bochumil Napisano 23 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 Byłem z ciekawości sprawdzić kondycję aku w sklepie z akumulatorami. Akumulator mam 8 letni - od nowości pojazdu, Exide 63Ah 450A Heavy Duty - nie AGM. Włosi montowali w autach z tamtych roczników akumulatory EFB zamiast AGM. Test na opornicy wykazał, że z 450A prądu rozruchowego zostało niespełna 300A. Akumulator ładowany dzień wcześniej prostownikiem z Lidla. Doładował się niby do pełna w 4h, ale stopień naładowania pokazywany na testerze pokazywał wartość poniżej 70%. Prawdopodobnie bateria straciła już pojemność, aczkolwiek zdaję sobie sprawę że tani prostownik mikroprocesorowy gęstości raczej nie zrobi co potwierdziły testy na kanale mrAkumulator. Myślę, że do zimy spokojnie dociągnie. Sprzedawca zaproponował koreański akumulator X Pro 60Ah 560A w technologii EFB lub nieco droższy i również koreański Grom. Ktoś miał styczność z tymi akumulatorami i czy konieczne jest montowanie nieco droższych niż standardowe akumulatorów EFB w aucie z wyłączonym systemem S&S? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 23 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 2 godziny temu, bochumil napisał: Byłem z ciekawości sprawdzić kondycję aku w sklepie z akumulatorami. Akumulator mam 8 letni - od nowości pojazdu, Exide 63Ah 450A Heavy Duty - nie AGM. Włosi montowali w autach z tamtych roczników akumulatory EFB zamiast AGM. Test na opornicy wykazał, że z 450A prądu rozruchowego zostało niespełna 300A. Akumulator ładowany dzień wcześniej prostownikiem z Lidla. Doładował się niby do pełna w 4h, ale stopień naładowania pokazywany na testerze pokazywał wartość poniżej 70%. Prawdopodobnie bateria straciła już pojemność, aczkolwiek zdaję sobie sprawę że tani prostownik mikroprocesorowy gęstości raczej nie zrobi co potwierdziły testy na kanale mrAkumulator. Myślę, że do zimy spokojnie dociągnie. Sprzedawca zaproponował koreański akumulator X Pro 60Ah 560A w technologii EFB lub nieco droższy i również koreański Grom. Ktoś miał styczność z tymi akumulatorami i czy konieczne jest montowanie nieco droższych niż standardowe akumulatorów EFB w aucie z wyłączonym systemem S&S? Czy masz jakiekolwiek problem z akumulatorem albo miałeś ostatniej zimy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 Czy masz jakiekolwiek problem z akumulatorem albo miałeś ostatniej zimy? Tak i nie. Auto odpalało od strzała, ale napięcie spadło do poziomu, w którym sterownik silnika podbijał obroty do 1000 na biegu jałowym. Po naładowaniu obroty są normalne tj. na poziomie 800 obr./min. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 23 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 Podładować aku prostownikiem/ładowarką a nie badziewiem z Lidla. Wtedy dopiero można sprawdzić jego parametry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 23 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 Ja ostatnio miałem podobną rozkminkę i kupiłem jump starter od iMars za 200zł i woziłem w aucie. Akumulator padł pół roku później. Odpaliłem z boostera i pojechałem po nowy aku. Też chcieli mi wcisnąć jakiś koreański lub ukraiński akumulator, ale wziąłem Centrę Futurę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 Ja ostatnio miałem podobną rozkminkę i kupiłem jump starter od iMars za 200zł i woziłem w aucie. Akumulator padł pół roku później. Odpaliłem z boostera i pojechałem po nowy aku. Też chcieli mi wcisnąć jakiś koreański lub ukraiński akumulator, ale wziąłem Centrę Futurę.Ja się skłaniam ku marce, która wyjechała w Alfie z fabryki, czyli ku Exide.https://specpart.pl/akumulator-exide-premium-64ah-640a-en-prawy-plus.htmlTyle, że to nie jest EFB. Nada się? Przypomnę że S&S mam wyłączony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 