Skocz do zawartości

Zasieg EV z 30 minutowym ladowaniem


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, PawelWaw napisał:

Fajna analiza.

Wychodzi ze mieszkajac w centralnej PL, mozna dojechac wszedzie w PL z tylko 30 minutowym ladowaniem :)


Gosc moze na filmie coś wyjaśnia (nie oglądałem) ale po tabelce excela widać ze to są marzenia.

 

Tesla 3LR ponad 500km zasięgu po trasie. 
Na pewno się da, pewnie ktoś to już udowadniał ;]
Tylko z raportów userow to jest raczej 350km ;)

 

Ale tak, uwazam ze do podróży po Polsce da się użyć elektryka.

Z Wawy niestety dojeżdżasz pod zachodnia i południowa granice totalnie wyładowany i nie jest to pol godziny ładowania :(, a jedno ladowanie miałeś już za sobą, nawet jeśli było krótkie.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kravitz napisał:


Gosc moze na filmie coś wyjaśnia (nie oglądałem) ale po tabelce excela widać ze to są marzenia.

 

Tesla 3LR ponad 500km zasięgu po trasie. 
Na pewno się da, pewnie ktoś to już udowadniał ;]
Tylko z raportów userow to jest raczej 350km ;)

 

Ale tak, uwazam ze do podróży po Polsce da się użyć elektryka.

Z Wawy niestety dojeżdżasz pod zachodnia i południowa granice totalnie wyładowany i nie jest to pol godziny ładowania :(, a jedno ladowanie miałeś już za sobą, nawet jeśli było krótkie.

 

predkosc 120 i 350 km tylko w tesli LR ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, PawelWaw napisał:

 

predkosc 120 i 350 km tylko w tesli LR ???


@format ile żre T3 jadąc z tą prędkością? 
Bedzie ze 20kWh/100km?

Moj Golf żarlby pewnie z 18.

 

A bateria użyteczne 75kWh

 

To wychodzi około 350km już na oparach.

 

To i tak przy założeniu ze zlosliwie nie jedziesz z Wawy w góry gdzie masz pod górkę ;)

No i tego dnia wiatr jest neutralny, ale na zachód zlosliwie zazwyczaj jedzie się pod wiatr.

 

I jeszcze jedna kwestia.

Ja jeżdżę wolno i po Polsce właśnie tak do 120kmh jak jade na wakacje.

Ale nawet ja nie jade 120kmh jak mam jechac gdzieś w Europę ;)

 

Nie pisze ze się nie da czy coś. Tylko to jest zmiana przyzwyczajeń wymuszona przez narzędzie którego bym uzywal.

 

Mieszkancy południa i zachodu Polski mają pod tym względem jednak nieco lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kravitz napisał:

@format ile żre T3 jadąc z tą prędkością? 
Bedzie ze 20kWh/100km?

Moj Golf żarlby pewnie z 18.

 

Przy 120 zimą (~2 stopni) około 20kWh/100km trzeba liczyć. W taką pogodę jak teraz z 16-17kWh/100.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PawelWaw napisał:

 

predkosc 120 i 350 km tylko w tesli LR ???

 

W normalnych warunkach raczej tak, a nawet odrobinę mniej. Nikt nie jeździ z 100% na 0%. W samej trasie (krzywa ładowania) najczęściej 70-10% mniej więcej, to jakieś 60% pojemności baterii więc rzadko robisz 300km między stopami.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 hours ago, PawelWaw said:

 

Wychodzi ze mieszkajac w centralnej PL, mozna dojechac wszedzie w PL z tylko 30 minutowym ladowaniem

 

Tak, ale tylko gdyby Polska była Ładowarkolandią. Znaczy ładowarki 350 kW co 1km na każdej drodze. 

