Skocz do zawartości

Płyn chłodniczy Kuler K2, różnice w kolorze?


mahcin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

myślałem że sprawa prosta, spuściłem rdzawą wodę, bo z wodą autko kupiłem, kupię jakiś płyn, zaleję i będzie git... a jednak nie takie proste.

Po godzinach czytania zrozumiałem różnice między G11, G12 (plusów) i G13.

Pacjent to Kia Picanto 2004r

Zrozumiałem że G12 będzie prawidłowy.

Czytając często polecany był Kulant K2 do różnych aut.

Finalnie zdecydowałem się a tu kolejna niespodzianka: występuje zielony, różowy i niebieski.

Rozumiem że kolory to takie abstrakcje producentów... czy w tym przypadku jest tak samo? Bo nie bardzo rozumiem dlaczego ten sam płyn tej samej firmy miałby mieć 3 kolory? Przecież to nie kredki. Czy Kuler K2 tj płyn G12? Zazwyczaj różowy jest najdroższy, a im bardziej brnę w przyszłość tym bardziej utwierdzam się w zakłamaniu marketingowym, czy tak samo jest w sytuacji tego płynu tzn. jakaś ściema na monety w cenie koloru? Czy te kolory w nim mają znaczenie? Bo ogólnie wiem że kolor znaczenia nie ma. Ktoś coś?

 

Z góry dzięki

Edytowane przez mahcin
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mahcin napisał:

Witam,

myślałem że sprawa prosta, spuściłem rdzawą wodę, bo z wodą autko kupiłem, kupię jakiś płyn, zaleję i będzie git... a jednak nie takie proste.

Po godzinach czytania zrozumiałem różnice między G11, G12 (plusów) i G13.

Pacjent to Kia Picanto 2004r

Zrozumiałem że G12 będzie prawidłowy.

Czytając często polecany był Kulant K2 do różnych aut.

Finalnie zdecydowałem się a tu kolejna niespodzianka: występuje zielony, różowy i niebieski.

Rozumiem że kolory to takie abstrakcje producentów... czy w tym przypadku jest tak samo? Bo nie bardzo rozumiem dlaczego ten sam płyn tej samej firmy miałby mieć 3 kolory? Przecież to nie kredki. Czy Kuler K2 tj płyn G12? Zazwyczaj różowy jest najdroższy, a im bardziej brnę w przyszłość tym bardziej utwierdzam się w zakłamaniu marketingowym, czy tak samo jest w sytuacji tego płynu tzn. jakaś ściema na monety w cenie koloru? Czy te kolory w nim mają znaczenie? Bo ogólnie wiem że kolor znaczenia nie ma. Ktoś coś?

 

Z góry dzięki

 

Zachciało się filozofowania nad płynem to masz. Idź kup Borygo lub Prestone i tyle. Kolory to marketing, nic więcej, żeby na półce się odróżniały od konkurencji. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spad napisał:

 

Zachciało się filozofowania nad płynem to masz. Idź kup Borygo lub Prestone i tyle. Kolory to marketing, nic więcej, żeby na półce się odróżniały od konkurencji. 

Dzięki za odpowiedź w temacie. A dlaczego akurat Borygo lub Prestone?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Maciej__ napisał:

Nie filozozfuj z taka duperela jak plyn chlodzacy do prawie 20 letniego auta...

Na przykładzie się edukuję, nie z takim podejściem to forum wyglądało 20 lat temu niestety 😞

 

Jak skończę cały remont to to 20 letnie autko spokojnie i bez strachu zmierzy się z trasą po całej Europie jeśli będzie taka potrzeba...

Dla mnie wiek nie jest wyznacznikiem, widzę że podejście tu zaczyna się tworzyć niestety jak na zachodnich forach 😞 Stare to już nic się nie powinno... smutne to 😞 

Po spędzeniu wielu godzin na czytaniu uważam że płyn to nie jest duperela i wiem że jestem w tej mniejszości.

18 minut temu, Maciej__ napisał:

Kup cokolwiek co spelnia norme i tyle. 

