Jump to content

Czas na akumulator


bochumil
 Share

Recommended Posts


Byłem z ciekawości sprawdzić kondycję aku w sklepie z akumulatorami. Akumulator mam 8 letni - od nowości pojazdu, Exide 63Ah 450A Heavy Duty - nie AGM. Włosi montowali w autach z tamtych roczników akumulatory EFB zamiast AGM. Test na opornicy wykazał, że z 450A prądu rozruchowego zostało niespełna 300A. Akumulator ładowany dzień wcześniej prostownikiem z Lidla. Doładował się niby do pełna w 4h, ale stopień naładowania pokazywany na testerze pokazywał wartość poniżej 70%. Prawdopodobnie bateria straciła już pojemność, aczkolwiek zdaję sobie sprawę że tani prostownik mikroprocesorowy gęstości raczej nie zrobi co potwierdziły testy na kanale mrAkumulator. Myślę, że do zimy spokojnie dociągnie.
Sprzedawca zaproponował koreański akumulator X Pro 60Ah 560A w technologii EFB lub nieco droższy i również koreański Grom. Ktoś miał styczność z tymi akumulatorami i czy konieczne jest montowanie nieco droższych niż standardowe akumulatorów EFB w aucie z wyłączonym systemem S&S?



Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, bochumil napisał:


Byłem z ciekawości sprawdzić kondycję aku w sklepie z akumulatorami. Akumulator mam 8 letni - od nowości pojazdu, Exide 63Ah 450A Heavy Duty - nie AGM. Włosi montowali w autach z tamtych roczników akumulatory EFB zamiast AGM. Test na opornicy wykazał, że z 450A prądu rozruchowego zostało niespełna 300A. Akumulator ładowany dzień wcześniej prostownikiem z Lidla. Doładował się niby do pełna w 4h, ale stopień naładowania pokazywany na testerze pokazywał wartość poniżej 70%. Prawdopodobnie bateria straciła już pojemność, aczkolwiek zdaję sobie sprawę że tani prostownik mikroprocesorowy gęstości raczej nie zrobi co potwierdziły testy na kanale mrAkumulator. Myślę, że do zimy spokojnie dociągnie.
Sprzedawca zaproponował koreański akumulator X Pro 60Ah 560A w technologii EFB lub nieco droższy i również koreański Grom. Ktoś miał styczność z tymi akumulatorami i czy konieczne jest montowanie nieco droższych niż standardowe akumulatorów EFB w aucie z wyłączonym systemem S&S?


 

Czy masz jakiekolwiek problem z akumulatorem albo miałeś ostatniej zimy? 

Link to comment
Share on other sites

Czy masz jakiekolwiek problem z akumulatorem albo miałeś ostatniej zimy? 


Tak i nie. Auto odpalało od strzała, ale napięcie spadło do poziomu, w którym sterownik silnika podbijał obroty do 1000 na biegu jałowym. Po naładowaniu obroty są normalne tj. na poziomie 800 obr./min.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja ostatnio miałem podobną rozkminkę i kupiłem jump starter od iMars za 200zł i woziłem w aucie. Akumulator padł pół roku później. Odpaliłem z boostera i pojechałem po nowy aku. Też chcieli mi wcisnąć jakiś koreański lub ukraiński akumulator, ale wziąłem Centrę Futurę.

Link to comment
Share on other sites

Ja ostatnio miałem podobną rozkminkę i kupiłem jump starter od iMars za 200zł i woziłem w aucie. Akumulator padł pół roku później. Odpaliłem z boostera i pojechałem po nowy aku. Też chcieli mi wcisnąć jakiś koreański lub ukraiński akumulator, ale wziąłem Centrę Futurę.
Ja się skłaniam ku marce, która wyjechała w Alfie z fabryki, czyli ku Exide.

https://specpart.pl/akumulator-exide-premium-64ah-640a-en-prawy-plus.html

Tyle, że to nie jest EFB. Nada się? Przypomnę że S&S mam wyłączony.
Link to comment
Share on other sites

Podładować aku prostownikiem/ładowarką a nie badziewiem z Lidla. Wtedy dopiero można sprawdzić jego parametry. 


Spróbuję podładować go dwukrotnie raz za razem "Lidlem" w trybie zimowym. Chłopakom z kanału mrAkumulator prawie udało się w ten sposób uzyskać gęstość elektrolitu.
Link to comment
Share on other sites

Centra należy do Exide. To zapewne to samo.