 

Ta analiza może służyć do porównywania EV między sobą (lepszy-gorszy) ale te zasięgi z 30 min ładowaniem, to tylko w idealnych (nierealnych) warunkach. Znaczy jeździmy od 100% do 0% i akurat w momencie wyczerpania baterii czeka na nas ładowarka o mocy większej bądź równej maksymalnej mocy która może przyjąć dany EV.  ;]

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2022 o 05:40, kravitz napisał:


@format ile żre T3 jadąc z tą prędkością? 
Bedzie ze 20kWh/100km?

Moj Golf żarlby pewnie z 18.

 

A bateria użyteczne 75kWh

 

To wychodzi około 350km już na oparach.

 

To i tak przy założeniu ze zlosliwie nie jedziesz z Wawy w góry gdzie masz pod górkę ;)

No i tego dnia wiatr jest neutralny, ale na zachód zlosliwie zazwyczaj jedzie się pod wiatr.

 

I jeszcze jedna kwestia.

Ja jeżdżę wolno i po Polsce właśnie tak do 120kmh jak jade na wakacje.

Ale nawet ja nie jade 120kmh jak mam jechac gdzieś w Europę ;)

 

Nie pisze ze się nie da czy coś. Tylko to jest zmiana przyzwyczajeń wymuszona przez narzędzie którego bym uzywal.

 

Mieszkancy południa i zachodu Polski mają pod tym względem jednak nieco lepiej.

IMG_1313.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2022 o 05:19, kravitz napisał:

Z Wawy niestety dojeżdżasz pod zachodnia i południowa granice totalnie wyładowany i nie jest to pol godziny ładowania :(, a jedno ladowanie miałeś już za sobą, nawet jeśli było krótkie.

Przecież możesz się doładować dwa razy krócej i dojedziesz bez problemu.

Od 18-80% przykładowo wygląda tak:

IMG_1687.jpg

 

 

 

Czy musisz sikać do butelki i jechać bez zatrzymywania się ? :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, HanYs napisał:

Przecież możesz się doładować dwa razy krócej i dojedziesz bez problemu.

Od 18-80% przykładowo wygląda tak:

 

Dajesz mi dosyć mocne łamigłówki o niechrześcijańskiej porze ;)

Przeliczniki jednostek z czasu ładowania mierzonego w milach na godzinę ;)

 

Jadę do Włoch dajmy na to.

Wyjeżdżam z PL w Zgorzelcu :)

Normalne 5h jazdy i to już przy założeniu że był jakiś korek na A4. A tam bywają korki o każdej porze. To jest taka normalka a nie żadne udziwnienie. Wsiadam jakoś wcześnie w nocy, godzina tak 1-2, aby dojechać w te 14h na narty.

Pal sześć te narty we Włoszech, chodzi o sam fakt dojechania do granicy tutaj, żeby nie wjeżdżać z podróżami do Seulu ;]

5h bez szczania to chyba nie jest jakoś strasznie źle? Czy jest?

I gdzie ja mam się ładować? ;] 

 

O ile pamiętam, to jedna ładowarka Tesli jest za Łodzią, ale trzeba nadkładać sporo drogi, a druga za Wrocławiem to której już nie dojadę. Może coś się zmieniło. Sprawdzałem w grudniu jak zamawiałem T3.

 

Dla mnie ta droga w tamtym kierunku jest taka dosyć standardowa. Zazwyczaj z PL wyjeżdżam właśnie przez Zgorzelec.

Ale nawet nie wyjeżdżając, to ostatnie narty były w Szklarskiej Porębie i Świeradowie. Prawie ten sam dystans i kierunek :)

 

Druga moja dosyc typowa trasa, to wyjazd do Wrocławia. I z planera Tesli chyba to wyglądało tak, że jadę za Łodź nadkładając trasę, jadę do Wro, ale żeby wrócić do Wawy, to musze pojechać dalej za Wrocław i to sporo, aby później dojechać do tej ładowarki za Łodzią (nadkładając trasy), aby dojechać do domu. Ze zwykłych 350km x2 (w obie strony) o ile pamiętam robiło się ponad 800 :)

Czyli jadę 100km więcej i do tej pewnie wolniej. No sam rozumiesz.;)

 

Nie, nie twierdzę że się nie da, tylko na tą chwilę mi się nie chce. I tyle.

