestem trochę w temacie, kologa rozumiem kupił za 130 k PLN razem z odsetkami? To niemożliwe, bo obecnie najtańsza wersja z byle jakim % będzie droższa.

Obecnie finansowanie podrożało i trzeba brać to pod uwagę.

Ubezpieczenie też gratis nie jest.

 

Mam oferty na zwykły leasing operacyjny od 107-111% więc tanio już było. Do ceny należy doliczyć też przeglądy, mimo że elektryk to i tak co roku grzecznie musisz zapłacić 500-700 zł za "pieczątkę". Poza tym że by dostać 27000 zł a nie 30000 jak piszesz to można też mieć JDG i zadeklarować 30 kkm w 24 msc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Tylko jeżeli go ne wykupi i odda to przypadkiem dotacji nie będzie musiał zwrócić/rozliczyć?

Na aucie nie trzeba yebnąć na 5 lat naklejki na maskę jak przy PV, że dofinansowano ze środków NFOSiGW?

 

Umowa trwa 2 lata (chyba od daty zakupu).

 

BTW. Widział ktoś na mieście auto z naklejką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, komor napisał:

Jestem trochę w temacie, kologa rozumiem kupił za 130 k PLN razem z odsetkami? To niemożliwe, bo obecnie najtańsza wersja z byle jakim % będzie droższa.

Obecnie finansowanie podrożało i trzeba brać to pod uwagę.

Ubezpieczenie też gratis nie jest.

 

Mam oferty na zwykły leasing operacyjny od 107-111% więc tanio już było. Do ceny należy doliczyć też przeglądy, mimo że elektryk to i tak co roku grzecznie musisz zapłacić 500-700 zł za "pieczątkę". Poza tym że by dostać 27000 zł a nie 30000 jak piszesz to można też mieć JDG i zadeklarować 30 kkm w 24 msc.

 

Odsetek nie liczę, tak samo jak ubezpieczenia. Zakładam, że te elementy są neutralne w opcji, że mam kupić auto na kredyt a teraz wybieram tylko jakie. Ubezpieczenie jest u mnie zawsze w pełnym pakiecie, więc też go nie dodaję bo nie ma opcji, że nie ma ubezpiecznia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Tylko jeżeli go ne wykupi i odda to przypadkiem dotacji nie będzie musiał zwrócić/rozliczyć?

Na aucie nie trzeba yebnąć na 5 lat naklejki na maskę jak przy PV, że dofinansowano ze środków NFOSiGW?

 

Raczej nie bo opcja z dotacją jest też w najmie długoterminowym, a tam zakładasz z góry zwrot pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Maxit napisał:

Umowa trwa 2 lata (chyba od daty zakupu).

BTW. Widział ktoś na mieście auto z naklejką?

Nie widział, ale na budynkach z PV też nie widział, a obowiązek jest.

 

Proszę bardzo cytat z wysokienapiecie.pl:

"Obowiązkowa naklejka na samochodzie

Beneficjent zobowiązuje się do oznaczenia pojazdu logotypem NFOŚiGW i utrzymywania tego logotypu przez cały okres obowiązywania umowy, licząc od dnia rejestracji auta, czyli przez 24 miesiące. Naklejkę trzeba będzie wyprodukować na własny koszt."

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, spad napisał:

 

Odsetek nie liczę, tak samo jak ubezpieczenia. Zakładam, że te elementy są neutralne w opcji, że mam kupić auto na kredyt a teraz wybieram tylko jakie. Ubezpieczenie jest u mnie zawsze w pełnym pakiecie, więc też go nie dodaję bo nie ma opcji, że nie ma ubezpiecznia.

 

 kompakta kupił by za dużo mniej, pewnie tyle co wziął dopłaty, ale on kredyt ma od 130kkm (odsetki)

Ubezpieczenie też płaci od 130kzl, chyba że elektryki mają niższe stawki ?

Paneli za darmo też mu nikt nie założył

Więc z tym za darmo to tak średnio

 

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Koonrad napisał:

 

 kompakta kupił by za dużo mniej, pewnie tyle co wziął dopłaty, ale on kredyt ma od 130kkm (odsetki)

Ubezpieczenie też płaci od 130kzl, chyba że elektryki mają niższe stawki ?