No właśnie, a co jest normą w tych wszystkich płynach? Google odsyła do forum...użytkownicy do Google... i tak w kółko bez odpowiedzi.

 

Co ja zrobiłem to wylałem wszystko, a że miałem po prostu wodę to nie przejmuję się normą, byleby było do aluminium, czytając "tu i tam" wydedukowałem G12, bo normy G są szeroko na forach stosowane... Natomiast na wielu butelkach płynu jak np ten K2 już nie, także te normy to tak sobie pisane by utrudnić zrozumienie moim zdaniem. Np ASTM D 3306 "This specification covers the requirements for ethylene glycol or propylene glycol base" No to dalej ogólnikowo...

 

3 minuty temu, marcindzieg napisał:

Bo są najtańsze? :)

No ewidentnie nie są.

Jeżeli to tylko cena w tych 3ch płynach i są takie same to K2 jest zdecydowanie najtańszy. hmm...

 

Edytowane przez mahcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mahcin napisał:

Natomiast na wielu butelkach płynu jak np ten K2 już nie, także te normy to tak sobie pisane by utrudnić zrozumienie moim zdaniem.

Jak miałeś wodę to wszystko będzie lepsze. Problem jest czasem z mieszaniem płynów. Do pustego układu wlej cokolwiek. Byle zgodne z normą producenta.Tą znajdziesz w instrukcji. A jak nie masz pewności to jedź do ASO. Wleją właściwy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, marcindzieg said:

Jak miałeś wodę to wszystko będzie lepsze. Problem jest czasem z mieszaniem płynów. Do pustego układu wlej cokolwiek. Byle zgodne z normą producenta.Tą znajdziesz w instrukcji. A jak nie masz pewności to jedź do ASO. Wleją właściwy :)

 

Ewentualnie nalac uniwersalnego i juz:

https://prestone.pl/produkty/prestone-plyn-do-chlodnic-37c/

https://www.boryszewerg.com.pl/produkty/chemia-motoryzacyjna/plyny-do-chlodnic/borygo-nowy/

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej__ napisał:

Dzięki, ale czy znasz bazy tych płynów? Nie mogę się doszukać a z opisów dedukuję że Prestone jest na Glicerynie a Borygo na Glikolu etylenowym... preferuję do tego auta bazowany na glikolu etylenowym i tak szukam i szukam w sprawie i ciężko z tym że producenci wprost nie piszą, tylko cyferki normy (inne niż "G")... hmm...

Chociaż tyle że Prestone podało kompatybilny z G13, G12 ale nie G11 dlatego wnioskuję że może być na Glicerynie, choć nie musi. Dalej szukam odnośnie K2 bo jest najtańszy... idąc ceną to Prestone wyjdzie mi w cenie OEM więc nie warto kombinować, ALE dla wiedzy jak najbardziej drążę temat dalej.

Edytowane przez mahcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mahcin napisał:

Witam,

myślałem że sprawa prosta, spuściłem rdzawą wodę, bo z wodą autko kupiłem, kupię jakiś płyn, zaleję i będzie git... a jednak nie takie proste.

Po godzinach czytania zrozumiałem różnice między G11, G12 (plusów) i G13.

Pacjent to Kia Picanto 2004r

Zrozumiałem że G12 będzie prawidłowy.

Czytając często polecany był Kulant K2 do różnych aut.

Finalnie zdecydowałem się a tu kolejna niespodzianka: występuje zielony, różowy i niebieski.

Rozumiem że kolory to takie abstrakcje producentów... czy w tym przypadku jest tak samo? Bo nie bardzo rozumiem dlaczego ten sam płyn tej samej firmy miałby mieć 3 kolory? Przecież to nie kredki. Czy Kuler K2 tj płyn G12? Zazwyczaj różowy jest najdroższy, a im bardziej brnę w przyszłość tym bardziej utwierdzam się w zakłamaniu marketingowym, czy tak samo jest w sytuacji tego płynu tzn. jakaś ściema na monety w cenie koloru? Czy te kolory w nim mają znaczenie? Bo ogólnie wiem że kolor znaczenia nie ma. Ktoś coś?

