Skocz do zawartości

Klocki hamulcowe - dam radę ???


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Kolega zaplacil 1700PLN za komplet tarcz + klocki na 2 osie z robocizna w SUVie klasy C...

ASO jakiej marki sie zblizy do tej ceny? 

 

 

 

Pytanie ile kosztowała robocizna? Bo tarcze i klocki można kupić za 600, a można i za 1600. Ja za wymianę tarcz i klocków w ASO w S-Crossie (przód) zapłaciłem 650 zł. Zwykły warsztat (dobry, wart polecenia) chciał 500. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, chojny napisał:

W cywilu 120kkm na klockach bez problemu. Chociaż ostatnio przy własnie 120k zgłaszali mi konieczność wymianę tylnych, co  mnie mocno zdziwiło. Okazuje się ze aktywny tempomat używa częściej tylnych hamulców do regulacji prędkości. 

 

Plus do tego hill holder i autohold w automacie też zjadają tył...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, wladmar said:

 

Pytanie ile kosztowała robocizna? Bo tarcze i klocki można kupić za 600, a można i za 1600. Ja za wymianę tarcz i klocków w ASO w S-Crossie (przód) zapłaciłem 650 zł. Zwykły warsztat (dobry, wart polecenia) chciał 500. 

 

Widocznie robia charytatywnie bo najtansze komplety na allegro to 450PLN+...

Nawet w bardzo tanim ASO Opla, komplet na przod w Astrze J to okolice 1-1,2 kPLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Widocznie robia charytatywnie bo najtansze komplety na allegro to 450PLN+...

Nawet w bardzo tanim ASO Opla, komplet na przod w Astrze J to okolice 1-1,2 kPLN.

 

Skup się, piszę o robociznie, nie o częściach :hehe: Tarcze i klocki kupujesz sobie sam, jakie tam chcesz, chodzi o robociznę. Kupiłem klocki i tarcze Boscha, cena wymiany kompletu (przód) w dobrych warsztatach i w ASO były porównywalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, wladmar said:

 

Skup się, piszę o robociznie, nie o częściach :hehe: Tarcze i klocki kupujesz sobie sam, jakie tam chcesz, chodzi o robociznę. Kupiłem klocki i tarcze Boscha, cena wymiany kompletu (przód) w dobrych warsztatach i w ASO były porównywalne. 

 

To Ty sie skup, bo wyzej kolega placil 1700PLN za czesci, razem z robocizna.

650 za sama robocize to jest absurdalna cena, nawet jak na ASO :hehe:

W drogiej Mazdzie, w ASO placilem 360PLN za wymiane kompletu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, wladmar said:

 

No i pytanie brzmi, ile z tego części, ile robocizna? Inaczej to nic nie mówi. 

 

Z pewnoscia 1300 to byla robocizna jak u Ciebie, a za pozostale 400 kupili komplet tarcz i klockow na 2 osie do Ateci ;l

Jak zwykle wyskakujesz z jakas bzdura i poznije brniesz w zaparte :facepalm:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, wladmar napisał:

 

No i pytanie brzmi, ile z tego części, ile robocizna? Inaczej to nic nie mówi. 

Jakie to ma znaczenie? Kupują, biorą za całość odpowiedzialność. Jedyne co bym sprawdził to czy nie założyli jakiś noname.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

Jakie to ma znaczenie? Kupują, biorą za całość odpowiedzialność. Jedyne co bym sprawdził to czy nie założyli jakiś noname.

 

Czy biorą też odpowiedzialność za to, że jak np. tarcze po pół roku się zwichrują to naprawią (wymienią znowu na nowe) w ramach gwarancji za darmo?;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Kolega zaplacil 1700PLN za komplet tarcz + klocki na 2 osie z robocizna w SUVie klasy C...

ASO jakiej marki sie zblizy do tej ceny? 

 

 

W ub roku za kpl tarcz i klocków OE do modelu z tytułu wątku płaciłem ok 3,5 tyś pln - poszły po 55 tkm. Same OE klocki przód w tej chwili to ok 1,2 tyś pln.

Edytowane przez Roomell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, volf6 napisał:

 

Czy biorą też odpowiedzialność za to, że jak np. tarcze po pół roku się zwichrują to naprawią (wymienią znowu na nowe) w ramach gwarancji za darmo?;]

Jak Ty sam kupisz i się po pół roku zwichrują to będziesz miał to samo. Poza tym że zapłacisz za montaż/demontaż i będziesz się sam musiał bujać z reklamacją. Dlatego średnio rozumiem ten komentarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

Jak Ty sam kupisz i się po pół roku zwichrują to będziesz miał to samo. Poza tym że zapłacisz za montaż/demontaż i będziesz się sam musiał bujać z reklamacją. Dlatego średnio rozumiem ten komentarz.

Jak sam kupię to i sam zamontuje więc pretensje będę miał do siebie.

Ty piszesz o odpowiedzialności warsztatu/mechanika więc dopytuję o jaką odpowiedzialność chodzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, volf6 napisał:

Jak sam kupię to i sam zamontuje więc pretensje będę miał do siebie.

Ty piszesz o odpowiedzialności warsztatu/mechanika więc dopytuję o jaką odpowiedzialność chodzi:)

Ale on nie zamontuje sam. Więc ma możliwość albo kupić sam i zanieść do warsztatu albo zlecić to warsztatowi. Tak - dobre warsztaty odpowiadają za to co robią. To, że Ty nie miałeś nigdy do czynienia z takimi to nie znaczy ze ich nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

Ale on nie zamontuje sam. Więc ma możliwość albo kupić sam i zanieść do warsztatu albo zlecić to warsztatowi. Tak - dobre warsztaty odpowiadają za to co robią. To, że Ty nie miałeś nigdy do czynienia z takimi to nie znaczy ze ich nie ma.

