Skocz do zawartości

Klocki hamulcowe - dam radę ???


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

Te na fotce są jeszcze spoko. 

Pytanie jak wyglądają z drugiej strony, bo idealnie równo to się rzadko kiedy zużywają.

W każdym razie jak już metal z klocka zacznie ocierać o tarczę to raczej to usłyszysz:)

Edytowane przez volf6
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, bergerac napisał:

71 kim

Pierwsze klocki?

Dziwne że już ich wcześniej nie zmienili. Teraz to może podjedź na samą wymianę klocków. Może i tarcz.

 

U mnie z przodu poszły po 45 kkm. AT i dużo jazdy w mieście. Więc zmieniłem między przeglądami przy okazji zmiany oleju.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, rwIcIk napisał:

Pierwsze klocki?

Dziwne że już ich wcześniej nie zmienili. Teraz to może podjedź na samą wymianę klocków. Może i tarcz.

 

U mnie z przodu poszły po 45 kkm. AT i dużo jazdy w mieście. Więc zmieniłem między przeglądami przy okazji zmiany oleju.

 

 

 

Bardzo dużo zależy od sposobu jazdy. U mnie po 90kkm oryginalne klocki jeszcze mają dużo zapasu, nie kwalifikują się do wymiany. Prawie same trasy, prędkości rozsądne, ale jazda płynna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Zbynek napisał:

 

Bardzo dużo zależy od sposobu jazdy. U mnie po 90kkm oryginalne klocki jeszcze mają dużo zapasu, nie kwalifikują się do wymiany. Prawie same trasy, prędkości rozsądne, ale jazda płynna.

Niestety AT nie pozwala na zbytnie oszczędzanie hamulców. Jazda gaz-hamulec.

Chyba, żeby wrzucać na N. :hmm:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, rwIcIk napisał:

Niestety AT nie pozwala na zbytnie oszczędzanie hamulców. Jazda gaz-hamulec.

Chyba, żeby wrzucać na N. :hmm:

 


Pozwala, trzeba tylko wcześniej zdejmować nogę z gazu i hamować silnikiem. Można tez wcześniej zbijać biegi manetkami. 
 

Jazda na N nic nie daje prócz tego ze jest niebezpieczna pod każdym względem. 
 

Jak miałeś na myśli stanie w korku na N to jak stoisz z wciśniętym hamulcem to klocki się nie zużywają ;) 

Edytowane przez chojny
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bergerac napisał:

 

4 tys do przeglądu… komunikat wyrzuciło i obejrzałem. Dokulam się ? Mogę zrobić przegląd ciut wcześniej, ale nie chce mi się dwa razy do ASO jeździć. Jak myślicie ?

ed130be282deb46c9638c185c191c59c.jpg

 

70e2d298803bd4693216159f8200be67.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

 

Jak nie będziesz hamował do dasz rade dojeździc do przeglądu 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, chojny napisał:


Pozwala, trzeba tylko wcześniej zdejmować nogę z gazu i hamować silnikiem. Można tez wcześniej zbijać biegi manetkami. 
 

Jazda na N nic nie daje prócz tego ze jest niebezpieczna pod każdym względem. 
 

Jak miałeś na myśli stanie w korku na N to jak stoisz z wciśniętym hamulcem to klocki się nie zużywają ;) 

Nie po to kupuje się automat, żeby kombinować manetkami, żeby zaoszczędzić jeden komplet klocków na 200kkm :hehe:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, bergerac said:

 

4 tys do przeglądu… komunikat wyrzuciło i obejrzałem. Dokulam się ? Mogę zrobić przegląd ciut wcześniej, ale nie chce mi się dwa razy do ASO jeździć. Jak myślicie ?

ed130be282deb46c9638c185c191c59c.jpg

 

70e2d298803bd4693216159f8200be67.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

 

 

To chyba tylne? IMHO dojezdzisz o ile nie bedziesz zbyt agresywanie deptal przez ten czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, chojny napisał:


Pozwala, trzeba tylko wcześniej zdejmować nogę z gazu i hamować silnikiem. Można tez wcześniej zbijać biegi manetkami. 
 

Jazda na N nic nie daje prócz tego ze jest niebezpieczna pod każdym względem. 
 

Jak miałeś na myśli stanie w korku na N to jak stoisz z wciśniętym hamulcem to klocki się nie zużywają ;) 

Niestety na niskich prędkościach przestaje hamować silnikiem i przechodzi w tryb pełzania. Trzeba mocno hamować.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Zbynek napisał:

Przy niskich prędkościach klocki mają mało do roboty. Najszybciej się zużywają na mocnych hamowaniach z dużych prędkości.