 

Mam ten komfort, że mogę mieć dwa auta i dodatkowo w sumie potrzebuję dwa auta.

Jedno może byc spalinowe, abym nie miał bólu głowy na takie wyjazdy.

Pewnie bym przeżył z jedną T3 jakbym miał miec tylko jedno auto i na pewno bym z tego tytułu nie cierpiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał:

 

Dajesz mi dosyć mocne łamigłówki o niechrześcijańskiej porze ;)

Przeliczniki jednostek z czasu ładowania mierzonego w milach na godzinę ;)

 

Jadę do Włoch dajmy na to.

Wyjeżdżam z PL w Zgorzelcu :)

Normalne 5h jazdy i to już przy założeniu że był jakiś korek na A4. A tam bywają korki o każdej porze. To jest taka normalka a nie żadne udziwnienie. Wsiadam jakoś wcześnie w nocy, godzina tak 1-2, aby dojechać w te 14h na narty.

Pal sześć te narty we Włoszech, chodzi o sam fakt dojechania do granicy tutaj, żeby nie wjeżdżać z podróżami do Seulu ;]

5h bez szczania to chyba nie jest jakoś strasznie źle? Czy jest?

I gdzie ja mam się ładować? ;] 

 

O ile pamiętam, to jedna ładowarka Tesli jest za Łodzią, ale trzeba nadkładać sporo drogi, a druga za Wrocławiem to której już nie dojadę. Może coś się zmieniło. Sprawdzałem w grudniu jak zamawiałem T3.

 

Dla mnie ta droga w tamtym kierunku jest taka dosyć standardowa. Zazwyczaj z PL wyjeżdżam właśnie przez Zgorzelec.

Ale nawet nie wyjeżdżając, to ostatnie narty były w Szklarskiej Porębie i Świeradowie. Prawie ten sam dystans i kierunek :)

 

Druga moja dosyc typowa trasa, to wyjazd do Wrocławia. I z planera Tesli chyba to wyglądało tak, że jadę za Łodź nadkładając trasę, jadę do Wro, ale żeby wrócić do Wawy, to musze pojechać dalej za Wrocław i to sporo, aby później dojechać do tej ładowarki za Łodzią (nadkładając trasy), aby dojechać do domu. Ze zwykłych 350km x2 (w obie strony) o ile pamiętam robiło się ponad 800 :)

Czyli jadę 100km więcej i do tej pewnie wolniej. No sam rozumiesz.;)

 

Nie, nie twierdzę że się nie da, tylko na tą chwilę mi się nie chce. I tyle.

 

Mam ten komfort, że mogę mieć dwa auta i dodatkowo w sumie potrzebuję dwa auta.

Jedno może byc spalinowe, abym nie miał bólu głowy na takie wyjazdy.

Pewnie bym przeżył z jedną T3 jakbym miał miec tylko jedno auto i na pewno bym z tego tytułu nie cierpiał.

Polsce jest mało SC Tesli ale masz do dyspozycji ładowarki innych firm , bo Tesla w EU ma CCS.

Próbowałeś https://abetterrouteplanner.com/   ?

Zrób taką trasę którą byś jechał i wklej tutaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kravitz napisał:

5h bez szczania to chyba nie jest jakoś strasznie źle? Czy jest?

Chyba nic nie pijesz w tym czasie. Jak dla mnie to 2-3 godziny jest ok, komfortowo. 

Wymyśliłem sobie trasę na weekendowy wypad. 681 km w jedną stronę.

https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=6c11deeb-3696-47a0-b03d-052bca83051f

3 postoje, co dwie godzinki, 29 minut na ładowanie 

Koszt w jedną stroną ~$38 (~$152 pln ?), samo trzykrotne ładowanie w jedną stroną to $7 ;]

Pewnie da się jeszcze lepiej to zestawić ale mi pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, HanYs napisał:

Chyba nic nie pijesz w tym czasie. Jak dla mnie to 2-3 godziny jest ok, komfortowo. 

