Skocz do zawartości

Focus 1.5tdci kaput


tomy

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj na powrocie do Wawy w okolicach Konotopy na ekspresówce mieliśmy przymusowy postój :O

Pacjent Focus 1.5tdci 120KM chyba 2017 albo 2018 rok, przebieg 106tkm.

Jazda autostradą, wszystko ok nagle komunikat: awaria silnika, natychmiast serwis :nie_wiem:

Utrata mocy, choinka na desce i tylko chwila, że udało się na awaryjny zjechać.

Po próbie odpalenia coś rzęzi, grzechocze w silniku, nie dało się odpalić :bzik:

Laweta, auto w serwisie.

Co obstawiacie, rozrządy, dwumasy, sprzęgła.... ;] :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bielaPL napisał:

 

O fuc... nieźle :totalszok:

Z tego co jakiś czas temu żona mówiła już w jednym takim focusie coś się stało z silnikiem, że naprawa była nieopłacalna, nie wiem co dokładnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, tomy napisał:

 

O fuc... nieźle :totalszok:

Z tego co jakiś czas temu żona mówiła już w jednym takim focusie coś się stało z silnikiem, że naprawa była nieopłacalna, nie wiem co dokładnie....

1.5 TDCi zastąpił też do końca nie udany 1.6 TDCi ;]

I w jednym i w drugim występowały problemy, daj znać co mu się przytrafiło :oki:

 

Jak rozumiem, gwarancji 12 nie masz wykupionej??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, komor napisał:

1.5 TDCi zastąpił też do końca nie udany 1.6 TDCi ;]

I w jednym i w drugim występowały problemy, daj znać co mu się przytrafiło :oki:

 

Jak rozumiem, gwarancji 12 nie masz wykupionej??

 

 

Auto firmowe żony, na bieżąco serwisowane w aso, nawet na wymianę opon jeździła do aso, bo tak się przyzwyczaiła i jej wygodnie było ;]

Po gwarancji to już raczej jest. Do tej pory śmigało wszystko bardzo dobrze :ok:

Dzisiaj już ma być wzięty na warsztat.

Zobaczymy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, tomy napisał:

Auto firmowe żony, na bieżąco serwisowane w aso, nawet na wymianę opon jeździła do aso, bo tak się przyzwyczaiła i jej wygodnie było ;]

Po gwarancji to już raczej jest. Do tej pory śmigało wszystko bardzo dobrze :ok:

Ciekawe czy jeśli to faktycznie usterka rozrządu to ford naprawi auto za free? 

W końcu rozrząd ma wytrzymać 180kkm albo 10 lat a skoro auto było serwisowane w ASO i ma przebieg sporo mniejszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, tomy napisał:

 

Auto firmowe żony, na bieżąco serwisowane w aso, nawet na wymianę opon jeździła do aso, bo tak się przyzwyczaiła i jej wygodnie było ;]

Po gwarancji to już raczej jest. Do tej pory śmigało wszystko bardzo dobrze :ok:

Dzisiaj już ma być wzięty na warsztat.

Zobaczymy.

5 minut temu, volf6 napisał:

Ciekawe czy jeśli to faktycznie usterka rozrządu to ford naprawi auto za free? 

W końcu rozrząd ma wytrzymać 180kkm albo 10 lat a skoro auto było serwisowane w ASO i ma przebieg sporo mniejszy...

 

Jak firmowe to luz, święty spokój gwarantowany.

Gwarancja jest 24 msc z możliwością przedłużenia Ford Protect lub Gwarancja 12, oba programy obejmują silnik i praktycznie większość jego części, ale trzeba mieć wykupiony pakiet, widząc co się dzieje to importer sam z własnej woli raczej nic naprawiać nie będzie, pozostaje kwestia partycypacji w kosztach po negocjacjach ASO/Ford Polska albo batalia sądowa. Ale niech mnie Ford zdziwi, to będę go wychwalać ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze producent auta X mowi ze rozrzad jest przewidziany na iles tys km i iles lat to tylko szacunki/obietnice. Gdy przychodzi do awarii wazne czy jest gwarancja czy nie. Mielismy w firmie przypadek padu rozrzadu 2 dni po zakonczeniu gwarancji. Producent/dealer/importer najpierw kazal sie wypchac, po dluzszej batalii zaoferowali partycypowanie w kosztach ale koszty tej partycypacji byly takie ze taniej bylo dac do innego warsztatu zajmujacego sie ta marką i zrobic calosc za swoje nie angażując łaskawości dealera/importera/producenta