Ja raczej delikatnie jeżdżę. Przewiduję ruch na drodze 👍

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rwIcIk napisał:

Ja raczej delikatnie jeżdżę. Przewiduję ruch na drodze 👍

Nic nie zastąpi myślenia. Mam adaptacyjny tempomat i wkurza mnie to, że jak wykryje pojazd z przodu to hamuje hamulcami a nie silnikiem. Widzę tu pole do optymalizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rwIcIk napisał:

Niestety na niskich prędkościach przestaje hamować silnikiem i przechodzi w tryb pełzania. Trzeba mocno hamować.

 

 

 

 


 

Jak bardzo potrzebujesz to zbijaj ręcznie wcześniej ewentualnie sprawdź opcje/tryby działania skrzyni. W korkach i małych prędkościach klocki nie dostają mocno. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, rwIcIk said:

Pierwsze klocki?

Dziwne że już ich wcześniej nie zmienili. Teraz to może podjedź na samą wymianę klocków. Może i tarcz.

 

U mnie z przodu poszły po 45 kkm. AT i dużo jazdy w mieście. Więc zmieniłem między przeglądami przy okazji zmiany oleju.

 

 

 

Azjatyckie auta czesto maja za male hamulce i zra klocki/tarcze duzo szybciej niz Europa.

Do tego sporo jazdy w miescie + automat i nie ma co sie dziwic.

Rekordzici na forum Mazdy wymieniali klocki po 20-30kkm :facepalm:

  • Lubię to 1
  • zszokowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chojny napisał:


Pozwala, trzeba tylko wcześniej zdejmować nogę z gazu i hamować silnikiem. Można tez wcześniej zbijać biegi manetkami. 
 

Jazda na N nic nie daje prócz tego ze jest niebezpieczna pod każdym względem. 
 

Jak miałeś na myśli stanie w korku na N to jak stoisz z wciśniętym hamulcem to klocki się nie zużywają ;) 

Mnie sam N wlacza w Eco :phi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Pierwsze klocki?

Dziwne że już ich wcześniej nie zmienili. Teraz to może podjedź na samą wymianę klocków. Może i tarcz.

 

U mnie z przodu poszły po 45 kkm. AT i dużo jazdy w mieście. Więc zmieniłem między przeglądami przy okazji zmiany oleju.

 

 

U mnie tez 71kkm i ori hamulce jeszcze. Jutro jade na zmiane oleju to przy okazji kaze hamulce sprawdzic i zobaczymy czy juz czy jeszcze starcza na jakis czas.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie od zawsze przód min 70kkm, tył nawet 150kkm (tak miałem w Bravo II)

jakiś czas temu  byłem t rociem na przeglądzie i przy podsumowaniu przeglądu info, że trzeba będzie wymieniać za ok 2kkm klocki z przodu - przebieg 52kkm.

no to dobra, kupiłem od razu nowe, także na tył-bo koszt klocków nieduży...i  jazda do znajomego wymienić- a tu się okazuje, że jeszcze bym z 20kkm przejeździł ....tak to jest jak się wierzy na słowo komuś i nie sprawdzi samemu :) . Co ciekawe w t rocu na odwrót- tył  więcej zużyty niż przód 

Edytowane przez Pado
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie od zawsze przód min 70kkm, tył nawet 150kkm (tak miałem w Bravo II)
jakiś czas temu  byłem t rociem na przeglądzie i przy podsumowaniu przeglądu info, że trzeba będzie wymieniać za ok 2kkm klocki z przodu - przebieg 52kkm.
no to dobra, kupiłem od razu nowe, także na tył...i  jazda do znajomego wymienić- a tu się okazuje, że jeszcze bym z 20kkm przejeździł ....tak to jest jak się wierzy na słowo komuś i nie sprawdzi samemu  . Co ciekawe w t rocu na odwrót- tył  więcej zużyty niż przód 

Tu chodzi o to abyś spokojnie dojechał do kolejnego przeglądu np 30kkm
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ppmarian napisał:


Tu chodzi o to abyś spokojnie dojechał do kolejnego przeglądu np 30kkm

 

a to ok, zmienia postać rzeczy bo rzeczywiście mam co 30kkm , tyle, ze twierdzili, że starczy na 2kkm :) 

Edytowane przez Pado
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cywilu 120kkm na klockach bez problemu. Chociaż ostatnio przy własnie 120k zgłaszali mi konieczność wymianę tylnych, co  mnie mocno zdziwiło. Okazuje się ze aktywny tempomat używa częściej tylnych hamulców do regulacji prędkości. 