Wymyśliłem sobie trasę na weekendowy wypad. 681 km w jedną stronę.

https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=6c11deeb-3696-47a0-b03d-052bca83051f

3 postoje, co dwie godzinki, 29 minut na ładowanie 

Koszt w jedną stroną ~$38 (~$152 pln ?), samo trzykrotne ładowanie w jedną stroną to $7 ;]

Pewnie da się jeszcze lepiej to zestawić ale mi pasuje.

 

OK, rozumiem że lubisz się zatrzymywać co 2h. Ja do tego nigdy tak nie podchodziłem i przyznam że tak robiłem ostatnio jak jeździłem Maluchem, bo tam bak starczał chyba na 300, ale lepiej było do sucha nie wyjechać ;)

 

Skorzystałem z tego planera co podałeś i dla T3LR i Wawa-Szklarska Poręba to wygląda tak.

Ta ładowarka za Łodzią nie jest po drodze. Autostradą z Wawy normalnie skręcasz przed Łodzią w A1.

Wyliczyło zatem czas jazdy dosyć korzystnie bym powiedział.

Czy ktoś wie czy ten odcinek do nadrobienia do ładowarki nie jest już po płatnym odcinku? Jesli tak, to dodatkowa "atrakcja" ;)

A ta ładowarka za Wrocławiem to jest ta o której pisałem. W/g tego planera i planera Tesli, T3LR tam nie dojedzie. To jest jakieś 400km.

Szczerze? Ja bym pewnie dojechał i wolał jechać nawet i 90km/h i zawracać sobie dupę tą ładowarką za Łodzią ;]

 

image.png.2b854350c451a584e022be54ed07d165.png

 

A co do mojego eGolfa, to jest problem, bo nie mają w ogóle Golfa na tym planerze, więc wziąłem auto do porównania o podobnym zasięgu, czyli Leafa 40kWh.

No i tutaj juz jest tak bym powiedział ciekawie ;)

Nie wiem jak to wychodzi kosztowo ładować się na tych wszystkich ładowarkach, ale tak coś czuję że nie będzie wiele taniej niz Golfem 1.0TSI, a na pewno dużo bardziej upierdliwie.

 

image.png.638f6cd9802c67a59b59153cb5607380.png

 

 

Zauważ że zajmujemy się T3LR, czyli autem o największym zasięgu z tego filmiku youtubera. Czyli najbardziej optymistyczny przypadek ;]

A i tak jest kombinowanie.

 

 

Edycja.

Dla Leafa widzę że pierwsza stacja to Łyszkowice.

Jutro sprawdzę czy działa. Widzę na Plugshare że już chyba uruchomili, ale jeszcze do niedawna była wiecznie oznaczona jako niedziałająca.

Edytowane przez kravitz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, PawelWaw napisał:

@kravitz 90kmh to pewnie bys na miejsce bez ladowania dojechal :)

 

 

Nie jest tak kolorowo.

Latem z taką prędkością eGolf bierze ze 13kWh/100.

Ale jedziemy przecież z Mazowsza w góry, więc w pewnym momencie jedziesz już pod górkę ;)

No i akurat jedziesz ciągle na zachód, najpewniej pod wiatr. Stawiam że byłoby zużycie bliżej 15kWh/100km

T3 pewnie z 1-2 więcej.

Oczywiście w drugą stronę masz bonus w postaci wiatru w plecy i zjazdu z górki.

 

A dodam, że w góry zazwyczaj jedziesz zimą ;]

I bym obstawiał zużycie bliżej 18 ;]

 

Narty oczywiście wypożyczasz na miejscu, bo jak dorzucisz trumnę na dach, to nawet nie chcę zgadywać jakie zużycie będzie.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kravitz napisał:

 

Nie jest tak kolorowo.

