Skocz do zawartości

Urządzenie do wymiany płynu hamulcowego


analyzer64

Rekomendowane odpowiedzi

miałem obydwa typy i ani ta ręczna, ani podłączana pod kompresor 50l nie działały tzn. płyn szedł jak krew z nosa, nie możan było go zassać, więc zostałem przy tradycyjnej metodzie pompowania pedałem hamulca; nawet kupiłem te pod kompresor 2 różne rodzaje i ten sam efekt, chociaż na wszystkich filmikach internetowych działają jak ta lala

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś coś zechciał polecić to bardzo miło. Niedawno zostałem nauczony, że wymiana płynu może polegać na odkręceniu odpowietrznika i obserwowaniu jak kapie. Cokolwiek szybszego będzie mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Igorek napisał:

Jakby ktoś coś zechciał polecić to bardzo miło. Niedawno zostałem nauczony, że wymiana płynu może polegać na odkręceniu odpowietrznika i obserwowaniu jak kapie. Cokolwiek szybszego będzie mile widziane.

 

Znajomy mechanik korzystał z tego typu urządzenia https://allegro.pl/oferta/przyrzad-do-wymiany-plynu-odpowietrzania-hamulcow-10643778960?bi_s=ads&bi_m=listing%3Amobile%3Aqueryandcategory&bi_c=NDk3YTY0ZDItZjI1NC00NjFmLWI3ZWMtMmY2MWUwNjkzYmRmAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=ffea5c12-5b83-455b-a305-04bdf619d3cf

 

 

Dodatkowo jakoś to połączył z testerem płynu i na bieżąco widział czy już zasysa świeży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2022 o 00:33, Piotrus napisał:

Znajomy mechanik korzystał z tego typu urządzenia

Przerabiał coś czy normalnie podłączył i już, bo opinie nie zachęcają:hmm:;]

 

-Nie spelnia swojego zadania

 

-działa dobrze, lecz lepszym rozwiązaniem jest urządzenie które wpycha płyn a nie go wyciąga

 

-chinol i to straszny... Ciśnienie wytwarzałem większe zwykłą strzykawką niż tym przyrządem..

 

-zbyt twarda kocówka zakładana na odpowietrznik

Edytowane przez volf6
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, volf6 napisał:

Przerabiał coś czy normalnie podłączył i już, bo opinie nie zachęcają:hmm:;]

 

Ciężko powiedzieć, widziałem to już u niego z 15 lat temu, kiedy jeszcze nie było zalewu chińszyzny z aliexpress. 

Utkwiło mi to w pamięci bo czujnik pokazywał głupoty na nowym płynie Ferodo i pokazywał mi jak to działa. 

 

Okazało się że płyn miał jakieś dodatki przy których czujnik z 2 elektrodami głupiał. Na ATE nie było tego problemu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, volf6 napisał:

Przerabiał coś czy normalnie podłączył i już, bo opinie nie zachęcają:hmm:;]

 

-Nie spelnia swojego zadania

 

-działa dobrze, lecz lepszym rozwiązaniem jest urządzenie które wpycha płyn a nie go wyciąga

 

-chinol i to straszny... Ciśnienie wytwarzałem większe zwykłą strzykawką niż tym przyrządem..

 

-zbyt twarda kocówka zakładana na odpowietrznik

 

No to co polecisz? Mam zamiar kupić z bratem na pół, myślę że budżet do 200zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, analyzer64 napisał:

 

No to co polecisz? Mam zamiar kupić z bratem na pół, myślę że budżet do 200zl.

Nie mam pojęcia, sam moze bym i kupił dlatego spojrzałem w opinie i za ciekawe nie są, jak widać:phi:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten drugi ciśnieniowy z ręczną pompką - polecam, działa.

Cały płyn wymieniłem w około 30 minut, przy czym połowę z tego czasu zajęło kręcenie podnośnikiem oraz odkręcanie i przykręcanie kół.

Teraz wpadłem na sposób i do kręcenia podnośnika oraz śrub w kołach używam zwykłej wkrętarki akumulatorowej, znacznie przyspiesza pracę.

W komentarzach do aukcji z tego urządzenia niektórzy ludzie pisali, że nakrętka nie pasowała do zbiorniczka z płynem

i musieli dać dodatkową uszczelkę, ale u mnie pasowała do zbiorniczka i nie było problemów.

Polecam też zaopatrzyć się w klucze oczkowe do odpowietrzników (taki oczkowy z wycięciem) i spray na zapieczone śruby,

ponieważ śruby odpowietrznika ciężko poluzować, a uszkodzenie tej śruby będzie się wiązać z grubszą naprawą.

Psikamy na śrubę sprayem, czekamy kilka minut, luzujemy delikatnie śrubę .... i dopiero jak puści działamy dalej.

Edytowane przez kordirko
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.05.2022 o 11:37, volf6 napisał:

Nie mam pojęcia, sam moze bym i kupił dlatego spojrzałem w opinie i za ciekawe nie są, jak widać:phi:

 

Dobra, wreszcie wziąłem się za serwis hebli w Jeepie i miałem okazję przetestować coś takiego :

 

https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-odpowietrzania-hamulcow-wysysarka-11177750679?snapshot=MjAyMi0wMy0xOFQwMDowNjozNS4yMTVaO2J1eWVyO2RhMDlhYzlhNTRjY2I2YTQ2NzA5ZjkwNzEyN2I2OGMzMzRkN2Y1ZjUzNTMxZjA0MDM2MGY1M2JjMjUyZWQ0OWI%3D

 

Nie wiem jakie oczekiwania mieli Ci co pisali komentarze które wcześniej wrzucałeś, ale ja jestem zadowolony. Stan min-max wyciąga gdzieś w 5 minut ale w Jeepie jest duży zbiornik (pewnie z 0,5l pomiędzy min-max) - przynajmniej nie ma ryzyka że wyciągnir płyn do zera jak auto wisi na podnośniku

 

 

Fakt że potrzebuje mocnego kompresora- mój chodził non stop, wydajność niby 200l/min.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kordirko napisał:

Cały płyn wymieniłem w około 30 minut

Co jaki czas wymieniasz płyn, ew ile masz ryk, w których wymieniasz?

 

ja przy dwóch brykach w domu nie widzę sensu zakupu i posiadania (czyli zakup + koszt przechowywania) takiego urządzenia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maras77 napisał:

Co jaki czas wymieniasz płyn, ew ile masz ryk, w których wymieniasz?

 

ja przy dwóch brykach w domu nie widzę sensu zakupu i posiadania (czyli zakup + koszt przechowywania) takiego urządzenia.

też mi się tak wydaje, sam osobiście w jedną osobę pod blokiem wymieniałem płyn hamulcowy za pomocą litrowej butelki po coli i około 1m wężyka przezroczystego

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, kordirko napisał:

Polecam też zaopatrzyć się w klucze oczkowe do odpowietrzników (taki oczkowy z wycięciem) i spray na zapieczone śruby,

ponieważ śruby odpowietrznika ciężko poluzować, a uszkodzenie tej śruby będzie się wiązać z grubszą naprawą.

Ten klucz z wycięciem to jest do przewodów hamulcowych, a odpowietrznik najlepiej luzować nasadką sześciokątną. 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.