Paneli za darmo też mu nikt nie założył

Więc z tym za darmo to tak średnio

 

 

 

 

Kompakt za mniej niż 130 kPLN? Gdzie bo nie widzę? No okej za 100 już kupisz, czyli masz cenę elektryka po dopłatach. Przy 100-130 kPLN składka za polisę będzie niewiele większa, raczej różnica 400-500 zł w pakiecie dealerskim nie jest kluczowa. Co do paneli to pisałem, że mowa o wariancie, że panele na dachu są. Choć bez paneli koszt przejechania 100 km to ok. 13 zł ładując w domu. Tu nie chodzi o to, że będzie totalnie za darmo, ale jak wszystko zsumujesz i masz np. fotowoltaikę to okaże się, że masz nowe auto na kilka lat za 300 zł miesięcznie. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Nie widział, ale na budynkach z PV też nie widział, a obowiązek jest.

 

Proszę bardzo cytat z wysokienapiecie.pl:

"Obowiązkowa naklejka na samochodzie

Beneficjent zobowiązuje się do oznaczenia pojazdu logotypem NFOŚiGW i utrzymywania tego logotypu przez cały okres obowiązywania umowy, licząc od dnia rejestracji auta, czyli przez 24 miesiące. Naklejkę trzeba będzie wyprodukować na własny koszt."

Robisz naklejkę na magnesie na czas kontroli i po sprawie, wozisz sobie ja w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, RABIN napisał:

Robisz naklejkę na magnesie na czas kontroli i po sprawie, wozisz sobie ja w bagażniku.

 

A to Polska właśnie... Nic nie może być zgodne z umową. Jak się kogoś nie "ocygani" to spokoju ducha nie ma.... ;]

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, spad napisał:

 

Odsetek nie liczę, tak samo jak ubezpieczenia. Zakładam, że te elementy są neutralne w opcji, że mam kupić auto na kredyt a teraz wybieram tylko jakie. Ubezpieczenie jest u mnie zawsze w pełnym pakiecie, więc też go nie dodaję bo nie ma opcji, że nie ma ubezpiecznia.

 

Robie sobie właśnie w wolnym czasie podliczenie wymiany obecnego samochodu na Leafa i bilans zysków i strat. Pewnie do końca tygodnia go skończę, muszę dopisać dużo "eko" przy kosztach ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, RABIN napisał:

Robisz naklejkę na magnesie na czas kontroli i po sprawie, wozisz sobie ja w bagażniku.

Pytanie czy ewentualny kontrolujący nie będzie cwańszy?

Skoro ktoś dobrowolnie godził się na warunki i jawnie łamie umowę to nie widzę powodu się nad nim litować.

Tak, już zamówiłem tabliczkę do PV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, spad napisał:

Co do paneli to pisałem, że mowa o wariancie, że panele na dachu są. Choć bez paneli koszt przejechania 100 km to ok. 13 zł ładując w domu. Tu nie chodzi o to, że będzie totalnie za darmo, ale jak wszystko zsumujesz i masz np. fotowoltaikę to okaże się, że masz nowe auto na kilka lat za 300 zł miesięcznie. 

 

Żeby ładować elektryka musisz dołożyć paneli, instalacje robi się pod aktualne zużycie plus ew prognoza, np właśnie zakup elektryka, ale to kosztuje

Np do pokrycia zużycia w domu potrzebujesz instalacje za 25tys, ale jak chcesz jeszcze prąd do elektryka to wyjdzie 35tys 

(kwoty z palca) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, spad napisał:

okej za 100 już kupisz, czyli masz cenę elektryka po dopłatach. Przy 100-130 kPLN składka za polisę będzie niewiele większa

Tylko, że masz za 100k (z dopłatą) auto miejskie z niewielką baterią, którym tak średnio możesz gdzieś dalej pojechać. Tak, wiem, że wyznawcy pojadą nawet do Chorwacji i powiedzą, że spalinowym wychodzi niewiele szybciej. :hehe: (bo przecież drugie i kolejne ładowanie baterii leafa w upale z zabójczą szybkością 10kW/h pozwala na spokojne zrobienie siku i wypicie kawy :lol:

Są auta EV którymi się da pojechać na urlop porównywalnie komfortowo i szybko co kompakt za 100k, ale one kosztują już 2x, albo 3x 100k.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Koonrad napisał:

 

Żeby ładować elektryka musisz dołożyć paneli, instalacje robi się pod aktualne zużycie plus ew prognoza, np właśnie zakup elektryka, ale to kosztuje

Np do pokrycia zużycia w domu potrzebujesz instalacje za 25tys, ale jak chcesz jeszcze prąd do elektryka to wyjdzie 35tys 

(kwoty z palca) 

 

Dobrze strzeliłeś. Ja tak miałem ..panele koszowały pierwotnie 26kzł i już mi się zwróciły. W tym roku z racji EV i pracy w domu dołożyłem 2kW paneli za niecałe 10kzł. Tak lekko licząc minus ulgę PIT i przy przebiegach żony 7kkm/rok to taka instalacją zwróci się po 20miesiącach jazdy ;).