Latem z taką prędkością eGolf bierze ze 13kWh/100.

Ale jedziemy przecież z Mazowsza w góry, więc w pewnym momencie jedziesz już pod górkę ;)

No i akurat jedziesz ciągle na zachód, najpewniej pod wiatr. Stawiam że byłoby zużycie bliżej 15kWh/100km

T3 pewnie z 1-2 więcej.

Oczywiście w drugą stronę masz bonus w postaci wiatru w plecy i zjazdu z górki.

 

A dodam, że w góry zazwyczaj jedziesz zimą ;]

I bym obstawiał zużycie bliżej 18 ;]

 

Narty oczywiście wypożyczasz na miejscu, bo jak dorzucisz trumnę na dach, to nawet nie chcę zgadywać jakie zużycie będzie.

 

za tirem pewnie spada do 12 kWh ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kravitz napisał:

 

OK, rozumiem że lubisz się zatrzymywać co 2h. Ja do tego nigdy tak nie podchodziłem i przyznam że tak robiłem ostatnio jak jeździłem Maluchem, bo tam bak starczał chyba na 300, ale lepiej było do sucha nie wyjechać ;)

 

Skorzystałem z tego planera co podałeś i dla T3LR i Wawa-Szklarska Poręba to wygląda tak.

Ta ładowarka za Łodzią nie jest po drodze. Autostradą z Wawy normalnie skręcasz przed Łodzią w A1.

Wyliczyło zatem czas jazdy dosyć korzystnie bym powiedział.

Czy ktoś wie czy ten odcinek do nadrobienia do ładowarki nie jest już po płatnym odcinku? Jesli tak, to dodatkowa "atrakcja" ;)

A ta ładowarka za Wrocławiem to jest ta o której pisałem. W/g tego planera i planera Tesli, T3LR tam nie dojedzie. To jest jakieś 400km.

Szczerze? Ja bym pewnie dojechał i wolał jechać nawet i 90km/h i zawracać sobie dupę tą ładowarką za Łodzią ;]

 

image.png.2b854350c451a584e022be54ed07d165.png

 

A co do mojego eGolfa, to jest problem, bo nie mają w ogóle Golfa na tym planerze, więc wziąłem auto do porównania o podobnym zasięgu, czyli Leafa 40kWh.

No i tutaj juz jest tak bym powiedział ciekawie ;)

Nie wiem jak to wychodzi kosztowo ładować się na tych wszystkich ładowarkach, ale tak coś czuję że nie będzie wiele taniej niz Golfem 1.0TSI, a na pewno dużo bardziej upierdliwie.

 

image.png.638f6cd9802c67a59b59153cb5607380.png

 

 

Zauważ że zajmujemy się T3LR, czyli autem o największym zasięgu z tego filmiku youtubera. Czyli najbardziej optymistyczny przypadek ;]

A i tak jest kombinowanie.

 

 

Edycja.

Dla Leafa widzę że pierwsza stacja to Łyszkowice.

Jutro sprawdzę czy działa. Widzę na Plugshare że już chyba uruchomili, ale jeszcze do niedawna była wiecznie oznaczona jako niedziałająca.

W tej apce Abrp masz jeszcze opcję preferowanej sieci ładowarek. Dodaj dla Tesli Ionity , Orlen itp. 

Mówimy o Tesli, bo miałeś kupić i miałeś obiekcje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, HanYs napisał:

Chyba nic nie pijesz w tym czasie. Jak dla mnie to 2-3 godziny jest ok, komfortowo. 

Wymyśliłem sobie trasę na weekendowy wypad. 681 km w jedną stronę.

https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=6c11deeb-3696-47a0-b03d-052bca83051f

3 postoje, co dwie godzinki, 29 minut na ładowanie 

Koszt w jedną stroną ~$38 (~$152 pln ?), samo trzykrotne ładowanie w jedną stroną to $7 ;]

Pewnie da się jeszcze lepiej to zestawić ale mi pasuje.

