Skocz do zawartości

Czas na akumulator


bochumil

Rekomendowane odpowiedzi

Just now, Wasylek said:

Pomijając system S&S, dostosowaniem do warunków posranego systemu inteligentnego ładowania nowszych samochodów. Czyli częstego i długotrwałego rozładowania do poziomu poniżej 12V (jazda praktycznie bez ładowania) i równie częstego ładowania napięciem czasami dobrze powyżej 15V. Taka przynajmniej jest teoria... Zresztą- fabryka montuje i dopuszcza EFB- wymieniamy również na EFB.

 

Jak fabrycznie byl montowany EFB to jasne, ze lepiej wstawic taki sam :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jak fabrycznie byl montowany EFB to jasne, ze lepiej wstawic taki sam :ok:
 
No właśnie, fabrycznie... Na fabrycznym akumulatorze nie znajdzie się oznaczenia EFB. Jest za to niewiele mówiące oznaczenie Heavy Duty. Na forum alfaholików próbowano wywęszyć co tak naprawdę Heavy Duty oznacza. Nie udało się. Cytat:

"Fabrycznie montowany w Giuliettach akumulator jest typu EFB/ECM. Producent akumulatora jest nieznany. Napis na akumulatorze "by EXIDE" sugeruje jedynie, że został zaprojektowany przez firmę EXIDE. Nie udało mi się znaleźć żadnej firmy która miałaby w swojej ofercie katalogowej taki akumulator. Nazwa Heavy Duty jest przez niektóre firmy używana dla akumulatorów przeznaczonych do maszyn roboczych. Obecność płynnego elektrolitu wyklucza typ AGM. Moim zdaniem może więc to być zarówno akumulator EFB/ECM jak i akumulator ołowiowy w wersji klasycznej"


Tyle. Dlatego zadałem pytanie czy w przypadku wyłączonego systemu S&S jest jakiś większy sens pchać się w akumulator EFB. Różnica w cenie to ok. 100 zł. Przypomnę, że akumulator w moim aucie prawdopodobnie wytrzymał 8 lat, aczkolwiek nie mam pewności czy nie został przez ASO wymieniony na nowy w trakcie eksploatacji pojazdu - takich informacji książka serwisowa nie zawiera. Wg sprzedawcy, cena takiego oryginalnego akumulatora w ASO to spory plik cebulionów. No ale kto bogatemu zabroni... Dla spokojności i po lekturze mrAkumulator kupiłem EFB, mimo że o procedurach adaptacyjnych nowego akumulatora instrukcja obsługi nie wspomina, a zatem o zaawansowane strategie obsługi akumulatora mojej Alfy nie podejrzewam. Podobnie w programie diagnostycznym Multiecuscan - żadnych parametrów odpowiedzialnych za stan akumulatora nie znalazłem. Aku został wymieniony na podtrzymaniu napięcia po złączu OBD. Po wymianie efekt zauważalny od razu. Obroty biegu jałowego są na prawidłowym poziomie, a Hill Holder przypomniał o swoim istnieniu. Także dyskusję w temacie sensowności zakupu zwykłego aku do auta z systemem S&S można kontynuować dalej, aczkolwiek dla mnie to już przysłowiowa musztarda po obiedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.