Nie wiem czy dużo czy mało ale mogłem to dopłaciłem do PV, przynajmniej nie przejmuje się cena noPb ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, iwik napisał:

Tylko, że masz za 100k (z dopłatą) auto miejskie z niewielką baterią, którym tak średnio możesz gdzieś dalej pojechać. Tak, wiem, że wyznawcy pojadą nawet do Chorwacji i powiedzą, że spalinowym wychodzi niewiele szybciej. :hehe: (bo przecież drugie i kolejne ładowanie baterii leafa w upale z zabójczą szybkością 10kW/h pozwala na spokojne zrobienie siku i wypicie kawy :lol:

Są auta EV którymi się da pojechać na urlop porównywalnie komfortowo i szybko co kompakt za 100k, ale one kosztują już 2x, albo 3x 100k.

 

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, iwik napisał:

Tylko, że masz za 100k (z dopłatą) auto miejskie z niewielką baterią, którym tak średnio możesz gdzieś dalej pojechać. Tak, wiem, że wyznawcy pojadą nawet do Chorwacji i powiedzą, że spalinowym wychodzi niewiele szybciej. :hehe: (bo przecież drugie i kolejne ładowanie baterii leafa w upale z zabójczą szybkością 10kW/h pozwala na spokojne zrobienie siku i wypicie kawy :lol:

Są auta EV którymi się da pojechać na urlop porównywalnie komfortowo i szybko co kompakt za 100k, ale one kosztują już 2x, albo 3x 100k.

 

Co prawda w Leafie nie siedziałem, ale wymiary auta niemalże zbliżone do Golfa 7 kombi, więc chyba tak miejsko to aż nie jest, ale jak będę miał okazję to wsiądę. Oczywiście nie zakładam wariantu wycieczki do Chorwacji bo jestem świadom czasu jaki trzeba przeznaczyć na ładowanie. No chyba, że ktoś z góry przyjmie, że okej coś za coś, codziennie tanio, ale raz w roku jadę do Chorwacji 4 godziny dłużej. To już indywidualne decyzje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sherif napisał:

Dobrze strzeliłeś. Ja tak miałem ..panele koszowały pierwotnie 26kzł i już mi się zwróciły. W tym roku z racji EV i pracy w domu dołożyłem 2kW paneli za niecałe 10kzł. Tak lekko licząc minus ulgę PIT i przy przebiegach żony 7kkm/rok to taka instalacją zwróci się po 20miesiącach jazdy ;).

Nie wiem czy dużo czy mało ale mogłem to dopłaciłem do PV, przynajmniej nie przejmuje się cena noPb ;).

 

nie zmieniałeś falownika ?

u mnie jest obecnie 5.2kwp na froniusie 5, kilka paneli można pewnie dorzucić tak do 6-6.5kwp, najwyżej będzie obcinał w szczytach

czyli można by spróbować dołożyć za 3000-4000zł paneli i dla małego elektryka na te 5-7kkm/miesiąc powinno starczyć latem

żeby zrobić zapas na zimę, to właśnie bliżej 2kw trzeba dołożyć i pewnie zmienić falownik 

 

myślę nad hybrydą plug-in tak żeby ew nie bujać się z ładowaniem na wakacjach czy weekendowych wyjazdach, ale to dziś jeszcze drogie zabawki 

(muszę mieć auto z hakiem min 1200kg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sherif napisał:

Dobrze strzeliłeś. Ja tak miałem ..panele koszowały pierwotnie 26kzł i już mi się zwróciły. W tym roku z racji EV i pracy w domu dołożyłem 2kW paneli za niecałe 10kzł. Tak lekko licząc minus ulgę PIT i przy przebiegach żony 7kkm/rok to taka instalacją zwróci się po 20miesiącach jazdy ;).