Jak kupiłbym taki, jak zaleca producent.

 

Spróbuj podładować, a jak nadal będzie Ci przeszkadzał to po prostu zmień. Nie ma co się doktoryzować. Działa lub nie.

Edited by OPAL
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, bochumil napisał:

 


Spróbuję podładować go dwukrotnie raz za razem "Lidlem" w trybie zimowym. Chłopakom z kanału mrAkumulator prawie udało się w ten sposób uzyskać gęstość elektrolitu.

 

Jeśli masz możliwość zostaw podłączoną ładowarkę do akumulatora na kilka dni w trybie ładowania konserwacyjnego/odsiarczania. Powinna wzrosnąć gęstość elektrolitu i może też pojemność akumulatora

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Danielpoz. said:

Podładować aku prostownikiem/ładowarką a nie badziewiem z Lidla. Wtedy dopiero można sprawdzić jego parametry. 

 

Ile jeszcze pociagnie 8-letni aku? ;) Lepiej wymienic z wyprzedzeniem, niz pozniej gdzies nie odpalic jak akurat nie bedzie czasu...

Ale kazdy robi jak uwaza :ok:

 

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, bochumil napisał:

Ja się skłaniam ku marce, która wyjechała w Alfie z fabryki, czyli ku Exide.

https://specpart.pl/akumulator-exide-premium-64ah-640a-en-prawy-plus.html

Tyle, że to nie jest EFB. Nada się? Przypomnę że S&S mam wyłączony.

 

A dlaczego nie Exide EFB?

 

S&S to jedno, pytanie czy masz jeszcze jakieś odzyskiwanie energii przy hamowaniu i regulator który ładuje aku innym algorytmem?

 

Czy w Twoim aucie trzeba kodować wymianę?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 
A dlaczego nie Exide EFB?
 
S&S to jedno, pytanie czy masz jeszcze jakieś odzyskiwanie energii przy hamowaniu i regulator który ładuje aku innym algorytmem?
 
Czy w Twoim aucie trzeba kodować wymianę?
Dlaczego nie EFB? Ponieważ mam wyłączony S&S? Bo nie podejrzewam Włochów o przeladowanie auta sprzed 8 lat systemami typu odzyskiwanie energii

Co do adaptacji akumulatora to nie potwierdzę zanim nie sprawdzę w Multiecuscan.
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, bochumil napisał:


Byłem z ciekawości sprawdzić kondycję aku w sklepie z akumulatorami. Akumulator mam 8 letni - od nowości pojazdu, Exide 63Ah 450A Heavy Duty - nie AGM. Włosi montowali w autach z tamtych roczników akumulatory EFB zamiast AGM. Test na opornicy wykazał, że z 450A prądu rozruchowego zostało niespełna 300A. Akumulator ładowany dzień wcześniej prostownikiem z Lidla. Doładował się niby do pełna w 4h, ale stopień naładowania pokazywany na testerze pokazywał wartość poniżej 70%. Prawdopodobnie bateria straciła już pojemność, aczkolwiek zdaję sobie sprawę że tani prostownik mikroprocesorowy gęstości raczej nie zrobi co potwierdziły testy na kanale mrAkumulator. Myślę, że do zimy spokojnie dociągnie.
Sprzedawca zaproponował koreański akumulator X Pro 60Ah 560A w technologii EFB lub nieco droższy i również koreański Grom. Ktoś miał styczność z tymi akumulatorami i czy konieczne jest montowanie nieco droższych niż standardowe akumulatorów EFB w aucie z wyłączonym systemem S&S?


 

Ojciec dojechał do 9lat z OEM aku, było zero problemów ... do pierwszego dłuższego zaparkowania na mrozie :phi: (auto garażowane).

BTW. To Fiat nie ładuje już super akumulatorów MM :smirk: ?

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, bochumil napisał:

Dlaczego nie EFB? Ponieważ mam wyłączony S&S? Bo nie podejrzewam Włochów o przeladowanie auta sprzed 8 lat systemami typu odzyskiwanie energii emoji6.png

 

To że wyłączyłeś S&S wpłynie pozytywnie na trwałość aku, ale dalej EFB będzie działał dłużej niż nawet ten Exide premium z dodatkami węgla. 

9 minut temu, bochumil napisał:

Co do adaptacji akumulatora to nie potwierdzę zanim nie sprawdzę w Multiecuscan.