 

Z góry dzięki

Też lałem Kulera, tylko wcześniej kilka razy zrobiłem porządną płukankę układu i tobie też polecam. IMHO kolory w tym przypadku bez znaczenia - tak przynajmniej poinformowano mnie w sklepie. Wybrałem tradycyjną zieleń :skromny:, łatwo odróżnić od czerwonego oleju czy żółtego płynu hamulcowego.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, sherif napisał:

Wybrałem tradycyjną zieleń :skromny:, łatwo odróżnić od czerwonego oleju czy żółtego płynu hamulcowego.

O! I to mi się technicznie podoba, bardzo bardzo dziękuję, nawet o tym nie pomyślałem. A więc taki kolor "biere". (Dodatkowym bonusem jest fakt że ten kolor jest najtańszy)

19 minut temu, sherif napisał:

Też lałem Kulera, tylko wcześniej kilka razy zrobiłem porządną płukankę układu i tobie też polecam.

Tak zrobię, dzięki, ale próbuję wymanewrować czas vs obowiązki, więc zwłaszcza że już ciepło, to chcę zalać wodą dejonizowaną, zrobić trochę km na bardzo krótkich odcinkach (do pracy tylko), wymienić ponownie wodę, znów to samo, następnie płyn (dostęp do najniższej rury mam przeidealny). Wczoraj pracując przy wymianie sprzęgła zlałem ciecz... była to woda, kranówa, ruda jak w traktorze za dzieciaka widywałem, ble. Jestem 8mym właścicielem, dobite autko technicznie jak nie wiem (wiedzałem przy zakupie że będzie wiele do roboty), ogarnę temat, warto, bo w końcu ile po globie jeździ "marnych" Picanto z fabrycznie podgrzewanymi fotelami itp z "tamtych lat", zwłaszcza że udokumentowany przebieg to raptem ok 90 000km a stan podłogi może konkurować z kilkuletnimi autkami 😄 

 

Wiesz może czy ten K2 Kuler jest bazowany na Glikolu etylenowym czy Glicerynie? (Ja myślę że jest na Glikolu etylenowym po różnych opisach, ale nigdzie wprost info nie znalazłem). Generalnie porównując cenowo do oryginału to tylko w sumie ten K2 jest rozsądną kombinacją dla oszczędzenia banknotów bez pogorszania stanu autka, bo idąc ceną w górę to już zalałbym oryginał.

Edytowane przez mahcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mahcin napisał:

Tak zrobię, dzięki, ale próbuję wymanewrować czas vs obowiązki, więc zwłaszcza że już ciepło, to chcę zalać wodą dejonizowaną, zrobić trochę km na bardzo krótkich odcinkach (do pracy tylko), wymienić ponownie wodę, znów to samo, następnie płyn (dostęp do najniższej rury mam przeidealny). Wczoraj pracując przy wymianie sprzęgła zlałem ciecz... była to woda, kranówa, ruda jak w traktorze za dzieciaka widywałem, ble. Jestem 8mym właścicielem, dobite autko technicznie jak nie wiem (wiedzałem przy zakupie że będzie wiele do roboty), ogarnę temat, warto, bo w końcu ile po globie jeździ "marnych" Picanto z fabrycznie podgrzewanymi fotelami itp z "tamtych lat", zwłaszcza że udokumentowany przebieg to raptem ok 90 000km a stan podłogi może konkurować z kilkuletnimi autkami 😄 

Kup do tego dedykowaną płukanką i zrób jak w instrukcji. Dobre płukanki robi m.in Prestone. Obecnie imho nie ma sensu bawić się w wody, obecne płyny to nie tylko niezamarzalność.

9 minut temu, mahcin napisał:

Wiesz może czy ten K2 Kuler jest bazowany na Glikolu etylenowym czy Glicerynie?