Jadąc non stop 90km/h ( wiem warunki extremalne ) nowe przeciętne auto benzynowe spali ok. 4.2-4.6l/100km  .czyli za 680 km wyjdzie ok 30l paliwa po 6.30 ( u nas ) czyli 190zl. I czas jazdy ok 1h szybciej niż elektrykiem z postojami . Oczywiście to warunku ekstremalne . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, mmaciejosss napisał:

Jadąc non stop 90km/h ( wiem warunki extremalne ) nowe przeciętne auto benzynowe spali ok. 4.2-4.6l/100km  .czyli za 680 km wyjdzie ok 30l paliwa po 6.30 ( u nas ) czyli 190zl. I czas jazdy ok 1h szybciej niż elektrykiem z postojami . Oczywiście to warunku ekstremalne . 

Moja przykładowa trasa ma ogranioczenie 75mph więc jedzie się powiedzmy 80 mph czyli 128 km/h, a nie 90 km/h.

Z mojego doświadczenia z autami benzynowymi w Polsce przy 120 km/h żadne nie spalało ~4.5 L 

Wszystki postoje przecież są ~30 minut i jadąc benzynowcem też bym je zrobił więc nie jadę dłużej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, HanYs napisał:

Moja przykładowa trasa ma ogranioczenie 75mph więc jedzie się powiedzmy 80 mph czyli 128 km/h, a nie 90 km/h.

Z mojego doświadczenia z autami benzynowymi w Polsce przy 120 km/h żadne nie spalało ~4.5 L 

Wszystki postoje przecież są ~30 minut i jadąc benzynowcem też bym je zrobił.

 

 

Przy płynnej 120km/h to tak 5.8-6.5 wychodzi w nowych autach  . Czyli 680km w 5.5h  (Gdyby autostrad było tyle )  z kosztem 250zł. Ja zatrzymuje się tylko na tankowanie , ale jadąc z rodziną np Gdynia-Zakopane wychodzą 2 postoje , jeden na jedzenie czyli 30min. drugi na tankowanie 6min . Ostatnia trasa Gdynia-Zakopane była bez korków i całość wyszło w 8.5h ( 740km ) z przerwami jak pisałem ( sama jazda 7:55 czyli średnia prawie 100km/h ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

20 godzin temu, kravitz napisał:

siadam jakoś wcześnie w nocy, godzina tak 1-2, aby dojechać w te 14h na narty.

Brzmi jak wspaniała przyjemna podróż 😄

 

9 godzin temu, kravitz napisał:

No i tutaj juz jest tak bym powiedział ciekawie ;)

Jest jeszcze ciekawiej, bo planer nie uwzględnia ugotowanej baterii po pierwszym ładowaniu i te czasu można przemnożyć razy 3 albo 4 😄

 

2 godziny temu, mmaciejosss napisał:

Jadąc non stop 90km/h ( wiem warunki extremalne ) nowe przeciętne auto benzynowe spali ok. 4.2-4.6l/100km  .czyli za 680 km wyjdzie ok 30l paliwa po 6.30 ( u nas ) czyli 190zl. I czas jazdy ok 1h szybciej niż elektrykiem z postojami . Oczywiście to warunku ekstremalne . 

Współczesny elektryk z baterią 70-80 kWh przy 90 km/h przejedzie ok. 450-500 km.

Czas odzyskania 100 ok +/- zależny jest od mocy ładowarki i możliwości wozu.

Przy 50 kW: ok. 15-20 minut

Przy 100 kW: ok. 8-10 minut.

Przy 150 kW: ok. 5-8 minut

Przy 250 kW: ok. niektóre sprytne EV to ze 3-4 minuty wyjdzie. 

