Skocz do zawartości

Hamowanie silnikiem w nowych autach z automatem


franki

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wygląda sprawa hamowania silnikiem w miarę nowych autach z automatem? Czy będąc w górach mogę zjeżdżać z dużych wzniesień hamując silnikiem. Ewentualnie manualnie zmniejszać przełożenia żeby hamowanie silnikiem było efektywniejsze?

Zdejmujesz noge z gazu
Tak
Mozesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, K3 napisał:

 

Nie do końca, część aut ma tryb żeglowania, i potrafi albo wyłączyć silnik, albo zejść do obrotów jałowych. Ale podczas jazdy z górki komputer nie powinien do tego dopuścić...

Jak naciśniesz hamulec. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z hybrydami z tą nową skrzynią? :nie_wiem:
Corolla Hybrid

Dwie opcje na efektywne hamowanie silnikiem:
Zmieniamy położenie dźwigni z P na B i wtedy hamuje
Zmieniamy tyb z normal/eco na sport i hamowanie za każdym razem po zdjęciu nogi z gazu

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, franki napisał:

Jak wygląda sprawa hamowania silnikiem w miarę nowych autach z automatem? Czy będąc w górach mogę zjeżdżać z dużych wzniesień hamując silnikiem. Ewentualnie manualnie zmniejszać przełożenia żeby hamowanie silnikiem było efektywniejsze?

 

Teraz masz często tryb żeglowania, w trybie komfort, czy normal. W Sport tego nie masz. Dodatkowo możesz sobie bieg zblokować i hamować silnikiem. Często w górach tak robię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, franki napisał:

Jak wygląda sprawa hamowania silnikiem w miarę nowych autach z automatem? Czy będąc w górach mogę zjeżdżać z dużych wzniesień hamując silnikiem. Ewentualnie manualnie zmniejszać przełożenia żeby hamowanie silnikiem było efektywniejsze?

 

W nowych automatach masz opcje Wipes ( zmiana biegow manualnie bez sprzegla ). Masz tez dwie opcje.

 

1. Automat zmieniasz na najnizszy biej 

2. poprzez uzycie Wipes redukujac do najmniejszego biegu.

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Marko33 napisał:

Corolla Hybrid

Dwie opcje na efektywne hamowanie silnikiem:
Zmieniamy położenie dźwigni z P na B i wtedy hamuje
Zmieniamy tyb z normal/eco na sport i hamowanie za każdym razem po zdjęciu nogi z gazu

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
 

Na moich górkach na B czy D jednakowo nie hamuje.

Jak popada deszcz i zrobi się błotko, to przy hamowaniu hamulcem stawia bokiem i nie zawsze kontrola trakcji daje radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, franki napisał:

Jak wygląda sprawa hamowania silnikiem w miarę nowych autach z automatem? Czy będąc w górach mogę zjeżdżać z dużych wzniesień hamując silnikiem. Ewentualnie manualnie zmniejszać przełożenia żeby hamowanie silnikiem było efektywniejsze?

Ja czesto redukuje manetka, ale to i tak nie to samo co przy manualnej i przy wiekszych gorkach bez hamulca sie nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Tilok napisał:

 

Skrzynia ZF 9 biegowa. Auto Pacifica, brak możliwości ręcznej zmiany biegów.


 

30 sekund w necie „L” - pseudo sport mode, nadaje się do hamowania silnikiem na zjedzie ze wzniesień…. . 
 

 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, chojny napisał:

 

30 sekund w necie „L” - pseudo sport mode, nadaje się do hamowania silnikiem na zjedzie ze wzniesień…. . 

 

Na forum napisali, że "L" - właściwe tylko 1 bieg (jeśli wrzucone podczas jazdy - skrzynia przełącza się na 2 i jak prędkość spadnie - wrzuci 1 i na tym biegu pozostanie, nie wolno jechać ponad 50km/h).

Tak wyczytałem i więcej się nie zagłębiałem w temat. Nie używalem tego położenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Tilok napisał:

 

Na forum napisali, że "L" - właściwe tylko 1 bieg (jeśli wrzucone podczas jazdy - skrzynia przełącza się na 2 i jak prędkość spadnie - wrzuci 1 i na tym biegu pozostanie, nie wolno jechać ponad 50km/h).

Tak wyczytałem i więcej się nie zagłębiałem w temat. Nie używalem tego położenia. 


 

Instrukcje czytałeś? Tam jest wszystko napisane co i jak używać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda sprawa hamowania silnikiem w miarę nowych autach z automatem? Czy będąc w górach mogę zjeżdżać z dużych wzniesień hamując silnikiem. Ewentualnie manualnie zmniejszać przełożenia żeby hamowanie silnikiem było efektywniejsze?
Z góry puszczasz gaz i auto samo utrzymuje prędkość redukując biegi jak już nie daje rady to pomaga sobie hamulcami
Tak przynajmniej jest u mnie
Żeby zjechać na luzie trzeba lekko kopnąć gaz żeby wbiło najwyższy bieg a później luz. Ale to tylko wtedy się opłaca jak na dole nie ma zakrętu
Ewentualnie manetkami klikać plus to też wbije luz ale nie będzue w trybie manualnym
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 hours ago, chojny said:


 

30 sekund w necie „L” - pseudo sport mode, nadaje się do hamowania silnikiem na zjedzie ze wzniesień…. . 
 