Jeśli jednak trzeba kodować to ja bym pozostał przy EFB.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, bochumil napisał:

 


 Auto odpalało od strzała, ale napięcie spadło do poziomu, w którym sterownik silnika podbijał obroty do 1000 na biegu jałowym. 
 

 

Mam tak już ze 2 lata jeżdżę i się nie przejmuję. Co jakiś czas podładuję. S&S wyłączony przyciskiem cały czas.

Najlepsze jest że jak pojechałem do ASO z tymi obrotami to ponad 2 godziny szukali

i nie znaleźli przyczyny podwyższonych obrotów co sam przez przypadek odkryłem.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, bochumil napisał:


 

 


Nie wiem. Nie mam Fiata emoji6.png A ta ironia z MM to jakaś kolejna beka typu alternator? emoji12.png
 

 

Aaa, ok myślałem że masz. Kiedyś to Fiat ładował a nie nadawało się do naszego klimatu.

Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, bochumil napisał:

Nie wiem. Nie mam Fiata emoji6.png A ta ironia z MM to jakaś kolejna beka typu alternator? emoji12.png

 

Kij z alternatorem i MM, ale żeby kupić Fiata trzeba przejść jakiś test na drażliwość na te tematy? ;]

Edited by ZUBERTO
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, bochumil napisał:

 


Spróbuję podładować go dwukrotnie raz za razem "Lidlem" w trybie zimowym. Chłopakom z kanału mrAkumulator prawie udało się w ten sposób uzyskać gęstość elektrolitu.

 

Sprawdź ładowanie. Wyczyść klemy i punkty masowe. Sprawdź stan kabli masowych. Proste, a dział cuda. Podładowanie może trwać dłużej niż 1 noc na prostowniku. :piwko:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sprawdź ładowanie. Wyczyść klemy i punkty masowe. Sprawdź stan kabli masowych. Proste, a dział cuda. Podładowanie może trwać dłużej niż 1 noc na prostowniku. default_20.GIF


Jest poprawne. 14,2V
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, bochumil napisał:

 


Tak i nie. Auto odpalało od strzała, ale napięcie spadło do poziomu, w którym sterownik silnika podbijał obroty do 1000 na biegu jałowym. Po naładowaniu obroty są normalne tj. na poziomie 800 obr./min.
 

 

No to zmień dla świętego spokoju, lepiej na taki jak ma być. On jakiś dużo droższy jest?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, bochumil napisał:

 


Jest poprawne. 14,2V emoji6.png

 

Mój pokozywal 14,1 do 14,6V. Czyszczenie i ładowanie usunęło pewne braki... 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mam tak już ze 2 lata jeżdżę i się nie przejmuję. Co jakiś czas podładuję. S&S wyłączony przyciskiem cały czas.
Najlepsze jest że jak pojechałem do ASO z tymi obrotami to ponad 2 godziny szukali
i nie znaleźli przyczyny podwyższonych obrotów co sam przez przypadek odkryłem.


U mnie obroty od jakiegoś czasu ustalały się dzień w dzień na poziomie 1000 obr./min, więc stwierdziłem, że to nie żadne falowanie obrotów, tylko strategia sterownika. Wpisałem w google frazę "1000 obrotów na biegu jałowym" i otrzymałem informację o "inteligentnym ładowaniu", które występuje w autach wyposażonych w systemy typu S&S. Podładowałem aku i obroty spadły do właściwej wartości.

Co do systemu S&S nie wiem do końca jak zostało u mnie wyłączone. Na pewno nie z przycisku. Aktywacja z przycisku nic nie daje - być może z racji słabego napięcia akumulatora. Nie mam też informacji na desce "S&S unavailable". Nie wykluczam, że system został wyłączony z programu serwisowego lub z bezpiecznika (bodajże F87). Żeby nie było, nie mam zamiaru go aktywować

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.04.2022 o 11:32, bochumil napisał:

Sprzedawca zaproponował koreański akumulator X Pro 60Ah 560A w technologii EFB lub nieco droższy i również koreański Grom. Ktoś miał styczność z tymi akumulatorami i czy konieczne jest montowanie nieco droższych niż standardowe akumulatorów EFB w aucie z wyłączonym systemem S&S?