 

Także ta 1h godzina szybciej to bym był ostrożny ;) 

Ale dużo zależy od wozu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2022 o 22:52, PawelWaw napisał:

Fajna analiza.

 

Tak patrzę na różnicę między TM3 LR i EV6 77 kWh i chyba trochę Michaś przegiął :) 

14 vs 21 kWh, realnie wyjdzie raczej mniej, stawiam Jegermeistera na to! 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kravitz napisał:

Czy ktoś wie czy ten odcinek do nadrobienia do ładowarki nie jest już po płatnym odcinku? Jesli tak, to dodatkowa "atrakcja" ;)

 

Jest. Przejazd kosztuje 1.10, także sam rozumiesz. Elektromobilność nie jest dla Ciebie.

Aha, czy aby jak nie ustawisz 100% przy wyjeździe z domu to nie zrobisz tego na jedno ładowanie?

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, HanYs napisał:

Mówimy o Tesli, bo miałeś kupić i miałeś obiekcje.

 

Ale to nie o zasięg przecież wtedy chodziło tylko o to że w od 100km/h w środku robi się głośno jak w Starze. No i auto tak niespasowane że wiatr wieje, jakby jechać 100km/h kuligiem na sankach.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mmaciejosss napisał:

Przy płynnej 120km/h to tak 5.8-6.5 wychodzi w nowych autach  . Czyli 680km w 5.5h  (Gdyby autostrad było tyle )  z kosztem 250zł. Ja zatrzymuje się tylko na tankowanie , ale jadąc z rodziną np Gdynia-Zakopane wychodzą 2 postoje , jeden na jedzenie czyli 30min. drugi na tankowanie 6min . Ostatnia trasa Gdynia-Zakopane była bez korków i całość wyszło w 8.5h ( 740km ) z przerwami jak pisałem ( sama jazda 7:55 czyli średnia prawie 100km/h ) 

 

Kurde, przekonałeś mnie. Wygląda na to że elektryki są bez sensu! :panic:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, format napisał:

 

Jest. Przejazd kosztuje 1.10, także sam rozumiesz. Elektromobilność nie jest dla Ciebie.

Aha, czy aby jak nie ustawisz 100% przy wyjeździe z domu to nie zrobisz tego na jedno ładowanie?


Czego nie ustawie?

 

1.1pln do przeżycia, ale to jednak dodatkowe dwa małe postoje na bilecik na bramce i na zapłatę.

 

Nie jest to trasa normalna, czyli A2/A1/S8 tylko jakieś kombinacje za ładowarką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, format napisał:

 

Ale to nie o zasięg przecież wtedy chodziło tylko o to że w od 100km/h w środku robi się głośno jak w Starze. No i auto tak niespasowane że wiatr wieje, jakby jechać 100km/h kuligiem na sankach.


O zasięg.

Reszte bym przebolal.

Te same wady miała Alfa Gulia która tez  brałem pod uwagę.

Widac VAG trochę podnosi standardy i przyzwyczaja właściciela do czego innego.

 

Dyskwalifikujace było głównie to ze często jeżdżę latem z rowerami na dachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kravitz napisał:

1.1pln do przeżycia, ale to jednak dodatkowe dwa małe postoje na bilecik na bramce i na zapłatę.

 

Słyszałeś o czymś takim jak autopay?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kravitz napisał:

Widac VAG trochę podnosi standardy i przyzwyczaja właściciela do czego innego.

 

Zapewne @HanYs który przesiadł się z Lexa wymiotuje na samą myśl o wyjeździe gdziekolwiek :hehe:

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kravitz napisał:

Kolejna apka?

 

Może się nie orientujesz, zarówno autostradą A4 na Wrocław jak i A2 NIE DA SIĘ opłacić gotówką.

 

BTW. Zajebiście się z Tobą gada 🍿

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mrBEAN napisał:

Nie lepiej na haku? :)


Pewnie lepiej, ale akurat mam bagażnik na dach którego i tak używam z trumną na narty.