Podładować aku prostownikiem/ładowarką a nie badziewiem z Lidla. Wtedy dopiero można sprawdzić jego parametry. Spróbuję podładować go dwukrotnie raz za razem "Lidlem" w trybie zimowym. Chłopakom z kanału mrAkumulator prawie udało się w ten sposób uzyskać gęstość elektrolitu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 23 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 (edytowane) Centra należy do Exide. To zapewne to samo. Jak kupiłbym taki, jak zaleca producent. Spróbuj podładować, a jak nadal będzie Ci przeszkadzał to po prostu zmień. Nie ma co się doktoryzować. Działa lub nie. Edytowane 23 Kwietnia 2022 przez OPAL 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 23 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 58 minut temu, bochumil napisał: Spróbuję podładować go dwukrotnie raz za razem "Lidlem" w trybie zimowym. Chłopakom z kanału mrAkumulator prawie udało się w ten sposób uzyskać gęstość elektrolitu. Jeśli masz możliwość zostaw podłączoną ładowarkę do akumulatora na kilka dni w trybie ładowania konserwacyjnego/odsiarczania. Powinna wzrosnąć gęstość elektrolitu i może też pojemność akumulatora 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 3 hours ago, Danielpoz. said: Podładować aku prostownikiem/ładowarką a nie badziewiem z Lidla. Wtedy dopiero można sprawdzić jego parametry. Ile jeszcze pociagnie 8-letni aku? Lepiej wymienic z wyprzedzeniem, niz pozniej gdzies nie odpalic jak akurat nie bedzie czasu... Ale kazdy robi jak uwaza 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 23 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 Godzinę temu, bochumil napisał: Ja się skłaniam ku marce, która wyjechała w Alfie z fabryki, czyli ku Exide. https://specpart.pl/akumulator-exide-premium-64ah-640a-en-prawy-plus.html Tyle, że to nie jest EFB. Nada się? Przypomnę że S&S mam wyłączony. A dlaczego nie Exide EFB? S&S to jedno, pytanie czy masz jeszcze jakieś odzyskiwanie energii przy hamowaniu i regulator który ładuje aku innym algorytmem? Czy w Twoim aucie trzeba kodować wymianę? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 A dlaczego nie Exide EFB? S&S to jedno, pytanie czy masz jeszcze jakieś odzyskiwanie energii przy hamowaniu i regulator który ładuje aku innym algorytmem? Czy w Twoim aucie trzeba kodować wymianę?Dlaczego nie EFB? Ponieważ mam wyłączony S&S? Bo nie podejrzewam Włochów o przeladowanie auta sprzed 8 lat systemami typu odzyskiwanie energii Co do adaptacji akumulatora to nie potwierdzę zanim nie sprawdzę w Multiecuscan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 7 godzin temu, bochumil napisał: Byłem z ciekawości sprawdzić kondycję aku w sklepie z akumulatorami. Akumulator mam 8 letni - od nowości pojazdu, Exide 63Ah 450A Heavy Duty - nie AGM. Włosi montowali w autach z tamtych roczników akumulatory EFB zamiast AGM. Test na opornicy wykazał, że z 450A prądu rozruchowego zostało niespełna 300A. Akumulator ładowany dzień wcześniej prostownikiem z Lidla. Doładował się niby do pełna w 4h, ale stopień naładowania pokazywany na testerze pokazywał wartość poniżej 70%. Prawdopodobnie bateria straciła już pojemność, aczkolwiek zdaję sobie sprawę że tani prostownik mikroprocesorowy gęstości raczej nie zrobi co potwierdziły testy na kanale mrAkumulator. Myślę, że do zimy spokojnie dociągnie. Sprzedawca zaproponował koreański akumulator X Pro 60Ah 560A w technologii EFB lub nieco droższy i również koreański Grom. Ktoś miał styczność z tymi akumulatorami i czy konieczne jest montowanie nieco droższych niż standardowe akumulatorów EFB w aucie z wyłączonym systemem S&S? Ojciec dojechał do 9lat z OEM aku, było zero problemów ... do pierwszego dłuższego zaparkowania na mrozie (auto garażowane). BTW. To Fiat nie ładuje już super akumulatorów MM ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 23 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 6 minut temu, bochumil napisał: Dlaczego nie EFB? Ponieważ mam wyłączony S&S? Bo nie podejrzewam Włochów o przeladowanie auta sprzed 8 lat systemami typu odzyskiwanie energii To że wyłączyłeś S&S wpłynie pozytywnie na trwałość aku, ale dalej EFB będzie działał dłużej niż nawet ten Exide premium z dodatkami węgla. 