 

Zdarzało się też zjeździć klocki do blachy (starczyło klocków na 380km, z czego 119km na ostro ), całe szczęście na końcu ostatniego odcinka specjalnego ale dojazdówka 50km bez okładzin była fajna. :]
 

 

 

 

 

 

 

 

5D9D3586-EEBF-476D-AA1A-BF9FAD6C921F.jpeg

FD214D3F-E886-4D42-A01E-4E5421F7EA51.jpeg

Edytowane przez chojny
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, bergerac napisał:

na gwarancji będę zmieniał w ASO, zwłaszcza, że i tak niedługo na przegląd będę jechał.

 

 

A kontrolka klocków już się zaświeciła ? Ja zmieniałem w takim aucie jak Twoje niedawno. Miałem podobny stan klocka i 4kkm nie zrobiłem😁 Tyle że u mnie kontrolka już się zaświeciła i zaczął jakoś gorzej hamować, więc nie czekałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, zinger napisał:
18 godzin temu, rwIcIk napisał:

Pierwsze klocki?

Dziwne że już ich wcześniej nie zmienili. Teraz to może podjedź na samą wymianę klocków. Może i tarcz.

 

U mnie z przodu poszły po 45 kkm. AT i dużo jazdy w mieście. Więc zmieniłem między przeglądami przy okazji zmiany oleju.

 

 

U mnie tez 71kkm i ori hamulce jeszcze. Jutro jade na zmiane oleju to przy okazji kaze hamulce sprawdzic i zobaczymy czy juz czy jeszcze starcza na jakis czas.

No i wykrakales - wlasnie zadzwonili, ze ponoc trzeba komplet przod tyl zmieniac :bzik: - czesci (ATE, Brembo) + robota 1700zl.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, zinger said:

No i wykrakales - wlasnie zadzwonili, ze ponoc trzeba komplet przod tyl zmieniac :bzik: - czesci (ATE, Brembo) + robota 1700zl.

 

1700PLN za komplet tarcz i klockow na obie osie z robota w ASO, czy za same klocki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Azjatyckie auta czesto maja za male hamulce i zra klocki/tarcze duzo szybciej niz Europa.

Do tego sporo jazdy w miescie + automat i nie ma co sie dziwic.

Rekordzici na forum Mazdy wymieniali klocki po 20-30kkm :facepalm:

To zależy od konstrukcji i nie jest to regułą. W Subaru klocki starczyły u mnie na 100kkm, tył podobno jest wieczny. U ojca w Primerze kiedyś po 9latach klocki ze starości się rozsypały :phi:. Rekordzistą u mnie było Punto2, bo jakiś mądry inaczej wsadził tam hamulce pamiętające CC, klocki zmieniałem co 15kkm ;) - fakt, że były tanie i wszędzie dostępne.

W Volvo dla odmiany przednie się wolniej zużywają, ale tył miałem zmieniany po 60kkm 8]:bzik:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, zinger said:

1250 za wymiane na 1 osi - taka promocja w Seacie teraz. Za wymiane oleju i filtrow chcieli 500zl sama robocizna. Ja zaplacilem 250.

 

Skonczyla CI sie juz gwarancja, czy olales? Ceny calkiem znosne jak na ASO :ok:

500 to koszt samego przegladu bez materialow?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

Skonczyla CI sie juz gwarancja, czy olales? Ceny calkiem znosne jak na ASO :ok:

Skonczyla. Mialem niestety 4-letnia, 5l wprowadzili chwile po moim zakupie...

Ale i tak probowalem sie do ASO umowic, 3 razy dzwonilem zeby uzyskac info nt kosztow i 3 razy gosc nie byl mi w stanie udzielic telefonicznie informacji, tylko spisywal te same dane i mowil, ze ktos z sewisu oddzwoni. Oddzwonili, jak juz bylem gdzie indziej umowiony, bo ile mozna sie prosic.

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

500 to koszt samego przegladu bez materialow?

Samej robocizny, wiec tak raczej srednio jak za sama wymiane oleju i 3 filtrow. Ale gdyby mnie nie zlali, to pewnie bym do nich pojechal.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, bergerac napisał:

71 kim

wg mnie masz co najmniej 10% klocka, więc bez problemu te 4kkm jeśli nie będziesz ciągnąć przyczepy po górach i jeździć po torze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, wladmar said:

 

Niekoniecznie. Po gwarancji (to ważne!) ceny w ASO mogą być konkurencyjne w stosunku do dobrych warsztatów niezależnych. 

 

Kolega zaplacil 1700PLN za komplet tarcz + klocki na 2 osie z robocizna w SUVie klasy C...

ASO jakiej marki sie zblizy do tej ceny? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.