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tomy napisał:

Wczoraj na powrocie do Wawy w okolicach Konotopy na ekspresówce mieliśmy przymusowy postój :O

Tam nie lubią Fordów :phi:, w tej okolicy przy 120kmph zgasł mi Transit i w lusterku zobaczyłem tylko biały dym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, alastair napisał:

to ze producent auta X mowi ze rozrzad jest przewidziany na iles tys km i iles lat to tylko szacunki/obietnice

To kiedy wymieniasz, co 50 kkm bez względu na dane producenta czy masz jakieś inne dane:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to nie mam pewności, czy to rozrząd na pewno.  Niby coś ruszyli, ale diagnoza będzie chyba jutro. 

Według producenta w tym przypadku jest chyba 180tkm lub 10 lat,  ten miał 106tkm, to tak czy siak ciut słabo,  bo może się okazać że bezpiecznie byłoby wymienić przy połowie tego co deklaruje producent :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, tomy napisał:

 

O fuc... nieźle :totalszok:

Z tego co jakiś czas temu żona mówiła już w jednym takim focusie coś się stało z silnikiem, że naprawa była nieopłacalna, nie wiem co dokładnie....

Naprawa silnika w 5 letnim aucie nieopłacalna? To ile kosztuje nowy silnik i ten Focus? 😯

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bartekm napisał:

Naprawa silnika w 5 letnim aucie nieopłacalna? To ile kosztuje nowy silnik i ten Focus? 😯

 

Nie mam pojęcia,  ale tam był zdecydowanie większy przebieg, nie wiem który rocznik. Finalnie wtedy człowiek dostał nowe auto, co z uszkodzonym też nie wiem. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, bartekm napisał:

Naprawa silnika w 5 letnim aucie nieopłacalna? To ile kosztuje nowy silnik i ten Focus? 😯

Nie wiem  ile może kosztować silnik diesla. Ale wymiana w ASO Citroena silnika benzynowego 1.2 to półtora dnia czasu i 17 000 złotych.

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2022 o 09:50, komor napisał:

1.5 TDCi zastąpił też do końca nie udany 1.6 TDCi ;]

I w jednym i w drugim występowały problemy, daj znać co mu się przytrafiło :oki:

 

Jak rozumiem, gwarancji 12 nie masz wykupionej??

 

Mówisz o silniku Forda, czy z grupy PSA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie pani z infolinii  powiedziała tylko tyle co ma w systemie - głowica.

Ma dzwonić opiekun z Forda, to może :piekna: więcej się dowie.

Jeśli to uszczelka, to dziwne, bo żadnej zasłony dymniej nie było, a to grzechotanie przy odpalaniu też średnio na to wskazywało :hmm:

Zobaczymy co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, tomy napisał:

Ja to nie mam pewności, czy to rozrząd na pewno.  Niby coś ruszyli, ale diagnoza będzie chyba jutro. 

Według producenta w tym przypadku jest chyba 180tkm lub 10 lat,  ten miał 106tkm, to tak czy siak ciut słabo,  bo może się okazać że bezpiecznie byłoby wymienić przy połowie tego co deklaruje producent :nie_wiem:

A ja obstawiam tłok/cylinder.

Daj znać jak coś stwierdzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, komor napisał:

1.6 TDCi to konstrukcja PSA. Też miała swoje problemy. Zapadały się w nich tuleje cylindrów i coś tam jeszcze.

Tak, kojarzyłem od PSA i zdziwiłem się trochę, czy może coś innego jeszcze było. 

W takim razie ja złego słowa nie powiem. Dużo lepsze niż te gówniane TDI. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tomy napisał:

Na razie pani z infolinii  powiedziała tylko tyle co ma w systemie - głowica.