9 minut temu, bochumil napisał: Co do adaptacji akumulatora to nie potwierdzę zanim nie sprawdzę w Multiecuscan. Jeśli jednak trzeba kodować to ja bym pozostał przy EFB. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 BTW. To Fiat nie ładuje już super akumulatorów MM ?Nie wiem. Nie mam Fiata A ta ironia z MM to jakaś kolejna beka typu alternator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 23 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 4 godziny temu, bochumil napisał: Auto odpalało od strzała, ale napięcie spadło do poziomu, w którym sterownik silnika podbijał obroty do 1000 na biegu jałowym. Mam tak już ze 2 lata jeżdżę i się nie przejmuję. Co jakiś czas podładuję. S&S wyłączony przyciskiem cały czas. Najlepsze jest że jak pojechałem do ASO z tymi obrotami to ponad 2 godziny szukali i nie znaleźli przyczyny podwyższonych obrotów co sam przez przypadek odkryłem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 13 minut temu, bochumil napisał: Nie wiem. Nie mam Fiata A ta ironia z MM to jakaś kolejna beka typu alternator? Aaa, ok myślałem że masz. Kiedyś to Fiat ładował a nie nadawało się do naszego klimatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 23 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 (edytowane) 36 minut temu, bochumil napisał: Nie wiem. Nie mam Fiata A ta ironia z MM to jakaś kolejna beka typu alternator? Kij z alternatorem i MM, ale żeby kupić Fiata trzeba przejść jakiś test na drażliwość na te tematy? Edytowane 23 Kwietnia 2022 przez ZUBERTO 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 23 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 4 godziny temu, bochumil napisał: Spróbuję podładować go dwukrotnie raz za razem "Lidlem" w trybie zimowym. Chłopakom z kanału mrAkumulator prawie udało się w ten sposób uzyskać gęstość elektrolitu. Sprawdź ładowanie. Wyczyść klemy i punkty masowe. Sprawdź stan kabli masowych. Proste, a dział cuda. Podładowanie może trwać dłużej niż 1 noc na prostowniku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 Sprawdź ładowanie. Wyczyść klemy i punkty masowe. Sprawdź stan kabli masowych. Proste, a dział cuda. Podładowanie może trwać dłużej niż 1 noc na prostowniku. Jest poprawne. 14,2V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 23 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2022 7 godzin temu, bochumil napisał: Tak i nie. Auto odpalało od strzała, ale napięcie spadło do poziomu, w którym sterownik silnika podbijał obroty do 1000 na biegu jałowym. Po naładowaniu obroty są normalne tj. na poziomie 800 obr./min. No to zmień dla świętego spokoju, lepiej na taki jak ma być. On jakiś dużo droższy jest? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 24 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2022 8 godzin temu, bochumil napisał: Jest poprawne. 14,2V Mój pokozywal 14,1 do 14,6V. Czyszczenie i ładowanie usunęło pewne braki... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2022 Mam tak już ze 2 lata jeżdżę i się nie przejmuję. Co jakiś czas podładuję. S&S wyłączony przyciskiem cały czas. Najlepsze jest że jak pojechałem do ASO z tymi obrotami to ponad 2 godziny szukali i nie znaleźli przyczyny podwyższonych obrotów co sam przez przypadek odkryłem.U mnie obroty od jakiegoś czasu ustalały się dzień w dzień na poziomie 1000 obr./min, więc stwierdziłem, że to nie żadne falowanie obrotów, tylko strategia sterownika. Wpisałem w google frazę "1000 obrotów na biegu jałowym" i otrzymałem informację o "inteligentnym ładowaniu", które występuje w autach wyposażonych w systemy typu S&S. Podładowałem aku i obroty spadły do właściwej wartości. Co do systemu S&S nie wiem do końca jak zostało u mnie wyłączone. Na pewno nie z przycisku. Aktywacja z przycisku nic nie daje - być może z racji słabego napięcia akumulatora. Nie mam też informacji na desce "S&S unavailable". Nie wykluczam, że system został wyłączony z programu serwisowego lub z bezpiecznika (bodajże F87). Żeby nie było, nie mam zamiaru go aktywować 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wasylek Napisano 24 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2022 (edytowane) W dniu 23.04.2022 o 11:32, bochumil napisał: Sprzedawca zaproponował koreański akumulator X Pro 60Ah 560A w technologii EFB lub nieco droższy i również koreański Grom. Ktoś miał styczność z tymi akumulatorami i czy konieczne jest montowanie nieco droższych niż standardowe akumulatorów EFB w aucie z wyłączonym systemem S&S? Mam akurat Groma EFB od 4 miesięcy- zastąpił fabrycznego Renault-Vartę EFB, któy po 4 latach miał analogiczne objawy jak u Ciebie- zawsze kręcił bez żadnych problemów nawet przy 11,3V, ale napięcie nawet po ładowaniu mitycznym "Kulonem" i godzinie odstania i tak nie przekraczało 12,3V. Również nie używam S&S, ale mam inteligentny system ładowania, który wymaga używania EFB. A tego Groma nie wybierałem w ciemno- marka niby u nas egzotyczna (brand na Europę), ale jak się zrobi małe dochodzenie to okazuje się to poważny koreański producent i spora część Azji na tym jeździ: PRODUCENT Groma Akumulatory X-Pro i Grom pochodzą od tego samego producenta. Testy tych aku również pokazują, że warto. Edytowane 26 Kwietnia 2022 przez Wasylek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 24 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2022 Godzinę temu, bochumil napisał: Co do systemu S&S nie wiem do końca jak zostały u mnie wyłączone. Na pewno nie z przycisku. Aktywacja z przycisku nic nie daje - być może z racji słabego napięcia akumulatora. Nie mam też informacji na desce "S&S unavailable". Nie wykluczam, że został wyłączony z programu serwisowego lub z bezpiecznika (bodajże F87). Żeby nie było, nie mam zamiaru go aktywować Przy słabym akumulatorze S&S nie zadziała ale czy pojawia się komunikat to nie wiem. Na alfaholicach jest osoba co wykonuje moduł czy jak to się nazywa do Giulietty i nie tylko wyłączających na trwałe S&S więc może masz coś takiego. U mnie raz wyłączone pamięta ustawienie. Ale to dopiero od któregoś roku to wprowadzili przy lifcie. W starszych modelach trzeba było dezaktywować S&S co uruchomienie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2022 Przy słabym akumulatorze S&S nie zadziała ale czy pojawia się komunikat to nie wiem. Na alfaholicach jest osoba co wykonuje moduł czy jak to się nazywa do Giulietty i nie tylko wyłączających na trwałe S&S więc może masz coś takiego. U mnie raz wyłączone pamięta ustawienie. Ale to dopiero od któregoś roku to wprowadzili przy lifcie. W starszych modelach trzeba było dezaktywować S&S co uruchomienie silnika.Dezaktywacja systemu S&S na stałe możliwa jest w Julkach od liftu 2014, czyli łapię się W przypadku słabego aku i włączonego systemu S&S powinien pojawić się komunikat w stylu S&S Unavailable. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 25 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2022 Ja wczoraj wrzuciłem do Jeepa Vartę AGM, poprzednia Varta wytrzymała 3 lata... Myślałem nad Jenoxem, ale od ręki nie było. Objawy były jak u Ciebie - podwyższone obroty i nie działający Start&Stop. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Mam prostownik Boscha do AGM, ale ładowanie starego już nie pomagało, nie trzymał pojemności. Poza tym auto zawsze odpalało, nie było problemów z kręceniem, ale wolałem wymienić niż czekać aż zawiedzie w najmniej odpowiednim momencie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 25 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2022 W dniu 23.04.2022 o 18:42, sherif napisał: Ojciec dojechał do 9lat z OEM aku, było zero problemów ... do pierwszego dłuższego zaparkowania na mrozie (auto garażowane). BTW. To Fiat nie ładuje już super akumulatorów MM ? MM = Magnetti Marelli? Z ciekawości, kiedy takie dawali? Trochę Fiatów przez rodzinę bliższą i dalsza się przewinęło i były Centry lub Varty. W dniu 23.04.2022 o 14:48, OPAL napisał: Też chcieli mi wcisnąć jakiś koreański lub ukraiński akumulator, ale wziąłem Centrę Futurę. Ukraiński akumulator amega ? Dość dobrze o nich mówią, ponoć charakteryzują się niskim efektem samorozładowania i są dość trwałe - zobaczymy rok temu kupiłem do Uniaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2022 15 minut temu, Majkiel napisał: MM = Magnetti Marelli? Z ciekawości, kiedy takie dawali? Trochę Fiatów przez rodzinę bliższą i dalsza się przewinęło i były Centry lub Varty. Centra w Italii ? Na początku lat 2000 wstawiali. Ja miałem w Punto2 z 2002r. Na nieszczęście dla mnie padł chwilę po gwarancji. Nie wytrzymywały naszych mrozów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 25 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2022 7 godzin temu, sherif napisał: Centra w Italii ? Na początku lat 2000 wstawiali. Ja miałem w Punto2 z 2002r. Na nieszczęście dla mnie padł chwilę po gwarancji. Nie wytrzymywały naszych mrozów. Centry Akurat były w CC, SC i Uno polskiej produkcji, a w nowszym Uniaku (też PL) miałem już Vartę, podobnie jak w Grande Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wasylek Napisano 26 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2022 (edytowane) W dniu 25.04.2022 o 10:32, Majkiel napisał: Ukraiński akumulator amega ? Dość dobrze o nich mówią, ponoć charakteryzują się niskim efektem samorozładowania i są dość trwałe - zobaczymy rok temu kupiłem do Uniaka Ostatnio częściej niż Amega oferowane były ukraińskie Westy Forse EFB. Też chwalone, ale w obecnej sytuacji kwestia ewentualnej gwarancji jest ciut niepewna. Edytowane 26 Kwietnia 2022 przez Wasylek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mahcin Napisano 27 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2022 (edytowane) Ja bym zaproponował w inwestycję w dobrą ładowarkę, tester oporności + zakup taniego aku. Budżetowo zaoszczędzając kasę na aku wydasz ją na ładowarkę. Za kilka lat może tester oporności? Moja historia: Rozładowany aku do 2.5V , tak 2.5V, się wkurzyłem że śmietnik bo zasada ogólna że jak zejdzie poniżej 7V to już ratunku nie ma. Aku ten zakupiłem używany na szrocie za śmieszne banknoty. Był w idealnym stanie gdyż kupując testowałem rezystancję a nie napięcie, było raptem 3.5mOhm, wręcz idealnie. Dziś mijają 5lat odkąd tą używkę mam... te 2.5V było miesiąc temu, auto długo stało, a oporność powyżej 10mOhm! Podpiąłem pod ładowarkę mikroprocesorową CTEK 0.8 ale nie samochodową a motocyklową. Tak, kupiłem wersję 0.8A do samochodu, która jest tak na prawdę dedykowana do motoru. Jestem zawodowym elektronikiem, jest to dla mnie zdecydowanie lepsze rozwiązanie, bo 800mA jest zdecydowanie lepsze dla aku niż 2A. Teoria się sprawdziła bo aku uratowałem i ma się bardzo dobrze. Ładowanie tymi wszystkimi ładowarkami to program: jak się naładuje, odłączam i podłączam ponownie, ponieważ w programie ładowarka ma ładować kilka/kilkanaście godzin a nie