Mam akurat Groma EFB od 4 miesięcy- zastąpił fabrycznego Renault-Vartę EFB, któy po 4 latach miał analogiczne objawy jak u Ciebie- zawsze kręcił bez żadnych problemów nawet przy 11,3V, ale napięcie nawet po ładowaniu mitycznym "Kulonem" i godzinie odstania i tak nie przekraczało 12,3V. Również nie używam S&S, ale mam inteligentny system ładowania, który wymaga używania EFB.

A tego Groma nie wybierałem w ciemno- marka niby u nas egzotyczna (brand na Europę), ale jak się zrobi małe dochodzenie to okazuje się to poważny koreański producent i spora część Azji na tym jeździ: PRODUCENT Groma

Akumulatory X-Pro i Grom pochodzą od tego samego producenta.

Testy tych aku również pokazują, że warto.

Edited by Wasylek
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, bochumil napisał:



Co do systemu S&S nie wiem do końca jak zostały u mnie wyłączone. Na pewno nie z przycisku. Aktywacja z przycisku nic nie daje - być może z racji słabego napięcia akumulatora. Nie mam też informacji na desce "S&S unavailable". Nie wykluczam, że został wyłączony z programu serwisowego lub z bezpiecznika (bodajże F87). Żeby nie było, nie mam zamiaru go aktywować emoji6.png

Przy słabym akumulatorze S&S nie zadziała ale czy pojawia się komunikat to nie wiem.

Na alfaholicach jest osoba co wykonuje moduł czy jak to się nazywa do Giulietty i nie tylko wyłączających na trwałe S&S więc może masz coś takiego. U mnie raz wyłączone pamięta ustawienie.

Ale to dopiero od któregoś roku to wprowadzili przy lifcie. W starszych modelach trzeba było dezaktywować S&S co uruchomienie silnika.

Link to comment
Share on other sites

Przy słabym akumulatorze S&S nie zadziała ale czy pojawia się komunikat to nie wiem.
Na alfaholicach jest osoba co wykonuje moduł czy jak to się nazywa do Giulietty i nie tylko wyłączających na trwałe S&S więc może masz coś takiego. U mnie raz wyłączone pamięta ustawienie.
Ale to dopiero od któregoś roku to wprowadzili przy lifcie. W starszych modelach trzeba było dezaktywować S&S co uruchomienie silnika.


Dezaktywacja systemu S&S na stałe możliwa jest w Julkach od liftu 2014, czyli łapię się W przypadku słabego aku i włączonego systemu S&S powinien pojawić się komunikat w stylu S&S Unavailable.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja wczoraj wrzuciłem do Jeepa Vartę AGM, poprzednia Varta wytrzymała 3 lata... Myślałem nad Jenoxem, ale od ręki nie było. Objawy były jak u Ciebie - podwyższone obroty i nie działający Start&Stop. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Mam prostownik Boscha do AGM, ale ładowanie starego już nie pomagało, nie trzymał pojemności. Poza tym auto zawsze odpalało, nie było problemów z kręceniem, ale wolałem wymienić niż czekać aż zawiedzie w najmniej odpowiednim momencie.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.04.2022 o 18:42, sherif napisał:

Ojciec dojechał do 9lat z OEM aku, było zero problemów ... do pierwszego dłuższego zaparkowania na mrozie :phi: (auto garażowane).

BTW. To Fiat nie ładuje już super akumulatorów MM :smirk: ?

 

MM = Magnetti Marelli? Z ciekawości, kiedy takie dawali? Trochę Fiatów przez rodzinę bliższą i dalsza się przewinęło i były Centry lub Varty.

 

W dniu 23.04.2022 o 14:48, OPAL napisał:

Też chcieli mi wcisnąć jakiś koreański lub ukraiński akumulator, ale wziąłem Centrę Futurę.

 

Ukraiński akumulator amega ? Dość dobrze o nich mówią, ponoć charakteryzują się niskim efektem samorozładowania i są dość trwałe - zobaczymy rok temu kupiłem do Uniaka ;) 

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Majkiel napisał:

MM = Magnetti Marelli? Z ciekawości, kiedy takie dawali? Trochę Fiatów przez rodzinę bliższą i dalsza się przewinęło i były Centry lub Varty.

