Skocz do zawartości

3300 km elektrykiem po Europie - trasa, koszty, czasy ładowania.


HelixSv

Rekomendowane odpowiedzi

 

Dostaję od czytelników dużo listów z pytaniami o zakończoną wczoraj wyprawę "Z motyką na słońce. Głupota i stres".

Wyprodukowałem więc taką planszę. Można sobie zobaczyć trasę, koszty i czasy ładowania. Ładowałem też trochę w hotelu w Utrecht (darmo).

 

Tajemnice zachwowania resztki twarzy daleko jadąc EV to:

- wyjazd z domu z pełną baterią i dojazd do domu z pustą

- dojazd do ładowarki z jak najniższym stanem baterii  :ok:

- ładowanie do max 50-60% (no chyba, że następna ładowarka jest za daleko lub i tak trzeba zabić trochę czasu w oczkiwaniu na prom) :ok:

- ładowarki Ionity :ok: (jeszcze dziura w Poznaniu).

- abonament Ionity :ok:

- trochę szczęscia, że wszystkie ładowarki będą prawidłowo działać - tak było :ok:

- trochę szczęscia, że choć jedna ładowarka w danej lokalizacji będzie dostępna - tak było :ok:, poza lokalizacją miedzy Bremą a Hamburgiem, bo 4 niemieckich kierowców chaciało koniecznie ładować swoje EV do powyżej 90%. :facepalm: Tu Superchargery są lepsze, bp w momencie obłożenia odcinaja prąd po uzyskaniu 80% i dowalają karę postojową.

 

Uprzedzając inteligentne śmichy i komentarze, że spalinowcem lepiej, bo szybciej i bez stresu, oznajmiam, że i owszem. :ok: A w odreagowaniu stresu pomagaja mi ceny benzyny/ON.

 

Pragnę również zaznaczyć, że podróż sama w sobie miała być przyjemna, żadnego jechania po nocach, czy łamania ograniczeń. To nie te czasy, gdy musiałem przejechać trasę Southampton - Warszawa w jeden dzień.

 

Aha, zużycie pradu na poziomie 22 kWh/100 km. Prędkości w okolicach 120-130 km/h, chyba że ograniczenia, korki bądź żona nakazywały mniej. Jeśli się nie pomyliłem, to koszt ładowań to około 1200 pln.

 

Nie wiem, dlaczego AK robi downgrade jakości obrazka...

dorzucam linka.

 

https://ibb.co/RhpQSs1

 

image.png.c52ae56ea47a8cb8b01423dfa5715883.png

 

 

Edytowane przez HelixSv
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 4/17/2022 at 3:10 PM, PawelWaw said:

ID4 ?

byly momenty stresujace ze zabraknie przed ladowarka ?

widze ze w wawie sie nie ladowac bo tu ciezko z ladowarkami :)

 

 

 

1. ID4 (na zimówkach a temp w ciagłu jednego dnia potrafiła wachać sie od 0 do 21 stopni. 8] )

 

2. Że zabraknie pradu przed, nigdy. Obserwuję zasięg, odległość do ładowarki i staram się aby zasięg było o 20 km większy. Jak jest za mały to zwalniam, jak jest za duży to pokazuję córce prędkość maksymalną ID4 - całe 160 km/h ;]

Ładowarki wcześniej sprawdzam na PS czy chargefinder.com, czy działają. I generalnie mam jakiś mętny plan B, czyli np. w razie awarii w Świecku, wiem, że jest też tam Orlen.

 

3. W Warszawie ładowałem raz na type2-AC w Arkadii, ale sporo po Warszawie jeździłem, więc się wyrównuje.

 

 

 

 

Edytowane przez HelixSv
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.