Nie wiem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, sherif napisał:

Kup do tego dedykowaną płukanką i zrób jak w instrukcji. Dobre płukanki robi m.in Prestone. Obecnie imho nie ma sensu bawić się w wody, obecne płyny to nie tylko niezamarzalność.

Dzięki, nie wiedziałem o płukankach ,już wiem 🙂 

 

 

Z ciekawości czytam o tych różnych płynach i napiszę dla przyszłych czytających ten wątek, którzy też będą w mniejszości dla których jednak płyn ma znaczenie i nie jest duperelą:

Przykład:

Borygo:

Borygo Eko: glikol propylenowy

Borygo Nowy: glikol etylenowy

Więc łatwo nie wiedzieć co się leje, ale przynajmniej słowo "Eko" w jednym użyli.

A potem wpis w google: "VW wycofuje się z G13" (na rzecz G12evo, G13 jest na bazie glikolu propylenowego a G12evo nie mam pojęcia)

Wyjaśnię czego się nauczyłem: dokładnie jak z olejami silnikowymi, są eko oszczędzające paliwo kosztem szybszego zużycia silnika i są nie eko przez które auto pali więcej ale i ochrona lepsza w stosunku do lat ale kosztem środowiska.

Glikol propylenowy jest nowoczesną bazą eko.

Glikol etylenowy jest starszy i absolutnie nie jest eko.

Który lepszy? Nie odważę się odpowiedzieć, każdy dokonuje swoich wyborów a dla jeszcze innych to mało istotna "duperelka", nie mniej jednak wszystkim jak najbardziej życzę nie cieknących uszczelek.

 

K2 Kuler: jak już znajdę jakieś nie oficjalne info o składzie to jest opisany jako glikol etylenowy, czyli dokładnie taka baza jakiej szukam.

 

A więc:

  

4 godziny temu, spad napisał:

Zachciało się filozofowania

Polemizowałbym czy jest to filozofowanie. Bardziej możliwość świadomego wyboru.

Edytowane przez mahcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mahcin napisał:

Dzięki za odpowiedź w temacie. A dlaczego akurat Borygo lub Prestone?

 

Bo są powszechnie dostępne i uniwersalne.

Strach pomyśleć jak wygląda u ciebie proces decyzyjny w przypadku oleju czy też klocków hamulcowych... ;)

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, spad napisał:

 

Bo są powszechnie dostępne i uniwersalne.

Strach pomyśleć jak wygląda u ciebie proces decyzyjny w przypadku oleju czy też klocków hamulcowych... ;)

Jest to u mnie rozkład sprawy na atomy, jak na tym forum za dobrych starych lat 😄 A później już tylko powtórne zamówienia z rewizją co kilka lat czy jakość dalej na takim samym poziomie.

 

3 godziny temu, marcindzieg napisał:

W 2007 miałem Skodę Favorit. I były już dostępne oba. Więc z tą nowoczesnością to nie przesadzaj :)

Podałem jak to podaje żargon marketingowy, oraz tabelka bo nowszej udokumentowanej technologii nie doszukałem się jak na razie 😉 zapewne tak było w Twojej Skodzie, bo zgadza się z ogólnodostępnymi tabelkami jak ta tutaj, co by nie było jak widać to płyny na glikolu propylenowym weszły na rynek konsumencki później niż płyny na glikolu etylenowym. Doszukałem się G12evo ale nie mam pojęcia co to. Polityka nazewnictwa idzie w górę po literce G by łatwo można było rozróżnić, sugerując się tym glikol propylenowy (G13) jest nowoczesną (najnowszą) bazą eko. Jak wspomniałem po zapoznaniu się w temacie, nie odważę się powiedzieć który najlepszy dla danego silnika, a raczej uszczelek 😉 

vw1.webp

Edytowane przez mahcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mahcin napisał:

Jak wspomniałem po zapoznaniu się w temacie, nie odważę się powiedzieć który najlepszy dla danego silnika, a raczej uszczelek 😉 

To jak już widzisz z tej tabelki G12++ i G13 nie są do Twojego auta. Bo zaczęli je produkować po 2004 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

42 minuty temu, marcindzieg napisał:

To jak już widzisz z tej tabelki G12++ i G13 nie są do Twojego auta. Bo zaczęli je produkować po 2004

To nie tak, bo jest podane tylko "od" a nie "do"...