tak na prawdę do pełna więc nie wiesz czy masz naładowane 100%, a miernikiem na podstawie napięcia dużo się nie dowiesz. Ile razy tak robię to wyliczam sobie sam: 44Ah aku, a 0.8A na godzinę ładowarka = 44/0.8=55h ładowania. Kartka papieru i po prostu zapisuję sobie cykle tak mniej więcej. Międzycyklami sprawdzam testerem i widzę że ewidentnie oporność maleje, a prąd startowy rośnie, więc coś w tym jest. Edytowane 27 Kwietnia 2022 przez mahcin 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2022 W dniu 26.04.2022 o 15:17, Wasylek napisał: Ostatnio częściej niż Amega oferowane były ukraińskie Westy Forse EFB. Też chwalone, ale w obecnej sytuacji kwestia ewentualnej gwarancji jest ciut niepewna. Wyższe serie Amegi produkowali w Konstantynówce w obwodzie donieckm więc ciekawe co z fabryką, znaczy czy nie ucierpiała w wojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2022 2 godziny temu, volf6 napisał: Wyższe serie Amegi produkowali w Konstantynówce w obwodzie donieckm więc ciekawe co z fabryką, znaczy czy nie ucierpiała w wojnie Póki co front jest jeszcze chyba na wschód od Konstantynówki, która pozostaje w rękach Ukrainy. Co nie wyklucza tego, że mogli ją zbombardować. Z tego co widzę, jest tam "względnie spokojnie" Moja Amega to ta wyższa czy niższa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2022 2 godziny temu, Majkiel napisał: Moja Amega to ta wyższa czy niższa ? Średnia Serie 5 i 7 są ponoć na płytach odlewanych i są produkowane w tej fabryce w okręgu donieckim a seria 3 ma cięto-ciagnione i produkowane są w innej fabryce, sporo bliżej naszej granicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 29 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2022 Wymiana aku na dniach. Wybór padł na Westa Forse EFB 63Ah 620AJako alternatywa Grom EFB 60Ah 600A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 29 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2022 Godzinę temu, bochumil napisał: Wymiana aku na dniach. Wybór padł na Westa Forse EFB 63Ah 620A Jako alternatywa Grom EFB 60Ah 600A. Miałem w 159. Dał radę 4 lata. Teraz mam w obu obecnych autach Yuasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 29 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2022 Miałem w 159. Dał radę 4 lata. Teraz mam w obu obecnych autach Yuasa.Miałem Westę we Fiacie z silnikiem diesla. Doładowywana regularnie w cyklach kwartalnych. Po 5 latach bez zarzutu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 10 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 Finalnie wleciał bezobsługowy GROM 60A 600A EFB.https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-grom-efb-start-stop-60ah-600a-prawy-plus-dtr/Akumulatory tej firmy miały całkiem niezłe noty na akubiz/mrAkumulator.Oczywiście zdałem starego, 8 letniego fabrycznego Excide'a. Jak myślicie, dałoby się go jeszcze zreanimować i wykorzystać na garażowe potrzeby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Maja 2022 Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 1 godzinę temu, bochumil napisał: Finalnie wleciał bezobsługowy GROM 60A 600A EFB. https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-grom-efb-start-stop-60ah-600a-prawy-plus-dtr/ Faktycznie kosztował aż 420 zeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 10 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 Faktycznie kosztował aż 420 zeta8]Ale pytasz czy potwierdzasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Maja 2022 Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 Teraz, bochumil napisał: Ale pytasz czy potwierdzasz? Pytam, bo drogo, nawet bardzo drogo mi się wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 10 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 Pytam, bo drogo, nawet