Nie wiem czy dużo czy mało ale mogłem to dopłaciłem do PV, przynajmniej nie przejmuje się cena noPb ;).

Ale zrobiłeś to zapewne przed 31 marca. Obecnie zmiana mocy zainstalowanej = zmiana umowy z OSD = mniej korzystne rozliczenie w rachunku za energię elektryczną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spad napisał:

wymiary auta niemalże zbliżone do Golfa 7 kombi, więc chyba tak miejsko to aż nie jest,

Jego miejskość nie wynika z wymiarów tylko z małej baterii (w wariancie za rzeczone 100k po dopłacie) i z problemów z szybkim ładowaniem (przegrzewanie baterii i throttling). Do miasta i okolic uważam, że leaf to jeden z lepszych wyborów, jak ktoś się laduje w domu, ale nie jest to żadna alternatywa (IMO ;]) dla zwykłego auta w trasy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, iwik said:

Jego miejskość nie wynika z wymiarów tylko z małej baterii (w wariancie za rzeczone 100k po dopłacie) i z problemów z szybkim ładowaniem (przegrzewanie baterii i throttling). Do miasta i okolic uważam, że leaf to jeden z lepszych wyborów, jak ktoś się laduje w domu, ale nie jest to żadna alternatywa (IMO ;]) dla zwykłego auta w trasy. 

 

I naprawde myslisz, ze ktos kto kupuje Leafa nie bierze pod uwage tego, ze on sie nie nadaje w trasy? :nie_wiem:

Moze ma drugie auto spalinowae, albo na wakacje lata samolotem?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

naprawde myslisz, ze ktos kto kupuje Leafa nie bierze pod uwage tego, ze on sie nie nadaje w trasy? :nie_wiem:

Nie wiem co bierze pod uwagę. Leaf był wyżej przedstawiany jako alternatywa dla nowego rodzinnego kompakta za 100k, to wyrażam swoją opinię (chyba do tego służy forum). W takim razie prostuję: jest to alternatywą, jeśli ktoś na wakacje lata tylko samolotem. Teraz dobrze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, iwik said:

Nie wiem co bierze pod uwagę. Leaf był wyżej przedstawiany jako alternatywa dla nowego rodzinnego kompakta za 100k, to wyrażam swoją opinię (chyba do tego służy forum). W takim razie prostuję: jest to alternatywą, jeśli ktoś na wakacje lata tylko samolotem. Teraz dobrze? 

 

Jako alternatywa dla kompakta pod wzgledem rozmiaru :ok:

Chyba nikt rozsadny nie porownuje zasiegu, bo wydajac 130kPLN jest raczej w pelni swiadomy tego co kupuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Koonrad napisał:

 

nie zmieniałeś falownika ?

u mnie jest obecnie 5.2kwp na froniusie 5, kilka paneli można pewnie dorzucić tak do 6-6.5kwp, najwyżej będzie obcinał w szczytach

czyli można by spróbować dołożyć za 3000-4000zł paneli i dla małego elektryka na te 5-7kkm/miesiąc powinno starczyć latem

żeby zrobić zapas na zimę, to właśnie bliżej 2kw trzeba dołożyć i pewnie zmienić falownik 

 

myślę nad hybrydą plug-in tak żeby ew nie bujać się z ładowaniem na wakacjach czy weekendowych wyjazdach, ale to dziś jeszcze drogie zabawki 

(muszę mieć auto z hakiem min 1200kg)

Falownik miałem większy założony (5kW). Za 4kzł to będziesz miał ok 1kWp (z montażem) a to mało jak na 5-7kkm/rok.

Ojciec poszedł w plug-in, bo ma jedno auto. Teraz dołożył panele, o zwrocie nie ma nawet co dyskutować bo 70% poszło z gminy ;). Tylko on mało jeździ, 50km po mieście to robi w 5-7dni, więc nie musi co dzień ładować. U nas by się to nie sprawdziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lucash napisał:

Ale zrobiłeś to zapewne przed 31 marca. Obecnie zmiana mocy zainstalowanej = zmiana umowy z OSD = mniej korzystne rozliczenie w rachunku za energię elektryczną. 

Pisałem w czasie przeszłym ;).