Czyli do Picanto modelu silnika i osprzętu produkowanego w latach 2004-2010 mogę zalać wszystko z tabelki, bo nie ważne czy został egzemplarz wypuszczony z taśmy w 2004r czy w 2010r, ma przecież dokładnie te same technologicznie elementy, jeśli silnik i jego komponenty nie zostały zmienione a w tym przypadku silnik, chłodnica, węże i uszczelki pozostały takie same. To też pokazuje dlaczego na wiele płynów mówi się potocznie "uniwersalne". Nie mniej jednak dowiadując się o właściwościach glikolu etylowego a glikolu propylenowego rozum podpowiada żeby jednak myśleć o UPG i użyć etylowego. (A przed chwilą widziałem w markecie płyn na którym jest napisane mieszalny dosłownie ze wszystkimi innymi😱, ale jest to w kraju gdzie zamierzenie jest używać auto 10lat i złomować, w kraju gdzie np regulacja zaworów to generalnie nie wykonywalny stan umysłu).

 

Ale wracając do tabelki to fakt faktem że można tak to czytać również 😉 

 

Edytowane przez mahcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mahcin napisał:

Wiesz może czy ten K2 Kuler jest bazowany na Glikolu etylenowym czy Glicerynie?

 

Dokładny skład każdego płynu odnajdziesz w dokumencie zwanym karta charakterystyki, wystarczy wpisać w google nazwę płynu + karta charakterystyki

np.

https://www.motochemia.pl/manuals/K2 KULER PLYN LONG LIFE -35C.pdf

w sekcji 3 masz dokładny skład, a w sekcji 9 opis kolorów ;] 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mahcin napisał:

Czyli do Picanto modelu silnika i osprzętu produkowanego w latach 2004-2010 mogę zalać wszystko z tabelki, bo nie ważne czy został egzemplarz wypuszczony z taśmy w 2004r czy w 2010r, ma przecież dokładnie te same technologicznie elementy, jeśli silnik i jego komponenty nie zostały zmienione a w tym przypadku silnik, chłodnica, węże i uszczelki pozostały takie same.

To w czym masz problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 godziny temu, mikomir napisał:

wystarczy wpisać w google nazwę płynu + karta charakterystyki

Bardzo dziękuję, nie wiedziałem, muszę zapamiętać na przyszłość słowny trik "karta charakterystyki". Dzięki za wrzucenie linka, pełne info super. Jest potwierdzenie czarno na białym glikol etylenowy, więc już 100% pewności co leję.

 

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

To w czym masz problem?

Od czasu pomocnego wpisu kolegi sherif nie mam problemu, a kolega mikomir pomocnym wpisem i linkiem całkowicie mnie w tym utwierdził. Reszta konwersacji to po prostu rozmowa.

Edytowane przez mahcin
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2022 o 02:25, mahcin napisał:

Czytając często polecany był Kulant K2 do różnych aut.

Finalnie zdecydowałem się a tu kolejna niespodzianka: występuje zielony, różowy i niebieski.

Rozumiem że kolory to takie abstrakcje producentów... czy w tym przypadku jest tak samo? Bo nie bardzo rozumiem dlaczego ten sam płyn tej samej firmy miałby mieć 3 kolory? Przecież to nie kredki.

 

Zagranie marketingowe, ktore sprawia, ze jestes w stanie tym plynem zastapic wiecej konkurentow rynkowych. Mnie zawsze sprzedawca pyta jaki mam kolor plynu obecnie i dobiera cos ze spelniajacych norme, w tym samym lub poodbnym kolorze. Bo zawsze cos zostanie w ukladzie z poprzedniego plynu (u Ciebie woda z rdza wiec mniej istotne), i wtedy po zmieszaniu sie robia paskudne kolory.