bardzo drogo mi się wydaje:phi:Jakiś punkt odniesienia? Przypominam, akumulator EFB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Maja 2022 Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 35 minut temu, bochumil napisał: 36 minut temu, volf6 napisał: Pytam, bo drogo, nawet bardzo drogo mi się wydaje:phi: Jakiś punkt odniesienia? Przypominam, akumulator EFB. EFB to nie AGM przecież a punkt odniesienia-2 tygodnie temu kupowałem CF1204, 2 razy większy za 400 zeta https://specpart.pl/specpart-akumulator-120ah-870a-prof-power.html Wiem, ze do osobówki nie wejdzie ale pojemność i wagę swoją ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 10 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 EFB to nie AGM przecież a punkt odniesienia-2 tygodnie temu kupowałem CF1204, 2 razy większy za 400 zeta https://specpart.pl/specpart-akumulator-120ah-870a-prof-power.html Wiem, ze do osobówki nie wejdzie ale pojemność i wagę swoją maEFB to nie AGM tak jak zakupiony przez Ciebie CF1204 to nie EFB. Płacisz za technologię, nie za pojemność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Maja 2022 Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 2 minuty temu, bochumil napisał: 9 minut temu, volf6 napisał: EFB to nie AGM przecież a punkt odniesienia-2 tygodnie temu kupowałem CF1204, 2 razy większy za 400 zeta https://specpart.pl/specpart-akumulator-120ah-870a-prof-power.html Wiem, ze do osobówki nie wejdzie ale pojemność i wagę swoją ma EFB to nie AGM tak jak zakupiony przez Ciebie CF1204 to nie EFB. Płacisz za technologię, nie za pojemność. EFB to nie jest jakaś cudowna czy też droga technologia ale ok., niech służy i przeżyje więcej niż ten oryginalny Exide, który również nie był EFB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 10 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 EFB to nie jest jakaś cudowna czy też droga technologia ale ok., niech służy i przeżyje więcej niż ten oryginalny Exide, który również nie był EFBNie twierdzę, że to jest cudowna technologia. Twierdzę, że kupiłem jeden z tańszych akumulatorów EFB o pojemności 60Ah. Z tańszych, znanych jest tylko JENOX. Cena na GROMA po rabacie to 400 zł. I nie jest to żadna kryptoreklama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wasylek Napisano 11 Maja 2022 Udostępnij Napisano 11 Maja 2022 (edytowane) 13 godzin temu, bochumil napisał: Finalnie wleciał bezobsługowy GROM 60A 600A EFB. https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-grom-efb-start-stop-60ah-600a-prawy-plus-dtr/ To dokładnie taki aku, jak nabyłem w grudniu. Atakowałem "z ulicy" jeden ze sklepów Specpart i również przy wystawionej cenie 420zł było do zapłacenia 400zł. Dla dziwiących się- to naprawdę atrakcyjna cena za akumulator EFB tej pojemności- przynajmniej stówa więcej niż przy zwykłym. Edytowane 11 Maja 2022 przez Wasylek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Maja 2022 Udostępnij Napisano 11 Maja 2022 3 minutes ago, Wasylek said: Dla dziwiących się- to naprawdę atrakcyjna cena za akumulator EFB tej pojemności- przynajmniej stówa więcej niż przy zwykłym. A w czym ten EFB jest lepszy od zwyklego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wasylek Napisano 11 Maja 2022 Udostępnij Napisano 11 Maja 2022 1 minutę temu, Maciej__ napisał: A w czym ten EFB jest lepszy od zwyklego? Pomijając system S&S, dostosowaniem do warunków posranego systemu inteligentnego ładowania nowszych samochodów. Czyli częstego i długotrwałego rozładowania do poziomu poniżej 12V (jazda praktycznie bez ładowania) i równie częstego ładowania napięciem czasami dobrze powyżej 15V. Taka przynajmniej jest teoria... Zresztą- fabryka montuje i dopuszcza EFB- wymieniamy również na EFB. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.