 

Też mam L i to jest u mnie zwiększona rekuperacja do hamowania w górach właśnie, nie zalecany do długiej jazdy, nie działa jak sport. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2022 o 10:38, franki napisał:

Jak wygląda sprawa hamowania silnikiem w miarę nowych autach z automatem? Czy będąc w górach mogę zjeżdżać z dużych wzniesień hamując silnikiem. Ewentualnie manualnie zmniejszać przełożenia żeby hamowanie silnikiem było efektywniejsze?

 

We w miarę nowych autach z automatem samochód sam rozpozna, że jedzie z górki i będzie hamował silnikiem.

:ok:

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Furvus_Eques napisał:

 

We w miarę nowych autach z automatem samochód sam rozpozna, że jedzie z górki i będzie hamował silnikiem.

:ok:

 

 

Dokładnie i nawet na tempomacie też sobie sam zredukuje bieg lub dwa w dół, żeby utrzymać zadaną prędkość przy zjeździe z góry.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2022 o 10:38, franki napisał:

Jak wygląda sprawa hamowania silnikiem w miarę nowych autach z automatem? Czy będąc w górach mogę zjeżdżać z dużych wzniesień hamując silnikiem. Ewentualnie manualnie zmniejszać przełożenia żeby hamowanie silnikiem było efektywniejsze?

zależy jaki program skrzyni masz ustawiony (nie mylić z silnikiem, bo u mnie osobno się ustawia). u mnie w trybie Eco mam tryb żeglowania i samochód jedzie jak na "luzie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam w jednym PRN12D3, nie mam żadnych "sportów" itp itd. ZAWSZE hamuje silnikiem idealnie, na tempomacie również sam redukuje biegi by hamować .(Torque Converter) Dodatkowo sam rozpoznaje czy z górki/pod górkę i w zależności od obciążenia przy różnych obrotach zmienia biegi, jest to mega komfortowe.

Drugie auto PRNDLS gdzie S nie znaczy Sport tylko Second a L Low. Jak to wytłumaczyć łopatologicznie: np na S ruszasz z 2giego biegu, dobre w zimie. L jest używane jeśli chcesz ruszyć z "jedynki" i na niej pozostać, pozostać na danym biegu. Wszystko pięknie hamuje silnikiem. (CVT). Ja wiem że można sobie wmawiać "Sport" 😉  Czyli jakby powiedzieć PRND12, ale nazwano PRNDLS, domyślam się z powodu takiego że program jest w stanie zablokować dane biegi przy selekcji podczas jazdy, bo jak przełączam na L przy np 80km/h to nie wbija mi na jedynkę tylko jakby któyś z dolnych biegów trzyma.

Myślę że autor powinien pytać również jakiej technologii skrzynia hamuje lepiej a jakiej gorzej. Program programem ale technologia konstrukcji też ma przecież znaczenie.

 

Pomijając program dodam: no w sumie wszystko zależy czym komu jest priorytet. Jeśli nie przeszkadza powolna skrzynia a cenisz komfort w postaci bezawaryjności to zdecydowanie skrzynia typu tzw Torque Converter, nie mam pojęcia jak to poprawnie przetłumaczyć na j. Polski, na pewno nie dosłownie. Nie jestem w stanie podać po Polsku bo co strona to inne info. Ta skrzynia nie zemści się jak nie wymienisz oleju w niej na czas, zacznie szarpać przestanie "trzymać" auto pod górkę, ale się nie zemści w postaci awarii. Następną poleciłbym CVT, tu już absolutnie nie czuć zmiany biegów, jest zwinna, szybka ALE wymaga dbania, płyn (nie olej) MUSI być wymieniany na czas, CVT może się zemścić awarią w przypadku zaniedbania.

Pozostają jeszcze:

Dual-clutch

Single-clutch transmission/ Automated manual

O 2ch ostatnich nie mogę się wypowiedzieć na własnym doświadczeniu, tylko w czystej teorii, gdy szukałem auta i czytałem, użytkownicy narzekali, są to skrzynie na ponoć normalnym manualnym sprzęgle które jest sterowane automatycznie i jest to dość zawodne rozwiązanie.

 

Kiedyś byłem przeciwnikiem automatów, obecnie nie ma opcji żebym zmienił na manual, ale musi to być koniecznie automat technologii Torque Converter ew. CVT.

Mam nadzieję że te 5gr pomoże komuś w przemyśleniach 😉 

 

Edytowane przez mahcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO automat bez rekuperacji hamuje słabo, nawet przy dużym silniku. Dopiero włączenie rekuperacji na wyższy poziom w PHEV czy EV daje fajną możliwość jeżdżenia wyłącznie operując gazem. Zawsze jak się przesiadam z EV do klasycznego automatu mam wrażenie, że coś się zepsuło przy hamowaniu gazem ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.