A przed finalnym zalankem zrob plukanke

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grogi napisał:

Samochody azjatyckie (japońskie czy koreańskie) mają fabrycznie zalewane środki oparte na bezkrzemianowych inhobitorach korozji. Bardzo mało jest zamienników,

Mądrze prawisz. Do mojej Hondy nawet nie pytam o zamiennik tylko leję oryginał, 137zł z przesyłką za 5L to to nie ma co kombinować bo można łatwo przekombinować, ale Picanto to taki mój pracowy/testowy samochodzik a zarazem projekt do naprawy, więc stąd główne zapytanie było 😉 

 

 

Godzinę temu, Filipfm napisał:

Zagranie marketingowe, ktore sprawia, ze jestes w stanie tym plynem zastapic wiecej konkurentow rynkowych. Mnie zawsze sprzedawca pyta jaki mam kolor plynu obecnie i dobiera cos ze spelniajacych norme, w tym samym lub poodbnym kolorze. Bo zawsze cos zostanie w ukladzie z poprzedniego plynu (u Ciebie woda z rdza wiec mniej istotne), i wtedy po zmieszaniu sie robia paskudne kolory.

A przed finalnym zalankem zrob plukanke

 Dzięki za zainteresowanie tematem i wyjaśnienia, zrobię płukanie, ostatni raz taki specyficzny intensywny zapach mokrej rdzy czułem przy spuszczaniu chyba jak miałem z 6-8lat, kiedy to byłem przy spuszczaniu z traktora samoróbki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2022 o 12:10, mahcin napisał:

G13 jest na bazie glikolu propylenowego

 

Nie jest, jak widać baza to wciąż glikol etylenowy.

https://toolsinfoweb.co.uk/content/pdf/SAFETY DATA SHEETS/Coolant Additive/G 013 A8J M1 - COOL.ADD.PDF

To o czym najgłośniej gadali wprowadzając G13, to że ma domieszkę i nie tyle glikolu propylenowego co gliceryny i że bardziej eko, bo mniej CO2 do produkcji i takie tam pleplanie. Jak widać coś nie pykło chyba po raz kolejny bo od kilku lat już G12evo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, goofer007 napisał:

Nie jest, jak widać baza to wciąż glikol etylenowy.

https://toolsinfoweb.co.uk/content/pdf/SAFETY DATA SHEETS/Coolant Additive/G 013 A8J M1 - COOL.ADD.PDF

To o czym najgłośniej gadali wprowadzając G13, to że ma domieszkę i nie tyle glikolu propylenowego co gliceryny i że bardziej eko, bo mniej CO2 do produkcji i takie tam pleplanie. Jak widać coś nie pykło chyba po raz kolejny bo od kilku lat już G12evo.

Aha, myślałem że w G13 etylenowy już całkiem usunięty jak to podają artykuły na www że niby już tylko propylenowy, skoro tak to w takim razie naciągają niektóre fakty, dobrze że jest forum, jako przykład takich info załączam zrzut ekranu z adresem źródełka... dzięki za sprostowanie/info, najbardziej mi się w myślach o tą nieszczęsną glicerynę rozchodziło właśnie która idzie w parze z propylenowym.

Nie oficjalnie czytałem że ta glicerynka nie służyła uszczelkom w przeciągu dłuższego czasu, kto wie ile w tym prawdy ale wolę dmuchać na zimne stąd po części temacik powstał bo koniecznie chciałem się upewnić że zaleję G12 czyli etylenowy bez tych 2ch czyli bez gliceryny i propylenowego 😉

ffv.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2022 o 08:26, spad napisał:

 

Zachciało się filozofowania nad płynem to masz. Idź kup Borygo lub Prestone i tyle. Kolory to marketing, nic więcej, żeby na półce się odróżniały od konkurencji. 

a co powiesz jak u mnie zalecają TYLKO paraflu.... nic innego ewentualnie koncertrat wymieszany odpowiednio... JAKI zamiennik do tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ariibyd napisał:

a co powiesz jak u mnie zalecają TYLKO paraflu.... nic innego ewentualnie koncertrat wymieszany odpowiednio... JAKI zamiennik do tego?