Ma dzwonić opiekun z Forda, to może :piekna: więcej się dowie.

Jeśli to uszczelka, to dziwne, bo żadnej zasłony dymniej nie było, a to grzechotanie przy odpalaniu też średnio na to wskazywało :hmm:

Zobaczymy co dalej.

Moze coś z rozrządem i dźwigienki w głowicy popękały, zawory najczęściej przeżywają:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2022 o 19:55, bartekm napisał:

Naprawa silnika w 5 letnim aucie nieopłacalna? To ile kosztuje nowy silnik i ten Focus? 😯

Jak we flocie zbliża się termin wymiany aut to nikt nie będzie ładował kilkanaście tysięcy w auto które zaraz u handlarza wyląduje. 

Edytowane przez Lupus
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lupus napisał:

Jak we flocie zbliża się termin wymiany aut to nikt nie będzie ładował kilkanaście tysięcy w auto które zaraz u handlarza wyląduje. 

Silnik kosztuje 3.5k na allegro, więc wyjątkowo tanio, co sugeruje, że nie jest taki zły ;] co tam flota zrobi to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2022 o 10:58, komor napisał:

 

Jak firmowe to luz, święty spokój gwarantowany.

Gwarancja jest 24 msc z możliwością przedłużenia Ford Protect lub Gwarancja 12, oba programy obejmują silnik i praktycznie większość jego części, ale trzeba mieć wykupiony pakiet, widząc co się dzieje to importer sam z własnej woli raczej nic naprawiać nie będzie, pozostaje kwestia partycypacji w kosztach po negocjacjach ASO/Ford Polska albo batalia sądowa. Ale niech mnie Ford zdziwi, to będę go wychwalać ;]

Z Fordem praktycznie zawsze trzeba iść do sądu. Najlepsze doświadczenia, najbardziej pozytywne, mam z VAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Z Fordem praktycznie zawsze trzeba iść do sądu. Najlepsze doświadczenia, najbardziej pozytywne, mam z VAG.

 

Mój subiektywny (oparty na moim doświadczeniu) ranking producentów, jeżeli chodzi o naprawy gwarancyjne:

 

1. Fiat. Dno. Myślę, że porażka rynkowa Fiata w dużym stopniu wynika z zachowania ASO/dealerów.

2. Skoda. Kombinują, naciągają, ale jak twardo trzymasz się faktów i potrafisz eskalować do przełożonych/importera, to robią. Generalnie pozytywnie, chociaż do ideału daleko.

3. BMW. ASO usuwa awarie i usterki wzorowo, żadnych problemów. Problemem jest to, że produkt jest mocno wadliwy, ale co do obsługi gwarancyjnej zero zastrzeżeń, można powiedzieć, że wzór. 

4. Mitsubishi. Ciężko powiedzieć, bo na gwarancji absolutnie nic się nie zepsuło.

5. Suzuki to samo. 

6. Nissan. Podobnie jak Skoda.

7. Dacia. Podobnie jak Skoda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał:

Z Fordem praktycznie zawsze trzeba iść do sądu. Najlepsze doświadczenia, najbardziej pozytywne, mam z VAG.

Tak samo nie można zapomnieć o Peugeot i zwodzeniu ludzi z silnikiem 1.2 puretech, gdzie rozpuszczał się pasek rozrządu. Dla Peugeot nie było problemu. Pomijam silniki vti, gdzie branie oleju 0,7l na 1 tys. km, uważali jako normalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wladmar napisał:

 

Mój subiektywny (oparty na moim doświadczeniu) ranking producentów, jeżeli chodzi o naprawy gwarancyjne:

 

1. Fiat. Dno. Myślę, że porażka rynkowa Fiata w dużym stopniu wynika z zachowania ASO/dealerów.

Z aso fiata mam akurat dobre doświadczenia, nawet sami wymienili wahacz chociaż nic nie zgłaszałem ;] 

peugeot trzeba było narzekać

kijanka jakoś rewelacyjnie się nie zapowiada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, bielaPL napisał:

Z aso fiata mam akurat dobre doświadczenia, nawet sami wymienili wahacz chociaż nic nie zgłaszałem ;] 

peugeot trzeba było narzekać

kijanka jakoś rewelacyjnie się nie zapowiada

 

Przygodę z Fiatami zakończyłem prawie 20 lat temu, może coś się zmieniło, ale i tak do Fiata nie wrócę. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, bielaPL napisał:

Z aso fiata mam akurat dobre doświadczenia, nawet sami wymienili wahacz chociaż nic nie zgłaszałem ;] 

peugeot trzeba było narzekać

kijanka jakoś rewelacyjnie się nie zapowiada

serwis KIA w porównaniu do Hyundai to syf.