Dlatego pytam co będzie jak się po pół roku tarcze zwichrują po montażu w takim dobrym warsztacie a Ty wprost nie chcesz odpowiedzieć na to proste pytanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, volf6 napisał:

Dlatego pytam co będzie jak się po pół roku tarcze zwichrują po montażu w takim dobrym warsztacie a Ty wprost nie chcesz odpowiedzieć na to proste pytanie:)

Zadzwoń po warsztatach i popytaj. W czym masz problem? Mi się nigdy nie zwichrowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

Zadzwoń po warsztatach i popytaj. W czym masz problem? Mi się nigdy nie zwichrowały.

Przecież nie znam dobrych warsztatów:)

Ja sam ogarniam a to Ty piszesz o odpowiedzialności warsztatu więc myślałem, że masz info z pierwszej ręki:skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, volf6 napisał:

Przecież nie znam dobrych warsztatów:)

Ale masz internet i telefon?

 

5 minut temu, volf6 napisał:

Ja sam ogarniam a to Ty piszesz o odpowiedzialności warsztatu więc myślałem, że masz info z pierwszej ręki:skromny:

Skoro się czepiasz żeby się przyczepić to załatwiałem tak oponę, której po 4 miesiącach wyskoczył bąbel. Opony też sam ogarniasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, marcindzieg napisał:

Skoro się czepiasz żeby się przyczepić to załatwiałem tak oponę, której po 4 miesiącach wyskoczył bąbel. Opony też sam ogarniasz?

Zmieniamy temat. Ok, nie ma sprawy-po prostu napisz, ze nie wiesz i nie potrafisz odpowiedzieć na proste pytanie i tyle:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, marcindzieg napisał:

Skoro się czepiasz żeby się przyczepić to załatwiałem tak oponę, której po 4 miesiącach wyskoczył bąbel. Opony też sam ogarniasz?

Tez mi babel z boku wyskoczyl na rocznej oponie - jak to ogarniales? U mnie jest to opona, na ktorej auto wyjechalo z salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, zinger napisał:

Tez mi babel z boku wyskoczyl na rocznej oponie - jak to ogarniales? U mnie jest to opona, na ktorej auto wyjechalo z salonu.

Pojechałem, tam gdzie kupiłem i zakładałem. Wsadzili mi tymczasowo inną i odesłali do reklamacji. Po 3 tygodniach przyszła nowa. Zadzwonili i wymienili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

W ASO to by tyle wyszlo za 1 os pewnie ;) :ok:

 

No nie wiem czy by wystarczyło ;]

Same klocki tylne w golfie 7 mi proponowali za 700PLN. Nawet nie pytałem czy to już z wymianą :hehe:, czy może same części.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, iwik napisał:

 

No nie wiem czy by wystarczyło ;]

Same klocki tylne w golfie 7 mi proponowali za 700PLN. Nawet nie pytałem czy to już z wymianą :hehe:, czy może same części.

chyba same klocki, bo mi w ASO w zeszlym roku za klocki tyl + wymiana zaproponowali 1100zl :) (passat, jesli to ma znaczenie)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, wladmar napisał:

 

Pytanie ile kosztowała robocizna? Bo tarcze i klocki można kupić za 600, a można i za 1600. Ja za wymianę tarcz i klocków w ASO w S-Crossie (przód) zapłaciłem 650 zł. Zwykły warsztat (dobry, wart polecenia) chciał 500. 

Coś tanio u mnie zawsze wołali ponad 1k. ASO i zawsze robiłem poza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, iwik napisał:

 

No nie wiem czy by wystarczyło ;]

Same klocki tylne w golfie 7 mi proponowali za 700PLN. Nawet nie pytałem czy to już z wymianą :hehe:, czy może same części.

To u nich standard 3km dalej mam warsztat co robi w normalnych cenach. Kto się na to łapie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujek napisał:

To u nich standard 3km dalej mam warsztat co robi w normalnych cenach. Kto się na to łapie? 

Nie wiem, w każdym razie naprzeciwko w jednym z najdroższych niezależnych warsztatów w Łodzi zamknąłem się w 300. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2022 o 20:53, rwIcIk napisał:

Tak do pewnego momentu. Potem zaczyna pełzać, co trzeba powstrzymywać hamulcami.

Przy pelzaniu to praca hamowania a co za tym idzie zurzycie klockow jes pomijlane, ja robie 90-100kkm na klockach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od stylu jazdy, mój teściu przez 100 000 w swojej skodzie wymienił z 5 kompletów klocków przód i tył (o czym wiem a może i więcej) , regeneracja jednego zacisku z przodu (ori tłoczek był zarysowany i blokował), tylne zaciska z 2 razy robił na wspomniane 100 000 i 9 lat. Masakra jakaś u niego, ale on 1,2,3 widzi że ma czerwone za 100 metrów a i tak pędzel a póżniej hamowanie jak awaryjne 😳.

Ja jeżdżę bardzo dużo przewidując światła i w jednym z aut klocki mi starczyły na 100 od nowości a jeszcze jakbym na siłę nie robił to z 20 bym ugrał, tarcz po 100 nie wymieniałem bo jeszcze na jeden kpl. by starczyły (manual). Obecnie w automacie przód poszedł na 96 000 i to był ich kressss a tył chyba był na 75 000. 

W aucie żony manualu ma 30 od nowości i jest mięsa jeszcze 3/4, ale klocki muszą być agresywne bo widać lekki już rant na zew. tarcz.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.