 

To kup Paraflu i nie filozofuj. Przecież płynu nie wymieniasz co pół roku, żeby szukać na siłę oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, spad napisał:

żeby szukać na siłę oszczędności.

Myślę że część ludzi zrobi jak prawisz, a część szuka tych oszczędności... ja np nawet jakbym miał zaoszczędzić wymieniając raz na kilka lat to będę szukał i cieszę się z forum gdzie takie rzeczy można konsultować, bo jeżeli wyjdzie na to samo a taniej to zawsze pozostaje coś w kieszeni, nawet raz na kilka lat, to uczy, a jednocześnie  można bardzo zacnie spożytkować, np spontaniczny podarunek jednej z bezdomnych osób w przeliczeniu dosłownie 10zł w pewnym z biedniejszych krajów tej planety - bezcenny radosny wyraz twarzy tej osoby....itp itd. Myślę że nie ma co się uwsteczniać i robić jak marketing karze skoro zawsze jest jakiś wybór, tylko trzeba się doszukać informacji, więc ponownie: to forum myślę jest m.in od tego 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że część ludzi zrobi jak prawisz, a część szuka tych oszczędności... ja np nawet jakbym miał zaoszczędzić wymieniając raz na kilka lat to będę szukał i cieszę się z forum gdzie takie rzeczy można konsultować, bo jeżeli wyjdzie na to samo a taniej to zawsze pozostaje coś w kieszeni, nawet raz na kilka lat, to uczy, a jednocześnie  można bardzo zacnie spożytkować, np spontaniczny podarunek jednej z bezdomnych osób w przeliczeniu dosłownie 10zł w pewnym z biedniejszych krajów tej planety - bezcenny radosny wyraz twarzy tej osoby....itp itd. Myślę że nie ma co się uwsteczniać i robić jak marketing karze skoro zawsze jest jakiś wybór, tylko trzeba się doszukać informacji, więc ponownie: to forum myślę jest m.in od tego 
Wszystko zależy ile zaoszczędzisz względem czasu przeznaczonego na filozofowanie zagadnienia. Do tego jeżeli masz dedykowany plyn, gotowych zamienników brak i trzeba kombinować to machnę ręką, kupuje dedykowany. Dlatego, żeby pozorna oszczędność nie przerodziła się w wydatek bo coś źle zrobię.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2022 o 02:25, mahcin napisał:

Zazwyczaj różowy jest najdroższy, a im bardziej brnę w przyszłość tym bardziej utwierdzam się w zakłamaniu marketingowym, czy tak samo jest w sytuacji tego płynu tzn. jakaś ściema na monety w cenie koloru? Czy te kolory w nim mają znaczenie? Bo ogólnie wiem że kolor znaczenia nie ma. Ktoś coś?

generalnie cała zabawa wynika z podejścia producentów aut. Wymyślają kolory pod różne generacje, każdy musi być oryginalny i chce inaczej niż reszta, więc kolorów płynów jest kilka u każdego i żaden nie jest przypisany do konkretnej normy.

K2 w przypadku Kulera poszło po bandzie bo mają płyn bezbarwny i w każdym możliwym kolorze żebyś mógł dolać ich płyn do dowolnego innego w konkretnym kolorze = nie zaburzasz barwy oryginalnego płynu.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

To generalnie chyba było tak że:
1. albo na krzemionce albo na organicznych ( typu np glikole)
2. Materiał wykonania chłodnicy ( Alu/ stal) i połączeń i przyłączy ( różne gumy w wężach przylaczeniowych)
i 3. Już wtórnie tak naprawde: inhibitory korozji ( po części związane z 2)

I w oparciu o te dwa i pół elementu dobierane były PCh.

Kolory/ mieszalnosc wynikała z tego co powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.