Porównanie z aut nauki jazdy KIA RIO vs i20.

Tu i tu zaczynają stukać w 1.2 hydropopychacze, w kia tak ma być w i20 robią bez mrugnięcia okiem.

Więcej nie będę się rozpisywał o zapadniętych fotelach gdzie KIA robi tylko 1 raz i kolejne zgłoszenie to odmowa na Hultaj wymienia do skutku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, volf6 napisał:

Przecież to jeden koncern coś jak seat i vw:)

Nie można jechać kią do serwisu hyunday?

wątpie, przecież porszaka nie będą serwisować w aso skody ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bielaPL napisał:

pytanie która marka ma na tyle dobre aso że robią wszystko na tip top?

Nowe i się psują? 

To moze mieć znaczenie ale chyba dla kogoś kto kreci dużo kilometrów rocznie, bo jak się jeździ 10 czy 15 kkm na rok to i tak w okresie gwarancji pewnie nic się nie zepsuje:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, volf6 napisał:

Nowe i się psują? 

To moze mieć znaczenie ale chyba dla kogoś kto kreci dużo kilometrów rocznie, bo jak się jeździ 10 czy 15 kkm na rok to i tak w okresie gwarancji pewnie nic się nie zepsuje:phi:

przy takich przebiegach też się psuje, to są tzw. TTTM

w używkach na pewne rzeczy nie zwrócisz uwagi, w nówce wkurza

-przykład z kia - delikatnie odstająca klapka wlewu paliwa, puryści zgłaszają to do ASO i poprawiają żeby było równo spasowane ale z sami z siebie już nie zrobią tego, a szkoda bo serwis na przeglądach powinien właśnie dopieszczać auto po produkcji i poprawiać sam z siebie zwałki z fabryki

 

ja bym chętniej kupił takie auto gdzie będzie wiadomo że serwis jest premium, w sumie to może być ciekawa nisza, nie auto premium ale serwis tak, ciekawe jakby szła sprzedaż ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Mój subiektywny (oparty na moim doświadczeniu) ranking producentów, jeżeli chodzi o naprawy gwarancyjne:
 
1. Fiat. Dno. Myślę, że porażka rynkowa Fiata w dużym stopniu wynika z zachowania ASO/dealerów.
2. Skoda. Kombinują, naciągają, ale jak twardo trzymasz się faktów i potrafisz eskalować do przełożonych/importera, to robią. Generalnie pozytywnie, chociaż do ideału daleko.
3. BMW. ASO usuwa awarie i usterki wzorowo, żadnych problemów. Problemem jest to, że produkt jest mocno wadliwy, ale co do obsługi gwarancyjnej zero zastrzeżeń, można powiedzieć, że wzór. 
4. Mitsubishi. Ciężko powiedzieć, bo na gwarancji absolutnie nic się nie zepsuło.
5. Suzuki to samo. 
6. Nissan. Podobnie jak Skoda.
7. Dacia. Podobnie jak Skoda. 
Dla mnie serwis który absolutnie nr 1 to volvo potem o dziwo renault

Mam bardzo zle doświadczenie z mitsubishi i ford i subaru.

VW/skoda/seat zawsze kreci nosem ale w konsekwencji da się wyegzekwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wladmar napisał:

Przygodę z Fiatami zakończyłem prawie 20 lat temu, może coś się zmieniło, ale i tak do Fiata nie wrócę. 

Wątpię, ja skończyłem 14lat temu i mam podobną opinię, zresztą miałem znajomych w serwisie. Przez ostatnie lata miałem Lancię, więc miałem "przyjemność" odwiedzić ASO, IMO nic się nie zmieniło ;).