Teraz mam mieć dwa bagażniki i do każdego nowego auta dorabiać hak? ;)

 

Jeszcze taka uwaga odnosnie tej ładowarki GreenWay w Lyszkowicach.

1. Chyba jest za darmo! Nic mi nie naliczyło, a w historii ładowania widze tą sesje, ile trwała i ile naładowalem, tylko kasa jest 0.00PLN

2. Oczywiście nie mogłem naładować, po przyłożeniu karty wyskakiwał komunikat „brak autoryzacji”. Fajnie ;]
Zadzwonilem na ich infolinie i okazało się ze mam niepotwierdzony numer telefonu i zablokowane konto ;]
Fajna niespodzianka w trasie :)

Ale, co ciekawe koleś natychmiast konto odblokował i potwierdził moj numer, chociaż dzwoniłem z telefonu żony :)

Komedia.

Edytowane przez kravitz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, format napisał:

 

Może się nie orientujesz, zarówno autostradą A4 na Wrocław jak i A2 NIE DA SIĘ opłacić gotówką.

 

BTW. Zajebiście się z Tobą gada 🍿


Jestem mało światowy.

Dzieki za info, widze ze miałbym zonka jakbym gdzieś dalej A2 jechał.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, kravitz said:


Jestem mało światowy.

Dzieki za info, widze ze miałbym zonka jakbym gdzieś dalej A2 jechał.

 

Ja informację o tym, że należy zaplacić za A2 przez net znalazłem na drzwiach do przyautostradowego kibla.

Dobrze, że jechałem EV, to musiałem się zatrzymać do toalety, bo w dieslach trzeba cisnąć mininum 600 km za jednym razem i mandat za brak opłaty gotowy.

Nie jestem pewien, czy informacja o opłacie była obecna w języku innym niż polskim, a płatność przez net przeszła chyba za ósmym razem. Genaralnie polski ład autostradowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, format napisał:

 

Zapewne @HanYs który przesiadł się z Lexa wymiotuje na samą myśl o wyjeździe gdziekolwiek :hehe:

 

Nie ma negatywnie odczuwalnej różnicy w komforcie jazdy. ;]

Trochę mniejsze auto, jest dużo ciszej niż w M3 2020 który testowałem. :ok:

Jestem zadowolony :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, HanYs napisał:

Nie ma negatywnie odczuwalnej różnicy w komforcie jazdy. ;]

 

Czyli jednak. VW Golf jest zdecydowanie lepiej wyciszony od Lexa, o Elonśmietniku nie wspominając.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kravitz napisał:

Jestem mało światowy.

 

Wydaje mi się że jesteś świetnym materiałem na jakiegoś youtubeowego influencera. Kompletnie nie wiesz o czym mówisz, ale robisz to z taką powagą że tysiące widzów znajdziesz :oki:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2022 o 22:58, format napisał:

 

Może się nie orientujesz, zarówno autostradą A4 na Wrocław jak i A2 NIE DA SIĘ opłacić gotówką.

 

BTW. Zajebiście się z Tobą gada 🍿

Da sie. Zatrzymujesz sie na Orlenie - kupujesz bilet autostradowy i mozesz zaplacic gotowka🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 14.04.2022 o 12:19, kravitz napisał:

Ale tak, uwazam ze do podróży po Polsce da się użyć elektryka.

 

Tu się zgadzam. Ale jednocześnie uważam, że do podróży po Polsce da się też użyć Terrano z drezyną na lawecie i koniem na kierownicą. 

Może nawet czas podróży będzie podobny. 

;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Furvus_Eques napisał:

 

Tu się zgadzam. Ale jednocześnie uważam, że do podróży po Polsce da się też użyć Terrano z drezyną na lawecie i koniem na kierownicą. 

Może nawet czas podróży będzie podobny. 

;]

 

O! Maskotka wróciła 😎

 

Nick zmieniłeś na cześć zamówienia EQSa? 😁

  • Kocham 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.