Centra w Italii ? Na początku lat 2000 wstawiali. Ja miałem w Punto2 z 2002r. Na nieszczęście dla mnie padł chwilę po gwarancji. Nie wytrzymywały naszych mrozów.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, sherif napisał:

Centra w Italii ? Na początku lat 2000 wstawiali. Ja miałem w Punto2 z 2002r. Na nieszczęście dla mnie padł chwilę po gwarancji. Nie wytrzymywały naszych mrozów.

 Centry Akurat były w CC, SC i Uno polskiej produkcji, a w nowszym Uniaku (też PL) miałem już Vartę, podobnie jak w Grande

Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.04.2022 o 10:32, Majkiel napisał:

Ukraiński akumulator amega ? Dość dobrze o nich mówią, ponoć charakteryzują się niskim efektem samorozładowania i są dość trwałe - zobaczymy rok temu kupiłem do Uniaka ;) 

Ostatnio częściej niż Amega oferowane były ukraińskie Westy Forse EFB. Też chwalone, ale w obecnej sytuacji kwestia ewentualnej gwarancji jest ciut niepewna.

Edited by Wasylek
Link to comment
Share on other sites

Ja bym zaproponował w inwestycję w dobrą ładowarkę, tester oporności + zakup taniego aku. Budżetowo zaoszczędzając kasę na aku wydasz ją na ładowarkę. Za kilka lat może tester oporności?

Moja historia:

Rozładowany aku do 2.5V , tak 2.5V, się wkurzyłem że śmietnik bo zasada ogólna że jak zejdzie poniżej 7V to już ratunku nie ma.

Aku ten zakupiłem używany na szrocie za śmieszne banknoty. Był w idealnym stanie gdyż kupując testowałem rezystancję a nie napięcie, było raptem 3.5mOhm, wręcz idealnie. Dziś mijają 5lat odkąd tą używkę mam... te 2.5V było miesiąc temu, auto długo stało, a oporność powyżej 10mOhm! Podpiąłem pod ładowarkę mikroprocesorową CTEK 0.8 ale nie samochodową a motocyklową. Tak, kupiłem wersję 0.8A do samochodu, która jest tak na prawdę dedykowana do motoru. Jestem zawodowym elektronikiem, jest to dla mnie zdecydowanie lepsze rozwiązanie, bo 800mA jest zdecydowanie lepsze dla aku niż 2A. Teoria się sprawdziła bo aku uratowałem i ma się bardzo dobrze.

Ładowanie tymi wszystkimi ładowarkami to program: jak się naładuje, odłączam i podłączam ponownie, ponieważ w programie ładowarka ma ładować kilka/kilkanaście godzin a nie tak na prawdę do pełna więc nie wiesz czy masz naładowane 100%, a miernikiem na podstawie napięcia dużo się nie dowiesz. Ile razy tak robię to wyliczam sobie sam: 44Ah aku, a 0.8A na godzinę ładowarka = 44/0.8=55h ładowania. Kartka papieru i po prostu zapisuję sobie cykle tak mniej więcej. Międzycyklami sprawdzam testerem i widzę że ewidentnie oporność maleje, a prąd startowy rośnie, więc coś w tym jest.

Edited by mahcin
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.04.2022 o 15:17, Wasylek napisał:

Ostatnio częściej niż Amega oferowane były ukraińskie Westy Forse EFB. Też chwalone, ale w obecnej sytuacji kwestia ewentualnej gwarancji jest ciut niepewna.

Wyższe serie Amegi produkowali w Konstantynówce w obwodzie donieckm więc ciekawe co z fabryką, znaczy czy nie ucierpiała w wojnie:hmm:

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, volf6 napisał:

Wyższe serie Amegi produkowali w Konstantynówce w obwodzie donieckm więc ciekawe co z fabryką, znaczy czy nie ucierpiała w wojnie:hmm:

 

Póki co front jest jeszcze chyba na wschód od Konstantynówki, która pozostaje w rękach Ukrainy. Co nie wyklucza tego, że mogli ją zbombardować.

Z tego co widzę, jest tam "względnie spokojnie"

 

Moja Amega to ta wyższa czy niższa ?

obraz.png.719e67d387ed6e12a77014aaaf7d0bce.png

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Majkiel napisał:

Moja Amega to ta wyższa czy niższa ?

Średnia:phi:

Serie 5 i 7 są ponoć na płytach odlewanych i są produkowane w tej fabryce w okręgu donieckim a seria 3 ma cięto-ciagnione i produkowane są w innej fabryce, sporo bliżej naszej granicy.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, bochumil napisał:

Wymiana aku na dniach. Wybór padł na Westa Forse EFB 63Ah 620A
Jako alternatywa Grom EFB 60Ah 600A.
 