1 godzinę temu, Camel napisał:

serwis KIA w porównaniu do Hyundai to syf.

a to nie to samo, część serwisów jest łączona ..

1 godzinę temu, bielaPL napisał:

wątpie, przecież porszaka nie będą serwisować w aso skody ;] 

Porsche Połczyńska sprzedaje Skody, więc czemu nie :phi:

 

Godzinę temu, ppmarian napisał:

Dla mnie serwis który absolutnie nr 1 to volvo potem o dziwo renault

Do Volvo też nie mogę mieć zastrzeżeń, chociaż od 6lat odwiedzałem tylko w kwestii serwisu, a że nigdy nic się nie zepsuło to nie było potencjalnego konfliktu. Natomiast sama obsługa na najwyższym poziomie, przynajmniej w 2x ASO które odwiedzałem ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, sherif napisał:

Wątpię, ja skończyłem 14lat temu i mam podobną opinię, zresztą miałem znajomych w serwisie. Przez ostatnie lata miałem Lancię, więc miałem "przyjemność" odwiedzić ASO, IMO nic się nie zmieniło ;).

 

2 godziny temu, Camel napisał:

To tak jak ja 😁

 

2 godziny temu, wladmar napisał:

Przygodę z Fiatami zakończyłem prawie 20 lat temu, może coś się zmieniło, ale i tak do Fiata nie wrócę. 

 

Ja 14 lat temu również pożegnałem na zawsze fiata i chyba każdy kto miał fiata nigdy więcej nie będzie chciał go więcej mieć chyba że jest masochista, fanatykiem czy Bóg wie kim jeszcze ;]

Jakiś czas temu dostałem na 2 dni nowe tipo z wypożyczalni, to były śmiesznie straszne 2 dni, te auta się nic nie zmieniły ;l

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, komor napisał:

Jakiś czas temu dostałem na 2 dni nowe tipo z wypożyczalni, to były śmiesznie straszne 2 dni, te auta się nic nie zmieniły ;l

Też jeździłem Tipo automat po górach przez kilka dni w 4os. To nie jest dobre połączenie w tym aucie ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ArekMiz napisał:

 

Pasek jest tam zanurzony w oleju. Wuj wie po co. :)


To samo było/jest w Peugeotach 1.2 Powinni uczyć się od japońskich producentów - z paskami/łańcuszkami radzą sobie dobrze.

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Camel napisał:

serwis KIA w porównaniu do Hyundai to syf.

Porównanie z aut nauki jazdy KIA RIO vs i20.

Tu i tu zaczynają stukać w 1.2 hydropopychacze, w kia tak ma być w i20 robią bez mrugnięcia okiem.

Więcej nie będę się rozpisywał o zapadniętych fotelach gdzie KIA robi tylko 1 raz i kolejne zgłoszenie to odmowa na Hultaj wymienia do skutku.

Kia to jest straszna patola pod względem roszczeń gwarancyjnych. Żeby jeszcze tylko pierdoly się w nich sypały, ale bardzo często są to poważne usterki, a samochody miesiącami stoją w ASO bez udostępnienia samochodów zastępczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał:

Kia to jest straszna patola pod względem roszczeń gwarancyjnych. Żeby jeszcze tylko pierdoly się w nich sypały, ale bardzo często są to poważne usterki, a samochody miesiącami stoją w ASO bez udostępnienia samochodów zastępczych.

Niestety musze Ci przyznać racje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Kia to jest straszna patola pod względem roszczeń gwarancyjnych. Żeby jeszcze tylko pierdoly się w nich sypały, ale bardzo często są to poważne usterki, a samochody miesiącami stoją w ASO bez udostępnienia samochodów zastępczych.

Różnie bywa .. dla ojca padła kamera cofania kilka dni przed końcem 7-letniej, rozszerzonej gwarancji wymienili (a niby tego nie obejmowała). Wcześniej po 5latach przywiesiło się radio, też wymienili całą jednostkę bez gadania. W sumie pierdoły, ale załatwione sprawnie, dlatego ojciec jeździ już 3cią Kią ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.