Znając rządzących, to pewnie i tak zaraz to zmienią, wiec może znów się opłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, spad napisał:

 

Co prawda w Leafie nie siedziałem, ale wymiary auta niemalże zbliżone do Golfa 7 kombi, więc chyba tak miejsko to aż nie jest, ale jak będę miał okazję to wsiądę. Oczywiście nie zakładam wariantu wycieczki do Chorwacji bo jestem świadom czasu jaki trzeba przeznaczyć na ładowanie. No chyba, że ktoś z góry przyjmie, że okej coś za coś, codziennie tanio, ale raz w roku jadę do Chorwacji 4 godziny dłużej. To już indywidualne decyzje.

Zawsze mozna cos wynajac na wyjazd wakacyjny (przy zalozeniu, ze taki wyjazd raz na rok), jesli dalsza jazda EV przeraza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, zinger napisał:

Zawsze mozna cos wynajac na wyjazd wakacyjny (przy zalozeniu, ze taki wyjazd raz na rok), jesli dalsza jazda EV przeraza.

Tu chyba nie tyle chodzi o EV co problemy z Leafem przy szybkim ładowaniu w trasie - można to zrobić tylko raz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Mike_wwl napisał:

Tu chyba nie tyle chodzi o EV co problemy z Leafem przy szybkim ładowaniu w trasie - można to zrobić tylko raz. 

Nawet, gdyby nie bylo, to Leaf na trasy taki sredni z uwagi na nieduza baterie. 

Ale jesli ktos raz na rok jedzie na wakacje i to jest dla tej osoby jedyny argument przeciwko Leafowi, to mozna isc w wynajem i caly rok cieszyc sie calkiem fajnym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zinger napisał:

Nawet, gdyby nie bylo, to Leaf na trasy taki sredni z uwagi na nieduza baterie. 

Ale jesli ktos raz na rok jedzie na wakacje i to jest dla tej osoby jedyny argument przeciwko Leafowi, to mozna isc w wynajem i caly rok cieszyc sie calkiem fajnym autem.

Też tak myślałem dopóki nie zobaczyłem nowych cen wynajmu aut. 2 tygodnie średnia klasa mieszcząca 3 osoby z bagażami to jakieś 4 - 5 KPLN. A z reguły wakacje u mnie trwają 3.5 tygodnia. 10 kPLN na wynajem to już się robi ciut drogo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minutes ago, lucash said:

A z reguły wakacje u mnie trwają 3.5 tygodnia. 10 kPLN na wynajem to już się robi ciut drogo. 

 

Nauczyciel? ;] Zazdroszcze :ok:

Chyba 2 razy udalo mi sie uskladac urlopu i wziac 3 tyg ciurkiem i naprawde fajnie juz mozna odpoczac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, iwik napisał:

Tylko, że masz za 100k (z dopłatą) auto miejskie z niewielką baterią, którym tak średnio możesz gdzieś dalej pojechać. Tak, wiem, że wyznawcy pojadą nawet do Chorwacji i powiedzą, że spalinowym wychodzi niewiele szybciej. :hehe: (bo przecież drugie i kolejne ładowanie baterii leafa w upale z zabójczą szybkością 10kW/h pozwala na spokojne zrobienie siku i wypicie kawy :lol:

Są auta EV którymi się da pojechać na urlop porównywalnie komfortowo i szybko co kompakt za 100k, ale one kosztują już 2x, albo 3x 100k.

 

Powiedzmy że ja jestem jakoś tam sceptyczny do podróżowania elektrykami, ale widzę że są lepsi "eksperci" ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Nauczyciel? ;] Zazdroszcze :ok:

Chyba 2 razy udalo mi sie uskladac urlopu i wziac 3 tyg ciurkiem i naprawde fajnie juz mozna odpoczac.

 

Stawiam że raczej ze 2 tygodnie w wakacje i 1-1.5 tygodnia na ferie zimowe ;)

 

Ale tak czy siak ten najem deko drogo. Na takie dłuższe najmy stawki są niższe.

Pierwsze co znalazłem na allegro

https://allegro.pl/ogloszenie/samochod-osobowy-wynajem-wypozyczalnia-czestochowa-8896106764

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Nauczyciel? ;] Zazdroszcze :ok:

Chyba 2 razy udalo mi sie uskladac urlopu i wziac 3 tyg ciurkiem i naprawde fajnie juz mozna odpoczac.

Tiaaa. Prędzej łączenie długich weekendów. Zresztą ja pracuję przez część dni urlopu to i szef się nie czepia a ja mam go ciut więcej. Przez pandemię uzbierałem 50 dni i tak mi się ten ogon ciągnie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.