Miałem w 159. Dał radę 4 lata. Teraz mam w obu obecnych autach Yuasa.

Link to comment
Share on other sites

Miałem w 159. Dał radę 4 lata. Teraz mam w obu obecnych autach Yuasa.
Miałem Westę we Fiacie z silnikiem diesla. Doładowywana regularnie w cyklach kwartalnych. Po 5 latach bez zarzutu.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Finalnie wleciał bezobsługowy GROM 60A 600A EFB.

https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-grom-efb-start-stop-60ah-600a-prawy-plus-dtr/

Akumulatory tej firmy miały całkiem niezłe noty na akubiz/mrAkumulator.

Oczywiście zdałem starego, 8 letniego fabrycznego Excide'a. Jak myślicie, dałoby się go jeszcze zreanimować i wykorzystać na garażowe potrzeby?




Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, bochumil napisał:
36 minut temu, volf6 napisał:
Pytam, bo drogo, nawet bardzo drogo mi się wydaje:phi:

Jakiś punkt odniesienia? Przypominam, akumulator EFB.

EFB to nie AGM przecież a punkt odniesienia-2 tygodnie temu kupowałem CF1204, 2 razy większy za 400 zeta https://specpart.pl/specpart-akumulator-120ah-870a-prof-power.html

Wiem, ze do osobówki nie wejdzie ale pojemność i wagę swoją ma:)

Link to comment
Share on other sites

EFB to nie AGM przecież a punkt odniesienia-2 tygodnie temu kupowałem CF1204, 2 razy większy za 400 zeta https://specpart.pl/specpart-akumulator-120ah-870a-prof-power.html
Wiem, ze do osobówki nie wejdzie ale pojemność i wagę swoją ma
EFB to nie AGM tak jak zakupiony przez Ciebie CF1204 to nie EFB. Płacisz za technologię, nie za pojemność.
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, bochumil napisał:
9 minut temu, volf6 napisał:
EFB to nie AGM przecież a punkt odniesienia-2 tygodnie temu kupowałem CF1204, 2 razy większy za 400 zeta https://specpart.pl/specpart-akumulator-120ah-870a-prof-power.html
Wiem, ze do osobówki nie wejdzie ale pojemność i wagę swoją maemoji4.png

EFB to nie AGM tak jak zakupiony przez Ciebie CF1204 to nie EFB. Płacisz za technologię, nie za pojemność.

EFB to nie jest jakaś cudowna czy też droga technologia ale ok., niech służy i przeżyje więcej niż ten oryginalny Exide, który również nie był EFB:)

Link to comment
Share on other sites

EFB to nie jest jakaś cudowna czy też droga technologia ale ok., niech służy i przeżyje więcej niż ten oryginalny Exide, który również nie był EFB
Nie twierdzę, że to jest cudowna technologia. Twierdzę, że kupiłem jeden z tańszych akumulatorów EFB o pojemności 60Ah. Z tańszych, znanych jest tylko JENOX. Cena na GROMA po rabacie to 400 zł. I nie jest to żadna kryptoreklama
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
13 godzin temu, bochumil napisał:

To dokładnie taki aku, jak nabyłem w grudniu. Atakowałem "z ulicy" jeden ze sklepów Specpart i również przy wystawionej cenie 420zł było do zapłacenia 400zł.

Dla dziwiących się- to naprawdę atrakcyjna cena za akumulator EFB tej pojemności- przynajmniej stówa więcej niż przy zwykłym.

Edited by Wasylek
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Wasylek said:

Dla dziwiących się- to naprawdę atrakcyjna cena za akumulator EFB tej pojemności- przynajmniej stówa więcej niż przy zwykłym.

 

A w czym ten EFB jest lepszy od zwyklego?

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

A w czym ten EFB jest lepszy od zwyklego?

Pomijając system S&S, dostosowaniem do warunków posranego systemu inteligentnego ładowania nowszych samochodów. Czyli częstego i długotrwałego rozładowania do poziomu poniżej 12V (jazda praktycznie bez ładowania) i równie częstego ładowania napięciem czasami dobrze powyżej 15V. Taka przynajmniej jest teoria... Zresztą- fabryka montuje i dopuszcza EFB- wymieniamy również na EFB.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.